Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met eautohuur?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
extralarge22
Amerika-newbie

Re: Ervaringen met eautohuur?

Bericht door extralarge22 »

bedeve schreef:
extralarge22 schreef: De prijs bij eautohuur voor de nissan sentra (daar zat ik een beetje aan te denken) bij Hertz is op dit moment van 24 augustus-14 september €614.76
Over de voorwaarden hebben we het gehad.
Je betaalt bij de broker en tekent bij de verhuurder.
Het prijsverschil valt mij wat tegen.
nog een belletje of emailtje en je haalt er nog wat van af.
Specifieke reden voor Hertz.?
Dat is een dure.
( Behalve in europa met een Ryanair tarief )

jouw Nissan Sentra is geen standaard, de kans dat je hem daadwerkelijk meekrijgt is beperkt.
Ik kan niet inschatten welke categorie de Nissan is.
Een compact car ?
Als je maximaal rendement op een beperkte huurprijs wilt hebben wijs ik je ook graag op het volgende item ;

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ub#p736830
Een sentra (of vergelijkbaar, Toyota Corolla ed) is een middengrote (midsize) auto. Eén categorie groter dan compact. Mijn vriendin en ik zijn met zijn tweetjes, dus veel groter dan dat hoeft ook weer niet.

Ik heb geen voorkeur voor Hertz, maar overal waar ik kijk (ook bij expedia en ebookers) komt die als goedkoopste uit de bus. En volgens mij met alle benodigde verzekeringen erbij.

Ik ben echt een beginner op het gebied van auto's huren, ik heb me uiteraard wel ingelezen hoor (ook op dit forum, al zie je soms door de bomen het bos niet altijd :)), en flink rondgekeken en vergeleken, maar ik begrijp dus dat ik nog wel wat van de prijs kan afhalen?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ik kijk even rond in jouw periode en zie dan dat via eAutohuur een Ford Fusion € 485 kost.
Bruto ! Dat scheelt voor nogal wat.
eAutohuur's laagste prijs is altijd bij Dollar
Met een beetje aandacht voor de meisjes in Manchester is daar wel iets van af te halen.
Of hetzelfde tarief voor een andere, duurdere, verhuurder laten gelden.
Ik heb zelf 4 x gemaild en gebeld voor dat ik mijn gewenste tarief had.

Kijk even naar die link in mijn vorige posting.
In het kort;
Je wordt lid van National´s Emerald club.
Je huurt via een Broker een mid-size auto bij National.
Bij aankomst loop je direct zonder balie naar het emerald club vak en neemt elke auto mee die je wilt.
http://www.emeraldaisle.com/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
extralarge22
Amerika-newbie

Dat scheelt inderdaad nogal. €485, Dat is de prijs die zij ervoor moeten betalen begrijp ik? Dus ergens halverwege ligt onderhandelingsruimte bij de meisjes van Manchester?

Het verhaal van National ziet er inderdaad erg leuk uit. Maar als ik via de site van National een auto reserveer (nog voordat ik lid ben geworden, dat wel) ligt de totaalprijs wel een heel stuk hoger dan de prijs die ik eerder vond.

Maar, als ik het dus goed begrijp, is er een mogelijkheid dat ik
-een goedkope midsize auto huur bij eautohuur aanvraag
-tijdens de aanvraag zo'n goedkoop mogelijke prijs probeer te verkrijgen
-of tijdens de aanvraag vraag of ik voor dezelfde prijs ipv bij Hertz (of Dollar) bij National mag huren
-om dan met mijn lidmaatschap van emerald aisle de voordelen van National te benutten.

Of ben ik nu te optimistisch?

Bedankt trouwens voor al je snelle reacties.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

" Dat scheelt inderdaad nogal. €485, Dat is de prijs die zij ervoor moeten betalen begrijp ik? Dus ergens halverwege ligt onderhandelingsruimte bij de meisjes van Manchester?"
Wat bedoel je in vredesnaam hier mee ?

Alle prijzen zijn consumentenprijzen.
Dat is gewoon hun eerst genoemde prijs
En als jij een beetje leuk contact opbouwt met Rachel,Joinita, Nelleke of hoe ze ook maar mogen heten kan die prijs nog wel wat naar beneden.
Of je zegt dat je voor hetzelfde tarief een auto van National wilt hebben.

Als je dat Emerald item goed leest zie je dat mensen dat doen op de wijze die jij net zelf omschrijft.
Stuur mij een PB !
extralarge22
Amerika-newbie

Ik dacht even dat je zelf inside informatie had, omdat je in het wereldje werkte of iets dergelijks. Vandaar die eerste opmerking. :oops:

Waar kan je die prijzen (bijvoorbeeld die €485) zien dan? Niet op de gewone site van eautohuur toch? Althans ik zie ze niet.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

extralarge22 schreef: Waar kan je die prijzen (bijvoorbeeld die €485) zien dan? Niet op de gewone site van eautohuur toch? Althans ik zie ze niet.
Sorry !
Ik heb zitten slapen, of teveel naar het fietsen aan het kijken.
Heb jou in de USA willen laten rondrijden ipv Canada.

Die prijs van mij slaat dus helemaal nergens op.
Met het zweet op het hoofd snel even naar de Emerald Club gekeken.
Yes; ook in Vancouver.
Dat verhaal blijft staan.
en dus ook mijn verhaal over communicatie met eAutohuur.
Voor hun laagste Dollar tarief huren bij National.
en dan daar het Emerald club voordeel laten gelden.
Ik zie dat jouw eerder genoemde € 617 tarief hun standaard tarief is.
Daar kan wat af.

Dus met mijn excuses op naar de meisjes in Manchester.
" Al handel gedaan vandaag " . "Hoe is het met je provisie deze maand " zijn een beetje mijn openings frasen.
Stuur mij een PB !
extralarge22
Amerika-newbie

Aha, dus daar zit de adder. Geen zweet op het hoofd nodig hoor, ben al hartstikke blij met de tip van de Emerald Club. Ik ben namelijk vrij lang, lange benen, dus zou het ideaal zijn als ik zelf mijn auto mag uitkiezen.

Dus ik kan aan de slag met een hoop meer kennis dan ik hiervoor had.

Dank je.
le-nnart
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door le-nnart »

bedeve schreef:
le-nnart schreef:klopt het trouwens dat je niet bij Alamo kan inloggen met een reserveringsnummer?

had graag even gekeken wat dáár bekend is.
Bij Alamo gehuurd via aAutohuur kan dat wel usa reisen niet.
Je bevestigings coupon heeft 3 kolommen.
in de 3e kolom staat onder Produkt gegevens een aantal dingen over de auto de categorie de rate code en verder Confirmation
met een code van 9 cijfers.
Die gebruik je om bij Alamo alvast je eigen gegevens/ overige bestuurders ed neer te zetten.
Daarvan kun je een e-itineray printen. Scheelt je tijd aan de balie en ook geen upselling gedoe meer.!

Net gekeken op de voucher, daar staat in de 3e kolom indd : Number:

Confirmation Number:
Partner Reference:

alleen zijn ze leeg ?!?
verder staat er heel groot dat de boeking pre-paid is "- VOLDAAN - - PAID IN FULL - "

Kan het zijn dat ze die informatie niet meer verstrekken aan klant via eautohuur?
Net wel aangemeld via Alamo voor hun programma.
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het spijt ons te horen dat u niet helemaal tevreden was met uw autohuur. Dit is niet de standaard service die wij onze klanten graag aanbieden en uw opmerkingen werden doorgestuurd naar de bevoorrader ter plaatse Dollar. Zij wensen hun excuses aan te bieden voor enig ongemak dat u in deze instantie werd veroorzaakt. Uw opmerkingen werden doorgegeven aan de lokatiemanager voor staff feedback.

Dollar bevestigden ons dat ter gebaar van goede wil het bedrag van 412.82 USD voor de verzekering en het GPS systeem werd teruggestord op de kaart die u gebruikte bij het ophalen van de wagen. Gelieve tot 10 werkdagen toe te laten tot dit bedrag te zien zal zijn op uw afschriften. Dollar wensen hun excuses aan te bieden voor het ongemak
Ik kan niet anders zeggen dan chapeau Eautohuur en Dollar (y)
Ik ging mij alleen om de state tax, maar ik hen wel het hele verhaal aan hun doorgegeven over slechte gps ed, maar dit is onverwacht en zeer positief.
Sammo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Sammo »

Wij huren ook een auto via eautohuur. Kwam ik er 2 dagen terug achter dat de auto die ik gehuurd had voor dezelfde periode nu 30 euro goedkoper is. Mailtje gestuurd en boeking werd direct aangepast en verschil gecrediteerd, fijn hoor. :thumbup:

Hopelijk zijn de ervaringen ter plaatse bij Dollar ook positief, maar daar moeten we nog 2 weekjes op wachten.
bjornricardo
Amerika-ontdekker

Welke huur voorwaarde

Bericht door bjornricardo »

Zijn deze voorwaarden van eautohuur goed?wij vertrekken komende zaterdag voor 22 dagen naar southwest maar we weten niet of deze voorwaarden genoeg zijn. bij ongeluk bijvoorbeeld met letsel.Hieronder staat onze voorwaarde:

Alvast Bedankt

Pick-up service: Eerste tank benzine $83 (55.30)//alle extra bestuurders inbegrepen//GEEN one way toeslag//De aangegeven toeslagen+BTW dienen ter plaatse betaald te worden.

Uw huur bestaat uit

* Onbeperkt aantal km
* Verzekering ( - CDW-verzekering - diefstal protectie - aansprakelijkheid derden - SLI (extra ansprakelijkheidsverzekering) - Uninsured Motorist - verzekering )
* Lokale belastingen
* Luchthaven toeslag
* Premium bestemmings toeslag
* Home Security Fee (Omzet & Staats belastingen)

Verplichte lokale toeslagen

* BRANDSTOF BELEID - U MOET VOOR EEN VOLLE TANK BENZINE LOKAAL BETALEN BIJ HET OPHALEN VAN UW VOERTUIG (Het brandstof beleid van de leverancier staat apart aangegeven)

Eventuele extra's en toeslagen

* Buiten Kantooruren Kosten
* One Way toeslag (waar van toepassing)
* Extra's verzocht ten tijde van de reservering of die u plaatselijk koopt
* Kosten voor Aflevering en Ophalen
* Aanvullende Verzekering voor letsel aan bestuurder &/of inzittenden.
* Boetes, Tolwegen & parkeerkosten

Gelieve er op te letten dat kosten op de locatie, voor deze en andere items, onderhevig zijn aan verkoopstaxen en lokale taxen. De prijzen voor supplementen worden gecontroleerd door het lokale verhuurbedrijf en kunnen veranderen.

Leeftijd bestuurder

De minimale leeftijd van de bestuurder is 21 .
Jonge bestuurders tussen 21 en 24 inclusief betalen $25+Tax per dag
Alle bestuurders moeten in het bezit zijn van een geldig rijbewijs uitgegeven buiten de VS. Helaas is het niet mogelijk deze auto te huren met dit pakket met een rijbewijs die in de VS is uitgegeven. VS en Canada Helaas is het niet mogelijk om dit auto te huren met een rijbewijs die geleverd werd in de Verenigde Staten en Canada.

Brandstof beleid

Benzine moet betaald worden bij aankomst en het is niet nodig de tank op te vullen voor het terugbrengen van de auto.
Ongebruikte benzine wordt niet terug betaald

Verzekeringsinformatie

Wanneer u een auto door rentalcars.com huurt, zal uw autohuur overeenkomst normaal een CDW-verzekering en diefstal verzekering omvatten. De CDW-verzekering beschermt u van het betalen van een schade die aan het voertuig tijdens de periode van huur wordt veroorzaakt. Diefstal verzekering verstrekt dekking voor de diefstal of de schade als gevolg van geprobeerde diefstal van het voertuig, zijn delen en toebehoren tot hun volledige waarde en om het even welk verlies die onze partner van de autohuur kan oplopen. Allebei zijn onderworpen aan bepaalde uitsluitingen. Uw aansprakelijkheid wordt opgeschort behoudens u een last betalt, die als een „overmaat“ wordt bedoeld die uw aansprakelijkheid tot de kosten van de overmaat beperkt. In sommige gevallen, zal een overmaat niet van toepassing zijn en u zult van dit worden geadviseerd als u boekt.
Uw huur is inclusief CDW-verzekering en diefstal protectie met geen eigen risico
De waarborgsom wordt meestal vastgelegd op uw credit card, maar in sommige gevallen accepteren autoverhuurbedrijven contant geld. Neem contact op met ons team als u de waarborgsom contant wilt achter laten, want dit moet voor ophaal door het autoverhuur bedrijf bevestigd worden. Als het voertuig gedurende de huur schade oploopt, dan kunt u belast worden tot het maximale bedrag van de waarborgsom. In het geval dat de huurder roekeloos of nalatig rijgedrag heeft vertoond of onder de invloed is van drugs of alcohol dan kunt u aansprakelijk gesteld worden voor alle kosten. Let er op dat net als met de meeste verzekeringen zijn er uitzonderingen op wat de verzekering dekt, dit heeft meetal betrekking op de voorruit, banden, de onderkant en het interieur van de auto, sleepkosten & reserve sleutels. Lees de voorwaarden goed door voor uitsluitingen wanneer u de auto huurt. Als u verdere vragen heeft neem dan contact op met onze klantenservice. Verzekeringen die uw eigen risico verlagen of u verdere dekking geven voor u en uw eigendommen kunnen plaatselijk gekocht worden.

rentalcars.com schadekosten restitutieplan produkt

rentalcars.com biedt een Schadekostenrestitutie product aan welke, indien aangekocht vóór het ophalen van de wagen, restitutie aanbiedt voor de schade (exclusief administratie- en immobilisatiekosten) betaald aan de bevoorrader als resultaat van een claim op de Collision Damage Waiver tijdens het huren van uw wagen. rentalcars.com biedt een schadekosten restitutieplan produkt aan en als u deze tijdens het boeken van de auto koopt en u wordt belast door de leverancier vanwege schade aan de auto, dan kunt u dat bedrag van rentalcars.com terug claimen. Als u, de huurder, ons schadekosten restitutieplan produkt verzekering afsluit wordt het eigen risico bedrag nog altijd door het autoverhuurbedrijf in rekening gebracht, maar u kunt dit terug claimen bij rentalcars.com. Algemene voorwaarden zijn van toepassing op dit produkt & om dit bedrag terug te claimen moet u een ongevallenformulier van de leverancier naar ons klantenservice sturen. Let er a.u.b. op dat de rentalcars.com verzekering tegen eigen risico alleen de produkten dekt die binnen de verzekeringspolis van de autoverhuurleverancier vallen (de volgende produkten zijn normaal uitgesloten; de voorruit, ruitschade, onderkant van de auto, banden, sleepkosten & schade door off-road rijden). Het schadekosten restitutie plan dekt ook niet in situaties die de verzekeringspolis van de leverancier ongeldig maken, zoals nalatigheid of het niet houden aan de algemene voorwaarden. In die omstandigheden wordt uw aansprakelijkheid voor het eigen risico niet vergoed & u kunt aansprakelijk gesteld worden voor de volledige schadekosten. Voor verdere informatie over ons schadekosten restitutieplan produkt & de situaties waarin het schadekosten restitutie plan niet van toepassing is, bezoek onze website.

Internationaal reizen

Als u tijdens de huurperiode met uw auto de grens van het originele huurland wilt overschrijden en/of naar andere eilanden binnen hetzelfde land wilt gaan, stel ons klantenserviceteam dan minstens 7 dagen voor de aanvang van de huur op de hoogte, aangezien er restricties kunnen zijn voor bepaalde landen en wij het plaatselijke verhuurbedrijf hiervan op de hoogte moeten brengen. In sommige gevallen is het noodzakelijk om aanvullende verzekering te kopen en ons klantenservice zal u hierover adviseren. Internationale one-way's zijn niet mogelijk als deze in het Verenigd Koninkrijk beginnen.

Let a.u.b. op

Let er a.u.b. op dat speciale benodigheden zoals kinderzitjes, sneeuwkettingen etc. op aanvraag zijn & lokaal betaald moeten worden. rentalcars.com geeft uw speciale verzoeken graag door aan de huurlocatie voor uw aankomst, maar kan helaas niets garanderen.

rentalcars.com kontakt nummer in noodgevallen

Mochten problemen zich voordoen gedurende uw huur, twijfel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice op ons gratis telefoon nummer voor noodgevallen +800 4473 3000. Dit nummer is altijd bereikbaar gedurende onze openingsuren (aangegeven op de coupon). Spreek een boodschap in buiten kantooruren en wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Algemene voorwaarden rentalcars.com

Annulering Annulering Reserveringen die volledig betaald werden op het moment van het boeken: Kunnen gratis online geannuleerd worden tot 48 uur voor de aanvang van de huur. Houdt er aub rekening mee dat als u een reservering binnen de 48 uur voor het ophaaluur & datum annuleer dat u dan ook kosten zal hebben die gelijk zijn aan 3 dagen huur. Er zullen nog terugbetalingen, nog extra kosten bij komen bij het annuleren van een 3 daagse huur of minder. Geen terugbetalingen of extra kosten zijn toepasbaar voor reserveringen die minder of gelijk zijn aan 3 dagen huur. Indien het voertuig niet opgehaald kan worden wegens onvoldoende documentatie of bij het falen van een geldige kredietkaart te tonen zal de reservering behandeld worden zoals een annulering die gemaakt werd binnen de 48 uur voor het ophalen van de huur, op voorwaarde dat wij hiervan op de hoogte worden gebracht op het moment dat u de wagen ophaalt.
Reserveringen met een aanbetaling: Een annulering die meer dan 48 voor het ophalen van de huur geannuleerd word zal een kost hebben die gelijk is aan de som van de aanbetaling. Reserveringen die geannuleerd worden binnen de 48 uur voor de aanvang van de huur zullen kost hebben die gelijk is aan een 3 daagse huur of de som van de aanbetaling naar gelang van de hoogste kost. Reserveringen die geannuleerd worden na de aanvang van de huurperiode, zullen kosten hebben die gelijk is aan de totale kosten van de huur.Geen terugbetalingen of extra kosten zijn toepasbaar voor reserveringen die minder of gelijk zijn aan 3 dagen huur. Indien het voertuig niet opgehaald kan worden wegens onvoldoende documentatie of bij het falen van een geldige kredietkaart te tonen zal de reservering behandeld worden zoals een annulering die gemaakt werd binnen de 48 uur voor het ophalen van de huur, op voorwaarde dat wij hiervan op de hoogte worden gebracht op het moment dat u de wagen ophaalt.

Wijzigingen Reserveringen kunnen gratis online worden gewijzigd, voor aanvang van de huur.Houdt er aub rekening mee dat wijzigingen de huurprijs kan veranderen bij wijzigingen van bv; de duur van de huur, autoverhuurlocatie of type auto, met de prijs van de dag net zoals voor een nieuwe reservering.Geen terugbetalingen zijn toepasbaar voor ongebruikte huur dagen/uren als de voertuig vroeger dan de restitutiedatum/uur teruggebracht word.

No Show Houdt er aub rekening mee dat een 100% annuleringskost geldt bij het niet melden van een annulering. Met andere woorden verliest u het totaal betaalde bedrag voor de huur.

Wanneer u de auto ophaalt moeten de hoofdbestuurder en eventuele extra bestuurders een rijbewijs in hun naam kunnen overleggen. Als de bestuurder minder dan 2 jaar in het bezit is van een rijbewijs of ernstige overtredingen is begaan, laat ons team dit dan weten, er kunnen beperkingen zijn voor het huren van een auto. Let er a.u.b. op dat een internationaal rijbewijs het gewone rijbewijs niet vervangt. Indien u gebruikt maakt van een internationaal rijbewijs, dan bent u nog altijd verplicht het nationale rijbewijs van de hoofdbestuurder bij u te hebben om een auto te kunnen huren. Het autoverhuurbedrijf zal normaalgesproken aan het begin van de huur een waarborgsom eisen om het eigen risico en de benzine te dekken, hiervoor wordt vaak een bedrag vastgezet op de credit card in naam van de hoofdbestuurder. Deze waarborgsom wordt terugbetaald wanneer de auto aan het eind van de huurperiode zonder schade wordt ingeleverd. Contante waarborgsommen of bankkaarten worden zelden geaccepteerd, laat het onze klantenservice weten wanneer u van deze faciliteit gebruikt wilt maken. Check de auto voor schade wanneer u deze ophaalt en vermeldt eventuele problemen gelijk aan het verhuurbedrijf. Wij adviseren u om de auto samen met het verhuurbedrijf te controleren wanneer u deze terugbrengt zodat u het eens bent over eventuele schade.

Elke huur is gebaseerd op 24 uur. Een volle dag wordt in rekening gebracht als u deze 24-uur periode overschrijdt. U, de huurder, bent verantwoordelijk voor kosten voor tolwegen, congestion charges, parkeer en verkeersboetes. Belangrijk: als u de auto van een luchthaven ophaalt moet u minstens 3 dagen voor ophaal u vluchtgegevens doorgeven aan rentalcars.com. Als u dit niet doet is rentalcars.com niet verantwoordelijk voor auto's die niet beschikbaar worden gesteld i.v.m. de vertraging van uw vlucht.

Als u om welke reden dan ook ontevreden bent over uw huur, moet u dit lokaal aan het autoverhuurbedrijf melden. Als u daarna nog altijd niet tevreden bent en u wilt een officiële klacht indienen moet u dit schriftelijk doen aan ons klantenservice team: klantenservice@rentalcars.com Dit geldt ook voor alle andere vragen nadat de huur heeft plaatsgevonden. Wij zullen uw klacht/vraag dan voor u onderzoeken. U zult binnen een aantal dagen een mail ontvangen om te bevestigen dat wij uw mail hebben ontvangen en ons doel is om elke klacht/vraag binnen 28 dagen te beantwoorden. Soms kan dit iets vertraagd zijn als wij op antwoord van derden moeten wachten. Om ons te helpen uw vraag sneller te beantwoorden, wilt u a.u.b. uw rentalcars.com referentienummer op al uw correspondentie vermelden en alle formulieren van het autoverhuurbedrijf bijsluiten.
knop
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door knop »

Bij een goede reisverzekering ben je verzekerd betreffende letselschade.
Groet,
Frans
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Mijn ervaring: gewoon een prima club.
Heb er al verschillende keren een auto geboekt, zowel in Europa als in Amerika en het was steeds helemaal in orde.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Izognoeg schreef:Mijn ervaring: gewoon een prima club.
Het is ook niet zo maar een clubje.
Het is een giga grote over de hele wereld werkende club. :thumbup:
Stuur mij een PB !
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Toen ik boekte heb ik gebeld ipv via internet, omdat ik het niet duidelijk vond hoe ik het moest invullen mbt de gratis 2e bestuurder vanuit California. Volgens mij had ik een rookie aan de lijn, want in 1e instantie werden en de 2e bestuurder en zelfs drop-off kosten berekend voor 3wkn LA-Las Vegas.
Voor de rest netjes een bevestiging gehad van wat er als voorschot betaald was en wat er op een bepaalde datum als rest vanaf zou gaan. Vlak voordat de rest van de betaling gedaan werd een mailtje gehad en erna een bevestigingsmail met een voucher waarop stond Paid in Full!
Dat dollar mij daarna nog $493 in rekening brengt (meer als de totale autoverhuur) ligt bij hen en niet bij Eautohuur.
Ik had dus een klacht ingediend bij Eautohuur, die hebben het doorverwezen naar Dollar en ik kan niets anders dan beide complimenten maken. Ik had niet gedacht dat ik alles terug zou krijgen, maar alleen de state tax van california en nevada, maar ze vergoedde zelfs ook de enorm slecht werkende garmin. En dan ook nog binnen een maand zonder 100 e-mails op en neer.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Waarom had Dollar je eigenlijk die 493$ nog aangerekend? Gewoon dubbele aanrekening? Of iets anders?
Reisblog: thisisfraa.be
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Even uit mijn hoofd. Iig roadsafe en california en nevada state tax waar ik ter plekke al bezwaar tegen had gemaakt. Roadsafe werd mij verplicht gesteld om in Nevada, Arizona en Utah te mogen rijden. Ik had daar tegen de medewerker al aangegeven dat het niet klopte, maar ze weigerde alles gewoon. Verplicht. Na 22u op had ik geen zin in ellenlange discussies waar bazen bij moeten komen en dat soort zaken, dus ik had al gezegd dat ik een klacht ging indienen.
Dit ging over samen met de, inbegrepen state tax, over 170 dollar ofzo. Daar had ik ook een garmin navigatie bij gehuurd, omdat ik op mijn eigen tom tom geen USA map geinstalleerd kreeg. Dat ding werkte voor geen meter. Het was voornamelijk bedoelt om hotels te vinden en de weg in de steden, buiten de stad heb je amper een gps nodig. Ik had dit wel in de mail vermeldt, dat dit waardeloos is (neem de afrit van de snelweg - ga de snelweg op, dat soort zaken. Zit je op highway ingesteld op je hotel in Monterey, moet je volgens dat ding ineens linksaf. Of omdraaien op de bay bridge, die was ook nog wel humor. Maar het ging me dus om roadsafe en de state tax, dat ik als bonus mijn tomtom kosten vergoed krijg is onverwacht mooi mee genomen. Vooral omdat ik pas 1,5 maand na mn reis de klacht ingediend had.

Maar zowel via mail als via telefoon goede service van Eautohuur. Via de site vind ik het gratis boeken voor een 2e persoon nig steeds niet goed uitgelegd, want daar zouden ze gewoon 2e persoon gratis ofzo neer kunnen zetten, ipv dat je in 1e instantie €8 p.d. Betaald. Of dat ze erbij zetten dat je aan de balie gratis een 2e persoon kunt aangeven als chauffeur.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Uiteindelijk heeft Dollar je geld afgehouden voor iets waar je eigenlijk wél mee akkoord bent gegaan ter plaatse? Ik bedoel, ondanks het feit dat je het duidelijk niet wou, het stond in je contract? Dan vraag ik me af hoe eautohuur dit geregeld heeft, ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat ze zo'n bedrag uit eigen zak hebben terug betaald, dan zouden ze namelijk bijna niets verdiend hebben aan jou.

Verder is het ook een beetje raar dat je er toch mee akkoord bent gegaan. Ook al ben ik 22u wakker, als je op voorhand alles betaald hebt, dan hoeven ze je niets meer in rekening te brengen. Je krijgt een voucher, die is al betaald, al die zogenaamde extras heten niet voor niets "extras". Dat sommigen volgens hun "handig", "verplicht" of "aan te raden" zijn, dat is allemaal verkoopspraat. Mij maken ze dus ook niets wijs, ik wil gewoon waar ik al voor betaald heb, al de rest is bullcrap.

Volgens mij mag je dus inderdaad heel blij zijn omtrend het feit dat je je geld hebt terug gekregen, al snap ik nog altijd niet goed waarom je het zo ver hebt laten komen. Ik ga zo'n gebouw dus ook binnen met het idee dat ze me "oplichten". Ik zou dus gewoon je bullshit-radar op high zetten in het vervolg :lol:
Reisblog: thisisfraa.be
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom je toch akkoord bent gegaan. Het ging immers om een aanzienlijk bedrag. Ik ben het wel met Fraa eens. Vraag om de manager, verhef je stem, maak een foto van de betrokken werknemer. Doe wat je kan, maar laat je niet voor zo'n bedrag bedonderen !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Ik vertik het om een nieuw topic over autohuur aan te maken, dus ik ga dit topic maar misbruiken :wink: .

Ik ben op zoek naar een auto voor de periode van 10 mei t/m 5 juni die ik in mijn eentje ga besturen. Aan de ene kant hoef ik helemaal geen grote auto, maar ik lees overal dat het wel fijn/makkelijk/leuk is. Daarom ben ik aan het kijken voor een Mid-size SUV. Nu zie ik op de site van eautohuur (klik) een Ford Escape voor €653,-. Nu vind ik die prijs belachelijk laag, dus ik vraag me af of ik nog extra's of een addertje kan verwachten.

Ter vergelijking:
Herz zit met de Equinox op 878,
Drive-USA zit met een Mid-size SUV op 803 (Alamo), 779 (Dollar) en 810 (National) (Super-saver-plus-package)

Wie kan mij advies geven?

Edit: Overal moet je een ophaal- en aflevertijd invullen. Hoe belangrijk is die tijd?
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer