Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstaptijd in Houston
Overstaptijd in Houston
We hebben een Continental-vlucht geboekt van Amsterdam naar Phoenix, met overstap in Houston (George Bush). We hadden overstaptijd van ong. 2 uur wat ons prima leek. Ineens blijkt Continental ''onze vlucht'' Houston-Phoenix te hebben geschrapt en ons een andere (vroegere) vlucht toegewezen. Vervelend, want ineens hebben we slechts 35 minuten overstaptijd in Houston. Dat lijkt me veel te weinig. Heeft iemand ervaring met de overstaptijd in Houston?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Overstaptijd in Houston
35 minuten is mijns inziens gewoon onmogelijk, ik zou even contact opnemen met degene waar je de vlucht geboekt hebt en een latere vlucht regelen.
Precies, als je alleen al van één vliegtuig naar een andere moet lopen is dit krap. En dan moet je ook nog naar de Douane. Gebruik de zoekfunctie, zijn meer vragen hierover geweest. Het is in principe zo dat de vluchtmaatschappij je verplicht moet omboeken als je de overstap niet 'haalt', maar tja hoeveel tijd zit er dan tussen die vluchten...Harry schreef:35 minuten is mijns inziens gewoon onmogelijk, ik zou even contact opnemen met degene waar je de vlucht geboekt hebt en een latere vlucht regelen.
Komt nog bij dat de deur natuurlijk eerder dichtgaat en je dus nog veel minder overstaptijd hebt.
Even opgezocht in mijn archief, vorig jaar op de terugweg een overstap in Chicago gehad van 55 minuten (!), dat was net genoeg om van het ene vliegtuig naar het andere te lopen en tussendoor nog snel een echte wc bezoeken. Op de terugweg hoef je niet langs de douane of je koffer 'in te checken', dus deze overstap is zeker niet te doen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 90
Continental heeft nog 2 late vluchten naar Phoenix. Tijdstippen varieren. Je kan het nakijken op de website van Continental.
Waarschijnlijk zijn jullie nu geboekt op een vlucht tussen 14 en 15 H.
De 2 late vluchten zijn meestal "voller". Daarom hebben ze jullie waarschijnlijk op de vroege vlucht gezet.
In Houston heb je zeker 1,5 à 2 u. nodig. Ik heb wel al eens een uur staan aanschuiven aan immigration in Houston.
Luc
Waarschijnlijk zijn jullie nu geboekt op een vlucht tussen 14 en 15 H.
De 2 late vluchten zijn meestal "voller". Daarom hebben ze jullie waarschijnlijk op de vroege vlucht gezet.
In Houston heb je zeker 1,5 à 2 u. nodig. Ik heb wel al eens een uur staan aanschuiven aan immigration in Houston.
Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
Is onmogelijk. Ooit eens overgestapt in drie kwartier. Was wel als eerste uit vliegtuig en had geluk dat het bij immigration niet druk was.
Het is duidelijk: binnen 35 minuten overstappen in de VS is zo goed als onmogelijk. Ik ga dan ook omboeken.
Allemaal erg bedankt voor jullie reacties en een vriendelijke groet,
Fietser
Allemaal erg bedankt voor jullie reacties en een vriendelijke groet,
Fietser
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ook wij hebben een overstap gehad in Houston in 2007. De overstaptijd was heel kort. We gingen de vlucht niet halen.
Toen we eenmaal door Immigrations waren wilden we onze koffers ophalen.
Iemand van Continental had ze al van de band gehaald EN had nieuwe boardingpassen voor de volgende vlucht. Zo kan het dus ook.
Grt. Femke
Toen we eenmaal door Immigrations waren wilden we onze koffers ophalen.
Iemand van Continental had ze al van de band gehaald EN had nieuwe boardingpassen voor de volgende vlucht. Zo kan het dus ook.
Grt. Femke

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij zijn vorig jaar met Continental via Houston naar Phoenix gevlogen maar hadden een overstaptijd van 4 uur, ruim voldoende dus.
Ik heb even in mijn dagboek gekeken en dit heb ik genoteerd: "we lopen naar immigrations waar al een aardige rij staat. Gelukkig staan we redelijk vooraan want achter ons sluit even later nog een enorme rij mensen aan."
Marjon
Ik heb even in mijn dagboek gekeken en dit heb ik genoteerd: "we lopen naar immigrations waar al een aardige rij staat. Gelukkig staan we redelijk vooraan want achter ons sluit even later nog een enorme rij mensen aan."
Marjon
Op de UA-website zie ik een omboekmogelijkheid (Continental en UA 'doen'' het samen) waardoor we 1.10 uur overstaptijd in Houston zouden kunnen hebben. Zou dat ook te krap zijn?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik vind het nog steeds krap hoor, het is te doen, maar dan mag er ook helemaal niets tegen zitten. (Ik ben er in Houston een keer tussenuitgepikt voor een extra controle, toen hadden we aan 2 uur net genoeg.)
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
1 uur 10 minuten is te weinig in Houston!!! Neem het van mij aan, wij zijn daar vorig jaar gestrand en konden pas dagen later verder (wij zijn toen maar gaan rijden). Eergisteren ben ik nog door Houston immigratie gekomen en dat nam 45 minuten in beslag. Daar komt dan nog bij, dat de gates enorm ver uit elkaar liggen. De onze een kwartier flink doorlopen. Een beetje vertraging en je mist de vlucht. Ik heb een heilig ontzag voor dat vliegveld gekregen en zal er voortaan nooit minder dan 2 uur aan overstaptijd hebben. Ze boeken je, indien je je vlucht mist, wel op de volgende, maar tegenwoordig is vrijwel iedere vlucht oversold, waardoor er om vrijwilligers wordt gevraagd. Als jij je vlucht mist en de volgende is vol, ga je op de standby lijst en die kan lang zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Bandido
- Amerika-expert
Nee, ik zou minimaal anderhalf uur, maar liever nog twee uur aanhouden. Korter vind ik echt te krap. Er hoeft maar iets te gebeuren en je mist je aansluiting. En ja, dan zal men je op een andere vlucht zetten, maar dat dat is dan plaatsafhankelijk en dat hoeft dus niet meteen dezelfde dag te zijn. En een eventuele hotelovernachting komt dan in principe voor jouw eigen rekening.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat laatste hangt ervan af. Als de reden, dat je je aansluiting hebt gemist, aan de luchtvaartmaatschappij lag, dan krijg je de nacht wel vergoed. Anders inderdaad niet en Continental probeerde vorig jaar heel hard te beweren, dat het niet hun fout was, dat de vlucht uit Puerto Vallarta 50 minuten vertraging had
. Als het door weersomstandigheden komt, bijvoorbeeld, ben je zelf verantwoordelijk.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Misschien kunnen de 'overstap-topics' eens samengevoegd worden? Voor zo'n beetje elke stad wordt nu een topic geopend...
In het algemeen kunnen we ervan uitgaan dat je het met 2 uur overstaptijd moet kunnen redden.
Roland

In het algemeen kunnen we ervan uitgaan dat je het met 2 uur overstaptijd moet kunnen redden.
Roland
Op de terugvlucht (Phoenix-Houston-A'dam) hebben we slechts 55 minuten overstaptijd op Houston. Ik heb horen zeggen dat de VS ''uitgaan'' niet zo lang hoeft te duren. Hope so.Petra/VS schreef:1 uur 10 minuten is te weinig in Houston!!! .
Dat klopt, zolang je niet slecht ter been bent is dit prima te doen. Op de terugweg heb je geen koffer, douane of andere moeilijke obstakels, alleen de persoon voor je die niet doorloopt
.

- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Nog een tip die ik je mee wil geven voor de luchthaven in Houston. Zorg dat je voor de landing naar het toilet bent geweest en loop dan zo snel mogelijk naar de balies van immigrations. Dan heb je de meeste kans vooraan in de rij te staan. Ga je eerst op je gemakje een toilet bezoeken of loop je op je dooie akkertje, dan kun je weleens de pech hebben dat je heel lang moet wachten bij immigrations. Ik ben meestal héél snel met uitstappen en naar immigrations lopen en dan heb ik een half uur of minder wachttijd. Gelukkig heb ik nooit een overstap in Houston.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ook wij hebben eens haast de aansluiting gemist op Houston, ondanks de 1h50min die we ervoor uit hadden getrokken. En vrienden die 1h15min hadden misten hun aansluiting en konden fluiten naar compensatie voor de extra nacht die ze in Houston moesten blijven (het was niet de fout van Continental dat de douane traag was).
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3747 Weergaves