Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstappen op Washington Dulles Airport.
Overstappen op Washington Dulles Airport.
Hallo,
Heeft er iemand overstap ervaringen op washington dulles airport?
Ik ga in september naar denver toe en moet dan overstappen in washington daarvoor heb ik 1 uur en 40 minuten de tijd, is dit voldoende?
Groeten, Marco
Ik ga in september naar denver toe en moet dan overstappen in washington daarvoor heb ik 1 uur en 40 minuten de tijd, is dit voldoende?
Groeten, Marco
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Overstappen op wasghington dulles airport
Met welke maatschappij vlieg je?
Ik heb alleen ervaring met united en dan heb je ruim de tijd want zij arriveren en vertrekken in dezelfde terminal.
Je haalt je koffers op, zet ze even verder gewoon op de band.
Dan nog immigrations en je bent er.
Ik zou me daarover geen zorgen maken.
Ik heb alleen ervaring met united en dan heb je ruim de tijd want zij arriveren en vertrekken in dezelfde terminal.
Je haalt je koffers op, zet ze even verder gewoon op de band.
Dan nog immigrations en je bent er.
Ik zou me daarover geen zorgen maken.
Groetjes,
Carine
Carine
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Nou, 1 uur en 40 min. vind ik niet ruim. Het vliegtuig hoeft maar met vertraging aan te komen, lange rij bij immigrations en als je pech hebt een lange rij voor customs (dat laatste maakte ik de laatste keer mee. Je geeft daar het wit/blauwe forumulier af dat je in moet vullen in het vliegtuig). Je 1 uur en 40 min. zijn dan zo voorbij.
Het kan in theorie als alles meezit. Houd er echter rekening mee dat je vlucht vanaf Washington naar Denver wel eens aan de andere kant van de terminal (terminal C en D) kan vertrekken en dat is een flink eind lopen weet ik uit ervaring.
Zelf zou ik toch liever > 2 uur aanhouden bij een tussenstop in Amerika op de heenweg.
Roland
Het kan in theorie als alles meezit. Houd er echter rekening mee dat je vlucht vanaf Washington naar Denver wel eens aan de andere kant van de terminal (terminal C en D) kan vertrekken en dat is een flink eind lopen weet ik uit ervaring.
Zelf zou ik toch liever > 2 uur aanhouden bij een tussenstop in Amerika op de heenweg.
Roland
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Wij hadden in 2008 ook dit probleem en ik zag ergens op internet dat er ongeveer een uur later nog een vlucht van Washington naar Denver ging. (United Airlines)
Reisbureau opgebeld en ja hoor, die vlucht konden we ook nemen.
Als je ook met United vliegt, vraag of kijk even na of dat nog steeds zo is en neem dan die vlucht van Washington naar Denver van een uur later.
Wij hadden het in ieder geval niet gered in 1 uur en 40 minuten die keer en waren blij dat we het zo gedaan hadden. We hadden nl vertraging.
Als die latere vlucht niet lukt, zorg dan dat je zoveel mogelijk voor in het vliegtuig zit, dan ben je er op tijd uit en sta je niet achteraan in de rij bij de immigrations.
Reisbureau opgebeld en ja hoor, die vlucht konden we ook nemen.
Als je ook met United vliegt, vraag of kijk even na of dat nog steeds zo is en neem dan die vlucht van Washington naar Denver van een uur later.
Wij hadden het in ieder geval niet gered in 1 uur en 40 minuten die keer en waren blij dat we het zo gedaan hadden. We hadden nl vertraging.
Als die latere vlucht niet lukt, zorg dan dat je zoveel mogelijk voor in het vliegtuig zit, dan ben je er op tijd uit en sta je niet achteraan in de rij bij de immigrations.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
Vorig jaar met United overgestapt naar LAX op Dulles. Binnen een uur waren we uit het ene vliegtuig en aan de gate van het andere vliegtuig, inclusief koffers halen en door immigrations. Ging al met al erg snel dus. Wij hadden wel het geluk dat er op dat moment geen andere vlucht geland was en dus direct aan de beurt waren bij immigrations.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Bedankt voor jullie reacties.
Ik vlieg met united airlines.
Maar mocht ik het niet halen door vertraging door unted zelf, dan zullen ze je toch wel op de volgende vlucht naar denver zetten of werkt dit zo niet?
Ik vlieg met united airlines.
Maar mocht ik het niet halen door vertraging door unted zelf, dan zullen ze je toch wel op de volgende vlucht naar denver zetten of werkt dit zo niet?
Mocht je de vlucht niet halen zul je worden omgeboekt naar de eerstvolgende vlucht naar Denver, mits er plaatsen zijn natuurlijk. Anders kom je op standby.
Beter is misschien zoals al eerder gesuggereerd om te bezien of er iets later nog een vlucht naar Denver gaat. Dan heb je wat meer tijd en rust om je aansluitende vlucht te halen. De ene keer ben je zo door customs heen op Dulles...de andere keer sta je anderhalf uur in de rij. Dit is meestal zo als er net voor jou een andere intl vlucht of meerdere zijn binnengekomen.
Check het zelf op de site van United. Reisagenten boeken niet altijd de meest logische aansluitingen.
Beter is misschien zoals al eerder gesuggereerd om te bezien of er iets later nog een vlucht naar Denver gaat. Dan heb je wat meer tijd en rust om je aansluitende vlucht te halen. De ene keer ben je zo door customs heen op Dulles...de andere keer sta je anderhalf uur in de rij. Dit is meestal zo als er net voor jou een andere intl vlucht of meerdere zijn binnengekomen.
Check het zelf op de site van United. Reisagenten boeken niet altijd de meest logische aansluitingen.
Wij vliegen ook via Washington Dulles airport naar Denver en ook in september . Wij hebben wel een overstaptijd van 3.40 u . We hebben daar bewust voor gekozen want ik hou er niet van om te moeten stressen nog voor we op onze bestemming zijn . Misschien kun je best de raad opvolgen van mensen die er ervaring mee hebben en proberen een latere vlucht vast te krijgen .cootjah schreef:Hallo,
Groeten, Marco
Welke datum vertrekken jullie ?
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Overstappen op Washington Dulles Airport.
Washington Dulles Airport is een vliegveld dat nogal wat tijd vergt bij een overstap. Wij hebben diverse keren met United Airlines op de heenweg de overstap op Dulles gehad en ik zou niet willen reizen met een overstaptijd van minder dan twee uur, liever iets langer.
-
Luc1
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 90
De voorbije jaren een zestal keer Brussel-Washington Dulles-Phoenix gedaan.
Mijn rekord om over te stappen was 15 minuten, maar meestal ongeveer 45 minuten.1 u 40 is ruim voldoende denk ik.
Zeker in de zomer. Dan zijn er minder vertragingen.
En zowel Dulles als Denver zijn United hubs, dus veel vluchten tussen deze 2 steden.
good luck,
Luc
Mijn rekord om over te stappen was 15 minuten, maar meestal ongeveer 45 minuten.1 u 40 is ruim voldoende denk ik.
Zeker in de zomer. Dan zijn er minder vertragingen.
En zowel Dulles als Denver zijn United hubs, dus veel vluchten tussen deze 2 steden.
good luck,
Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
Ik zou kijken of je de vlucht nu al om kan boeken, anders heb je kans dat er geen plek meer is. IAD is ontzettend druk; je moet net geluk hebben met hoeveel andere vluchten er tegelijkertijd of net voor je aankomen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Veel verschillende antwoorden hier.
Ik heb het overigens ook al eens gered in 45 minuten op Dulles Int'l Airport (moment van landing tot instappen andere vliegtuig) maar toen moest ik wel hollen en draven om op tijd bij de gate te komen. Het kan dus meezitten maar voor hetzelfde geld lukt het niet.
Als het anders kan zou ik dat doen, anders maar hopen dat alles meezit.
Roland
Ik heb het overigens ook al eens gered in 45 minuten op Dulles Int'l Airport (moment van landing tot instappen andere vliegtuig) maar toen moest ik wel hollen en draven om op tijd bij de gate te komen. Het kan dus meezitten maar voor hetzelfde geld lukt het niet.
Als het anders kan zou ik dat doen, anders maar hopen dat alles meezit.
Roland
Wel een hoop verschillende reacties.
Ik heb vanmiddag even gebeld met united, die konden mij vertellen dat het ruim voldoende tijd was om over te stappen en mocht het niet lukken dan zouden ze me op een andere vlucht naar denver zetten.
Nu dat ik alle verhalen heb gelezen ga ik toch maar even proberen cheaptickets.nl te bellen en te kijken of ik niet een vlucht later kan pakken naar denver, voor alle zekerheid. (Ik ben benieuwd of daar dan weer kosten aanverbonden zijn.)
Mocht dit niet lukken dan ga ik het gewoon proberen en dan zie ik het wel hoe het allemaal loopt.
Ik vertrek op 2 september naar denver.(zit van 2 t/m 5 sept in denver dus heb wat speling mocht het helemaal mislopen met de heen vlucht)
Ik heb vanmiddag even gebeld met united, die konden mij vertellen dat het ruim voldoende tijd was om over te stappen en mocht het niet lukken dan zouden ze me op een andere vlucht naar denver zetten.
Nu dat ik alle verhalen heb gelezen ga ik toch maar even proberen cheaptickets.nl te bellen en te kijken of ik niet een vlucht later kan pakken naar denver, voor alle zekerheid. (Ik ben benieuwd of daar dan weer kosten aanverbonden zijn.)
Mocht dit niet lukken dan ga ik het gewoon proberen en dan zie ik het wel hoe het allemaal loopt.
Ik vertrek op 2 september naar denver.(zit van 2 t/m 5 sept in denver dus heb wat speling mocht het helemaal mislopen met de heen vlucht)
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Waarom zou je moeilijk doen om je ticket om te zetten? Als je de vlucht niet haalt dan kun je altijd nog met een latere mee en met een beetje mazzel haal je het wel.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Echt, niet ongerust zijn
Als een vliegtuig vertraging heeft kan je altijd te laat zijn, zelfs al heb je een vlucht die een half uur of meer later vertrekt.
Ik heb al dikwijls in het united deel van Dulles gezeten.
Zelfs al kom je aan in bv gate C1 en je moet naar D32 aan de uiterste kant,dan nog ben je in een dik kwartier daar. Ik heb het nooit getimed maar ben dikwijls genoeg vlak voor de vlucht nog een sigaret gaan roken. En de twee rookkamers liggen aan het einde van C en D . Ik heb dus genoeg over en weer gewandeld.
Het valt echt mee.
Je kan overal onverwachte lange wachtrijen hebben, er uitgepikt worden voor een uitgebreid onderzoek of een serieuze vertraging.
Wij hebben eens een overstap van een uur gehad. En gehaald.
Zelfs al heb je al de pech van de hele wereld, dan ga je gewoon op de volgende vlucht. Of met dubbele pech de vlucht erna.
Als een vliegtuig vertraging heeft kan je altijd te laat zijn, zelfs al heb je een vlucht die een half uur of meer later vertrekt.
Ik heb al dikwijls in het united deel van Dulles gezeten.
Zelfs al kom je aan in bv gate C1 en je moet naar D32 aan de uiterste kant,dan nog ben je in een dik kwartier daar. Ik heb het nooit getimed maar ben dikwijls genoeg vlak voor de vlucht nog een sigaret gaan roken. En de twee rookkamers liggen aan het einde van C en D . Ik heb dus genoeg over en weer gewandeld.
Het valt echt mee.
Je kan overal onverwachte lange wachtrijen hebben, er uitgepikt worden voor een uitgebreid onderzoek of een serieuze vertraging.
Wij hebben eens een overstap van een uur gehad. En gehaald.
Zelfs al heb je al de pech van de hele wereld, dan ga je gewoon op de volgende vlucht. Of met dubbele pech de vlucht erna.
Groetjes,
Carine
Carine
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vanaf Dulles gaan er bijna elk uur United vluchten naar Denver, beide steden zijn hubs van United. Ik zou juist de vroegere vlucht houden voor het geval je er wel snel doorheen bent. Dan hoef je niet zo lang op je volgende vlucht te wachten. Tenslotte regelen zij (United) zo een andere vlucht mocht je het missen, da' s echt geen probleem. Rondhangen op een vliegveld is niet leuk, ik probeer het altijd allemaal zo kort mogelijk achter elkaar te regelen.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Inderdaad, en op Dulles al helemaal niet, ik vind het een vreselijk vliegveld, ik nam ook gewoon de vroegere vlucht.Loek schreef: Rondhangen op een vliegveld is niet leuk,
-
LarsTigchelaar
- Amerika-ontdekker
Wij gaan in september en hebben met de overstap 3 uur de tijd dus neem aan dat dit voldoende is om door de customs te gaan en je bagage op te halen en weer af te leveren?
Weet iemand toevallig welke deel het zal zijn van Washington Dulles airport? is er nog wat te doen of is het ronduit saai?
Groetjes
Lars
Weet iemand toevallig welke deel het zal zijn van Washington Dulles airport? is er nog wat te doen of is het ronduit saai?
Groetjes
Lars
Item hier , misschien zien me mekaar daar welLarsTigchelaar schreef:Wij gaan in september en hebben met de overstap 3 uur de tijd dus neem aan dat dit voldoende is om door de customs te gaan en je bagage op te halen en weer af te leveren?
Groetjes
Lars
-
LarsTigchelaar
- Amerika-ontdekker
Hee wat leuk een mede reiziger?!
Wij vertekken 3 sept om 12.15 en komen om 14.35 aan op Washington en vliegen dan om 17.20 weer door naar SFO waar we rond 20.05 aankomen.
Jullie?
Wij vertekken 3 sept om 12.15 en komen om 14.35 aan op Washington en vliegen dan om 17.20 weer door naar SFO waar we rond 20.05 aankomen.
Jullie?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht