Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Greyhound Discovery Pass

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Pimm
Amerika-newbie

Greyhound Discovery Pass

Bericht door Pimm »

Hallo!
Samen met een vriend wil ik voor 3 maanden door Amerika reizen (vanaf april), beginnende in Boston en ook hier weer eindigen.
We hebben al zitten kijken om een auto te huren maar dat gaat iets te veel in de kosten oplopen. Daarom zijn we van plan om met de Discovery Pass van Greyhound door Amerika te reizen. Goedkoop alternatief.

Onze planning ziet er waarschijnlijk als volgt uit:
Boston - NYC - Washington DC - Atlanta - Miami - Dallas - San Diego - Los Angeles - San Fransisco - Las Vegas - Chicago - Boston

Heeft iemand wel eens eerder met Greyhound gereisd? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Wat zijn jullie ervaringen van de afstapplaatsen van Greyhound in deze steden?

Ben benieuwd! :mrgreen:
Bramster
Amerika-expert

Re: Greyhound Discovery Pass

Bericht door Bramster »

Heb het eeuwen geleden gedaan en vond het toen fantastisch.

Maar in de zuidelijke staten was het een armeluis transportmiddel met teveel mexicanen aan boord. In de noordelijkere staten was dit toen geheel anders en daardoor nmm een stuk leuker.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

De greyhound-bussen zijn alles behalve comfortabel. En je komt er inderdaad de onderlaag van de Amerikaanse samenleving tegen. Maar je maakt onderweg wel makkelijk contact met medereizigers. Voor een paar uur overdag vind ik het wel te doen. Maar langere reizen zijn niet aan me besteed.
goelian
Amerika-newbie

Bericht door goelian »

Rijden deze greyhound bussen trouwens ook naar nationale parken?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor zover ik weet (ik ken aleen het westen) komen ze niet bij de parken. Kijk eens op de NPS-site per park om te zen wat de mogelijkheden zijn om er met het ov te komen.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

goelian schreef:Rijden deze greyhound bussen trouwens ook naar nationale parken?
http://www.greyhound.com/en/locations/states.aspx
Groet,

Old Faithful
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Ik maak ieder jaar een rondreis met de Greyhound bus en vind het altijd geweldig leuk! Het klopt dat het niet het meest comfortable vervoersmiddel is, maar ik moet er wel bij zeggen dat de bussen steeds beter worden. Met name in het Noord Oosten, daar zijn het erg comfortabele bussen en is er zelfs gratis wifi aan boord! Dat moet ook wel, want de concurentie in dit gebied is erg groot. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen om vanaf Washington met de Greyhound te reizen, en van Boston t/m Washington te kiezen voor MegaBus. Deze is spotgoedkoop en de bussen zijn wat comfortabeler dan Greyhound.

De stations liggen in sommige steden erg centraal, in andere steden wat meer achteraf. Let ook even op hoe laat je ongeveer aankomt. Overdag kan het een heel veilige buurt zijn, maar 's avonds kan dezelfde buurt best gevaarlijk zijn. In Atlanta ligt het station direct naast de MARTA, zodat je makkelijk met het ov verder kan reizen naar het hotel (of hostel, in ATL kan ik het Atlanta Inernational Hostel aanraden). Maar in Miami is het een iets andere buurt. Hier zou ik dan ook kiezen om met een taxi verder te reizen. In Chicago en San Francisco kan je ook het ov pakken, maar in Las Vegas weer een taxi. Het station ligt hier in een niet heel fijne buurt, maar wel vlakbij Fremont Street. Zodra je het station uitloopt wordt je meteen aangehouden door meerdere ' hustlers' , die je een zgn goedkoop ritje willen aanbieden. Ga hier niet op in! Wacht op een officiele taxi, of loop een stukje naar Fremont Street en hou hier een taxi aan of pak de bus. Het station in Dallas ligt downtown, in de buurt waar JFK is neergeschoten.

Als je je Discovery Pass krijgt, zorg er dan voor dat ie niet is geplactificeerd! Sommige Greyhound medewerkers willen de pas beschermen door er een plastic beschermlaagje overheen te plakken, maar deze zorgt ervoor dat alle gegevens van de kaart verdwijnen. Je krijgt geen vervangende kaart, dus zorg ervoor dat je 'm goed bij je houdt, maar dat er geen plastic overheen komt!
Hoe het verder in z'n werk gaat: Je meld je op het station bij de Greyhound medewerkers, laat je kaart zien en zegt waar je naartoe gaat. Jij krijgt een instapkaart en je tas een label met daarop de bestemming van deze reis. Zorg ervoor dat je ongeveer een uur van tevoren aanwezig bent (of op de kleine stations een kwartier tot half uur). Kijk voor vertrek ook even naar de openingstijden van de stations. Sommige plaatsen hebben enkel een bushalte, maar geen mogelijkheid om een kaartje te kopen. In jullie geval kan je bij het eerst volgende station alsnog een instapkaart halen.
Bewaar de instapkaart goed, je moet deze aan het eind van de reis aan de buschauffeur laten zien om je tas terug te krijgen.

De tassen gaan onderin de bus, maar je mag natuurlijk wel gewoon handbagage meenemen. Je mag geen alcohol meenemen in je handbagage, geen wapens, je mag niet roken in de bus of op de stations en met name bij de nachtbussen mag je niet te luid zijn. De stoelen voorin zijn meestal bestemd voor oudere mensen en mensen met een handicap, maar de chauffeur wil hier ook weleens zijn eigen bagage hebben liggen. De stoelen helemaal achterin worden vrijwel altijd bezet door gezinnen met babies en hobo's die niet willen opvallen. Dat je enkel de onderlaag van de bevolking tegenkomt is onzin. Ik heb met de Greyhound door heel Amerika gereisd en ben mensen van alle lagen tegen gekomen. Van een zakenman die bang was om te vliegen tot een ex-gevangene die net vrij was. Van de highschool quarterback tot aan een oude oma die haar kleinkinderen heeft bezocht. Backpackers, jonge gezinnen... noem maar op! Je ontmoet onderweg de meest interessante tiepjes en de gesprekken kunnen verschillen van een simpel ' Waar ga je naartoe' tot aan politieke discussies. Ik vind het altijd een geweldig leuk avontuur. Je moet wel een beetje flexibel zijn, maar het reizen met de Greyhound is nooit saai!

Ik hoor ook weleens verhalen over de veiligheid, maar ik kan je verzekeren dat het reizen met Greyhound erg veilig is. De stations zijn allemaal beveiligd. Bij sommige stations wordt je hele tas doorgelicht, zodra je door iemand wordt lastig gevallen hoef je maar even een seintje te geven aan de beveiliging en het probleem wordt opgelost. In de bus precies hetzelfde. De buschauffeur zet herrieschoppers zonder pardon uit de bus.

Alvast heel veel plezier gewenst met alle voorbereidingen en voorpret! Maar dat zal zeker lukken. Ga je ook nog naar New Orleans? Geweldige stad, en een mooie tussenstop tussen MIA en Dallas.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Over de Nationale Parken... Daar stopt de Greyhound niet! De bus stopt wel bij steden vanwaaruit je een dagtocht kan boeken, maar niet in de parken zelf. Een aanrader is de Bundu Bus: http://bundubus.com/
Deze organisatie rijdt naar vrijwel alle Nationale Parken in het zuidWesten. Ze kunnen bepaalde tours organiseren, hotels boeken, of alleen voor transport zorgen. Ideaal als je zonder eigen vervoer reist en toch een aantal Parken wilt bezoeken.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer