Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Intermediate alamo

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hockey
Amerika-expert

Re: Intermediate alamo

Bericht door Hockey »

Bicky1984 schreef:Zouden jullie de standaard suv aanraden omwille van de grotere koffer of omwille van de plaats op de achterbank.?
Normaliter zou ik zeggen: JA. Maar het zal sterk afhangen van de beschikbare auto's. Afgelopen winter had Alamo een Kia Sportage bij de standard SUV's staan (terwijl grotere Jeep's op de midsize SUV parkeervakken stonden stond de kleinere Sportage bij de standard SUV), en vorige winter had men een Kia Sorento. Met een Sorento kan het wel, met een Sportage niet. Het hangt dus sterk af van wat beschikbaar is.
Bicky1984 schreef:Wat als er toevallig geen intermediate suv aanwezig is maar je toch eentje gereserveerd hebt?
Kunnen ze je dan gratis upgraden naar een standaard?of kunnen ze je laten wachten?
Hangt er sterk van af hoeveel auto's men beschikbaar heeft. Normaliter worden dan direct de grotere auto's op de plekken van de kleinere auto's gezet en krijg je gratis die upgrade. Maar als echt al hun auto's of al verhuurd zijn of al gereserveerd zijn en men krijgt weinig auto's binnen die dag dan zou het kunnen zijn dat je moet wachten. Het beste is om in dat geval je mond open te doen en te zeggen dat je ergens moet zijn die dag en dit je vertraagt.

Helaas is er geen volledige zekerheid te geven. Alamo op LAX is een grote verhuurder in een grote stad waar veel toeristen aankomen. Het aanbod is dus ruim, en jouw auto hebben ze wel, in 99,99% van de gevallen schat ik. Voor 100% zekerheid dat al je koffers passen, neem zo'n groot mogelijke SUV. Met het risico dat dergelijk formaat auto's ook al bij de midsize SUV's staan, en betaal je dus toch teveel. Nogmaals, volledig garantie kunnen we niet geven.
Dan moet je naar Hertz en een specifiek type auto vastleggen. Kost echter wel meer. Of direct voor een minivan gaan. Kost echter ook weer meer.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Bicky1984 schreef:Is een midsize suv een intermediate suv? of is dit nog een groter model?
Ja, ik denk het wel. Volgens mij is het:
Midsize / Intermediate
Standard
Fullsize

Maar ik kan er verkeerd in zijn. ;-)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Bicky1984 schreef:Is het nodig om handdoeken mee te doen?De meeste hotels en of lodge hebben toch badlinnen voorradig denk ik ?
Handdoeken hebben hotels en lodges zelf. Maar die mag je niet meenemen. Dus als je een dag naar het strand gaat en net toevallig die dag van de ene naar de andere plaats rijdt dan heb je geen handdoek.
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Toch nemen we handdoeken mee voor onderweg.Alvast bedankt voor de info.
Nog een vraagje , ik lees soms dat ze bij alamo een gps aanrekenen of extra verzekeringen die je niet gevraagd hebt.Wij hebben hier al een gps aangevraagd.Maar kunnen ze een extra gps aanrekenen?Goed kijken op het contract zeker?
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Welke formule raden jullie aan?Een fully of een gold?
We zijn met 2 chauffeurs?
Joachim
Amerika-newbie

Bericht door Joachim »

Wanneer ga je juist gaan?

Afgelopen jaar had ik bij Alamo LAX veel keuze, had midsize gereserveerd, maar mocht van de persoon die de auto's toewees zowel midsize als standard nemen. Uiteindelijk een Chevrolet equinox genomen, omdat we die mooi vonden. Ik denk dat er in totaal ongeveer 15 auto's stonden om uit te kiezen. Van een kleine Jeep tot een grote Grand Cherokee, Kia, Huyndai, Dodge, ... Volgende week ga ik terug naar daar, midsize gehuurd, afwachten hoeveel keuze er nu zal zijn.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Bicky1984 schreef:Welke formule raden jullie aan?Een fully of een gold?
We zijn met 2 chauffeurs?
Met 2 chauffeurs ben je meestal goedkoper uit met een gold formule
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Een intermediate suv geboekt met gold+gps en volle tank.Dus we gaan niet meer moeten tanken bij het afleveren in SF.Kunnen ze dan niet achteraf een dure volle tank aftrekken van je visa?
Hans_Belgium
Amerikakenner

Bicky1984 schreef:Een intermediate suv geboekt met gold+gps en volle tank.Dus we gaan niet meer moeten tanken bij het afleveren in SF.Kunnen ze dan niet achteraf een dure volle tank aftrekken van je visa?
Als je je auto inlevert krijg je een ticket waar nog op staat hoeveel je ze nog moet, maak dat dat op 0 staat, dan heb je bewijs dat je ze niet meer moet.
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

We zouden op 3 juli moeten aankomen op LAX.Is wellicht s'avonds?Maakt da verschil uit bij de beschikbaarheid van de wagens?
Hans_Belgium
Amerikakenner

Bicky1984 schreef:We zouden op 3 juli moeten aankomen op LAX.Is wellicht s'avonds?Maakt da verschil uit bij de beschikbaarheid van de wagens?
Dat is een loterij.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom zo veel haast met reserveren? Je stelt allemaal vragen die nog niet eens beantwoord zijn, en je hebt nu al geboekt? Waarom het duurste pakket? Een tweede bestuurder is in CA gratis, dus daar hoef je geen rekening mee te houden in je pakket. En waarom niet een gps kopen ter plekke? Dat is veel goedkoper. Zonder gps kan het natuurlijk ook prima.

Neem geen grote koffers mee, dan kun je nog aardig proppen. Je kunt onderweg overal wassen, dus veel kleren meenemen is niet nodig.

Marianne
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

bedankt martin en marianne alsook alle andere
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Gps was een actie bij vroegboekkorting.50 procent korting.6 euro per dag x 15 is 90 euro.Dat is 45 euro.Volgens mij kan je geen degelijke gps kopen voor deze prijs waar je in belgie waarschijnlijk niets meer mee bent
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Bericht door lyan »

Als je het duurste pakket hebt, dan kunnen ze alleen nog proberen om je road-assistence aan te smeren. In principe ben je die niet nodig, zolang je je sleutel maar niet in de auto laat zitten of zonder benzine komt te staan. Controleer nog wel even of je een reserveband en een krik in de auto hebt, die zitten er niet altijd in!
Op het moment dat je je auto ophaalt even goed kijken waar je voor tekent en dan kunnen ze niet achteraf je CC belasten.
Ik persoonlijk zou trouwens voor een grotere SUV zijn gegaan, wij reizen altijd met z'n 2en, maar dan is de medium-size SUV echt vol, zowel de bagageruimte als de achterbank. (wel met de opmerking dat wij tentkamperen, dus met iets meer bagage)

Wat betreft handdoeken: als je alleen in hotels overnacht heb je die mijns inziens niet nodig. Die zijn altijd aanwezig. Ook zie je vaak bij zwembaden van hotels dat de handdoeken "complimentory" zijn. Je zou natuurlijk voor de zekerheid wat goedkope of oude handdoeken kunnen meenemen en ze dan weggooien zodat je geen bagageprobleem krijgt op de terugweg.
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

bedankt voor al jullie informatie.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Even dit topic kapen, gezien mijn vraag hier ondervalt.

Als ik via usareisen een SUV wil boeken dan komt alamo met zijn midsize het goedkoopst uit.
Bij selecteren van deze auto moet ik nog eens kiezen tussen een jeep liberty of gewoon suv.
Heeft iemand al op deze manier gehuurd? Ik vraga me af of je bij het selecteren van jeep liberty wel degelijk een jeep krijgt.
Wij zijn van plan dirt roads te rijden, dus ik denk dat wij best de jeep selecteren.

Het is de eerste keer dat ik deze opsplitsing tegenkom. Nu hebben wij vorig jaar ook geen auto gehuurd, dus misschien is dit al langer zo.

Verder zie ik buiten de intermediate geen keuze meer tussen standard of full size suv. Er staat enkel suv.
Maar wat krijg je dan mee?
Groetjes,
Carine
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

@Sachasenne,gewoon de goedkoopste boeken,in LV staan meestal genoeg midsize suv's en het is maar de vraag of je echt een Jeep mee krijgt,meestal mag je wel een uitkiezen.
Albert.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ze kosten allebei evenveel.
Daarom dat ik het zo raar vind dat je nog eens moet kiezen tussen de twee midsizes.
Groetjes,
Carine
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Meestal is de Jeep Liberty even goedkoper dan de Ford Escape or similair.
Albert.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer