Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Public Transport: Meadowlandsstadium - Manhattan

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Lezolas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Public Transport: Meadowlandsstadium - Manhattan

Bericht door Lezolas »

Hey,

Ik heb tickets voor een primetimegame in het football stadium van de NY Jets (new meadowlands stadium).
De wedstrijd start om 8.30PM rekening houdende met 5h wedstrijd (Met evt Over time) betekent het dat ik pas om 1.30AM het stadion verlaat.
Ik heb al even gegoogled maar er rijden geen treinen meer, hoe geraak ik terug in Manhattan?
Ik kan me niet voorstellen dat eigen wagen en taxi de enige oplossingen nog zijn?

Iemand ervaring met public transport van New Jersey naar Manhattan??

Alvast dank.
Laatst gewijzigd door Lezolas op 29 jul 2011, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Public Traffic: Meadowlandsstadium - Manhattan

Bericht door Dento »

Ik neem aan dat je met 'public traffic' het openbaar vervoer bedoelt, ofwel 'public transportation'? (Ter verduidelijking van de vraag?)
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Volgens mij zijn er speciale bussen van/naar het Port Authority busstation in New York die rekening houden met de wedstrijdtijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik neem aan dat je hier al gekeken hebt? http://www.newmeadowlandsstadium.com/directions.php

Marianne
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Dento schreef:Ik neem aan dat je met 'public traffic' het openbaar vervoer bedoelt, ofwel 'public transportation'? (Ter verduidelijking van de vraag?)
Ja, uiteraard! Domme verwarring van me!
mtl schreef:Volgens mij zijn er speciale bussen van/naar het Port Authority busstation in New York die rekening houden met de wedstrijdtijden.
Da zou handig zijn!

Martin & Marianne schreef:Ik neem aan dat je hier al gekeken hebt? http://www.newmeadowlandsstadium.com/directions.php
Marianne
Hmm, best ironisch. Maar nee! Ik heb gekeken op de website van de Jets, en dan via Amtrak en MTA.

Hmm, ik vind het best verwarrend!
Public Transportation

Ticket holders are strongly encouraged to consider taking mass transit to NFL games. Ticket holders who have used the following mass transit options have found them to be easy and convenient.

NJ Transit Rail Service

The new rail system connects the northeast corridor to the Frank R. Lautenberg train station in Secaucus, N.J., which allows fans from the region to quickly and efficiently reach the New Meadowlands Stadium. The rail station at the Sports Complex is located next to the New Meadowlands Stadium and the travel time between the Secaucus Junction train station and the Sports Complex station is approximately 10 minutes. The round-trip fare from Secaucus to the Sports Complex is $4.50. Rail service commences three (3) hours prior to kickoff and ends two (2) hours after the game. For more information, please visit NJTransit.com.

Metro-North

Riders from New York or Connecticut can take select Metro-North trains from the New Haven line to Secaucus Junction. Guests should visit MTA Metro - North Railroad or call the MNRR Travel Information line at 212-532-4900 for information on schedules and service locations. The Travel Information line is staffed between 8:30 AM and 5:00 PM on Mondays through Fridays, and an automated system is available during other times.

Coach USA Bus Service (Route Number 351)

Coach USA provides the 351 Meadowlands Express bus service from the Port Authority to the Meadowlands Sports Complex for NFL games and other large events at the New Meadowlands Stadium. The 351 bus service will begin two and one half (2 1/2) hours prior to the start of a game and will continue to run until one half hour (1/2) after the start of a game. The 351 bus line will be operational for approximately one (1) hour following the conclusion of the game. Drop-off and pick-up at the Sports Complex is located near Parking Lot K. A round-trip ticket costs $10 and a one-way ticket is $5.00. Please visit www.351express.com or call (800) 877-1888, Ext. 3 for more information.
Als ik het dus goed begrijp:
Kan ik tot 2h na de wedstrijd die transit nemen tot Secaucus. (kost me 4,5dollar)
Vandaaruit kan ik nog steeds een Metrolijn nemen naar Manhattan, en dan overstappen tot m'n hostel (A'dam Av/West 102nd street)...
Als dat maar goed komt :P
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
Bennogr
Amerika-expert

Re: Public Transport: Meadowlandsstadium - Manhattan

Bericht door Bennogr »

Nee, je zult met de bus (351) moeten. Secaucus is in NJ en het is vandaar een heel eind lopen naar Manhattan. Dat treintje is alleen bedoeld voor mensen die hun auto in Secaucus stallen, of in de stad wonen. En de ondergrondse loopt, helaas, niet naar NJ.

Port Authority is op 42e straat,/8th Avenue en daar kun je de ondergrondse in. Die 24 uur per dag werkt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

u'hu maar een lijn daar onder staat dit:
Metro Northline
Riders from New York or Connecticut can take select Metro-North trains from the New Haven line to Secaucus Junction.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Wij willen ook naar die wedstrijd en ik kwam er ook al niet helemaal uit. Duurt een wedstrijd echt 5 uur?!?!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Jostravels
Amerikakenner

Volgens deze site:
http://www.njtransit.com/sf/sf_servlet. ... rMdwIzodTo
zou je kunnen opstappen op Penn Station en overstappen op Secausus.

Afbeelding
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Jostravels schreef:Volgens deze site:
http://www.njtransit.com/sf/sf_servlet. ... rMdwIzodTo
zou je kunnen opstappen op Penn Station en overstappen op Secausus.
Dat klopt. Ik zit nu in Secaucus, en de verbinding naar Penn station van het station is heel goed. 10-15 minuten met de (langzame) trein.
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Jostravels schreef:Wij willen ook naar die wedstrijd en ik kwam er ook al niet helemaal uit. Duurt een wedstrijd echt 5 uur?!?!
Ongeveer 4h, maar als er sprake is van Overtime loopt dit weer uit, en je moet nog richting bus/trein/shuttlebus halt gaan ook.. Rekening houden met 5h dan!

Hmm dus als ik via Secausus naar Penn station ga, en dan de metro richting 103th West kom ik zelfs om 2:00AM in m'n hostel terecht? :)
Jostravels
Amerikakenner

Ik weet niet zeker tot hoe laat de trein van Secaucus naar Penn gaat...
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

We hebben regelmatig sportwedstrijden bezocht tijdens onze vakanties en ik zou me geen zorgen maken over het openbaar vervoer. Dat is altijd goed geregeld. Volg gewoon de grote meute :P

Geen ervaring met Meadowland Stadium.

Zorg wel dat je ook alvast een ticket hebt voor de terugreis (koop dus een retour). t Is echt ongelooflijk hoeveel mensen nog een kaartje voor het vervoer voor de terugreis willen kopen na de wedstrijd en dan sta je echt zomaar een uur in de rij.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Nogmaals: volgens mij zijn er gewoon speciale bussen van/naar New York City die aangepast zijn aan de wedstrijdtijden. Je dient wel vooraf aan het loket een speciaal retoer te kopen. Verder is het advies om direct na afloop van de wedstrijd de bus op te zoeken. Dus na de wedstrijd niet te lang blijven hangen.
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Laat antwoord maar ik heb het zo kunnen aanpakken:

In Penn Station heb ik een Heen -en terug ticket voor New Jersey Meadowlands gekocht (verwezen naar de Jets game).
Dan heb ik de Jersey transit genomen naar de secaucus junction.
Daar over gestapt naar de trein richting het stadion.
Heeel eenvoudig, je heeft gewoon te weten welk perron je trein naar Secaucus stopt en dan is het een kwestie van de Jets jerseys te volgen!

Super leuke ervaring zowel voor, tijdens als na!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer