Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Coming from a Farm or Alive animals ?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
FransB
Amerika-ontdekker

Coming from a Farm or Alive animals ?

Bericht door FransB »

Ga laatste 6 jaar ieder voorjaar naar Amerika om klanten te bezichtigen.

Heb zelf een paardenbedrijf en ga op mijn USA trips ook altijd farms bezoeken en wedstrijden van paarden.

Nu moet je altijd van die formuliertjes invullen in het vliegtuig en staat er zoiets van : You coming from a farm with alive animals ??

Iedereen adviseert altijd gewoon NEE invullen, zeggen dat je vrachtwagenchauffeur bent en alleen maar gaat sightseeing doen in USA.
Omdat je anders 'problemen' krijgt bij aankomst, niemand kan mij echter vertellen wat voor problemen dat zijn...

Zo gaat het altijd al goed, daar niet van.

Maar wat gebeurd er eigenlijk als ik gewoon invul dat ik van een FARM af kom, of wat dan al wel exact de vraag is... ?

Ik neem geen werkkleren of iets dergelijks mee, alles is gewassen, dus qua ziektes zie ik het probleem niet ?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Coming from a Farm or Alive animals ?

Bericht door ned in MO »

Het gaat voornamelijk om je schoenen (die was je niet) en die gaan bij de boer door de prut.
Valse veiligheid want niemand gaat dat opgeven natruurlijk
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ik zou gewoon de waarheid schrijven en niet liegen. Hoogstens checken ze al je schoeisel op soil en/of moeten je schoenen door een badje.
tdj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tdj »

dus qua ziektes zie ik het probleem niet
Jij niet, maar zij mogelijk wel. Een ver familielid heeft een aantal jaren geleden aantal uren in NY gezeten (en vlucht naar LA gemist) omdat hij op die vraag ja had ingevuld (heeft eigen melkveebedrijf), ze hebben werkelijk alles gecontroleerd en dat duurde een paar uur...

TdJ
FransB
Amerika-ontdekker

Bericht door FransB »

Dan is het dus weer een nee :-)
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

De exacte vraag is geloof ik iets van "Have you been in close proximity (touching or handling) of livestock?" Ik heb hier vorig jaar ook "Ja" ingevuld, vanwege mijn vrijwilligerswerk op een kinderboerderij. Het enige wat er gebeurde was dat mijn koffer nog eens extra door een X-ray machine moest. Verder moest ik wat vragen beantwoorden over met wat voor een soort vee ik in contact was geweest en of ik mijn werkschoenen had meegenomen. Toen ik uitlegde dat ik niks van werkkleding/schoenen bij me had en mijn werkschoenen vanwege hygiene-protocollen zelfs niet eens het erf afmogen, waren ze helemaal tevreden. Twee minuten later stond ik dan ook weer buiten.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Je loopt dus een kans dat je een eventuele volgende vlucht mist.

Wat ze eigenlijk willen weten is of er een kans is dat de Amerikaanse veestapel een risico loopt door jou binnen te laten.
Als je zelf vindt dat je genoeg inzicht hebt en verantwoordelijk genoeg bent om die vraag te beantwoorden dan zou ik ja of nee naar aanleiding van die vraag invullen.
Als je vindt dat je zelf niet genoeg inzicht hebt in de materie of je bent principieel en vind dat "de instanties" die vraag maar moeten beantwoorden dan zou ik de vraag beantwoorden zoals hij er letterlijk staat.

Als je gemoedsrust je ingeeft dat je JA moet invullen en je vindt het niet erg om eventueel (bijna altijd afhangend van de bui en principes van de persoon die je moet binnenlaten) een paar uur extra op het vliegveld te blijven, kun je het beste JA invullen.
Anders vul je toch gewoon NEE in (mits je niet net op je bedrijf een of ander besmettelijke paardenziekte hebt, maar ik ga er van uit dat je in dat geval zelf al niet weg kunt naar de States :) ).

"Eerlijk duurt het langst" wordt door sommige Immigration Officers anders uitgelegd dan je graag zou willen :geek2:
FransB
Amerika-ontdekker

Bericht door FransB »

Vorig jaar ben ik er acht dagen geweest met mijn vriendin, ook naar klanten.
Maar ook nog 3 binnenlandse vluchten kris kras door amerika.

Vulde allebei 'NEE' in bij de vraag.

Bij haar vroeg ze wat kom je doen: Sightseeing of Amerika ( wat moet je anders zeggen ? :S )
Wat voor werk doe je ? 'Ik ben studente' blabla

Bij mij hetzelfde, ik zeg ook 'Sightseeing'
Wat voor werk doe je ? 'Truck Driver'
Die man : Je besteedt aardig wat geld voor een truck driver :D
Ik maar gezegd dat de tickets nooit zo duur zijn in feb-maart... hij keek beetje nors , maar toen kon ik door :D

Mocht er nog iemand anders een steviger verhaal hebben, barst los :D

Dacht eerst ik ben auto verkoper, maar ja, als ie dan door vraagt, ik heb 0 verstand van auto's haha :D
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Gooi er iets in wat verwant is aan je eigen bedrijf, maar waarbij je dus niet in aanraking komt met dieren, maar wel behoorlijk wat van weet. Zo waren wij in 2009 samen met een rijtuigbouwer naar Amerika. Hij werkte ook nog op een proefstal met vee ;-)

Hij vulde op ons advies 'NEE' in en vertelde dus alleen dat hij rijtuigbouwer was. Dat vond de man reuze interessant. Wij hadden trouwens allemaal paarden hoor, maar dat vertellen we dan maar niet.
FransB
Amerika-ontdekker

Bericht door FransB »

Goed bedacht :-)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Hij is echt rijtuigbouwer hoor ;-) Maar ik bedoel eigenlijk, áls je een beroep verzint, neem iets waar je daadwerkelijk veel van weet.
FransB
Amerika-ontdekker

Bericht door FransB »

Ik werk in een ruitersportwinkel :-) ;-)

Dan kan ik ook gewoon zeggen dat ik wedstrijden ga bezoeken !
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Mijn man is dierenarts en werkt nu veel op boerderijen, ik weet zo goed hoe hij dat zal gaan invullen (volgende week zaterdag)... Maar ik begrijp dat het in principe geen probleem is als je erbij zegt dat je je werkspullen niet bij je hebt. Bij ons is het ook nog eens zo dat we voor 2 jaar gaan en er wellicht toch meer vragen gaan komen!
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Bericht door lyan »

In Nederland is het zo dat zodra je werkt of veel in aanraking komt met varkens, je automatisch MRSA-verdacht bent. Zodra je een ziekenhuis bezoekt als patient, wordt je als iemand met MRSA behandeld, dwz aparte verpleging in strikte isolatie, bij onderzoeken als laatste patient van die dag en na jou wordt de hele onderzoeksruimte schoongemaakt.

Misschien hebben ze in Amerika iets soortgelijks?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

FransB schreef:Ik werk in een ruitersportwinkel :-) ;-)

Dan kan ik ook gewoon zeggen dat ik wedstrijden ga bezoeken !
Helemaal goed ;-)
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik vul ook standaard "nee" in op het formulier. Zeker toen ik vorig jaar naar Amerika ging en daar veel paarden ging rijden had ik niet zoveel zin in een derde graads verhoor daarover. Achteraf bedacht ik wel dat het lastig was geweest om uit te leggen wat gebruikte cap, schoenen en chaps in mijn koffer deden maar dat was gelukkig niet nodig.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer