Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met AA? (American Airlines)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
fietser
Amerikafan

Ervaringen met AA? (American Airlines)

Bericht door fietser »

Wij staan op het punt een vlucht te boeken met American Airlines. Nooit mee gevlogen; ben benieuwd naar ervaringen.
sandra_R
Amerikafan

Re: Ervaringen met AA?

Bericht door sandra_R »

Wij zijn in 2010 met AA naar Phoenix gevlogen. Stukje van Ams naar Londen werd door BA uitgevoerd. Wat verouderde vliegtuigen en helaas 3 uur vertraging in Amerika, maar op zich goede service. Wat voor ons toen de doorslag gaf om met AA te vliegen waren de kosten(toen €450 per ticket X 4personen, scheelde toen €1600 met KLM) nooit spijt van gehad! Kortom als het wat de prijs betreft veel scheelt, zou ik het weer doen.

groet,
Sandra
Joyco
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Joyco »

Ik heb tot nu toe twee keer met AA gevlogen. De eerste keer hadden we op de terugvlucht een kapot vliegtuig, en moesten we een noodlanding maken. We kwamen 4 uur later aan in Londen, (12 uur plaatselijke tijd) en hadden de connectie net gemist. We hebben toen tot 10 uur moeten wachten, zonder eten of drinken aangeboden te krijgen, op een volgende vlucht. Toen deze uiteindelijk toch niet beschikbaar was, was het kantoor van AA inmiddels ook gesloten en hebben we met veel pijn en moeite een ticket voor de volgende dag kunnen regelen, en een hotelovernachting. Ik zei daarna: wat er ook gebeurd, nooit meer AA. De tweede keer scheelde het echter zoveel in prijs dat we ons toch hebben laten verleiden. Opnieuw vertraging, en in Chicage 40 minuten om over te stappen. Geen enkele hulp (zelfs niet in mijn toestand, toen 6 maanden zwanger). Vlucht uiteindelijk op het nippertje gehaald. Daarentegen hebben ze bij AA wel goede schadeafhandeling. Van de eerste vlucht hebben we een waardebon van 800 euro gekregen. Mijn ouders hebben deze op een volgende vlucht gebruikt (ook weer 8 uur vertraging opgelopen) en krijgen nu 1200 euro teruggestort! Maar dat is in mijn ogen dan ook het enige positieve.
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Tot nu toe eigenlijk mn beste vlucht ooit gehad in een toestel van AA. Mooi optijd vertrokken en ook geland. Dit was van Washington naar Amsterdam. Volgens mij nog een vrij nieuw toestel ook, waar ik zelfs rechtop kon staan in het middengedeelte. Enige wat ik persoonlijk minder vond was het gebrekkig aanbod van flight entertainment. 9 kanalen met prutfilms en dat dan in een aantal verschillende talen. Een paar radiozenders en dat was het. Eten goed genoeg, genoeg aanbod voor wat te drinken en verder een rustige vlucht.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dat is wel een beetje vreemd PSVwally, AA heeft nog nooit op Amsterdam gevlogen, weet je zeker dat het geen United was?
Ik ben in 2010 met AA vanaf Londen naar LA gevlogen, ook totaal zo'n 4 uur vertraging en een 777 met karig IFE, maar goed, de prijs was mooi en ik zou daarom weer met ze vliegen. Van de Amerikaanse maatschappijen vindt ik United en Delta wel wat beter, waarbij voor beide maatschappijen geldt dat je het beste in een ex.NWA of Continental toestel kunt zitten.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Twee keer mee gevlogen, ik vond het correct zonder meer. Heb geen ervaring met andere maatschappijen op de USA.

Eerste keer was vliegtuig overboekt (door sneeuwstorm enkele dagen voordien), ze zochten volunteers om een dagje later te vertrekken. Dat kwam ons goed uit, we kregen pp 800 usd.

Ook onze laatste terugvlucht van USA naar Londen was overboekt, ze zochten opnieuw volunteers.... er waren echter genoeg kandidaten :(

Eén keer op NY gevlogen, en eén keer via Londen naar de westkust. Vlucht van Londen naar USA had verschillende uren vertraging waardoor we aansluiting in Dallas misten. We werden dan op de volgende vlucht gezet, enkele uren later.
Radiowood
Amerika-ontdekker

Re: Ervaringen met AA? (American Airlines)

Bericht door Radiowood »

Ik denk ook dat correct een mooie omschrijving is. Geen grote verschillen met andere Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen mijns inziens qua service. Ik heb een aantal vluchten met AA gedaan, zowel transatlantisch als binnenlands, en nooit problemen gehad. Persoonlijk vlieg ik liever met AA-partner BA.
YvesW
Amerika-ontdekker

Bericht door YvesW »

2 keer met AA gevlogen, 1ste keer naar LA via London. Alles goed verlopen.
2de keer ook naar LA maar vertrokken in Brussel met overstap in Chicago, toen ook alles goed verlopen, het enige nadeel vond ik dat je via Brussel geen individuele tv hebt maar een scherm per 8 personen. Je kon dus niet je voorkeur film kijken.
Ik vlieg liever met United, personeel daar is ook veel vriendelijker!
In september vlieg ik voor de eerste maal met Delta, ben benieuwd...
patrick99
Amerikafan

Bericht door patrick99 »

Ik ben ondertussen 4x met AA naar de VS geweest en alle keren gingen we op tijd weg. Service onderweg was goed. Ik heb ook 1x met United gevlogen en ik moet zeggen dat ik geen echt verschil kan ontdekken. Enige voordeel van United is dat je Economy plus kan boeken zodat je wat meer beenruimte hebt. Overigens was het entertainment systeem van AA beter dan dat van United. Verder heb ik nog met BA gevlogen en met Lufthansa, waarbij ik moet zeggen dat Lufthansa qua service ver weg het beste was Maar goed dan heb je het over iets beter eten, echt bestek en mooiere bakjes waar je eten in zit plus gratis alcoholische drankjes. Geen zaken die een duurder ticket rechtvaardigen. Kortom ik zou gewoon de goedkoopste nemen. Ze ontlopen elkaar niet veel en veel is ook afhankelijk van met welk type toestel je vliegt en of de vlucht helemaal vol zit of niet.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Goed. Wel eens vertraging gehad op JFK, maar had eerder te maken met JFK zelf, dan met AA. Als je 's avonds op JFK moet vertrekken durft dat wel al eens meer gebeuren.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik heb vorig jaar november met AA in de business class gevlogen van Londen naar Chicago maar vond het niks bijzonders. De terugreis met British Airways beviel me veel meer.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

AA brengt je van A naar B punt.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zit nu eens op de oude tickets te kijken en ik zit idd fout.
Nu ik eraan denk herinner ik me zelfs dat ik in Miami in 1e
instantie ook bij de verkeerde incheckzuil stond en dus helemaal naar de andere
kant van het vliegveld kon lopen :(
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hebben prima ervaringen met AA.

nadelen: geen overdreven goede service (kostenfocus) maar zeker voldoende
geen eigen schermpje gehad met AA (nog nooit, vliegen op chicago)

voordelen:
de prijs!!!
focust enorm op efficientië (vlot boarden,...)
handig systeem om je stoelen lang op voorhand te kiezen
(een keer langer onderweg geweest wegens tegenwind en toen werden de mensen met een korte overstaptijd wel goed geholpen)
hun hub chicago= vind ik een prima luchthaven
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

twee keer met ze gevlogen van Brussel. Het is geen slechte maatschappij, maar qua verzorging onderweg vind ik de andere ameikaanse mij-en beter. beetje karig alles, maar tsja ze zijn vaak het goedkoopst... Niet zeuren dus :wink:
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

vorig jaar ook met AA geweest.
Bij AA wel telkens een volledig blikje drinken ,en bij DELTA maar een bekertje drinken.
Hadden ook geen eigen tv scherm, maar voor de rest alles goed geweest.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Bij Delta krijg je blikje + bekertje.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer