Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Convertible of SUV ? Rondreis zuidwesten VS

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
eva_m
Amerika-newbie

Convertible of SUV ? Rondreis zuidwesten VS

Bericht door eva_m »

Hoi,

Mijn vriend en mezelf ondernemen deze zomer een trip van een kleine vier weken naar het zuidwesten van de VS. We zijn van plan een wagen te huren maar we zijn er niet uit welk type. Mijn vriend zou graag een convertible huren maar ik heb daar mijn bedenkingen bij.
Is die geschikt om door die natuurparken te rijden ( we doen Yosemite, Monument Valley, Grand Canyon enzovoort).
En ten tweede, is dat wel groot genoeg voor onze koffers? We zijn toch wel een maandje weg en intussen vergaar je heel wat spullen. Nuja, ik toch alleszinds :-) Mijns inziens is het comfortabeler om een suv te huren maar ik had graag eens de mening van iemand anders gehoord.
Alvast bedankt om mijn bericht te lezen !

Groetjes,

Eva
breaker9240
Amerikakenner

Re: Convertible of SUV ? Rondreis zuidwesten VS

Bericht door breaker9240 »

Hey,

Wij wouden eerst ook zo een convertible nemen.
Maar uiteindelijk toch een SUV (crossover) genomen.

En hier hadden we geen spijt van, wij hadden 2 grote plastiek koffers en 2 kleine trolleys
In een convertible gaat dit nooit gaan!

Sven
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik zou ook lekker een Van of SUV huren. Dan heb je lekker de ruimte. Koeltas of box achterin, paar stoeltjes eruit zodat je je koffers gewoon makkelijk kwijt kan en rijden maar.

Een convertible is eigenlijk alleen leuk om op lage snelheden mee te rijden (showen in de stad als je daar van houdt), maar je hebt er uiteindelijk praktisch gezien niets aan. Na 10 minuten interstate met het kapje omlaag heb je dat wel gezien hoor, dan doe je snel de kap omhoog en de airco aan.

Roel.
Laatst gewijzigd door Rob op 18 jan 2011, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

roelb schreef:Een convertible is eigenlijk alleen leuk om op lage snelheden mee te rijden (showen in de stad als je daar van houdt), maar je hebt er uiteindelijk praktisch gezien niets aan. Na 10 minuten interstate met het kapje omlaag heb je dat wel gezien hoor, dan doe je snel de kap omhoog en de airco aan.
Nou...daar ben ik het niet helemaal mee eens. :wink:

Ik heb verschillende keren een cabrio gehuurd, ook voor 4 weken lang. Vorig jaar Route 66 er nog mee gereden. Interstate valt soms wel eens tegen met de kap naar beneden maar kan gerust. Eigenlijk moet je met een cabrio de binnenwegen nemen. Interstates zijn sowieso niet aantrekkelijk maar met een cabrio over de binnenwegen is heerlijk!

Wel is het zo dat de kofferruimte niet overhoudt. Eén grote koffer en een flinke weekendtas passen maar dan houdt het wel op. Ben je met 2 personen dan zul je al gauw ruimte tekort komen en is een SUV inderdaad handiger en praktiser.

Maar het gevoel dat je hebt als je in een cabrio rijdt met het dakje naar beneden 's ochtends vroeg op de binnenwegen als de zon nog niet zo fel schijnt, kan geen SUV goed maken. Zo geweldig!! :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
eva_m
Amerika-newbie

Bericht door eva_m »

Hmm choices choices... Zo moeilijk, we hebben stof tot nadenken. Kzal er nog eens een nachtje over slapen :-)
Bedankt voor jullie reacties !

Eva
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Ook ik heb een SUV als zeer prettig ervaren (welliswaar met 4 personen). Je hebt lekker de ruimte, zeker prettig met harde koffers, en kan ook genoeg overige spullen meenemen (handbagage, koelbox, picknicksupplies, shoppingbags, etc). Daarnaast vond ik het overzicht op de weg ook wel prettig.

Dit jaar gaan we met ze 2en en hebben we wederom voor een SUV gekozen, zeer goed bevallen (nu wel midsize ipv premium). Volgende auto in NL wordt er ook 1.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Rudy_W
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Rudy_W »

Als ervaren cabrio rijder vond ik het zonden van het geld om in de USA een cabrio te huren. Op een aantal wegen zou het absoluut gaaf geweest zijn (kustweg vanaf SF naar LA) maar als je richting Joshua Three / vegas / etc gaat is het zo warm (+40c) dat je snel het dak dicht doe.
Airco aan met het dak open werkt overigens ook prima kan ik uit ervaring melden, alleen als je vrij snel verbrand......
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer