Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vanuit Nederland huurauto betalen?
-
- Amerika-newbie
Vanuit Nederland huurauto betalen?
Hallo allemaal,
sorry als deze vraag al eens eerder is gesteld op dit forum, ik kan het even niet vinden.
Ik heb voor de periode 17-07 / 10-08 een auto gereserveerd bij Alamo (na de nodige research en prijsvergelijk) LAX (vliegveld LA). Ik heb een reservation confirmation gekregen via de email. Zelfs nog even nagebeld, maar hij staat geregistreerd.
Nu zag ik in een andere topic mensen vertellen dat zij al vooraf betaald/ingecheckt hadden en daardoor door konden lopen naar de automatische incheck bij Alamo. Ik zie echter nergens hoe ik dit voor elkaar moet krijgen via de site van Alamo. De zgn. 'online check'-in' is alleen toegankelijk met een US/Canada driver's license.
Vraag: mis ik iets of moet ik voor een reservering vanuit Nederland altijd gewoon naar de counter?
Vraag 2: kan ik ervan uitgaan dat het bedrag dat op de reservering vermeld staat - mits ik me niet de beruchte extra's laat aansmeren:) - redelijk overeenkomt met wat ik straks ga betalen?
Alvast heel erg bedankt mensen van dit forum!
Groetjes, Rinske
sorry als deze vraag al eens eerder is gesteld op dit forum, ik kan het even niet vinden.
Ik heb voor de periode 17-07 / 10-08 een auto gereserveerd bij Alamo (na de nodige research en prijsvergelijk) LAX (vliegveld LA). Ik heb een reservation confirmation gekregen via de email. Zelfs nog even nagebeld, maar hij staat geregistreerd.
Nu zag ik in een andere topic mensen vertellen dat zij al vooraf betaald/ingecheckt hadden en daardoor door konden lopen naar de automatische incheck bij Alamo. Ik zie echter nergens hoe ik dit voor elkaar moet krijgen via de site van Alamo. De zgn. 'online check'-in' is alleen toegankelijk met een US/Canada driver's license.
Vraag: mis ik iets of moet ik voor een reservering vanuit Nederland altijd gewoon naar de counter?
Vraag 2: kan ik ervan uitgaan dat het bedrag dat op de reservering vermeld staat - mits ik me niet de beruchte extra's laat aansmeren:) - redelijk overeenkomt met wat ik straks ga betalen?
Alvast heel erg bedankt mensen van dit forum!
Groetjes, Rinske
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Vanuit Nederland huurauto betalen?
Hoe heb je de auto gehuurd?
Rechtstreeks bij Alamo of via een tussenpersoon (bijv. eautohuur of usareisen.de)?
Roland
Rechtstreeks bij Alamo of via een tussenpersoon (bijv. eautohuur of usareisen.de)?
Roland
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je inderdaad rechtstreeks bij Alamo hebt gehuurd, is het misschien verstandig om eens te kijken bij eautohuur of usareisen.de, in mijn ervaring ben je daar altijd (veel) goedkoper uit, en je betaald gewoon vanuit NL.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik heb geen idee welk zoekcriteria je gebruikt hebt, maar als je "huurauto" of "alamo" had ingetikt, had je m.i. antwoord gekregen op je vragen.
Ik zou de tip ter harte nemen en via een van de zojuist genoemde sites je auto te boeken; scheelt je enorm veel geld.
Ik zou de tip ter harte nemen en via een van de zojuist genoemde sites je auto te boeken; scheelt je enorm veel geld.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ik huur ook rechtstreeks bij Alamo en het bedrag wordt achteraf via de creditcard verrekend.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Ja, hoe werkt dat eigenlijk met de online check in of check in kiosk op locatie. Als ik bij usa reisen boek dan krijg ik nooit mijn Alamo nummer, ik heb ze zelfs een keer gemailed en ze konden het mij niet geven ofzo...
Als je rechtstreeks bij Alamo in de VS huurt, is er een grote kans dat er geen verzekering inbegrepen is. En dat kan een groot verschil maken.
Reden waarom de meesten onder ons bij Eautohuur of USAreisen boekt. Als het een Alamo site in Europe is, dan kan je misschien wel verzekering hebben.
Reden waarom de meesten onder ons bij Eautohuur of USAreisen boekt. Als het een Alamo site in Europe is, dan kan je misschien wel verzekering hebben.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Als ik rechtstreeks bij Alamo boek vul ik op hun site de save time optie in. Daar kun je je rijbewijsnummer invoeren extra driver plus gegevens etc.DejaVu schreef:Ja, hoe werkt dat eigenlijk met de online check in of check in kiosk op locatie. Als ik bij usa reisen boek dan krijg ik nooit mijn Alamo nummer, ik heb ze zelfs een keer gemailed en ze konden het mij niet geven ofzo...
Op de bevestiging staat een barcode, die kun je scannen bij de zelfbedieningskiosk op het vliegveld en dan wordt je contract geprint en kun je gelijk naar de garage om een auto uit te zoeken. Bij de uitgang laat je dan je contract rijbewijs en CC zien en dan rijden maar.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
-
- Amerika-newbie
Hallo allemaal,
bedankt voor de tips! En bedankt voor jullie tijd!
Fijn dat ik even bevestiging krijg van de belangrijkste punten (die ik idd zelf al had geresearcht), het is de eerste keer voor mij dus gewoon goed om even wat van ervaren Amerika-reizigers te horen. Natuurlijk heb ik zelf ook geresearcht, maar dat punt van online vooruit betalen kon ik niet vinden.
Ik heb idd. nu direct bij Alamo gereserveerd. Bij de auto zit een Damage Waiver Full en een 'Extended Protection' (soort WA) verzekering inbegrepen. Dat is genoeg toch, naar ik overal lees? Mijn eigen zorgverzekering dekt me daar verder (ik ben bijrijder en kom niet op het contract).
De totaalprijs is voor 24 dagen huur 770,- euro voor een compact car. Via rentalcars.com (vroegere eAutohuur) krijg ik dezelfde aanbieding 100,- goedkoper (ongeveer). Mijn enige twijfel was dat ik online ontzettend slechte recensies las over ze. Dat ze erg inflexibel zijn en de service verschrikkelijk is. Dus zelf dacht ik: als we het nog nooit gedaan hebben, misschien maar op zeker spelen dan voor die 100,- euro.
Wat zijn daarover jullie meningen? Wel goede ervaringen met rentalcars/eAutohuur? Kan alles nu nog kosteloos cancelen:).
Bedankt en groetjes, Rinske
bedankt voor de tips! En bedankt voor jullie tijd!
Fijn dat ik even bevestiging krijg van de belangrijkste punten (die ik idd zelf al had geresearcht), het is de eerste keer voor mij dus gewoon goed om even wat van ervaren Amerika-reizigers te horen. Natuurlijk heb ik zelf ook geresearcht, maar dat punt van online vooruit betalen kon ik niet vinden.
Ik heb idd. nu direct bij Alamo gereserveerd. Bij de auto zit een Damage Waiver Full en een 'Extended Protection' (soort WA) verzekering inbegrepen. Dat is genoeg toch, naar ik overal lees? Mijn eigen zorgverzekering dekt me daar verder (ik ben bijrijder en kom niet op het contract).
De totaalprijs is voor 24 dagen huur 770,- euro voor een compact car. Via rentalcars.com (vroegere eAutohuur) krijg ik dezelfde aanbieding 100,- goedkoper (ongeveer). Mijn enige twijfel was dat ik online ontzettend slechte recensies las over ze. Dat ze erg inflexibel zijn en de service verschrikkelijk is. Dus zelf dacht ik: als we het nog nooit gedaan hebben, misschien maar op zeker spelen dan voor die 100,- euro.
Wat zijn daarover jullie meningen? Wel goede ervaringen met rentalcars/eAutohuur? Kan alles nu nog kosteloos cancelen:).
Bedankt en groetjes, Rinske
- DVDGuy
- Amerika-expert
Om te beginnen even checken of er door jouw verzekeraard een werelddekking gegeven wordt; voorts moet je er rekening mee houden dat een Nederlandse zorgverzekeraar meestal slechts de kosten vergoed o.b.v. datgene dat in Nederland gebruikelijk is.ReginaChapman schreef:Mijn eigen zorgverzekering dekt me daar verder
De medische kosten zijn in de USA over het algemeen flink duurder dan in Nederland; houd hier dus rekening mee en verzeker medische kosten ook via je reisverzekering.
M.b.t. de autohuur: wij betaalden in april/mei van dit jaar, voor 31 dagen Mid-size SUV (Alamo) ongeveer € 800,- bij usareisen.com, dus dan vind ik € 770,- voor 21 dagen een Compact, niet echt goedkoop.
Vind ook dat als je toch zo lang rond reist, een compact niet echt de beste keuze is.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zal t nog maar eens tippen : via http://www.alamo-affiliate.de/airberlin ... pbonus.htm en dan kiezne voor Gold reserveer je direct bij alamo (.de), kun je vooruit betalen in euro's (met 5% korting), heb je de mogelijkheid om t master pakket te nemen (incl. uitgebreide verzekering EN tankvulling) en krijg je netjes je formulieren per email toegezonden. Daarnaast zijn ze ook nog goedkoper dan usareisen / eautohuur vwb een midsize-SUV.
Geweldige tip!
Voor de 'Gold'-aanbieding hoef je niet ergens eerst één of ander lidmaatschap af te sluiten? Kwestie van op het logo klikken?
En nog een laatste vraag: Is het Masterpakket dan minstens vergelijkbaar met de verzekering(en) die standaard worden afgesloten als je via bijv. Usareisen.de boekt?
Voor de 'Gold'-aanbieding hoef je niet ergens eerst één of ander lidmaatschap af te sluiten? Kwestie van op het logo klikken?
En nog een laatste vraag: Is het Masterpakket dan minstens vergelijkbaar met de verzekering(en) die standaard worden afgesloten als je via bijv. Usareisen.de boekt?
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij hebben onlangs nog rechtstreeks op de site van alamo.nl een auto gehuurd. Betaling direct via de creditcard. Op de site van alama betaal je wel (zonder lidmaatschap) administratiekosten maat dan nog was de auto goedkoper dan bij eautohuur.nl waar ik normaal huur (voorheen gebruikte ik exit reizen maar prijzen bleken gelijk en nu kan ik het lekker zelf regelen)
Aan de rechterzijde van de site vindt je de optie save save time en door dit van te voren in te vullen loopt je zo door.
Direct bij Alamo kan je ook voor de goldoptie kiezen. Hoerdoor is de eerste tank benzine inclusief.
Wij hadden maar een dag een auto nodig, door de volle tank benzine was hij bijna gratis
Let goed opdat alle verzekeringen inclusief zijn. Bij eautohuur , alamo of exit zit dit meestalwel goed. Boek je echter rechtstreeks in de state dan ben je aan de balie de sigaar.
Dit komt omdat Amerikanen hun lopende autoverzekering op hun eigen auto ook kunnen gebruiken voor een huurauto.
Aan de rechterzijde van de site vindt je de optie save save time en door dit van te voren in te vullen loopt je zo door.
Direct bij Alamo kan je ook voor de goldoptie kiezen. Hoerdoor is de eerste tank benzine inclusief.
Wij hadden maar een dag een auto nodig, door de volle tank benzine was hij bijna gratis

Let goed opdat alle verzekeringen inclusief zijn. Bij eautohuur , alamo of exit zit dit meestalwel goed. Boek je echter rechtstreeks in de state dan ben je aan de balie de sigaar.
Dit komt omdat Amerikanen hun lopende autoverzekering op hun eigen auto ook kunnen gebruiken voor een huurauto.
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rechtstreeks bij Alamo.nl is voor ons minstens 180 euro duurder, en eventueel zelfs €267... Voor drie weken een Intermediate SUV betaal je €894.
Bij Usa.reizen.de voor hetzelfde pakket €714, en bij de link hierboven gegeven €617. Áls die laatste optie voor iedereen open is lijkt dat toch de gunstigste prijs.
Bij Usa.reizen.de voor hetzelfde pakket €714, en bij de link hierboven gegeven €617. Áls die laatste optie voor iedereen open is lijkt dat toch de gunstigste prijs.
Ik heb de vorige keer rechtstreeks bij Hertz gehuurd en dit keer ook, ik merk er niks van dat het zoveel duurder is. Zeker als je direct betaalt krijg je een flinke korting op je kosten.
Daarbij houd ik niet van al die tussenpersonen die zogenaamd voordeliger zijn. Ja, je bespaart misschien in sommige gevallen wat, maar als er iets misgaat is het maar wat fijn als je direct met de verhuurder kan praten en niet met partij X die weer via een deal met partij Y bij verhuurder Z heeft gehuurd.
Daarbij heb ik de indruk (niet alleen bij autohuur maar overal) dat de uiteindelijke aanbieder echt wel doorheeft wie er via allerlei tussenpersonen voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, en daar wordt je ook gewoon naar behandeld.
Ieder zijn meug, maar ik zie de voordelen van die tussenpersonen niet zo.
Daarbij houd ik niet van al die tussenpersonen die zogenaamd voordeliger zijn. Ja, je bespaart misschien in sommige gevallen wat, maar als er iets misgaat is het maar wat fijn als je direct met de verhuurder kan praten en niet met partij X die weer via een deal met partij Y bij verhuurder Z heeft gehuurd.
Daarbij heb ik de indruk (niet alleen bij autohuur maar overal) dat de uiteindelijke aanbieder echt wel doorheeft wie er via allerlei tussenpersonen voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, en daar wordt je ook gewoon naar behandeld.
Ieder zijn meug, maar ik zie de voordelen van die tussenpersonen niet zo.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
-
- Amerika-ontdekker
Nee, op t Florida forum hebben velen al gebruik gemaakt van deze aanbieding. Een evt. airberlin pasje is overigens gratis aan te vragen, maar ga er niet vanuit dat de deskmedewerker hierom vraagt. 't Zou hooguit bij 't maken van een reservering gevraagd kunnen worden, maar dat is ook niet t geval.jerbia schreef:Die aanbiedingen zijn voor 'Airberlin topbonus Teilnehmer'. Vragen ze ter plekke dan niet naar je bewijs van lidmaatschap?
Ik heb in ieder geval via deze link geboekt, en kan in augustus eea bevestigen

- DVDGuy
- Amerika-expert
@Mack: waarom zou je met de intermediar moeten "onderhandelen" bij problemen; ik zou dat -in mijn geval bij Alamo- rechtstreeks bij en met Alomo regelen.
-
- Amerika-ontdekker
Ja, gewoon op Gold klikken, data invoeren, auto uitkiezen (waarbij de midsize-SUV's erg scherp geprijst lijken te zijn tov FUll-size SUV's), upgrade naar Master pakket kiezen en gegevens invullen. Je krijgt daarna een email van Alamo met bestiging etc. (waar overigens nergens meer wordt verwezen naar dat Airberlin pasje of iets dergelijks).Obi1 schreef:Geweldige tip!
Master Pakket is t meest volledige pakket, je bent dan verzekerd voor alles (behalve road assistance) + de tankvulling is al betaald.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 328 Weergaves
-
Laatste bericht door wouterjanS
-
- 3 Reacties