Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Huurauto: fullsize of midsize SUV

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Rosa
Amerika-ontdekker

Huurauto: fullsize of midsize SUV

Bericht door Rosa »

Voor onze rondreis door het noord-oosten zit ik te twijfelen tussen een fullsize 4 deurs of een midsize suv huurauto.
Op onze andere amerika reizen hadden we een fullsize en dat beviel goed (ruim en voldoende ruimte in de kofferbak voor 2 grote koffers en een beautycase).
De huurprijs van de midsize suv is iets goedkoper dat de fullsize. Is het benzineverbruik van een midsize suv veel hoger dan van een fullsize?
En hebben midsize suv's wel een hoedenplank, zodat niet gelijk zichtbaar is dat er bagage in de kofferbak ligt?
Kan je ervan uitgaan dat dit soort auto's standaard cruisecontrol heeft?
Graag advies!

Rosa
Hockey
Amerika-expert

Re: Huurauto: fullsize of midsize SUV

Bericht door Hockey »

Het benzineverbruik is bij een midsize eerder lager dan hoger in vergelijking met een fullsize. Een hoedenplank ben ik nog nooit tegengekomen in een midsize, maar wellicht anderen wel.
Tegenwoordig hebben veel auto's cruisecontrol, maar niet allemaal. Er standaard van uitgaan zou ik niet doen.

Ik neem aan dat jullie met 2 mensen reizen, gezien je opmerking over 2 koffers en een beautycase?
Rosa
Amerika-ontdekker

Bericht door Rosa »

Hoi Hockey,
ja we reizen met z'n tweeen. Het lijkt mij zo diefstalgevoelig als je direct kan zien wat er in een kofferbak ligt.Is dit niet een groot risico?
grt. Rosa
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Mijn ervaring, maar het kan zijn dat die niet maatgevend is, is dat het wel meevalt met het risico dat je loopt. Als het niet zichtbaar is is het beter. Maar het lijkt wel alsof dat in Nederland een groter probleem is dan in de VS. Natuurlijk ook een beetje afhankelijk van waar je je auto precies neerzet.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Rosa schreef:Hoi Hockey,
ja we reizen met z'n tweeen. Het lijkt mij zo diefstalgevoelig als je direct kan zien wat er in een kofferbak ligt.Is dit niet een groot risico?
grt. Rosa
Wij hadden in onze midsize SUV zo'n afdekzeil, maar gebruikten dat zelden omdat niet al ons gerief er onder paste. ;-)
Een heel simpele oplossing is gewoon een donker dekentje kopen en dat erover leggen. Meestal zijn de achterste ruiten iets donkerder en met een donker deken dat alles afdekt zie je niets meer van je bagage. ;-)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij rijden al vele jaren met SUVs rond en er is nog nooit ingebroken. De achterste ruiten zijn erg donker en het is een goed idee om een dekentje over de bagage te leggen.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben via USAreisen een fullsize suv gehuurd bij Alamo in Denver, vaak krijg je dan een Chev. Tahoe heb ik gelezen, nu keek ik naar de foto's van deze auto en het lijkt of de voorgrill vrij dicht bij de grond zit, is deze auto wel met High clearance ivm de dirtroads.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dat hadden wij vorig jaar met de Dodge Durango ook. Maar dat ding is heel flexibel. Wij hebben toch ook wel de nodige dirtroads gedaan en dat was nergens een probleem.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij zijn met een Tahoe naar Toroweap en terug gereden en dat is 120 miles dirtroad. Geen probleem. Hadden alleen een lekke band maar dat kan met alle auto's gebeuren.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

en het lijkt of de voorgrill vrij dicht bij de grond zit, is deze auto wel met High clearance ivm de dirtroads.
Gewoon heel goed uitkijken voor kuilen en stenen! En verder mag je eigenlijk niet met een huurauto dirtroads rijden....

Wij gaan ook met 2 man en hebben een fullsize gehuurd en aangezien wij ook enkele dirtroads willen doen daar een kleine vraag over de nasleep... stel het is enorm stoffig of een beetje nattig, voor het inleveren door een wasstraat rijden, of laten en dat door de verhuurmaatschappij laten doen? In Curacao hebben wij bij Boca Grande ook flink stof lopen happen en de auto gelijk daarna ingeleverd en ze waren niet zo heel blij met het bruine blik wat ze terugkregen nl. Ik vroeg me af hoe onze amerikaanse vrienden daarover denken nl...of dat ze dan misschien gelijk gaan klagen dat je over een dirtroad bent gereden
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik ga de auto echt niet wassen voor ik hem inlever. Heb er ook wel eens een hele zwerm Lovebugs op gehad.
Daar huur ik dat ding toch voor? Ik ruim het wel binnen een beetje op.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vencel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door vencel »

Die auto's gaan na inleveren toch vrijwel altijd meteen door de wasstraat,
heb nog nooit het idee gehad dat zelf te doen voor inleveren
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij zaten vorig jaar in "DE" sandstorm in Phoenix, de auto zag er niet uit, pas de laatste dagen zagen we een autowasserette, voor die paar dagen hebben we hem niet meer gewassen, gewoon ingeleverd, niets aan de hand. Waren we eerder langs een carwash gekomen hadden we hem wel gewassen maar dan meer voor onszelf dat je niet helemaal vies bent als je tegen de auto aanstaat of leunt.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

We hebben wel eens een huurauto ingeleverd die zo vuil was dat je niet meer kon zien welke kleur hij had. Ze vroegen alleen maar of het een fijne reis geweest was. En keken ook niet op van de 8200 miles die we hadden afgelegd.
jaspernts
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jaspernts »

Full size SUV kan makkelijk over dirtroads, wij hadden een GMC Yukon (zelfde model eigenlijk als de Chevy Tahoe) en die had ook genoeg clearance.
Diezelfde Yukon was ook gruwelijk smerig door een combinatie van sneeuw en dirtroads, we twijfelden of we hem moesten wassen. Vooral misschien ook omdat hij oorspronkelijk wit was, maar eenmaal bij het inleveren kijken ze er niet eens van op. :thumbup: :twisted:
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Wassen doe ik een huurauto alleen voor mijzelf; wassen bij het inleveren, zit in de huurprijs inbegrepen en mogen zij zelf doen :mrgreen:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

jaspernts schreef:Full size SUV kan makkelijk over dirtroads, wij hadden een GMC Yukon (zelfde model eigenlijk als de Chevy Tahoe) en die had ook genoeg clearance.
Tussen kunnen en mógen zit wel een groot verchil. Bij schade aan de auto veroorzaakt door het rijden over een dirtroad ben jij volledig aansprakelijk.

Maar het is aan een ieder voor zichzelf of hij/zij dit risico wil nemen..
jaspernts
Amerika-ontdekker

Bericht door jaspernts »

Je hebt gelijk, maar ja, als je niet of weinig dirtroads gaat berijden, kun je misschien beter een minivan huren.
In ieder geval kijken of je een reserve wiel hebt, op een dirtroad heb je meer kans om lek te rijden!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wij huren een SUV vanwege de hoge zit en de ruimte. Niet omdat we ermee over dirtroads willen rijden :)
jaspernts
Amerika-ontdekker

Bericht door jaspernts »

Heb hetzelfde idee daarover hoor, maar qua ruimte en aant. personen is een minivan in veel gevallen pluspunt en voordeliger.
Maar gewoon een dikke amerikaanse SUV rijden hoort er natuurlijk ook wel een klein beetje bij :twisted:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer