Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vervoer Dulles naar Washington DC
Vervoer Dulles naar Washington DC
Goedendag allemaal
wij verblijven enkele dagen in Dulles, om vandaaruit Washington te verkennen. Nu ben ik aan het zoeken geweest op internet en het forum, maar ik zie niet echt trein/metro verbindingen om de binnenstad in te komen.
Heeft iemand hier ervaring/tips om dit stukje makkelijk te overbruggen?
bedankt
wij verblijven enkele dagen in Dulles, om vandaaruit Washington te verkennen. Nu ben ik aan het zoeken geweest op internet en het forum, maar ik zie niet echt trein/metro verbindingen om de binnenstad in te komen.
Heeft iemand hier ervaring/tips om dit stukje makkelijk te overbruggen?
bedankt
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Re: Vervoer Dulles naar Washington DC
Heb je een hotel op Dulles? Er zijn volgens mij niet echt hele makkelijke oplossingen om in de stad te komen behalve bussen vanaf het vliegveld (die vrij prijzig zijn) en dan verder met de metro.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik denk dat een taxi de beste oplossing is.
Nu ben ik gewoon nieuwsgierig, waarom een hotel nemen bij een vliegveld wat 40 kilometer van het centrum van Washington ligt om vandaar uit de stad te bezoeken?, dat is toch helemaal niet handig?
Nu ben ik gewoon nieuwsgierig, waarom een hotel nemen bij een vliegveld wat 40 kilometer van het centrum van Washington ligt om vandaar uit de stad te bezoeken?, dat is toch helemaal niet handig?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad, het zal echt niet makkelijk zijn om vanaf Dulles de stad te bezoeken. Niet alleen is het 40 km buiten de stad, het verkeer in de spitsuren is ook nog eens heel verschrikkelijk. Dit gebied heeft, na Los Angeles, de meeste files in Amerika.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Zal wel taxi worden ja, heb nog weinig moois kunnen vinden.Harry schreef:Ik denk dat een taxi de beste oplossing is.
We gebruiken Washington puur als tussenstop, waarbij we maar 1 dag hebben om rond te kijken. Klinkt misschien ook niet zinnig, maar Californie is onze hoofdbestemming en Washington/New York doen we maar kort aan (1&5 dagen). Zodoende zat ik liever wat dichter bij het vliegveld. Naja, stiekem had ik wel gehoopt dat het vliegveld iets dichter bij de stad zou zijn en geen 40 km! Al doende leert men

-
- Amerika-ontdekker
zijn dinsdag 21 juni vanaf washington met een supershuttle naar dulles vervoerd. Gingen om 13.30 weg en waren pas rond 15.30 op het vliegveld. De snelwegen zijn 1 grote bouwput dus je moet zeker rekening houden met vertragingen
Thanks Buurman, dat klinkt niet goed.
Denk je dat het met een taxi sneller gegaan zou zijn? Of rijden die bus een derhalve lang stuk dat de stops te verwaarlozen zijn op de gehele tijd?
Bedankt
Denk je dat het met een taxi sneller gegaan zou zijn? Of rijden die bus een derhalve lang stuk dat de stops te verwaarlozen zijn op de gehele tijd?
Bedankt
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die shuttles rijden eigenlijk gewoon door net als een taxi. Ligt je planning al helemaal vast? Anders zou ik toch overwegen om een dagje van NY af te halen en aan Washington te besteden. Die stad heeft echt super veel te bieden en het is zonde om dat in een paar uur te willen zien.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
wij waren de laatste in de rij dus vanaf ons hotel in arlington direct door met het (negen persoons) busje naar het vliegveld.
De planning ligt vast, maar Washington hebben we bewust kort gehouden. Als je daar alles wil zien, moet je denk een week uittrekken.Katja schreef:Die shuttles rijden eigenlijk gewoon door net als een taxi. Ligt je planning al helemaal vast? Anders zou ik toch overwegen om een dagje van NY af te halen en aan Washington te besteden. Die stad heeft echt super veel te bieden en het is zonde om dat in een paar uur te willen zien.
Met dat in het achterhoofd hebben we besloten nu 1 dag te doen, en volgend jaar hopelijk een city trip van 1,5 week voor Washington en omgeving.
Zodoende eigenlijk. En daarom zitten we bij Dulles (hoop dat het er nu iets logischer uitziet allemaal)
Auw, denk dat ik maar op zoek moet naar politiebegeleiding o.i.d.De Buurman schreef:wij waren de laatste in de rij dus vanaf ons hotel in arlington direct door met het (negen persoons) busje naar het vliegveld.

Openbaar vervoer vanaf Dulles naar DC is niet aan te bevelen. Het zou op zich wel kunnen, maar het kost vreselijk veel tijd vanwege het vele overstappen. Aangezien je maar één dag in de omgeving bent zou ik deze optie laten voor wat het was.Zansa schreef:W\ij verblijven enkele dagen in Dulles, om vandaaruit Washington te verkennen. Nu ben ik aan het zoeken geweest op internet en het forum, maar ik zie niet echt trein/metro verbindingen om de binnenstad in te komen. Heeft iemand hier ervaring/tips om dit stukje makkelijk te overbruggen
De taxi is een optie, maar dat kost je $60-$70 enkele reis.
Mocht je hotel nog niet vastliggen dan zou ik overwegen om een hotel in de omgeving van Tysons Corner/Vienna of Rosslyn te nemen. Van daar uit kun je alles gemakkelijk met de metro doen plus zit je op niet al te grote afstand van de luchthaven (Tysons Corner 15 min en Rosslyn 25-30min).
Mocht je hotel wel vastliggen dan kun je als laatste nog overwegen om een huurauto te nemen. Is in ieder geval een stuk goedkoper dan $150 voor een taxi.
Openbaar vervoer is goed te doen vanaf het vliegveld:

Heb zelf deze bus gebruikt, en is gewoon een relaxte manier om in DC te komen c.q. weer terug te gaan naar het vliegveld. Zeker omdat het bijna niks kostTake the bus. Metrobus runs a D.C.-Dulles bus (5A) that originates at the airport and takes you to the L'Enfant Plaza Metro station in downtown D.C. It makes three other stops along the way. Proceed outside the airport at the departures level to the bus stop area. Look for signs for the 5A bus. Buses depart Dulles about every 40 to 50 minutes from 5:50 a.m. to 11:40 p.m. weekdays and about hourly from 6:32 a.m. to 11:40 p.m. weekends. The trip to or from L'Enfant Plaza takes about 50 minutes and costs $3.10, as of 2008. Cash only, exact change only. Once you arrive outside the Metro station, you can take the Metro or take a bus to your hotel or other destination.

- LT--
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Even in aansluiting hierop: wij gaan in Buffalo/Niagara NY een auto huren en vanuit daar naar Washington DC rijden. In DC leveren we de auto weer in. Vanwege dit topic ben ik een beetje huiverig om hem op Dulles in te leveren. Welk vliegveld zouden jullie aanraden als inleverstation?
Je kan de auto ook inleveren op Union station (hartje DC). Kom je door de week of in het weekend aan? In het weekend is dat dan geen probleem, door de week is het erg druk in het centrum, maar je bent wel meteen in de stad!
Ik denk dat je bij Ronald Reagan ook je auto kan inleveren, weet alleen niet hoe het vervoer van dat vliegveld naar de stad is.
Ik denk dat je bij Ronald Reagan ook je auto kan inleveren, weet alleen niet hoe het vervoer van dat vliegveld naar de stad is.
- LT--
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hoi Sanne,SanneN schreef:Je kan de auto ook inleveren op Union station (hartje DC). Kom je door de week of in het weekend aan? In het weekend is dat dan geen probleem, door de week is het erg druk in het centrum, maar je bent wel meteen in de stad!
Dankjewel voor de tip! We komen doordeweeks aan, ergens vroeg in de middag. Ik denk dat we dan de drukte in de stad voor lief zullen nemen, want liever dat dan enorm veel tijd en moeite kwijt zijn met de koffers in het OV vanaf Dulles.
Is een prima manier om van de luchthaven in DC te komen. Ik begrijp echter dat de persoon in kwestie ergens in een hotel in de omgeving van Dulles verblijft. In dat geval moet hij dus eerst naar de luchthaven voordat hij deze bus kan pakken.Motion schreef:Heb zelf deze bus gebruikt, en is gewoon een relaxte manier om in DC te komen c.q. weer terug te gaan naar het vliegveld. Zeker omdat het bijna niks kost
Rond deze tijd is DC inkomen geen probleem. Vanaf DCA heb je overigens een prima metroverbinding met de DC area.LT-- schreef:We komen doordeweeks aan, ergens vroeg in de middag. Ik denk dat we dan de drukte in de stad voor lief zullen nemen, want liever dat dan enorm veel tijd en moeite kwijt zijn met de koffers in het OV vanaf Dulles.
nog even hierop reageren.
Terugkijkend was dit een heel aardige optie. Omdat we een airport hotel hadden zaten we een stuk goedkoper, en de shuttle busjes (gratis, 5 minuten) reden continu. Vanaf het vliegveld de metrobus genomen ($8,-) en na een half uurtje zater we op L"enfant plaza.
Geen enkele keer file gehad, ging heel soepel.
Uiteindelijk had een hotel in DC natuurlijk ook leuk geweest, maar prijs- en reis technisch was dit (achteraf) heel goed te doen.
Terugkijkend was dit een heel aardige optie. Omdat we een airport hotel hadden zaten we een stuk goedkoper, en de shuttle busjes (gratis, 5 minuten) reden continu. Vanaf het vliegveld de metrobus genomen ($8,-) en na een half uurtje zater we op L"enfant plaza.
Geen enkele keer file gehad, ging heel soepel.
Uiteindelijk had een hotel in DC natuurlijk ook leuk geweest, maar prijs- en reis technisch was dit (achteraf) heel goed te doen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dank je, dat je je ervaringen hier nog even schreef. Zo hebben anderen er ook wat aan en weten, dat dit dus een mogelijkheid is. Kun je nog even schrijven in welk hotel bij Dulles jullie zaten?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Fijn dat het goed bevallen is!
graag gedaan, we zaten in het Hyatt Dulles. Heel mooi en netjes, fijn restaurant en behulpzame mensen (al zijn bijna alle Amerikanen dat wel).Petra/VS schreef:Dank je, dat je je ervaringen hier nog even schreef. Zo hebben anderen er ook wat aan en weten, dat dit dus een mogelijkheid is. Kun je nog even schrijven in welk hotel bij Dulles jullie zaten?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2344 Weergaves
-
Laatste bericht door bigoak
-
- 0 Reacties