Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Niet mogelijk stoelen te kiezen + alle stoelen bezet

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Smedts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Niet mogelijk stoelen te kiezen + alle stoelen bezet

Bericht door Smedts »

Hallo allen,

Ik heb een lastig voorval met onze vliegickets van United

We hebben deze, net als vorig jaar, geboekt via connections omdat ik daar zelf amper iets van ken en dat niet graag doe.
De heenreis is er eentje met 2 overstappen.
De terugreis eentje met 1 overstap.

Een aantal maanden geleden kreeg ik via conenctions de melding dat onze vluchturen gewijzgd waren.
Ikzelf heb toen gemerkt dat de overstaptijd te kort was. De reisagente was dit ontgaan.

Connections heeft toen contact gehad met United Airlines en ons vluchtroute is toen gewijzigd. We vliegen niet meer via Washington maar Via Houston.

Een tijdje later hab ik Connections gemaild met de vraag of ze onze stoelen konden reserveren.
Dit is gelukt voor alle vluchten behalve voor het eerste segment van de heenvlucht.
Voor Brussel - Newark was het volgens Connections niet mogelijk om de stoelen te reserveren.

Ik kreeg toen via e-mail de melding van de reisagente van connections dat dit voor die vlucht pas mogelijk was 24 uur voor departure.

Als ik kijk op United.com zie ik inderdaad voor ons groepje voor 4 van de 5 vluchten stoelen toegewezen.

Toen ik een tijd later ging kijken op de website van United.com waren er echter geen stoelen meer beschikbaar in economy klasse voor de vlucht waarvoor wij geen stoelen hebben.

Nu moet je 10 dagen voor vertrek de reisdocumenten ophalen in het reisbureau dus gisteren ben ik langs geweest en heb ik nogmaals gevraagd of het mogelijk was stoelen te reserveren voor de eerte vlucht. Ik heb namelijk schrik dat we allemaal verspreid over de vlieger gaan zitten of in het slechtste geval helemaal niet op de vlieger gaan zitten aangezien er geen stoelen meer vrij zijn.

De reisagente vertelde me gisteren dus dat door de rebooking deze vluchtbehandeling volledig in handen is van United en zij daar niets meer aan kunnen doen. (wat raar is want voor de andere segmenten was het wel mogelijk stoelen te boeken, en het eerste segment is zelfs niet eens gewijzgd, dat was het tweede segment). Ik heb dus ook geen documenten mee gekregen om in te checken. Vorig jaar kreeg ik vouchers maar dit jaar heb ik niets. De reisagente heeft me gezegd dat je eigenlijk helemaal geen documenten nodig hebt omdat alles gelinkt is aan je paspoort. Ze vertelde wel dat ik best de Itinerary afprint die ze me ooit gemaild had (maar nu niet terug vond)

Ze heeft dan naar United gebeld met de vraag of ze daar stoelen konden reserveren en of het mogelijk was eventueel de dag ervoor on line in te checken.

Volgens de dame bij United was dit NIET mogelijk en ook on line inchecken 24 uur op voorhand zal voor ons niet mogelijk zijn.

Daarna vertelde de reisagente me dat ik best sowieso probeer 24 uur op voorhand on line in te checken (ondanks dat United vertelde dat dit niet zou gaan) want omdat het vaak gebeurd dat luchtvaartmaatschappijen vluchten overbooken. Verder raadde ze ons aan als allereerste aan de incheckbalie te staan. Dus zeker 4 uur op voorhand op de luchthaven te zijn.

Ik heb inmiddels toch wel wat schrik gekregen of alles wel goed zal gaan. Ze stelde immers aan de telefoon met United de vraag wat er zou gebeuren als wij niet mee kunnen met de vlucht.

Dus nu heb ik een aantal vragen:

1) Iemand dit al meegemaakt dat je (voor 1 segment) geen stoelen kan kiezen?
2) Iemand een idee of het het best is om toch on line in te checken en hoe dit in zen werking gaat?
3) Komen er dan stoelen vrij en/of kan je niet inchecken zonder stoelen te kiezen.
3) Is het On line inchecken bij de functie 'print boarding pass' op United.com?
4) Indien het On line inchecken uiteindelijk toch zou lukken, hoe gaat het dan met onze bagage en de ESTA en paspoort controle die we vorig jaar kregen toen we in de rij stonden om in te checken?
5) Is het misschien beter als eerste aan de balie te staan op de vertrekdag, daar in te checken en hopen op een gratis upgrade aangezien heel Economy vol zit?
6) Heb ik aan de documenten die ik heb afgeprint (Itinerarys) genoeg om op de vlucht te raken of om me eventueel te helpen bij problemen. (bewijzen dat ik betaald heb en de vlucht confirmed is)

Allen vriendelijk bedankt op voorhand voor de hulp
2011 Westkust
2012 Westkust
2013 Noordoosten
2014 Florida
mtl
Amerika-expert

Re: Niet mogelijk stoelen te kiezen + alle stoelen bezet

Bericht door mtl »

Ik zou me hier niet zo druk om maken. Je hebt betaald en dus ga je gewoon reizen. Het is wel afwachten waar je komt te zitten. In het uiterste geval zetten ze je op een volgende vlucht.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Meestal worden vluchten overboekt omdat er toch altijd weer mensen op het laatste moment afhaken, dus waarschijnlijk zullen er wel stoelen vrijkomen. In het ergste geval beginnen ze een uur voor het boarden aan mensen te vragen of die bereid zijn een latere vlucht te nemen in ruil voor flight coupons. Meestal zijn er wel meer van dit soort mensen op je vlucht. Ik ben zo'n persoon die dat soort aanbiedingen aanneemt als ik voldoende tijd in mijn schema heb. Tenslotte word je er meestal heel goed voor beloond; upgrade op de verschoven vlucht (BU of 1st) plus nog wat flight coupons voor een toekomstige vlucht.

Dat je allemaal verspreid over het vliegtuig zit is wel hoogst waarschijnlijk, eventueel kunnen de flight attendents na het opstijgen nog proberen een beetje met mensen te schuiven, maar met 5 personen kan dit wel een probleem zijn. Ik zou me er echter niet druk over maken, je komt uiteindelijk allemaal nog steeds tegelijk aan. Overigens, mogelijk is er op die vlucht nog wel plek in business class of first class en dan wordt je gewoon (gratis) geupgrade. Nog mooier toch?
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Vlak voordat wij vertrokken voor onze mei vakantie werd ik door United gebeld
Of ik alsjeblieft wilde omvliegen of een dag later terug wilde, want de vlucht was te vol.
Dat wilde ik thuis overleggen, en ze zouden me terugbellen.
Dat is nooit gebeurd.

Bij de bewuste vlucht die zo vol zat bleek dat United gewoon een groter toestel heeft ingezet.
Wel een ouder model, dus jammer van het tv systeem (films op rij ipv zelf kiezen) maar op zich een goede oplossing.
Dat de vlucht verder een drama werd was een ander verhaal ;)

Maar ik zou me dus niet te druk maken
als een vlucht heel erg vol zit zijn er oplossingen.
Wellicht bieden ze weer mensen wat geld om een andere vlucht te nemen, of blijkt vlak voor vertrek dat er een ander toestel is ;)
Smedts
Amerikafan

Bericht door Smedts »

Bedankt voor de hulp.

Mijn plan is om niet on line proberen in te checken (dit zou volgens United toch sowieso niet lukken) maar gewoon om de vertrekdag bij de eersten aan de incheckbalie te staan. Wie weet krijgen we nog een upgrade :)
2011 Westkust
2012 Westkust
2013 Noordoosten
2014 Florida
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Waarom zou je niet proberen on line in te checken?, lukt het niet dan lukt het niet, maar lukt het wel dan heb je in ieder geval stoelen vastgelegd.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Beste Smedts,

Ik vlieg altijd met united, (al meer dan 100+ keer naar de USA) Dat je nu online niet je stoelen kunt reserveren is logisch, dat is alleen voor platinum en Gold members.
Het kan zijn dat je 24 uur van te voren dat wel kan...
Dan is er nog een trukje wat voor vrienden van mij werkten. Zij konden ook hun stoelen niet reserveren, (24u van te voren). Toen hadden ze zich aangemeld voor de Mileage plus van United, dat is kosteloos, je krijgte een MP (frequent flyer) nummer en toen kon het wel.
Wanneer het nooit kan op internationale vluchten is wanneer er een kind op schoot of een kind onder de 2 jaar bij je gezelschap hoort.
Als dat zo is, dan zou ik me geen drukte maken en zorgen dat je als eerste aan de incheck balie staat...

vaak is het zo dat Mileage plus members bij overbooking een upgrade krijgen naar BC of 1stC
succes.
If you can dream it...
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ik begrijp het niet. Toen ik 2 maanden geleden bij United boekte kon ik direct stoelen kiezen. Of kan het niet omdat Smedts niet rechtstreeks bij United boekte?
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Ik had ook niet rechtstreeks bij United geboekt, maar via een reisburo.

Ik kon zelfs alleen maar stoelen apart van elkaar kiezen (we waren met zijn 5-en) voor de terugweg.
Gelukkig konden we uiteindelijk wel bij elkaar zitten, waarschijnlijk door de verandering van het vliegtuig.
Anders kan je altijd nog proberen om met iemand te ruilen, vaak zitten er wel mensen in kleine groepjes of alleen die kunnen ruilen.

Wel een kleine tip, als je niet heel makkelijk bent met eten en je wil kiezen, ga dan geen stoelen achter in het vliegtuig reserveren.
Heb het op 3 van de laatste vier vluchten gehad en alle keren was er geen keuze meer in eten.
Alleen de kip was nog over en die was verschrikkelijk. (geen idee of het andere beter was geweest natuurlijk).

Ik vond de service en bediening vele malen beter toen ik nog gewoon met continental kon vliegen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

markgoestoamerica schreef:Beste Smedts,

Ik vlieg altijd met united, (al meer dan 100+ keer naar de USA) Dat je nu online niet je stoelen kunt reserveren is logisch, dat is alleen voor platinum en Gold members.

Ik heb voor oktober al op 4 vluchten stoelen vastgelegd, en ben geen Platinum of Gold member, alleen mileage+ deelnemer, maar misschien maakt dat toch het verschil?
Smedts
Amerikafan

Bericht door Smedts »

Vooreerst allen al bedankt voor de feedback

Het opmerkelijke in ons geval is dat het niet mogelijk was om stoelen vast te leggen voor 1 segment van de heenvlucht.
Deze bestaat uit 2 overstappen en voor de laatste 2 vluchten hebben we de stoelen gewoon kunnen kiezen.
Ook voor de terugvlucht liggen de plaatsen al vast.

Ik denk dat de beste truk is er mij niet te druk in te maken.

Uit zowat alle reacties blijkt dat het uitendelijk wel in orde zal komen.

Ik vertrek volgende zaterdag.
Ik zal vrijdag eens kijken of ik on line kan inchecken en de boarding passen kan afdrukken, anders staan we zaterdag als eerste bij de balie.
2011 Westkust
2012 Westkust
2013 Noordoosten
2014 Florida
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

markgoestoamerica schreef:Beste Smedts,

Ik vlieg in december en heb voor alle 6 vluchten de plaatsen vast kunnen leggen, ik ben alleen maar mileage plus member zonder gold of platinum status.
Lyntje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lyntje »

Ik heb toch ook gewoon mijn stoelen kunnen reserveren bij United hoor... en ik ben van niets member :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer