Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke
volgens mij kun je het ook wel later afsluiten, maar met alles wat dan voorvalt, moet je wel aan kunnen tonen dat je daar op moment van afsluiten nog niet van op de hoogte was....als je begrijpt wat ik bedoel....
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb jaren geleden bij de reisverzekeringsafdeling van de Postbank gewerkt en daar werd ook de regel gehanteerd dat een annuleringsverzekering binnen een x-aantal dagen afgesloten moest zijn. Gebeurde vaak dat men later nog een annuleringsverzekering wilde afsluiten maar dat kon dus niet. Hele drama's over gehad, men begreep gewoon niet dat het risico voor de verzekeraar juist veel groter wordt naarmate de annuleringsverzekering later afgesloten wordt.
Annuleringsverzekering dus altijd direct (of doorlopend) afsluiten!
Roland
Annuleringsverzekering dus altijd direct (of doorlopend) afsluiten!
Roland
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
En daarmee ben je er nog niet, het is nl nog ingewikkelder.
Zelf heb ik een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij de ING die afloopt op 17 mei als ik hem opzeg en anders gewoon doorloopt. Het geval wil dat wij 15 mei vertrekken voor een lange periode en wij dus bij moeten verzekeren. De ING is naar verhouding behoorlijk duur en ik heb me verdiept in reis/annuleringsverzekeringen bij diverse andere maatschappijen (ook wat de dekking betreft) en wat blijkt:
Ik kan 17 mei dus wel overstappen naar een andere verzekeringmij maar dan is de ticket niet gedekt voor de annuleringsverzekering omdat die eerder geboekt is en nog valt onder de bestaande annuleringsverzekering. Datzelfde geldt voor de autohuur die inmiddels ook geboekt is.
Ik had op moment van boeking binnen 1 week (bij de uitgekozen maatschappij en niet 14 dagen zoals bij de ING geldt) de nieuwe verzekering in kunnen laten gaan, maar dan was ik dubbel verzekerd geweest en kost het me per saldo meer. Daarnaast was het ook nog zo dat vanwege de dubbele verzekering ik geen aanspraak kan maken op kostenvergoeding in bepaalde gevallen. Het werd me te ingewikkeld en dus maar niet gekozen voor overstappen en blijf dus maar bij de ING.
Marjan
Zelf heb ik een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij de ING die afloopt op 17 mei als ik hem opzeg en anders gewoon doorloopt. Het geval wil dat wij 15 mei vertrekken voor een lange periode en wij dus bij moeten verzekeren. De ING is naar verhouding behoorlijk duur en ik heb me verdiept in reis/annuleringsverzekeringen bij diverse andere maatschappijen (ook wat de dekking betreft) en wat blijkt:
Ik kan 17 mei dus wel overstappen naar een andere verzekeringmij maar dan is de ticket niet gedekt voor de annuleringsverzekering omdat die eerder geboekt is en nog valt onder de bestaande annuleringsverzekering. Datzelfde geldt voor de autohuur die inmiddels ook geboekt is.
Ik had op moment van boeking binnen 1 week (bij de uitgekozen maatschappij en niet 14 dagen zoals bij de ING geldt) de nieuwe verzekering in kunnen laten gaan, maar dan was ik dubbel verzekerd geweest en kost het me per saldo meer. Daarnaast was het ook nog zo dat vanwege de dubbele verzekering ik geen aanspraak kan maken op kostenvergoeding in bepaalde gevallen. Het werd me te ingewikkeld en dus maar niet gekozen voor overstappen en blijf dus maar bij de ING.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
En ook dit nog.
Bij Touring hebben ze mij verteld dat hun doorlopende annulatie verzekering geldt bij natuurrampen (zoals met de vulkaan vorig jaar). Maar hun gewone tijdelijke annulatieverzekering niet!
Overigens zijn vele annulatieverzekeringen niet met een vast bedrag maar met een percentage van de reissom.
Als je dan alles zelf regelt kan zo'n verzekering niet.
Bij Touring hebben ze mij verteld dat hun doorlopende annulatie verzekering geldt bij natuurrampen (zoals met de vulkaan vorig jaar). Maar hun gewone tijdelijke annulatieverzekering niet!
Overigens zijn vele annulatieverzekeringen niet met een vast bedrag maar met een percentage van de reissom.
Als je dan alles zelf regelt kan zo'n verzekering niet.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Meer ...
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Een paar algemene vragen over de overstaptijd enzo.
Als je in London overstapt (Heaththrow) hoe lang moet je dan rekenen?
Als je in Atlanta/ Miami overstapt hoe zit het dan, ivm immigrations enzo? Afghelopen keer opLAX stonden we tijdje en was het ESTA van Zoonlief niet goed vanwege namen die niet op form stonden en niet in paspoort (1 ipv 3 voornamen).
EN hoe zit dat met bagage wordt dat direct doorgelabeld? Of hangt het ervanaf of je met 1 of 2 maatschappijen gaat.
Ik heb zo es zitten neuzen en zie wel wta goedkopere mogelijkheden via London/ Miami etc naar Denver. Als ik komend jaar wil boeken weet ik vast waar ik op moet letten
Als je in London overstapt (Heaththrow) hoe lang moet je dan rekenen?
Als je in Atlanta/ Miami overstapt hoe zit het dan, ivm immigrations enzo? Afghelopen keer opLAX stonden we tijdje en was het ESTA van Zoonlief niet goed vanwege namen die niet op form stonden en niet in paspoort (1 ipv 3 voornamen).
EN hoe zit dat met bagage wordt dat direct doorgelabeld? Of hangt het ervanaf of je met 1 of 2 maatschappijen gaat.
Ik heb zo es zitten neuzen en zie wel wta goedkopere mogelijkheden via London/ Miami etc naar Denver. Als ik komend jaar wil boeken weet ik vast waar ik op moet letten
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Overstap in London hadden wij vorig jaar, dat ging zeer vlot.
Bagage wordt doorgelabeld, tenminste als je 1 itenary geboekt hebt (dus niet vluchten los van mekaar).
In London is het gewone standaard security check en dan wachten in de terminalhal, pas net voor het boarden kondigen ze de gate aan.
Bagage wordt doorgelabeld, tenminste als je 1 itenary geboekt hebt (dus niet vluchten los van mekaar).
In London is het gewone standaard security check en dan wachten in de terminalhal, pas net voor het boarden kondigen ze de gate aan.
Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
Bizze schreef:Met die crisis in Libië en buurlanden zie ik het al gebeuren dat we binnenkort wel een fuel-toeslag gaan mogen betalen...
bericht gehad van het reisbureau, aangezien het om lijnvluchten gaat en deze reeds betaald zijn kan er geen fuel-toeslag meer komen

Ik zoek een ticket rond 16 juli naar Dallas, TX en rond 20 augustus terug naar Amsterdam.
Als ik nu kijk betaal ik ruim 1000 euro, terwijl ik vorig jaar 500 euro betaalde.
weet iemand nog een site waar je goedkope tickets kan kopen? of moet ik misschien wachten met boeken? later vertrekken?
Als ik nu kijk betaal ik ruim 1000 euro, terwijl ik vorig jaar 500 euro betaalde.
weet iemand nog een site waar je goedkope tickets kan kopen? of moet ik misschien wachten met boeken? later vertrekken?
Je hebt het duurste seizoen gekozen. Eerder of later vertrekken kan dus een uitkomst zijn. Maar dan praten we niet over een paar dagen.
Vloog je vorig jaar in het zelfde seizoen ? Van een 100% prijs verhoging heb ik niets gemerkt. Mijn ticket voor Mei / Juli naar de US is zelfs goedkoper.
In Juni vertrekken kan zomaar 3 a 400 dollar schelen.
Vloog je vorig jaar in het zelfde seizoen ? Van een 100% prijs verhoging heb ik niets gemerkt. Mijn ticket voor Mei / Juli naar de US is zelfs goedkoper.
In Juni vertrekken kan zomaar 3 a 400 dollar schelen.
Ik vloog vorig jaar op 27 juni heen en terug op 1 augustus.
Helaas zit ik vast aan de middelbare school vakanties aangezien ik docent ben.
Het is heel raar toen ik een paar weken terug keek betaalde ik nog 750 euro, nu ruim 1000 euro terwijl als ik volgende maand zou gaan ik 600 euro zou betalen.
Hebben jullie misschien nog sites die leuke aanbiedingen hebben?
Helaas zit ik vast aan de middelbare school vakanties aangezien ik docent ben.
Het is heel raar toen ik een paar weken terug keek betaalde ik nog 750 euro, nu ruim 1000 euro terwijl als ik volgende maand zou gaan ik 600 euro zou betalen.
Hebben jullie misschien nog sites die leuke aanbiedingen hebben?
Voor die datums van vorig jaar kom ik nu op zon 600 dollar voor non-stop. Het verschil is dus kleiner als 1000 vs 500.
Als j veel sites wilt doorzoeken kan bookingbuddy.com wellicht van pas komen
Als j veel sites wilt doorzoeken kan bookingbuddy.com wellicht van pas komen
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Heeft iemand ervaring met het omboeken van tickets bij Continental via ebookers.nl ?
Ik heb een vraagje, Ik had een ticket tegen een aangename prijs gevonden voor september bij american airlines, ondertussen is e prijs toch al gestegen tot 700 euro, via connections. Nu was ik op de site van american airlines zelf aan het kijken en de prijs die ik daar vond in dollar kwam overeen met 620 euro.. Dus 80 euro goedkoper.. Dit is natuurlijk een aardig verschil. Maar nu vroeg ik mij af hoe dat zit als je een ticket koopt via de amerikaanse site en dus in dollar.. Gaat dit zomaar ? Iemand die hier ervaring mee heeft ?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Is die prijs inclusief tax? Want anders komt er nog iets van 6% bij. Verder maakt het weinig uit hoor, of jij de boel in dollars betaald. Gaat gewoon via je credit card.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Een aantal Amerikaanse Vliegmaatschappijen laten echter niet toe dat je een credit card gebruikt die aan een NL billing address is gekoppelt. Met name als ze ook een Nederlandse website hebben waar de tickets duurder zijn.
Anders boek je het via Orbitz.com
.
Bij American Airlines had ik trouwens een fictief Amerikaans Billing Address opgegeven, en hij accepteerde toch mijn CC

Bij American Airlines had ik trouwens een fictief Amerikaans Billing Address opgegeven, en hij accepteerde toch mijn CC

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Klopt, dat kan vaak. Maar volgens de kleine lettertjes en regels kunnen ze bij een incorrect billing address wat niet bij je CC hoort dan je ticket cancellen of de CC club kan je betaling ongedaan maken.
Als het ticket eenmaal is uitgegeven maak ik mij weinig zorgen meer, maar je hebt gelijk.
Ik vul als adres altijd trouwens Mark (mailbox international) in, geen fictief adres en tegenwoordig ontvangt Mark mijn Creditcard rekeningen
.
Ik vul als adres altijd trouwens Mark (mailbox international) in, geen fictief adres en tegenwoordig ontvangt Mark mijn Creditcard rekeningen

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Het blijft een risico dat ik niet durf te nemen, je zal maar op schiphol staan en er is een probleem. Voor wat betreft USA en officiele formulieren en gegevens vul ik gewoon altijd de waarheid in. Slaapt wel zo rustig
Trouwens, over kleine lettertjes gesproken, er ook maatschappijen waar je volgens de kleine lettertjes de credit card die voor de aankoop gebruikt is moet kunnen overleggen tijden het inchecken.

Trouwens, over kleine lettertjes gesproken, er ook maatschappijen waar je volgens de kleine lettertjes de credit card die voor de aankoop gebruikt is moet kunnen overleggen tijden het inchecken.

Kan je met nederlandse cc gewoon boeken bij orbitz.com? Dus via orbitz bij buitenlandse maatschappij?1250 schreef:Anders boek je het via Orbitz.com.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12819 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 14 Reacties