Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Dude
Moderator

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? Deel 2 reviews vanaf

Bericht door Dude »

Type gehuurd: Midsize SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: USAReisen
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Ford Escape
Wanneer: 02 Juni 2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee, wel aangeboden gekregen
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen en zelf gekozen (zie persoonlijke ervaring)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8, Leuke auto met een V6 motor die het erg goed deed in de bergen.
Wat betreft alamo in Las Vegas: Het was de eerste keer dat er echt werd aangedrongen op een upgrade, vooral op een 4x4, want we zouden niet Yellowstone inmogen, de politie zou ons van de weg afplukken enz ... na dit alles zei ik dat dat mijn verantwoordelijk is en niet de zijne, begon hij dan toch, een beetje geirriteerd de papieren klaar te maken. In de garage aangekomen stond er een schandalige subaru die we moesten mee nemen. Toen ik de deur opentrok kwam de stank me tegemoet. Ik zei dat ik deze auto niet wilde en ik mocht wachten op een andere. Wat verder stond er een Jeep Compass die ik mocht nemen. Ik overlegde even met mijn vriendin en net toen ik wou toehappen kwam er een Ford Escape aanrijden. Of deze mag je ook nemen zei de man. De keuze was snel gemaakt !!. Prima autootje dus waar we 1 maand in hebben rond getuft, al was de koffer wat aan de kleine kant als we boodschappen hadden gedaan maar het lukte steeds net.
Foto + event. foto van kofferbakinhoud (neem aub het toegestane fotoformaat in acht):
De koffer is aan de kleine kant en maar net genoeg voor ons koffers naast mekaar te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
kaiman
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door kaiman »

Type gehuurd: fullsize SUV
Gereserveerd bij: Alamo
Afgeleverd in: Los Angeles
Meegekregen: Cadillac Escallade
Wanneer: 28 juni 2008

Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

:thumbup: :thumbup:

Ja ik weet het hij is vies, maar de weg over/door Titus Canyon en Racetrak in Death Vally waren niet van asfalt :mrgreen:
Maar het is wel gaaf om te doen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Type gehuurd: Mid Size SUV
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: usareisen.de
Opgehaald in: Miami (MIA)
Afgeleverd in: Los Angeles (LAX)
Meegekregen: Ford Edge 2011 Limited Edition
Wanneer: 10 juni 2011 t/m 9 juli 2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee. Wilde nog wel voor een Mustang Convertible gaan maar helaas wilden ze niet zakken met de dagprijs ($ 40,00). Daarom het type auto gehouden die ik gereserveerd had. Wel probeerden ze mij een Full Size SUV aan te praten.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Zelf gekozen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring:

Deze krijgt van mij een 10! :D Eén en al luxe was deze auto met leren bekleding, Bluetooth (handig voor telefoon en muziek luisteren via iPhone), Sirius XM Sattaliet Radio, achteruitrijcamera en het dashboard met diverse schermpjes. De auto begon op een gegeven moment tijdens het rijden tegen mij te praten :wink: of er een 'Engine-Check' moest plaatsvinden. Ik bevestigde dat en voor ik het wist werden alle gegevens via mijn mobiele telefoon verstuurd. Die had ik via Bluetooth aangesloten. :lol:

In eerste instantie werden mij 4 auto's aangewezen waaruit ik mocht kiezen: 3x Ford Patriot en een Toyota (niet gezien welk type). Alle 4 auto's spraken mij niet aan. Wel zag ik een mooie Ford Edge staan met 8500 mijl op de teller en een andere medewerker van National gevraagd of ik die ook mocht meenemen. 'Sure! Take it!' was zijn antwoord. 8)

Deze Ford Edge 2011 was echt een slagje groter en luxer dan een Mid Size SUV. Valt volgens mij ook in de catagorie Crossover. Een hele fijne auto om in te rijden en in 4 weken tijd heb ik er zo'n 6500 mijl mee gereden. Qua verbruik moet ik e.e.a. nog uitrekenen maar viel mij beslist niet tegen. Zal ik hier t.z.t. nog wel even vermelden. Onderweg diverse keren aangesproken op deze auto dat ze 'm zo mooi vonden.

Foto + event. foto van kofferbakinhoud (neem aub het toegestane fotoformaat in acht):
Ik ben vergeten een foto van de kofferruimte te maken maar die was ruim. Ik had achterin een grote koffer (liggend), een grote opbergbox, een weekendtas en laptop staan. Alles kon er in ieder geval eenvoudig in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Type gehuurd: Standard size SUV
Verhuurder: Dollar
Gereserveerd bij: Eautohuur
Opgehaald in: Miami Airport
Afgeleverd in: Miami Airport
Meegekregen: Ford Explorer XLT
Wanneer: 3 juli 2011 / 22 juli 2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee, niet aangeboden en niet gevraagd.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Zelf gekozen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring:
Wat mij betreft een dikke 9. De Ford Explorer is ons prima bevallen. Met twee oudere kids hebben we er 2060 miles mee gereden.
Ben prima geholpen bij Dollar (geen gekoppelde ExpressCard aan reservering, werd terplaatse opgelost) en mocht kiezen uit een rij van zeker 15 SUV's. Wel opletten, de Mid-size en de standard SUV's stonden door elkaar. (veel Ford Edge, veel Jeep Liberty, diverse Ford Escape en dus de Ford Explorer) Uitzoeken, instappen en bij de uitgang van het Rentalcar Center wordt de auto gescand. Bij terugkomst wordt je opgevangen door medewerkers vh Rental Center, je auto gescant (krijgt een ontvangst/inlever/credicard bewijs) en je kan gaan.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Afbeelding

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Type gehuurd: Economy (kleinste klasse)
Verhuurder: Avis
Gereserveerd bij: Avis.nl
Opgehaald in: Hartsfield Jackson
Afgeleverd in: Dunwoody, GA
Meegekregen: Chevy
Wanneer: 4 maart - 5 maart 2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee, wel aangeboden, maar voor die ene dag vond ik het niet nodig.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9
Mooie auto (exterieur), niet groot maar rijdt niet slecht, voldoende pk.

Afbeelding

Afbeelding
zupafly
Amerika-ontdekker

Bericht door zupafly »

Type gehuurd: MIDSIZE SUV
Gereserveerd bij: Usareisen.de
Meegekregen: Ford Edge
Wanneer: van 8 juli tot 23 juli
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): dacht dat dit iets groter was dan een Midsize SuV want ferme bak!
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen en dik in orde!
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10/10 Zeer luxueuze auto, zeer tevreden van. ruime kofferbak, groot opbergvak tussen de twee voorzetels, alles erop en eraan! Was de auto waar ik van droomde!

Bijlagen
Ford-Edge-2.jpg
Binsbergen
Amerika-ontdekker

Bericht door Binsbergen »

Type gehuurd: midsize SUV
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: via reisorganisatie Jan Doets
Opgehaald in: SF
Meegekregen: Jeep Liberty
Wanneer: van 24 juli-5 augustus 2010
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10/10, reed als een zonnetje. Compleet nieuw (15 miles) mee gekregen. Voor 2 grote koffers is de auto voldoende groot.

Afbeelding
Skydriver
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Skydriver »

Type gehuurd: Standard SUV
Gereserveerd bij: Eautohuur
Opgehaald in: Newark airport
Afgeleverd in: Houston (moet nog)
Meegekregen: KIA Sorento
Wanneer: 28/07/2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee, alleen de dropoff kosten betaald!
waardering: een 9! rijd heerlijk, dankzij de 3,5 liter V-6!
Foto:

Afbeelding
Zansa
Amerika-ontdekker

Bericht door Zansa »

Type gehuurd: Star
Gereserveerd bij: Exit
Opgehaald in: San Francisco
Meegekregen: Ford Mustang Cabrio
Wanneer: 14 juli
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee, niets aangeboden ook.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Stonden er genoeg, uiteindelijk de kleur gekozen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best)] en persoonlijke ervaring: 9
Foto + event. foto van kofferbakinhoud:

Super gave auto, rijdt lekker, leuke motor maar vrij weinig bagageruimte. Maar dat laatste was bekend en vormde geen probleem, maar zou dat wel kunnen zijn bij meerdere grote koffers.
Alleen met de 'unpaived road' door Death Valley had de auto het erg moeilijk, maar daar is zo'n auto ook niet voor.
kvanderdonk
Amerika-ontdekker

Bericht door kvanderdonk »

Type gehuurd: Standard SUV (SFAR)
Gereserveerd bij: Tioga Tours
Opgehaald in: Phoenix
Meegekregen: GMC Acadia
Wanneer: 6 juli '11 t/m 29 juli '11
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Wel aangeboden, niet genomen. De medewerkster van Alamo drong ook niet verder aan.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: We kregen een kenteken toegewezen. Toen we in de parkeergarage kwamen bleek de betreffende auto niet klaar te zijn. We kregen de GMC Acadia aangeboden. Deze valt nog wel in de SUV klasse. Hij stond naast een Chevrolet Equinox die ook in deze klasse valt, maar is toch beduidend groter. Hij heeft drie rijen stoelen. Derde rij ging plat, alle bagage en veel losse spullen gingen er gemakkelijk in. Onze twee kinderen zaten op een eigen stoel. Tussen de stoelen in stond de (grote) koelbox op de grond, fungeerde ook als tafeltje.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. Reed soepel en rustig en was heerlijk ruim. Bij onverharde wegen en pittige hellingen geen probleem.
IMG_1057.JPG
IMG_0729.JPG
Michelle1711
Amerika-ontdekker

Bericht door Michelle1711 »

Type gehuurd: Convertible
Gereserveerd bij: Exit Reizen
Opgehaald in: Los Angeles
Meegekregen: Chrysler Sebring
Wanneer: September 2010
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Geen upgrade genomen
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuzemogelijkheid (helaas was de Ford Mustang al weg)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9
2009 Rondreis Florida
2010 Rondreis West-Amerika
2011 Rondreis Oost & Zuid Amerika
2012 Rondreis West-Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika
Martine1979
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Martine1979 »

Type gehuurd: Full size
Gereserveerd bij: WRC/Alamo
Afgeleverd in: LA
Meegekregen: Kia Sorento
Wanneer: 12 juli 2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Ja, want koffers pasten niet in fullsize. Zouden voor 16 dollar per dag een premium of minivan kunnen krijgen. Kozen premium maar pasten koffers ook niet in, behalve in een oude lelijke doorgezakte Grand Marquis zonder radio. Die wilden we niet, dus toch maar minivan. Maar bleek... een minuut eerder waren de prijzen van de minivan omhoog gegaan van 16 dollar extra per dag naar 60!!! Geen stijl!!! Zijn een beetje boos geworden ;). Nadat de manager erbij kwam, konden we dus voor 16 dollar per dag extra een SUV krijgen, de Kia.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze, (konden uit 3 SUV 's kiezen)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Alamo 6, maar alleen omdat we uiteindelijk een geweldige auto meekregen. Service en klantvriendelijkheid viel tegen, wisten gewoon dat ze erg hun best deden om ons te naaien. Auto, een 8! Reed heerlijk!!! Was een flinke bak maar had je niet door. Genoeg ruimte voor 3 personen en bagage en koelbox. Enige minpuntje was dat hij erg licht stuurde.
Groet, Martine
Ron76
Amerika-ontdekker
Partner van: Vivian
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ron76 »

Type gehuurd: Standaard SUV 4x4
Verhuurder: Dollar Rent a Car
Gereserveerd bij: eAutohuur
Opgehaald in: Denver Airport
Afgeleverd in: Denver Airport
Meegekregen: Jeep Cherokee Laredo 4x4
Wanneer: 13 Juli tm 1 Augustus 2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Geen upgrade aangeboden, dus nee.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Gevraagd voor een Jeep Cherokee, 15 minuten op gewacht.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Een 7. Motor was een 3,6 liter met 290 PK. Genoeg vermogen voor in de bergen. Verbruik was gemiddeld 21 MPG op onze 4100 Mijl die we gereden hebben. Nadelen auto: We kregen vrijwel snel een melding dat we de olie moesten laten verversen, dit hebben na een telefoontje met Dollar, zelf niet laten doen, het kon geen kwaad zeiden ze. Het profiel van de banden voor was niet meer zo goed. Bij een zanderige unpaved road hadden we niet meer zoveel grip met de banden(Slijtage) De cruise control liet het op het einde van de reis afweten. We reden met 75 Mijl op de Interstate richting het Estes Park, toen er een Bump op de weg zat sloeg de cruise control uit, en is daarna ook nooit meer aangegaan!? Gelukkig zaten we op laatste dagen van onze reis. En op de dag dat de wagen terug brachten kregen we nog een steentje op de voorruit, en ja hoor, een flinke ster. Alleen dit laatste hebben bij het terugbrengen van de auto doorgegeven, ik neem aan dat met al die verzekeringen die we hebben afgesloten, dit gewoon verzekerd is.

Afbeelding
2010: Californië-Arizona-Utah-Nevada
2011: Colorado-Wyoming-South Dakota-Montana-Utah
2012: Turkije / Schotland/Londen
2013: Californië-Arizona-Nevada-Utah
2014: Oostenrijk - Slovenië - Italië
2015: Letland - Estland - Litouwen
2016: New York-Californië-Arizona-Nevada-Utah
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Type gehuurd: Minivan MVAR
Opgehaald in: Alamo Phoenix Airport
Meegekregen: Chrysler Town & Country Full Option
Wanneer: 7 juli - 31 juli
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee, ook niet aangeboden.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen..
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9,5

Gloednieuwe 'Connexxion Bus' (betalen met strippenkaart) (jan 2011), leren bekleding, full option (o.a. remote start, remote electric doors, 4 zone airco etc. etc.), Sirius radio, 25GB hardeschijf, touch-screen entertainment system, rear-view camera, tire pressure monitor, zaklamp, 'normale' stopcontacten (110V) etc. Extreem veel ruimte met de 3e rij naar beneden geklapt, hebben toen ook niet meer bezuinigd op koffers en spullen mee te nemen. Zaten met z'n 4'en als koningen! Erg veel ruimte in deze auto. Kofferbak is ruim voldoende voor 4 personen. Hadden 4 grote tassen, 4 trolleys, koelbox en dit vulde zich nog verder door alle nieuwe kleding/souvenirs. In mijn ogen een ideale auto voor een roadtrip zonder dirt roads.

We hebben ook nog even de 2e rij plat gelegd en konden voluit (volledig plat) liggen: ideale auto om te kamperen met 2 personen. Voldoende opbergruimte voor alle 32oz fountain drinks van de tankstations. 2 Minpunten: 1.) MVAR categorie, bij diverse wegen, zowel dirt als bij geasfalteerd (o.a. Bodie / Valley of Fire) rare geluiden gehoord, dachten dat er iets scheurde onder de auto. Zelfs simpele dips kan deze auto soms niet aan zonder bijzonder naar klinkende geluiden te produceren 2.) het is weer wennen aan een auto zonder remote start en remote sliding doors!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Steve & Patty
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Jaar: 2010
Type gehuurd: Mid-Size SUV
Gereserveerd bij: http://www.usa-reisen.de
Opgehaald in: Los Angeles Airport
Afgeleverd in: Los Angeles Airport
Meegekregen: Dodge Journey SXT Model 2010
Wanneer: 22 Juni tm 19 Juli 2010
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Geen upgrade aangeboden, dus nee.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuzemogelijkheid, we konden kiezen uit verschillende SUV's.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Een 9. In tegenstelling tot helaas vele andere negatieve berichten, hadden wij toch wel een goede ervaring bij Alamo. Het was overigens ook extreem rustig, waardoor we al direct aan de beurt waren en na wat formele dingen kregen we de melding dat we buiten een auto konden uitzoeken in de daarvoor bestemde rij en dat de sleutels er al in zaten en we dus naar de intake konden rijden. We hebben op ons gemak even de auto's bekeken en deze Dodge Journey sprong er erg uit, met volledig leren bekleding, alles elektrisch in te stellen (cruise control, ruitenwisser, verlichting, parkeersensoren), zone controlled climate control, Sirius Sat Radio, gigantische laadbak, 110 volt aansluiting en maar een paar duizend mijlen op de teller. Zie hieronder de foto's (de eerste twee hebben we niet zelf genomen, maar zijn exact dezelfde auto's. De onderste link is de enige die ik heb genomen in dat jaar...

Afbeelding

Afbeelding

http://3.bp.blogspot.com/_zHrC-5wMmgU/T ... G_0025.JPG
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Steve & Patty
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Jaar: 2011
Type gehuurd: Full Size
Gereserveerd bij: http://www.usa-reisen.de
Opgehaald in: Miami Airport
Afgeleverd in: New York City
Meegekregen: Dodge Charger SXT 2011
Wanneer: 2 Juli tm 22 Juli 2010
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuzemogelijkheid, we konden kiezen uit verschillende Full Size auto's. We hadden echter een aardige man die met ons meeliep in de garage en wij vroegen hem welke auto hij eigenlijk het beste bij ons vond passen (26 en 24 jaar) en toen zij hij, deze en wees naar een auto bij de Luxury Cars. Konden we die wel mee krijgen? Hij kon daar wel voor zorgen en zodoende konden we met de Dodge Charger naar buiten rijden. Wat een bruut van een auto! 250pk, V6, dus dat wilde wel!
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Een 9. We moesten ongeveer een kwartier wachten in de rij en hoe het komt dat weet ik nooit, maar wat duurt het altijd lang bij andere lui!!! Wij komen bij de balie aanlopen, de vrouw vraagt wat over extra's waarop wij vriendelijk doch stellig antwoorden dat het allemaal niet hoeft, ze print de formulieren uit, wij lezen even kort en tekenen alwaar we met onze ticket naar de garage toe kunnen lopen (al met al 5 minuten aan de balie gestaan en de twee 'parties' die voor ons in de rij stonden waren nog immer aan de balie). Zoals hierboven al verteld uiteindelijk met een leuke auto naar buiten gereden en hier veel plezier van gehad!

Zie voor foto's:
http://3.bp.blogspot.com/-dQUCLaCvm0I/T ... G_0059.JPG
http://1.bp.blogspot.com/-ThNeZb_KpSM/T ... G_0060.JPG
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
first-time
Amerika-newbie

Bericht door first-time »

Type gehuurd: Convertible
Gereserveerd bij: Tioga Tours
Opgehaald in: Los Angeles Airport LAX
Afgeleverd in: San Francisco Airport SFO
Meegekregen: Chrysler Sebring / Ford Mustang
Wanneer: 6 augustus 2011 t/m 20 augustus 2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee, ook niet aangeboden. We werden heel vriendelijk geholpen zelfs.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze. We konden kiezen uit drie Chrysler Sebring's, dit was niet mijn favoriete auto maar ja, ik moest het er maar mee doen. Toen hebben we een zilveren Sebring uitgezocht. Dit was een hele nette auto met ongeveer 15000 Mile. Reed lekker maar gaf aan dat de auto 'oil change' nodig had en gaf hiervoor elke 5 minuten een piepsignaal. Aangezien wij onze eerste nacht in Los Angeles verbleven, zijn wij de volgende dag direct terug gereden naar het verhuurpunt. Hier heb ik het verhaal uitgelegd. Dit was geen enkel probleem, wij konden de auto inleveren bij het inleverpunt en een andere uit gaan zoeken. Toen wij dit gedaan hadden en weer op de parkeerplaats stonden om een nieuwe huurauto uit te zoeken stonden er drie Chrysler Sebring's (dit vond ik erg jammer, want had stiekem gehoopt op een Ford Mustang). Alleen deze drie Sebrings waren in een slechte staat. De één had versleten banden, de volgende had een gebroken spiegel en de laatste zat onder de deuken. Ik ben dus maar naar de medewerker van Alamo gelopen die op de parkeerplaats toezicht houd en heb gevraagd of er ergens nog andere auto's stonden, want we moesten wel 4500 kilometer rijden en wilden dit wel in een fantsoenlijke auto doen. Hij gaf me gelijk en vroeg of ik een Mustang wilde hebben. Uiteraard wist ik niet hoe snel ik ja moest zeggen en een paar minuten later kwam er een nagenoeg nieuwe witte Ford Mustang cabrio de opslag uitgereden.
Hier waren we uiteraard zo blij als een klein kind mee, dus we hebben snel onze koffers erin geladen en zijn er mee weg gegaan.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best): 9
Persoonlijke ervaring: een perfecte auto met meer dan voldoende vermogen. In de bergen reed ik met gemak alle auto's voorbij en kon hij ook perfect de ingestelde cruisesnelheid vasthouden.
Foto: zie ons reisverslag op http://www.peterenestherinamerika.waarbenjij.nu
meijdj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door meijdj »

Type gehuurd: Minivan
Gereserveerd bij: Dollar.de
Opgehaald in: Phoenix
Meegekregen: Chrysler Town & Country Touring
Wanneer: 12-07-2011 t/m 05-08-2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee, er was niks up te graden.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen. Er stond slechts één minivan.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9, voldeed prima aan onze wensen. Reed fijn, veel ruimte en luxe opties.
Verhuur zelf verliep soepel en snel. We waren de enige klanten bij Dollar in Phoenix op het moment dat wij er waren. Men heeft ons niet geprobeerd nog dingen aan te smeren.
Terugbrengen in LA was ook zo gebeurd. Geen drop-off kosten. 't Was wel even wachten op de shuttle naar LAX, terwijl we bv die van Alamo al zes keer voorbij hadden zien rijden...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Type gehuurd: Midsize SUV
Gereserveerd bij: Usareisen.de
Opgehaald in: Chicago O'Hare
Afgeleverd in: Chicago O'Hare
Meegekregen: Ford Escape
Wanneer: 26-7-2011 / 12-8-2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Wel aangeboden, maar resoluut afgewezen.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: In principe keuze, maar er stond alleen een Ford Escape waarvan de sleutels kwijt waren en twee Jeeps. Deze Jeeps hadden geen zwarte ramen achter en ook geen afdekscherm. Net toen ik terug liep omdat kenbaar te maken, kwam er een andere Ford Escape aangereden en die hebben we toen meegekregen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Goede auto in alle opzichten, mijn man was er héél tevreden over, dus een dikke 10!

Afbeelding
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Type gehuurd: [FFAR] CHEVROLET TAHOE or similar
Gereserveerd bij: CarHireAgency
Opgehaald in: Los Angeles (LAX)
Afgeleverd in: San Francisco (Union Square)
Meegekregen: GMC Yukon
Wanneer: 08-08-2011 / 16-08-2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Aangeboden maar afgewezen (naar Suburban $ 340)
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Op terrein $20 toegeschoven aan medewerker en gevraagd voor Suburban (oh boy, nu wel hè?). Niet die, maar GMC Yukon werd aangeboden en vond ik prima auto met ruimte zat voor ons allen (vijf personen met koffers en de handbagage). Ik heb ruim een week genoten van deze auto.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9 (voor de auto, geen 10 want het kan immers altijd beter). 5 voor de verhuurder (ik heb een tank benzine moeten betalen ondanks de optie INITIAL TANK OF FUEL. Realiseerde met dat helaas pas drie weken later toen ik in Vegas een tweede huurauto ophaalde bij Dollar en men daar meteen zei dat de benzine al betaald was dus $ 0 extra kosten ter plekke)

Edit: toch nog foto gevonden van kofferbak, gevuld met alle bagage van 5 personen, kort na een outlet bezoek :mrgreen: :
Amerika-2565.jpg
Bijlagen
Amerika-I0662.jpg
Laatst gewijzigd door IngeRene op 06 sep 2011, 18:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer