Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

van Laguardia naar noordwest-centralpark

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
mreijrink
Amerika-ontdekker

van Laguardia naar noordwest-centralpark

Bericht door mreijrink »

Over een paar weken vertrekken we voor 3 weken naar Amerika.
Na een tussenlanding in Washington landen we rond half zeven 's avonds op La guardia in New York (op een donderdag). Nu is dit een redelijk klein vliegveld vergeleken met JFK of Newark en er vertrekken vandaar uit dan ook geen metro's, maar wel bussen.
Ons hotel staat aan de westzijde van Central park ter hoogte van 106th street (tamelijk noordelijk dus). Is het te doen om van het vliegveld naar het hotel te komen met het openbaar vervoer? Zo niet, dan gaan we met de taxi, maar moet je die van te voren reserveren, om mega prijzen te voorkomen. Ik heb begrepen dat er vanaf Laguardia geen vaste taxiprijzen zijn, zoals bij JFK bijvoorbeeld?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: van Laguardia naar noordwest-centralpark

Bericht door Grandu »

Bus M60 gaat vanaf La Guardia direct naar de 106de straat ten westen van Central Park, hij rijdt frequent (ieder kwartier) en met een paar minuten lopen doe je er een uur over.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Staat gewoon op de website van het vliegveld hoor:

http://www.panynj.gov/airports/lga-taxi ... rvice.html

Tevens kun je daar veel meer info vinden over transportmogelijkheden. Succes!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Grandu schreef:Bus M60 gaat vanaf La Guardia direct naar de 106de straat ten westen van Central Park, hij rijdt frequent (ieder kwartier) en met een paar minuten lopen doe je er een uur over.
Derk
Klopt, maar dan zie je gelijk de hele stad. Beter de M60 verlaten bij Metrostation Astoria Blvd en dan in 10 minuutjes naar 106th. Al met al ben je dan zo'n 30 min onderweg.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
usaJim
Amerika-ontdekker

Bericht door usaJim »

Ik heb afgelopen januari een taxi genomen van LaGuardia naar Manhattan (hotel vlakbij Penn Station dus ik moest nog wat verder dan julli).

Ik had van te voren een shuttle service gereserveerd die me voor 17 dollar naar mijn hotel zou brengen. Toen ik landde op LG rond een uur of 11 's avonds en de shuttle service belde gaf de telefoniste aan dat de shuttle er over 1,5 uur zou zijn... Toen ben ik in de eerste taxi gestapt die ik zag (er stonden er een hoop) en die heeft me voor 40 dollar naar het hotel gebracht. Dit was inderdaad geen vaste prijs, maar gewoon per mile betaald. Ik had een erg leuke cabbie die me al rijdende vanalles over de stad vertelde.
25 juni t 16 juli --> trip Oostkust!!
mreijrink
Amerika-ontdekker

Bericht door mreijrink »

dank je wel voor de info.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer