Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickets boeken zomer 2012 ?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
droom2012
Amerika-ontdekker

Tickets boeken zomer 2012 ?

Bericht door droom2012 »

Goedenavond, wij zijn al volop bezig met het maken van een route door zuidwest usa in de zomer van 2012. Nu vraag ik me af wanneer wij nou het al lerbeste (lees: voordeligste) onze tickets kunnen gaan boeken en op welke site we daarvoor kunnen kijken. We vertrekken ma 23/7/2012 van amsterdam nr san fransisco en willen ma 13/8/2012 weer terug vanaf los angeles nr a'dam. We reizen met 2 kinderen van dan 14 en 17 en dus 2 volwassenen. Waar moeten we op letten (ook omdat we vliegen op sf maar weer vertrekken va la)? Ik hoop dat jullie ons wat tips kunnen geven!! Dank!!
Gr
Linda
rdf91
Amerika-ontdekker

Re: Tickets boeken zomer 2012???

Bericht door rdf91 »

Ik ga deze zomer voor 5 weken, dan wel 2 volwassenen totaal. Ik keek altijd op de volgende sites:

www.skyscanner.nl
www.vliegfabriek.nl
www.travelocity.com
www.worldticketcenter.nl

En natuurlijk het web afgaan voor discount coupons. Hoop dat je er iets aan hebt!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Je kunt op zijn vroegst boeken vanaf 330 dagen voor je terugreisdatum.

Meestal zijn de goedkoopste stoelen het eerste weg, dat zou dus betekenen dat je zo vroeg mogelijk moet boeken. Wij boekten voor vertrek half juli meestal begin oktober. Maar er kunnen later natuurlijk ook nog aanbiedingen komen, hoewel dat voor het hoogseizoen weinig gebeurt.
De prijzen van de tickets schommelen enorm dus echt een duidelijk antwoord is er niet op te geven.

Wij boeken meestal via www.vliegtickets.nl of www.vliegwinkel.nl of www.cheaptickets.com
Via http://www.kayak.com/ of http://www.orbitz.com/ kun je tarieven van verschillende sites opvragen.

Marjon
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie

Bericht door Gijs&Kelly »

Multi-city tickets via Kayak.com of Ebookers.nl
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Bij ons waren tussen november 2010 en mei 2011 de tickets eind januari 2011 het goedkoopst i.v.m. een actie van British Airways. Ligt je preferentie op puur prijs i.p.v. een rechtstreeksevlucht of een specifieke airline, zou je e.v.t. dergelijke acties kunnen afwachten.
CyberThijs
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CyberThijs »

Wij hebben de tickets naar LAX voor onze reis eind augustus - begin september geboekt in de laatste dagen van 2010. We hadden beter even gewacht, omdat heel veel luchtvaartmaatschappijen in januari vroegboekacties houden voor de zomervakantie: de prijzen gingen van 6xx, naar 5xx euro!
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Je zal nog even geduld moeten hebben want voor de zomer 2012 zijn nog geen tickets beschikbaar .
Vanaf september zou je eventueel prijzen kunnen beginnen te vergelijken ,alleen denk ik dat je beter wacht tot december ,zelfs januari om pas te boeken omdat dan promotie gegeven worden tenzij je natuurlijk eerder een leuke prijs op de kop kan tikken .

Gr,
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb het de laatste twee jaar in de gaten gehouden, maar de meeste promoties waren niet voor vertrek in de maand juli. En als die promoties er incidenteel wel waren, waren de prijzen hoger dan wat wij betaald hadden bij onze boeking in oktober.

Marjon
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Nochtans start connections meestal in januari met zijn vroegboekacties .
Kijk ook zeker eens bij exitreizen.nl ,zij hebben soms ook mooie ticketprijzen .
Zelf kijk ik ook via kayak.com maar vergelijk hun prijzen ook steeds met united.be en vind dan meestal net betere prijzen daar .Het is dus zoeken en hetgeen voor mij een leuke prijs is ,zal voor jou misschien iets anders zijn omdat je vlucht je ergens anders heen brengt .Maar goed vergelijken en op zoveel mogelijk sites kijken ,zal je zelf wel iets wijzer maken .
Vroeger was het zo hoe sneller je erbij was ,hoe leuker de kortingen maar die vlieger gaat nu niet meer echt op ...al is het zeker niet aan te bevelen om tot laatst te wachten .

Gr,
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

t1m schreef:Bij ons waren ... de tickets eind januari 2011 het goedkoopst i.v.m. een actie van British Airways.
Hetzelfde geldt voor ons. Wij hebben op de laatste dag van de actie van British Airways vliegtickets voor juli geboekt voor $880,- p.p. Een week later waren dezelfde tickets $1180,- p.p. en als ik nu kijk zijn ze $1718,- p.p. (geboekt via expedia.com)
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Exact dezelfde prijs betaald (vliegen ook beiden op PHX) $ 875,- p.p., omgerekend € 634,- p.p. voor zo'n 8500KM. AMS > Londen Heathrow > Phoenix en terug Las Vegas > Londen > Amsterdam. Niet duur voor het hoogseizoen imo.
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Wij hebben 11 maanden vantevoren (volgens mij kan je ook niet eerder boeken?) Amsterdam - San Francisco (direct met KM) en Curacao - Amsterdam (direct met KLM) in één ticket kunnen boeken via www.cheaptickets.nl... lang gezocht en uiteindelijk niets goedkopers kunnen vinden, namelijk 730 euro p.p.
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

2 december geboekt voor vertrek eind augustus, retour Amsterdam-London-New York, EUR 350 pp incl taxen.
Schommelde daarvoor en daarna erg, dus blijft een kwestie van regelmatig checken (kan zelfs tussen ochtend en avond verschillen).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

vana schreef:Ik heb het de laatste twee jaar in de gaten gehouden, maar de meeste promoties waren niet voor vertrek in de maand juli. En als die promoties er incidenteel wel waren, waren de prijzen hoger dan wat wij betaald hadden bij onze boeking in oktober.Marjon
Ik heb toch een keer voor de maand juli kunnen boeken met de actie van connections in januari. Het blijkt denk ik koffiedik kijken
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

ludwig schreef:
vana schreef:Ik heb het de laatste twee jaar in de gaten gehouden, maar de meeste promoties waren niet voor vertrek in de maand juli. En als die promoties er incidenteel wel waren, waren de prijzen hoger dan wat wij betaald hadden bij onze boeking in oktober.Marjon
Ik heb toch een keer voor de maand juli kunnen boeken met de actie van connections in januari. Het blijkt denk ik koffiedik kijken
Dat is 1 keer gebeurd inderdaad, maar dat was volgens mij wel uitzonderlijke situatie (kredietcrisis). Blijft wel koffiedik kijken, maar voor de zomervakantie kan je er toch wel gerust van uitgaan dat die alleen maar duurder worden naarmate je later boekt. Tenminste, die gok zou ik niet durven nemen :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Dreamz
Amerikafan

Re: Tickets boeken zomer 2012 ?

Bericht door Dreamz »

Ik zou ook die gok niet nemen, ik boek echt ruim van te voren (lees 11 maanden) omdat ik gewoon geen zin/tijd heb om alles af te gaan speuren...
De enige keer dat ik het gedaan heb was in Oktober vorig jaar omdat ik de fotograaf wilde laten invliegen naar mijn huwelijk en dat heeft mij uiteindelijk wel €250,- op het totale plaatje (hotel & vliegtickets) gescheeld. Rechtstreeks bij BA geboekt, was toen in de aanbieding en is de enige die naar Barbados ging!

In de zomermaanden zijn tickets altijd duurder en hoe eerder, hoe beter! ook al zullen de prijzen daarna nog heen en weer gaan, niet meer naar kijken als je geboekt hebt is mijn advies! Hoe dichter je bij de vertrek datum komt, zijn de tickets nog veel duurder en ze worden als warme broodjes verkocht!

Kijk wanneer je keuze vrij komt direct op de site van de airline, bij andere vergelijkingsites bieden ze niet eerder dan een maand op 10 aan en dat scheelt weer in keuze & geld!
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
Frannie
Amerika-ontdekker

Bericht door Frannie »

Voor onze aankomende vakantie in juli, hebben wij de tickets vorig jaar augustus gekocht, dus 11 maanden van te voren.
Een paar dagen lang alles met elkaar vergeleken op cheaptickets.nl en vliegwinkel.nl, maar ook de sites van de vliegtuigmaatschappijen zelf. Scheelt vaak ook nog een paar tientjes. De beste prijs die we konden vinden, meteen geboekt en bleek een gouden zet. Een week later waren ze honderd euro p.p. duurder en dat is blijven stijgen (ook bij andere maatschappijen), inmiddels kost hetzelfde ticket het dubbele. Dus mijn advies; zo vroeg mogelijk boeken.
droom2012
Amerika-ontdekker

Bericht door droom2012 »

Superbedankt voor alle tips!! Het lijkt mij duidelijk: zo vroeg mogelijk boeken! Half aug komen wij deze zomer thuis van zomervakantie en dan meteen een paar dagen/1 week gaan kijken en vergelijken en bij een mooie prijs toeslaan. En dan meteen hotels gaan zoeken en boeken, schijn je, zeker voor de hotels in de parken ook erg op tijd te moeten doen... Kun je op de sites ook duidelijk aangeven cq opvragen dat we heen vliegen op San Fransisco en terugvliegen vanaf Los Angeles?? Is dit duurder dan bv heen nr SF en terug vanaf SF??

Gr
Linda
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Bij cheaptickets kan je dit sowiezo heel makkelijk aangeven een meestal is dit gewoon in één ticket boekbaar... ik ben er niet zeker van maar volgens mij is dit iets duurder!

Zoals eerder aangegeven konden wij bijvoorbeeld in één ticket Adam-SF Curacao-SF boeken (KLM), via Cheaptickets... dan moet Adam-SF en LA-Adam zeker ook mogelijk zijn lijkt me!
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer