Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
upgraden huurauto
upgraden huurauto
Wij hebben een huurauto vast laten leggen voor onze vakantie in California (bij Sunny cars, via het reisbureau). Nou zijn we gaan twijfelen dat ie te klein is. Upgraden kan via het reisbureau maar misschien is het goedkoper om het ter plaatse te regelen. Heeft hier iemand ervaring mee?
Gr. H. Ruis
Gr. H. Ruis
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: upgraden huurauto
Ik zou het ter plaatse doen; soms hebben ze niks anders en krijg je sowieso een upgrade aangeboden zonder (volledige) meerprijs
ahruis schreef:Wij hebben een huurauto vast laten leggen voor onze vakantie in California (bij Sunny cars, via het reisbureau). Nou zijn we gaan twijfelen dat ie te klein is. Upgraden kan via het reisbureau maar misschien is het goedkoper om het ter plaatse te regelen. Heeft hier iemand ervaring mee?
Gr. H. Ruis
Wij zitten met hetzelfde problemen. We zijn met vier personen met elk hun eigen koffer en hebben een Chevrolet Malibu. Onze reisagente beweerde dat deze groot genoeg was voor ons. Ondertussen ben ik toch eens wat foto's en info gaan op zoeken en ik vrees dat we wel heel krap gaan zitten

- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Hieruit blijkt maar weer dat reisagenten en bureau's er totaal geen kijk op hebben en je alleen maar een reis proberen aan te smeren.
En natuurlijk met de kleinste auto, want dat houdt de prijs ook mooi klein.
Met wat geluk krijg je misschien een gratis upgrade, maar houdt wel rekening met nog een op geld beluste agent, die achter de balie van de autoverhuurder. Ook die zullen er alles aan doen om hun provisie op te vijzelen.
Maar, zonder geluk vaart niemand wel, dus blijven hopen op een free ride
En natuurlijk met de kleinste auto, want dat houdt de prijs ook mooi klein.
Met wat geluk krijg je misschien een gratis upgrade, maar houdt wel rekening met nog een op geld beluste agent, die achter de balie van de autoverhuurder. Ook die zullen er alles aan doen om hun provisie op te vijzelen.
Maar, zonder geluk vaart niemand wel, dus blijven hopen op een free ride

Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Je had je vraag ook hier kunnen stellen hoor
Wel verstandig denk ik om te kijken voor een grotere auto.
Ik zou het niet hier regelen, maar daar.
Kijk (of vraag) welke auto je mee krijgt. Als je hem te krap vindt kun je altijd weer naar binnen lopen om te vragen wat een upgrade kost.
Wat wij vorig jaar hadden, was dat ze begonnen met een hoge prijs per dag (35 dollar) en toen we daar geen interesse in hadden kon het ineens voor 15 dollar per dag (" ooow wait.... Je betaald met Amex. Dan hebben we een speciaal tarief"). Het ging hier om dezelfde upgrade als die jij zou willen.
Hou er wel rekening mee dat, als je met z'n vijfen de auto gaat ophalen dat ze beter begrijpen dat je heel graag een upgrade wil, dan wanneer je de auto met z'n tweeen ophaalt
Ze zijn commercieel genoeg.

Wel verstandig denk ik om te kijken voor een grotere auto.
Ik zou het niet hier regelen, maar daar.
Kijk (of vraag) welke auto je mee krijgt. Als je hem te krap vindt kun je altijd weer naar binnen lopen om te vragen wat een upgrade kost.
Wat wij vorig jaar hadden, was dat ze begonnen met een hoge prijs per dag (35 dollar) en toen we daar geen interesse in hadden kon het ineens voor 15 dollar per dag (" ooow wait.... Je betaald met Amex. Dan hebben we een speciaal tarief"). Het ging hier om dezelfde upgrade als die jij zou willen.
Hou er wel rekening mee dat, als je met z'n vijfen de auto gaat ophalen dat ze beter begrijpen dat je heel graag een upgrade wil, dan wanneer je de auto met z'n tweeen ophaalt

Ze zijn commercieel genoeg.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Juist, ga zeker niet me zijn allen voor de balie staan, want dan begrijpen ze direct dat je groter wilt of moet, en gaat er niks van de prijs af.
beter alleen of met twee man de auto halen, en dan eens kijken of ze een upgrade hebben voor weinig.
beter alleen of met twee man de auto halen, en dan eens kijken of ze een upgrade hebben voor weinig.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Op je rental voucher staat een code van het type auto dat je hebt gehuurd. Deze kan je dan opzoeken en zien of hij echt te klein is. Mochten ze die niet meer hebben wat jij hebt geboekt. krijg je een gratis upgrade. Wat ik hoor is dat ze eerst proberen het probleem op te lossen door jou voor die upgrade te laten betalen. Ik zou mezelf eerst rustig laten voorlichten en afwachten of er toevallig geen auto meer is.
Reisverslag Zuid West Amerika
Alleen WA en OR nog te gaan.
Alleen WA en OR nog te gaan.
Goede tips. Zeker dat alleen ophalen gaan we doen.
Wij hebben van het reisbureau hetzelfde verhaal te horen gekregen. Zeker als ze merken dat je tourist bent. [quote="Countrydon"]... dat ze eerst proberen het probleem op te lossen door jou voor die upgrade te laten betalen.../quote]
Ons werd dus ook op het hart gedrukt: Blijf gewoon calm en cool. Er is betaald, de auto moét er staan, zo niet is het niet jouw probleem maar dat van de verhuurder. Als ze niet in touw willen dan dreig je maar om naar het reisbureau te bellen en de contracten erbij te pakken of iets dergelijks.
Persoonlijk schrok ik er een beetje van dat dit zo werd vertelt. Toch schandalig dat ze je proberen op te lichten waar je bij staat. Geeft je wel vertrouwen in de klanten-service zeg...
Wij hebben van het reisbureau hetzelfde verhaal te horen gekregen. Zeker als ze merken dat je tourist bent. [quote="Countrydon"]... dat ze eerst proberen het probleem op te lossen door jou voor die upgrade te laten betalen.../quote]
Ons werd dus ook op het hart gedrukt: Blijf gewoon calm en cool. Er is betaald, de auto moét er staan, zo niet is het niet jouw probleem maar dat van de verhuurder. Als ze niet in touw willen dan dreig je maar om naar het reisbureau te bellen en de contracten erbij te pakken of iets dergelijks.
Persoonlijk schrok ik er een beetje van dat dit zo werd vertelt. Toch schandalig dat ze je proberen op te lichten waar je bij staat. Geeft je wel vertrouwen in de klanten-service zeg...
Hallo BBX,
Ook wij werden hiervoor gewaarschuwd. We hebben ook de all-in formule gekozen en er werd ons wel 3 keer gezegd dat ze ons vanalles en nog wat zouden gaan aansmeren
. Het zal toch met een bang hartje zijn dat we onze huurwagen gaan ophalen...
Ook wij werden hiervoor gewaarschuwd. We hebben ook de all-in formule gekozen en er werd ons wel 3 keer gezegd dat ze ons vanalles en nog wat zouden gaan aansmeren

- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Er is natuurlijk niks van oplichten bij als ze je vragen of je misschien interesse hebt in een duurdere auto.BBX schreef:Toch schandalig dat ze je proberen op te lichten waar je bij staat. Geeft je wel vertrouwen in de klanten-service zeg...
Als je daar gewoon nee op zegt dan willen ze misschien aandringen en wat argumenten geven waarom je beter wel een duurdere auto kan nemen, maar het gaat hier gewoon om een commercieel verhaal en mensen die hun geld willen verdienen. Als jij nog een keer nee zegt nemen ze daar genoegen mee.
Het blijft gewoon een spel natuurlijk. En als ze de door jullie bestelde auto niet hebben staan zullen ze je daarna een upgrade meegeven zonder meerkosten.
Dreigen heeft weinig zin. Sterker nog : als je gaat dreigen en ze vertellen je dat je "even" moet wachten omdat de door jou bestelde auto van een ander verhuurstation moet komen (en je moet daar 2 uur op wachten maar dat vertellen ze dan niet) dan heb je uiteindelijk jezelf.
Verder is het zo dat je de papieren kan afhandelen, de auto kan bekijken en dan altijd weer terug naar binnen kan lopen omdat je je bedacht hebt omdat je toch een upgrade wilt hebben.
Een betere auto krijgen zal je weinig kans maken. Een grotere auto betalen gaat wel lukken, als die tenminste nog beschikbaar zijn.
Mijn eerste ervaring was dat ik nee zei tegen een upgrade (ik was alleen) en toen ging er steeds iets van de prijs af. Eerst vanwege de luchtvaartmaatschappij, toen vanwege de website waarmee ik de vlucht had geboekt en tenslotte vanwege de creditcard die ik had gebruikt.
Mijn eerste ervaring was dat ik nee zei tegen een upgrade (ik was alleen) en toen ging er steeds iets van de prijs af. Eerst vanwege de luchtvaartmaatschappij, toen vanwege de website waarmee ik de vlucht had geboekt en tenslotte vanwege de creditcard die ik had gebruikt.
Mijn ervaring is dat je absoluut kan onderhandelen over een upgrade als je eenmaal bij de rental agency bent.
Dit is natuurlijk wel afhankelijk van degene die er werkt en wat er beschikbaar is.
Maar als je vriendelijk bent e.d., kan je een hoop geregeld krijgen, meestal voor niet al teveel extra geld.
De ene maatschappij is wel anders met onderhandelen dan een ander.
Ik vond dat ik bij Alamo/National meer ruimte had om te onderhandelen dan bij Dollar en Enterprise.
Maar ook dat is locatie/werknemer/beschikbaarheid afhankelijk.
Dit is natuurlijk wel afhankelijk van degene die er werkt en wat er beschikbaar is.
Maar als je vriendelijk bent e.d., kan je een hoop geregeld krijgen, meestal voor niet al teveel extra geld.
De ene maatschappij is wel anders met onderhandelen dan een ander.
Ik vond dat ik bij Alamo/National meer ruimte had om te onderhandelen dan bij Dollar en Enterprise.
Maar ook dat is locatie/werknemer/beschikbaarheid afhankelijk.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 237 Weergaves
-
Laatste bericht door wouterjanS
-
- 3 Reacties