Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
overstaptijd Houston
overstaptijd Houston
Maandag 23 juli vliegen wij met United via Houston naar SF. Op Houston hebben wij 1 uur en 40 min de tijd om over te stappen. Welke gate we aankomen en bij welke we weer vertrekken weet ik nog niet. Wel moeten we daar de bagage ophalen en opnieuw inchecken en door de douane etc. Hoe dat precies gaat weet ik niet omdat we nog nooit zo'n reis gemaakt hebben. Gaat ons dat wel lukken binnen die tijd?? Kan het er al een beetje benauwd van krijgen……
Re: overstaptijd Houston
Even nog voor de duidelijkheid: het gaat om de overstaptijd op HEENREIS. Ik weet dat er al eens topic hierover heeft gestaan maar dat ging daar over de terugreis (dus zonder de douaneperikelen enzo).... Dus heeeel graag reacties!
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
1 uur en 40 minuten vind ik aan de krappe kant op Houston, maar is normaal gesproken wel haalbaar. Je hoeft je koffer niet opnieuw in te checken, maar alleen maar af te geven na de douane, het label van SFO wordt er meteen in Amsterdam al opgedaan.
Je gaat na aankomst eerst naar immigrations waar je bij een ambtenaar een paar vragen moet beantwoorden en er een vingerafdruk en foto genomen wordt, dan haal je je koffer op en ga je door de douane, dan geef je je koffer weer af, dan kom je door een security checkpoint en loop je naar de gate voor je vervolgvlucht.
Mijn ervaring met immigrations en de douane op Houston is niet zo best, ik vond de mensen er erg onvriendelijk, maar mijn ervaring is inmiddels wel van een aantal jaar geleden, misschien is het nu beter.
Je komt om 13:50 aan met de UA 950 vanuit Amsterdam en vliegt verder naar SFO met de UA 1689 vertrektijd 15:33, mocht je nu om wat voor reden ook (vertraging eerste vlucht, drukte bij immigrations, enz.) die vlucht niet gaan halen dan boekt United je automatisch om naar een latere vlucht, er gaan nog 3 vluchten non-stop naar SFO die dag, om 17:43, 19:26 en 20:55.
Geen enkele reden dus om je zorgen te maken.
Je gaat na aankomst eerst naar immigrations waar je bij een ambtenaar een paar vragen moet beantwoorden en er een vingerafdruk en foto genomen wordt, dan haal je je koffer op en ga je door de douane, dan geef je je koffer weer af, dan kom je door een security checkpoint en loop je naar de gate voor je vervolgvlucht.
Mijn ervaring met immigrations en de douane op Houston is niet zo best, ik vond de mensen er erg onvriendelijk, maar mijn ervaring is inmiddels wel van een aantal jaar geleden, misschien is het nu beter.
Je komt om 13:50 aan met de UA 950 vanuit Amsterdam en vliegt verder naar SFO met de UA 1689 vertrektijd 15:33, mocht je nu om wat voor reden ook (vertraging eerste vlucht, drukte bij immigrations, enz.) die vlucht niet gaan halen dan boekt United je automatisch om naar een latere vlucht, er gaan nog 3 vluchten non-stop naar SFO die dag, om 17:43, 19:26 en 20:55.
Geen enkele reden dus om je zorgen te maken.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Hou er wel rekening mee dat je de vlucht zou kunnen missen. Wij hebben eind mei in Houston 2 uur staan wachten voor de immigrations, terwijl het niet eens zo druk was. Er waren maar 3 poortjes open en daar werkten ze niet sneller dan anders. Gelukkig hadden we toen 4 uur overstaptijd dus we maakten ons niet druk, maar leuk is anders! Ook bij ons de ervaring dat ze er absoluut niet aardig zijn, we werden erop aangesproken dat we hadden staan kijken naar de medewerkers en dit zou niet netjes zijn... tja, waar moet je dan heen kijken als je je 2 uur lang staat te vervelen.....
Een van onze koffers had trouwens wel een vlucht eerder gehaald en was een paar uur voor ons al op Las Vegas.
Aan de andere kant: maak je niet druk! Als je de vlucht mist ga je zonder problemen op de volgende vlucht mee (zolang die maar niet helemaal vol zit, anders kom je op de wachtlijst)
Succes en goede vakantie!
Een van onze koffers had trouwens wel een vlucht eerder gehaald en was een paar uur voor ons al op Las Vegas.
Aan de andere kant: maak je niet druk! Als je de vlucht mist ga je zonder problemen op de volgende vlucht mee (zolang die maar niet helemaal vol zit, anders kom je op de wachtlijst)
Succes en goede vakantie!
Ik ben in Houston nog nooit overgestapt, maar wel aangekomen. Het is ons nog nooit gelukt om binnen een uur door immigration te gaan, en daarna moet je dus nog al die andere dingen doen, dus ik zou er zeker rekening mee houden dat het mis kan gaan.
Terug in Texas!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb er dit jaar ongeveer 30m tot 45m over gedaan en wij hadden ontzettend geluk dat allerlei poortjes net voor ons open werden gedaan. 1u40 mag er weinig misgaan op houston. Ik zou vooral vanaf het moment dat je je koffer hebt wat haast maken om wat mensen in te halen in die immens lange gang daar. Ook geen wc bezoek na de trap maar gelijk in de rij gaan staan!
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Het zal net gaan, maar dan moet alles ook wel goed gaan. Geen vertraging op Schiphol bij vertrek, niet opstijgen vanaf de Polderbaan, niet te veel tegenwind, niet in de holding boven Houston en direct aan de gate. Dan is 1.40 een beetje kort.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bedankt voor al het advies. Ik ben wel n beetje gerust door het feit dat we vast nog met een vlucht later meekunnen. Maar ik hoop uiteraard op de vlucht van 15.30u......
- DonnieDarko
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij zijn afgelopen juni ook via Houston gevlogen.
We hadden een kleine 2 uurtjes om de aansluitende vlucht te halen.
Dit bleek geen probleem te zijn. Bij de douane waren heel veel poorten open dus dat ging lekker snel. Opnieuw door de security heeft wel eventjes geduurd, maar we waren ruim op tijd bij de gate.
We hadden een kleine 2 uurtjes om de aansluitende vlucht te halen.
Dit bleek geen probleem te zijn. Bij de douane waren heel veel poorten open dus dat ging lekker snel. Opnieuw door de security heeft wel eventjes geduurd, maar we waren ruim op tijd bij de gate.
Zomer 2009: SF-LA-LV
Februari 2010: NBA All Star Weekend Dallas Texas
Zomer 2012: Nationale parken trip West-Amerika
April 2013: LA Lakers NBA trip
jan-feb 2014: NYC NBA trip
Februari 2010: NBA All Star Weekend Dallas Texas
Zomer 2012: Nationale parken trip West-Amerika
April 2013: LA Lakers NBA trip
jan-feb 2014: NYC NBA trip
- bedeve
- Amerika-expert
Gezien de verschillende reacties kan ik me voorstellen dat je nu helemaal niet meer weet hoe het zit.
De geruststellende reactie van Harry zou ik als richtsnoer gebruiken.
Ik heb er op basis van eigen ervaringen wat dingen aan toe te voegen.
Kijk van te voren even op de website om te zien waar je naar toe moet voor je binnenlandse connecting flights.
( blauwe borden boven je hoofd met witte letters wijzen je de weg)
Als je eenmaal door immigration bent meteen na de douane rechts aanhoudend naar de plek lopen waar iemand staat om je bagage op de band naar het volgende vliegtuig te zetten
Voordat het zover is; voordat je bij Immigration bent zoals hier eerder is opgemerkt ; Doorlopen,vaart maken !!
Daar zit je winst.
Het is een heel eind, dus je hebt de tijd mensen in te halen; doe dat.
Met UA vliegen op Houston is me trouwens altijd goed bevallen.
Have fun
De geruststellende reactie van Harry zou ik als richtsnoer gebruiken.
Ik heb er op basis van eigen ervaringen wat dingen aan toe te voegen.
Kijk van te voren even op de website om te zien waar je naar toe moet voor je binnenlandse connecting flights.
( blauwe borden boven je hoofd met witte letters wijzen je de weg)
Als je eenmaal door immigration bent meteen na de douane rechts aanhoudend naar de plek lopen waar iemand staat om je bagage op de band naar het volgende vliegtuig te zetten
Voordat het zover is; voordat je bij Immigration bent zoals hier eerder is opgemerkt ; Doorlopen,vaart maken !!
Daar zit je winst.
Het is een heel eind, dus je hebt de tijd mensen in te halen; doe dat.
Met UA vliegen op Houston is me trouwens altijd goed bevallen.
Have fun
Laatst gewijzigd door bedeve op 17 jul 2012, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Bedankt Bedeve, ik heb de kinderen al gezegd dat ze op tijd de spullen in de handbagage moeten stoppen zodat we snel het vliegtuig uit kunnen. Ook wordt er tussendoor niet geplast. En idd, flink doorlopen....... Ik probeer me er maar niet meer al te druk om te maken.
Afgelopen mei hadden wij ook een overstap op Houston. Is vanaf de gate nog een aardig stukje lopen naar immigrations, dus inderdaad goed doorlopen. De intercontinentale vluchten komen aan bij Terminal D, wij vertrokken weer vanaf terminal C. Wij hebben dit gelopen. Ik had een plattegrondje meegenomen van huis zodat ik even kon spieken waar we heen moesten.
Wij hadden de pech dat we bij immigrations in een rij stonden waar blijkbaar de enig Spaans sprekende immigration-officer zat. En natuurlijk werd er net een 'probleemgeval' voor ons ertussen geschoven. We hebben uiteindelijk ruim 1,5 uur staan wachten voordat we erdoor waren. Daarna de koffers halen en aan het einde van die ruimte langs weer een controle en gelijk je koffers weer inleveren. Nog een keer door de security en dan kun je doorlopen naar de gates. Wij hadden 2.20 uur overstaptijd en hadden nog tijd om iets te drinken te kopen en konden gelijk doorlopen naar onze volgende vlucht.
Het staat allemaal heel duidelijk aangegeven en ik vond het een overzichtelijk vliegveld. Vanaf Houston gaan zoveel continentale vluchten dat je anders de volgende vlucht kunt nemen. Ik zou inderdaad proberen me niet druk te maken, want het enige waar je invloed op hebt is.....hoe snel ben ik bij immigrations en hoeveel mensen kan ik onderweg inhalen .
Alvast heel fijne vakantie!
Wij hadden de pech dat we bij immigrations in een rij stonden waar blijkbaar de enig Spaans sprekende immigration-officer zat. En natuurlijk werd er net een 'probleemgeval' voor ons ertussen geschoven. We hebben uiteindelijk ruim 1,5 uur staan wachten voordat we erdoor waren. Daarna de koffers halen en aan het einde van die ruimte langs weer een controle en gelijk je koffers weer inleveren. Nog een keer door de security en dan kun je doorlopen naar de gates. Wij hadden 2.20 uur overstaptijd en hadden nog tijd om iets te drinken te kopen en konden gelijk doorlopen naar onze volgende vlucht.
Het staat allemaal heel duidelijk aangegeven en ik vond het een overzichtelijk vliegveld. Vanaf Houston gaan zoveel continentale vluchten dat je anders de volgende vlucht kunt nemen. Ik zou inderdaad proberen me niet druk te maken, want het enige waar je invloed op hebt is.....hoe snel ben ik bij immigrations en hoeveel mensen kan ik onderweg inhalen .
Alvast heel fijne vakantie!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1108 Weergaves
-
Laatste bericht door harryh
-