Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen Detroit, 1u32m overstaptijd

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Overstappen Detroit, 1u32m overstaptijd

Bericht door Pete.Z »

Op de terugvlucht is 50 minuten zeker genoeg, ik heb het zelf weleens (met veel geluk) in een kwartier gered op Houston, maar dat zou ik nooit bewust boeken, kwam door een eerdere omboeking.
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Wij hadden in 2010 ook 1,5 uur overstaptijd naar Vegas en totaal niet bij nagedacht dat dit tekort zou zijn, stonden we dus achter in de rij bij customs. Eindelijk door customs en rennen naar de gate, van afstand zagen we dat de gate dicht ging maar ze lieten ons er echt niet meer door. Tussen vlucht gemist dus en op standby voor de volgende vlucht. Ze noemde een paar namen op o.a. die van mij maar niet die van mn vrouw. Grrrrr. Moesten we WEER een vlucht wachten, gelukkig waren er op sommige punten Wifi. We kwamen pas rond middernacht aan, toen nog de auto ophalen etc etc. Nu wil ik zoiezo niet meer overstappen en ga liever rechtstreeks naar Los Angeles, daar de auto huren en rijden naar Vegas. Plakken we een paar dagen L.A. er aan vast.
eris
Amerika-ontdekker

Bericht door eris »

hai,

wilde jullie laten weten dat de overstap makkelijk gelukt is. We gingen op tijd weg uit Amsterdam en de piloot kon ons al gelijk vertellen dat we een half uur eerder aan zouden komen. Toen waren wij al gelijk gerust gesteld. Maar zelfs als we dat niet hadden gehad was het een makkie geweest. Immigrations ging snel, Customs ging snel. Koffers wat minder en de kofferband liep vast toen we alleen de koffer van mijn vriend hadden. Rondje om de band bleek mijne er net aan de andere kant uitgekomen te zijn. Vervolgens hadden we nog 5 kwartier om naar de gate te lopen voor we vertrokken en 3 kwartier tot boarding. Tijd genoeg om geld te halen, toiletpauze en wat winkeltjes te kijken.

Groeten uit Vegas!
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Mooi dat het helemaal is goedgekomen. Ik kreeg gisteren bij mijn terugvlucht vanuit Vegas te horen dat mijn vlucht dermate vertraagd was dat ik mijn terugvlucht naar Amsterdam niet zou halen omdat de overstaptijd tekort zou zijn.
Gelukkig ging het allemaal net wel goed: het was echt vliegtuig uit, via het treintje een stukje verder, vliegtuig en en vertrekken. Normaal vlieg ik terug via Minneapolis maar dit was gewijzigd door Delta in Detroit. Nu was ik vanaf Vegas binnen 12 uur terug op Amsterdam.
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Ik kan me voorstellen dat jullie gelijk een stuk lekkerder zaten na die mededeling van de piloot. Hopelijk gaat onze heenvlucht via Detroit a.s. maandag net zo soepeltjes als bij jullie.

In ieder geval nog veel plezier de komende weken en wie weet tot ziens op de terugvlucht van las Vegas naar Atlanta.

Groet,
Bigapplelover, Bart
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
eris
Amerika-ontdekker

Bericht door eris »

Ik hoop het wel voor jullie Bart! Hopelijk plannen ze de vluchten gewoon altijd ruim in..

Wij zitten de terugweg overigens in de stoelen 27D en E. We hebben vanmorgen weer met de maatschappij gebeld en nu konden we ineens tegen kleine betaling wel bij de nooduitgang (zou het komen omdat we nu vanuit de VS belden???).

Groeten Brenda
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Nee, die staan in je eigen topic.
Al valt 't hier ook wel mee.
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Kijk eens even hier:

http://awt.cbp.gov/

Zoek op Detroit McNamara terminal daar komt Delta aan en vertrekt je aansluitende Delta vlucht ook weer.

Er komen niet zoveel internationale vluchten op Detroit aan zoals je uit het overzicht kunt zien en de doorlooptijden bij immigrations vallen meestal mee.
Kijk even hoe laat en op welke dag je aankomt en je bent hopelijk wat gerustgesteld.

Ik ben er een paar keer overgestapt en kom er in oktober weer.
Het is een van de meest relaxte luchthavens, die ik in de USA ken. Heel overzichtelijk en alles (voor Delta) in 1 terminal.

http://www.metroairport.com/

http://www.metroairport.com/TravelerInf ... ivals.aspx

goede reis.
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Nathalief schreef:Ik zou hier graag op in willen haken, want ik sta op het punt om een (terug)vlucht te boeken van Las Vegas via Minneapolis naar Amsterdam......met een overstaptijd van 50 min in Minneapolis. Uiteraard hoeven we niet door de douane, maar dan nog vind ik 50 min vrij krap. Iemand ervaring met zo'n overstap in Minneapolis?
Al 4 keer via Minnepolis gevlogen op de terug reis en ja bent in nog geen 15 minuten van binnenlandse vluchten naar de gates voor internationaal. Die overstap had ik 4 jaar geleden ook was geen enkele probleem om het te halen.

Andre
dito2003
Amerika-ontdekker

Bericht door dito2003 »

Afgelopen 16 april van Amsterdam via Detroit naar Tampa gevlogen met 1,40 minuten overstap tijd. Het bleek meer dan genoeg te zijn. Binnen het uur door de douane, koffer opgehaald en weer weggebracht en door de scanner. Ruim genoeg tijd over voor een plasstop op een normaal toilet ipv in het vliegtuig en een drankje + hamburger bij McDonalds.
Detroit is wel altijd mijn favoriete vliegveld voor de heenreis. Heel relax.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer