Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA Topic (deel I)
Re: Kosten ESTA
Tot op voorkort kwam je vaak eerst op één van die 'opliching' sites. Iig was dat in december nog zo toen ik voor mijn ouders ESTA invulde. De officiële ESTA site staat dus pas sinds 'kort' op nummer 1 in Google.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Toen ik vorig jaar naar new york ging had ik deze aangevraagd maar toen was het nog niet betalend. Nu heb ik nog steeds mijn aanvraag, is die nog steeds geldig voor deze zomer ondanks dat deze gratis was?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Die is nog gewoon geldig.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Jazeker is die nog geldig. Tenzij je een nieuw paspoort tussendoor hebt gekregen. De datum staat op je esta dus controleer het nog even 

Onlangs heb ik ook het ESTA formulier aangevraagd. Op de website kan ik zien dat de betaling ontvangen is. Krijg ik hier vervolgens geen papiertje van opgestuurd als bewijs dat het 'visum' geregeld is of hoe gaat dat in zijn werk?
ideaal
bedankt!

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is sowieso geen visum maar juist een bevestiging dat je geen visa nodig hebt om af te reizenMjölnir schreef:Onlangs heb ik ook het ESTA formulier aangevraagd. Op de website kan ik zien dat de betaling ontvangen is. Krijg ik hier vervolgens geen papiertje van opgestuurd als bewijs dat het 'visum' geregeld is of hoe gaat dat in zijn werk?
Op de site kun je gewoon bij je Esta en daar zien of hij geaccepteerd is (anders kun je hem niet opvragen op de site) en tot wanneer hij geldig is. Hier kun je ook je vluchtgegevens aanpassen als je de Esta voor een tweede reis gebruikt.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat het een vervanger is voor een visum begrijp ik, maar wat is concreet de bedoeling? Exacte vluchtgegevens invoeren en uitprinten of sturen ze het op enz.?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op het laatste scherm krijg je een bevestiging dat je Esta goedgekeurd is. (of niet of dat je binnen 72 uur bericht krijgt) en die kun je voor je eigen gevoel even printen. Verder kan de vliegtuigmaatschappij zien dat je een goedgekeurde Esta hebt en daarmee mag je aan boord.
- meyem
- Amerika-expert
je hoeft het niet te printen, al schrijf ik zelf het ESTA nummer wel op.....de toestemming is aan je paspoortnummer gelinkt en dat kan 'iedereen' via de computers zien....
oh, en uiteindelijk beslist de douane ter plekke alsnog of je wel of niet naar binnen mag.....het is een soort 'voorlopige' toestemming....blijven glimlachen, dus, als je paspoort gecontroleerd wordt......
oh, en uiteindelijk beslist de douane ter plekke alsnog of je wel of niet naar binnen mag.....het is een soort 'voorlopige' toestemming....blijven glimlachen, dus, als je paspoort gecontroleerd wordt......

Wij hebben laatst ook het ESTA formulier ingevuld en allebei toestemming gekregen. Op het ESTA formulier moest je echter ook veel gegevens invullen over je vlucht en verblijfplaats. Deze hebben wij nog niet volledig en goed ingevuld. Is dit wel allemaal verplicht om voor vertrek goed in te vullen? Waarom willen ze deze gegevens eigenlijk hebben?
Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vl
Neen, niet verplicht, maar aangeraden
- meyem
- Amerika-expert
Ik wist niet eens dat het niet verplicht was....ik vul altijd braaf alles in....
gegevens als de vlucht en verblijfplaats zijn overigens altijd aan te passen...
doet me ergens aan denken. Van de winter had ik mijn aansluiting gemist in Duitsland en was ik omgeboekt op Singapore Airlines (niet verkeerd!) en moest ik helaas de nacht doorbrengen op een luchthavenhotel (wel verkeerd!).....ik wilde vast inchecken bij Singapore, maar daar leken problemen met mijn ESTA...de juffer die me hielp schoof de boot af en zei dat ik pas de volgende ochtend in kon checken, in tegenstelling tot een eerder advies....ik bedacht me in het hotel dat de vluchtgegevens niet meer klopten en heb ze aangepast.....de volgende ochtend ging het inchecken zonder problemen....
geen idee of die onjuiste gegevens het probleem waren, maar zo heb ik dat toen wel geinterpreteerd.....
gegevens als de vlucht en verblijfplaats zijn overigens altijd aan te passen...
doet me ergens aan denken. Van de winter had ik mijn aansluiting gemist in Duitsland en was ik omgeboekt op Singapore Airlines (niet verkeerd!) en moest ik helaas de nacht doorbrengen op een luchthavenhotel (wel verkeerd!).....ik wilde vast inchecken bij Singapore, maar daar leken problemen met mijn ESTA...de juffer die me hielp schoof de boot af en zei dat ik pas de volgende ochtend in kon checken, in tegenstelling tot een eerder advies....ik bedacht me in het hotel dat de vluchtgegevens niet meer klopten en heb ze aangepast.....de volgende ochtend ging het inchecken zonder problemen....
geen idee of die onjuiste gegevens het probleem waren, maar zo heb ik dat toen wel geinterpreteerd.....
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Niet de douane maar de Immigration Officer beslist dat.meyem schreef:oh, en uiteindelijk beslist de douane ter plekke alsnog of je wel of niet naar binnen mag

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
esta pasport nummer
hallo,
Ik ben momenteel bezig met het in orde te brengen van mijn esta aanvraag.
Ik heb alles ingevuld maar bij het pasport nummer krijg ik steeds een foutmelding.
Te lang zogezegd...
Ik vul er mijn identiteitskaartnummer in maar is dit hetgeen ze bedoelen met pasport nummer?
Kan iemand mij verder helpen?
Thanks!
Ik ben momenteel bezig met het in orde te brengen van mijn esta aanvraag.
Ik heb alles ingevuld maar bij het pasport nummer krijg ik steeds een foutmelding.
Te lang zogezegd...
Ik vul er mijn identiteitskaartnummer in maar is dit hetgeen ze bedoelen met pasport nummer?
Kan iemand mij verder helpen?
Thanks!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Met een identiteitskaart kan je niet naar Amerika je moet een internationale reispas hebben.
De identiteitskaart is allen goed voor het reizen binnen Europa.
De identiteitskaart is allen goed voor het reizen binnen Europa.
Je paspoortnummer staat in je paspoort (dus niet een identiteitskaart) op de pagina waar je foto staat, rechtsbovenin onder het kopje "Documentnummer".
Ten minste, als het een recent Nederlands paspoort betreft.
Ten minste, als het een recent Nederlands paspoort betreft.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
zupafly komt uit Belgie 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En daar staat het op dezelfde plaats.
Als je nog een oud paspoort hebt, kijk dan eerst even of het nog geldig is (datum staat op diezelfde pagina).
Heb je een machine leesbaar paspoort?
Als je nog een oud paspoort hebt, kijk dan eerst even of het nog geldig is (datum staat op diezelfde pagina).
Heb je een machine leesbaar paspoort?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Belgisch Paspoort ofte reispas heeft 2 letters gevolgd door 6 cijfers. Zorg ervoor dat je geen spatie laat tussen letters en cijfers op ESTA formulier.
In Belgie gebruikt men regelmatig de verkeerde terminologie voor een identiteitskaart die men dikwijls een paspoort of pas noemt, daar zit nu net de verwarring.
In Belgie gebruikt men regelmatig de verkeerde terminologie voor een identiteitskaart die men dikwijls een paspoort of pas noemt, daar zit nu net de verwarring.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13197 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties