Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

trein naar Schiphol

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
bigbag
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

trein naar Schiphol

Bericht door bigbag »

hallo,
15 juli vertrekken we weer naar Amerika, maar na 2 jaar Brussels Airport, vertrek ik deze keer vanuit Amsterdam.
Onze vlucht vertrekt rond 11:40 vanuit Amsterdam naar Londen, en dan met Air New Zealand rechtsreeks naar Los Angeles.

Nu vraag ik me af hoe laat ik op Schiphol moet zijn, want in Brussel was ik altijd rond 4h30 voor een vlucht omstreeks 7h30.

Ik denk er ook aan om de trein te pakken vanuit Eindhoven, maar zie enkel 3h30/4h00 en dan pas rond 7h, wat volgens mij veel te laat is :s
(iemand een idee wat dit kost?)

edit: Woon in Limburg (Vlaanderen), dus Eindhoven is het dichtsbijzijnde.
Afbeelding
SuuSje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: trein naar Schiphol

Bericht door SuuSje »

Van Eindhoven naar Schiphol is 18 euro enkele reis! Als ik het treinschema zo zie (www.ns.nl) zou ik die van 4 uur pakken. Weet je zeker dat je optijd bent, mocht er onderweg nog wat gebeuren met de trein. Als je met die van 7:47 uur vertraging hebt, kan dat net te krap zijn volgens mij...
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Kijk eens op www.ns.nl de officiele website van de Nederlandse spoorwegen. Hier vind je alle informatie over je treinreis.
bigbag
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door bigbag »

Code: Selecteer alles

Mogelijke reistijden
Vertrek 	Aankomst 	Overstap 	Reistijd
03:01 	04:59	0	1:58 	kies
03:30 	05:56 	0 	2:26 	kies
04:01 	05:59 	0 	1:58 	kies
07:47 	09:14 	0 	1:27 	kies
08:17 	09:44 	0 	1:27 	kies
Geen idee hoelang de rijen zijn in schiphol, op een zondag, rond 11h40, maar 09:14 aankomst is misschien wat nipt zeker :blink:
Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Lijkt mij voldoende. Ik hou ook altijd 2 en een half uur aan.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dat lijkt mij meer dan genoeg tijd, als ik zelf zou gaan dan zou ik ergens tussen 10 en half elf op Schiphol zijn voor een Europese vlucht.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Wellicht niet wat je vraagt, maar is het een idee om een dag van te voren op Schiphol te slapen? Wij wonen in Den Bosch en als wij de trein zo vroeg moeten pakken, blijven we eigenlijk altijd op Schiphol slapen (de 2x CitizenM is ons prima bevallen). Zeker omdat de NS nog wel eens onzeker kan zijn qua vertragingen...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Voor een vertrek om 11.40 lijkt me een hotelovernachting overdreven. En dat citizenM is waanzinnig duur.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

De tip was ook niet bedoeld omdat 'het zo vroeg is', maar meer 'de NS heeft nogal eens vertragingen' ;)
Ik reis vrijwel elke dag op dat traject, vandaar...

(CitizenM is inderdaad wel wat duurder geworden. Wij hebben er beide keren voor 79 euro per kamer geslapen. In vergelijking met de Van der Valk etc was dat destijds in ieder geval vrij goedkoop)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

bigbag schreef:hallo,
15 juli vertrekken we weer naar Amerika, maar na 2 jaar Brussels Airport, vertrek ik deze keer vanuit Amsterdam.
Onze vlucht vertrekt rond 11:40 vanuit Amsterdam naar Londen, en dan met Air New Zealand rechtsreeks naar Los Angeles.

Nu vraag ik me af hoe laat ik op Schiphol moet zijn, want in Brussel was ik altijd rond 4h30 voor een vlucht omstreeks 7h30.

Ik denk er ook aan om de trein te pakken vanuit Eindhoven, maar zie enkel 3h30/4h00 en dan pas rond 7h, wat volgens mij veel te laat is :s
(iemand een idee wat dit kost?)

edit: Woon in Limburg (Vlaanderen), dus Eindhoven is het dichtsbijzijnde.
Ik zelf reken ook een kleine 3 uur van te voren op de luchthaven, dan heb je zeker tijd genoeg om in te checken en nog op het gemak een koffie te drinken enz...

Zelf zou ik de avond voor met de trein naar Schiphol nemen en daar een nachtje zonder stress te overnachten en dan zonder fuzz de volgende ochtend uitgerust te vertrekken met jullie reis.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik denk dat het op een zondagochtend wel meevalt met de vertraging. Ook al omdat er dan minder treinen rijden dan bijvoorbeeld in de doordeweekse ochtendspits.

Ik had voor de lol eens gekeken hoeveel het voor mij zou kosten om in de citizenM te slapen de nacht voor mijn vlucht in augustus. Kwam ik toch op tarieven tussen 90 en 100 euro per nacht.

Zelf vind ik 2 en een half uur voldoende, helemaal als je eerst een europese vlucht naar Londen neemt. Je hebt dan op Schiphol geen extra veiligheidscontrole die je normaal hebt als je naar de VS vliegt.
SuuSje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SuuSje »

In het weekend is het inderdaad rustiger, maar vaak vallen alle werkzaamheden ook in het weekend. En als je daar net geen rekening mee hebt gehouden, en je op een bepaald stuk busvervoer hebt, gaat daar toch veel tijd in zitten.
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Ik zou ook een overnachting pakken op Schiphol(doen we zelf namelijk ook altijd) die 100 eurie extra is volgens mij goedkoper dan je vlucht missen,heb niet zoveel vertrouwen in de NS.
Albert.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Je hoeft natuurlijk helemaal niet op/bij Schiphol te overnachten als je pas om half 12 vliegt.

Als je het wel verstandig vindt dan kun je ook wat van Schiphol af zitten.
Voor 70 euro kun je ook in Hotel Breukelen gaan zitten als je de avond tevoren in de buurt wilt overnachten.
Binnen 30 minuten zit je dan op Schiphol en de treinen rijden om het half uur.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer