Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Foto's RoadBear C27-30 (2012)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Foto's RoadBear C27-30 (2012)

Bericht door SteViS »

In een ander topic bleek dat wij 1 van de eersten waren die met de nieuwe C27-30 camper van RoadBear zouden reizen. Afgelopen weken hebben we inderdaad met deze camper mogen reizen. Sterker nog, we hebben 2 verschillende campers uit dit segment gehad omdat we met pech langs de weg kwamen te staan. We hebben dus gelijk een vergelijkend onderzoek gedaan...

In ieder geval vertelden ze bij Road Bear dat er 4 verschillende varianten zijn binnen de C27-30 camper. Wij hebben de volgende varianten gehad:
1. Leprechaun (Coachman)
2. Freelander (Coachman)
Ik heb nog een aantal andere Freelanders zien rijden, maar die hadden toch net weer andere ramen aan de achterkant. Die misten bijvoorbeeld het grote raam aan het voeteneind van het bed. Waarschijnlijk zit daar dus de rest van de varianten in.

Ad 1. De Leprechaun is dit jaar nieuw en is een soort experiment. Ze besluiten aan het einde van dit seizoen of ze hiermee doorgaan. Deze heeft 2 slides; 1 bij de woonkamer en 1 in de slaapkamer. De opzet van de woonkamer is anders, de keuken is langgerekt en bevindt zich aan de linkerkant van de camper (als je voorin staat). Aan de rechterkant bevinden zich eerst een 3-zitsbank die in de lengterichting is geplaatst en daarachter een zit-/eethoek in een ronde vorm. Voor reizen met kinderen vonden wij dit een nadeel, omdat je je kind dan helemaal achterin moet zetten om in de rijrichting te zitten.
In de slaapkamer is het bed in het midden van de slaapkamer geplaatst. Aan de rechterkant bevindt zich een grote hang/legkast in een slide-out. Als je die uitschuift kun je dus aan beide kanten langs het bed lopen.

Om bovenstaande te verduidelijken een aantal foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En oh ja, in het aanrecht van de keuken zit een mega TV. Die is eerlijk waar bijna groter dan je normaal thuis hebt staan. Maar die hebben wij eerlijk gezegd alleen gezien bij het ophalen van de camper, erna is de TV er niet meer uitgekomen. Daarnaast heb je iets meer bergruimte buiten dan bij de Freelander, maar ook daar hadden we nog heel wat bergruimte over. En je beschikt hier over een buitendouche.

Ad 2. Daarna kregen we de Freelander. Persoonlijk vonden we deze fijner. Hij is weliswaar iets kleiner, maar wat prettiger van inrichting. Daarnaast had deze in de slaapkamer 3 grote ramen. Dit is overigens anders dan de foto van de camper zoals hij op de site van Road Bear staat. De inrichting is verder wel gelijk aan hoe het op de site staat.

Oh ja, beide varianten hebben trouwens dezelfde 'onderkant' namelijk de Ford 450. Daar zat dus geen verschil in. De Freelander reed wat prettiger en makkelijker, waarschijnlijk omdat deze dus iets korter en lichter is.

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel :wink:
bamboo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Foto's RoadBear C27-30 (2012)

Bericht door bamboo »

Mooie foto's. Wat voor problemen hebben jullie dan gehad en kon je 'm toen makkelijk ruilen?
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Dank je voor de foto's. Het lijkt er op dat bij de Leprechaun de deur ook vlak achter de voorstoel zit. Bij de Freelander zit de deur meer naar achteren.
Was er nog verschil met de doucheruimte?
Op zich lijkt het me wel leuk om de Leprechaun mee te krijgen, maar dit alleen om het feit dat we al 3 x met dezelfde Freelander op pad zijn geweest. :)
Welke plaatst zijn jullie begonnen?
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

We waren net op weg van Capitol Reef naar Bryce toen we ineens een hard ratelend geluid uit de motorkap hoorde komen. Net toen we elkaar aankeken van 'dit is niet goed..' hoorden we een harde klap en kwam er allemaal rook uit de motor. We konden hem gelukkig aan de kant zetten, kind er snel uit (je weet maar nooit wat er aan de hand is en wat er nog gaat gebeuren). Onder de camper stroomde werkelijk alle olie eruit, het leek wel alsof een kraan was open gezet. Met behulp van een Amerikaans stel hebben we de camper aan de andere kant van de weg kunnen zetten, zodat hij naast de weg stond. En met hun telefoon (want die van ons had helemaal geen bereik) RB kunnen bellen.

Om een lang verhaal kort te maken...motor is helemaal kapot, waarschijnlijk een defect vanaf de fabriek. Wij zijn met de sleepauto en de camper (dat was een heel spektakel om te zien) weggesleept en op een parkeerterrein op nieuwe camper gewacht. Uiteindelijk hebben we op het parkeerterrein van de Walmart in Richfield ipv North Campground in Bryce overnacht. We hebben Bryce dus gemist in onze vakantie, maar daarentegen de eerste 10 mile van Scenic Road 12 wel 4 keer gezien. Ons zoontje heeft het er de hele vakantie over gehad, die rook en de grote takelwagen hebben héél veel indruk gemaakt :wink:.

RB heeft het wel keurig opgelost. Ze geloofden eerst hun oren niet toen we vertelden wat er was gebeurd. Maar ze hebben gelijk alles in het werk gesteld om een nieuwe camper te sturen en de oude camper weg te laten takelen. Maar ja, voordat ze die camper vanuit Las Vegas naar Richfield hadden gereden. Daar hebben we dus een tijd op moeten wachten. Gelukkig hadden we nog een pizza in de vriezer en de oven deed het nog gewoon.

En dit terwijl we een dag eerder tegen elkaar hadden gezegd dat de kans klein was op grote problemen aangezien er nog maar 4000 mile op de teller stond :blink:
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Ko-Mar,
Klopt, de deur zit direct achter de voorstoelen. De douche was eigenlijk identiek. Toilet is iets ruimer van de Leprechaun, omdat deze ruimte vierhoekig is en het toilet recht tegen de wand geplaatst is. Bij de Freelander had je hier iets minder ruimte doordat het toilet schuin geplaatst is. Overigens had je bij de Freelander wel meer bergruimte in het woonkamergedeelte. Het grote werkblad van de Leprechaun bij de keuken was daarentegen ook wel weer erg prettig.

Wij zijn gestart in Las Vegas en geëindigd in San Francisco. Ik begreep trouwens dat er maar een klein aantal Leprechauns rondrijden, ik dacht een stuk of 15 (maar dat weet ik niet meer zeker en dan trouwens nu 14...). Dat grote raam waar jij vorige keer over schreef, hadden wij er nog wel in zitten.

Na 3 keer dezelfde camper kan ik me voorstellen dat je wel eens iets anders wilt uitproberen.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Deze vakantie vergeet je zoontje nu nooit meer :)
En je moet nooit zeggen dat je geen grote problemen gaat krijgen he! :mrgreen:
Wel vervelend dat jullie Bryce nu gemist hebben. Maar ja, nu heb je wel een reden om terug te gaan :D
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Nu moet ik het natuurlijk vragen, hoe hebben ze dat lange kreng afgesleept, heb je daar toevallig foto's van?
Ik zou die, als berger, graag zien, want campers met zo'n lange overhang achter zijn lastig!
(beroepsdeformatie, heet dat toch?) :mrgreen:
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Pete,
Ik heb zelf op dat moment geen foto's gemaakt, want ik had het druk met ons kleine mannetje. Maar manlief heeft gefilmd (die vond het ook heel bijzonder), dus ik zal even kijken of we daar een paar snapshots van kunnen maken.
Het was in ieder geval wel een heel gedoe. Voorwielen werden aan de voorkant met een stevige balk vastgezet, daarna werd dat aan de achterkant van die wielen ook gedaan en konden voorwielen van de camper iets omhoog getild worden. Dat werd ook nog eens met banden vastgezet en hij was ook een hele tijd bezig om onder de camper e.e.a. vast te zetten. Maar wat dat was???
En ik was inderdaad zelf ook benieuwd hoe dat met die overhang zou gaan, aangezien zelf een hobbel nemen af en toe al een uitdaging was. Maar wonder boven wonder ging dat goed.

Maar wel een vreemde gewaarwording hoor, dat je in de spiegels constant zo'n grote camper achter je ziet hangen.

Ondertussen is de film ingelezen. We hebben helaas niet meer op beeld staan dat de camper erachter hangt. Maar zoals je op de foto's kunt zien, was het echt een mega-truck die ons op kwam halen. Het was een flinke camper, maar die leek ineens helemaal niet meer zo groot :blink:

Afbeelding

Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wat mij opviel waren al die auto's die achter RV's en vrachtwagens meegesleept werden, maar dan gewoon met alle wielen op de grond...Ik vraag me nog steeds af hoe dat zit met de stuurpen eigenlijk, want hoe krijg je anders je voorwielen meegedraait.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dank voor de foto's!
De voorwielen zijn in zijn "lepel" gezet, inderdaad een soort bril met balken voor en achter het wiel, die daarna hydraulisch wat opgetild wordt zodat de voorwielen vrij van de grond komen, en de camper veranderd in een soort aanhanger.
Daarna worden de wielen vastgezet om te voorkomen dat ze uit de lepel wippen.
Onder de wagen wordt de aandrijfas losgemaakt, om schade aan de transmissie te voorkomen, die krijgt namelijk (bij een automaat) geen smering als de motor niet loopt.

De truck die jullie kwam ophalen is een heavy-duty zo te zien, de lepel daarvan is zwaar en stijf genoeg om niet door te buigen of door te veren, zodat hij de camper niet al te hoog hoeft te tillen, op die manier blijft de overhang redelijk hoog boven de grond.
marli
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door marli »

wat een verhaal !
ik hoop het niet mee te maken!
je zou maar net op de moki dugway of een andere dirt road rijden ,waarschijnlijk ben je dan niet zo maar klaar! :roll:
wat de verschillende rv betreft .....ik neem aan dat de bed afmetingen( met name de lengtes) wel allen gelijk zijn ?
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

Wij hebben gisteren de camper opgehaald bij Roadbear in Los Angeles. En ook wij hebben hetzelfde type gekregen als Stevis had: Leprechaun.

Tot nu toe bevalt deze goed. Kids zitten samen met mij achterin de zithoek en Opa zit met manlief voorin. Het rijden viel me gisteren wel wat tegen. Mooie scenic route maar al die bochten deden me geen goed :wink:

Vandaag (ja beetje vroeg wakker zijn we nu) gaan we naar Pismo Beach.

Als iemand vragen heeft over dit type dan laat maar weten en geef ik het door of zoek het op in de manual :D
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
http://vlietjesgo2usa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Deze vakantie ervaring vergeten jullie nooit meer!
If you can dream it...
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

@Stevis: het hoeslaken van jullie bed, is dat van jullie zelf of kreeg je dat bij Roadbear?
Gewoon nieuwsgierig omdat het hoeslaken al jaren donkerblauw is :)
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Ko-Mar, dat is een 'echte' Walmart :wink:. We vonden die wel gezellig en hij was in de aanbieding.
De lakens en dekbedden van RB waren inderdaad hartstikke donkerblauw. Wel handig aan het eind van je vakantie als je je voeten niet meer schoon krijgt :lol:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Aha, ik dacht dat Roadbear eindelijk ook leuke hoezen had :) Staat inderdaad wel een stuk vrolijker!
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

@Markgoedtoamerica, Nee dat klopt. Ons zoontje heeft het na de vakantie nog steeds over de rook en de grote truck die ons kwam ophalen. Dat heeft op hem blijkbaar het meeste indruk gemaakt.
Maar we hebben er geen trauma van over gehouden hoor...sterker nog, de plannen voor volgend jaar worden alweer gesmeden incl. een camper van RoadBear :D
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dan heb ik ook een vraagje. Wat doen jullie naderhand met al die spullen als hoeslakens ed? Gaan die allemaal mee terug of laat je die daar achter? Kost dat niet enorm veel extra baggageruimte etc.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij gebruiken altijd gewoon de hoeslakens die je krijgt van Roadbear, en die laten we dan vanzelfsprekend ook weer achter.

De eerste 2 jaar hebben we zelf nog wel een comforter (dekbed) gekocht, en ook aan het eind van de reis achter gelaten. Net als een extra hoofdkussen.
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Wij hebben onze comforter achter gelaten. Vandaar dat we er 1 in de aanbieding hadden gekocht. De Cars-comforter hebben we wel meegenomen naar Nederland, want dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen om die daar te laten. En dat bagageprobleem hebben we opgelost door in Amerika een extra koffer te kopen :lol:. We hadden 2 stuks bagage bij ons toen we heen gingen en dus 3 toen we terug gingen. Maar de volgende keer gebruiken we gewoon de dekbedden van de verhuurder hoor.
En het is veel lucht, het lukte me om ze allebei weer in de originele verpakking te krijgen. Scheelt wel ruimte.

En de andere spullen die we hadden gekocht, zoals een afvalemmertje, de rollen toilet-/keukenpapier, hebben we in het kantoor van RoadBear achter gelaten. Daar kunnen dan de nieuwe huurders kijken of ze iets kunnen gebruiken.
Overigens heb ik dat niet gezien bij het kantoortje in LV waar wij de camper ophaalden (of heb ik niet goed gekeken??).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer