Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Drop-off kosten
Drop-off kosten
Graag hoor ik jullie ervaringen over het volgende.
Op 15 juli willen we de huurauto ophalen in Denver en op 2 augustus afleveren in San Francisco.
Prijs bij Eautohuur is € 643,00 en drop-off kosten 250 dollar.
Prijs bij USAreisen.de is € 715,00 drop-off kosten nihil.
Het verhuurbedrijf is dan Alamo.
Als ik kijk op Alamo.nl dan zijn de drop-off kosten 250 dollar.
Nu heb ik in mijn beste Duits gebeld met usareisen.de en die zeggen dat ze een verdrag hebben met Alamo en dat daarom de drop-off kosten nihil zijn.
Als ik ter plekke toch kosten zou moeten betalen dan mag ik dit bij hen declareren maar dat gebeurt volgens hen niet.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en kan ik ervan uitgaan dat usareisen.de hierin betrouwbaar is?
Op 15 juli willen we de huurauto ophalen in Denver en op 2 augustus afleveren in San Francisco.
Prijs bij Eautohuur is € 643,00 en drop-off kosten 250 dollar.
Prijs bij USAreisen.de is € 715,00 drop-off kosten nihil.
Het verhuurbedrijf is dan Alamo.
Als ik kijk op Alamo.nl dan zijn de drop-off kosten 250 dollar.
Nu heb ik in mijn beste Duits gebeld met usareisen.de en die zeggen dat ze een verdrag hebben met Alamo en dat daarom de drop-off kosten nihil zijn.
Als ik ter plekke toch kosten zou moeten betalen dan mag ik dit bij hen declareren maar dat gebeurt volgens hen niet.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en kan ik ervan uitgaan dat usareisen.de hierin betrouwbaar is?
- Vnix
- Amerika-ontdekker
Re: Drop-off kosten
Afgelopen oktober (2010) heb ik via USA-Reisen.de een auto bij Alamo gehuurd. Opgehaald in Denver en teruggebracht in Los Angeles.
Het klopt dat je geen drop-off kosten betaald.
Zelf heb ik meerdere goede ervaringen met USA-Reisen.de.
Het klopt dat je geen drop-off kosten betaald.
Zelf heb ik meerdere goede ervaringen met USA-Reisen.de.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Er zijn hier al zoveel goede ervaringen met usareisen.de (volgens mij heb ik nog nooit een slechte ervaring gelezen hier) dat je niet aan hen hoeft te twijfelen. Je mag er dus vanuit gaan dat usareisen.de betrouwbaar is en als men zegt dat er geen drop off kosten gerekend worden (staat ook op de site) dat die er ook niet zijn.jootje22 schreef:Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en kan ik ervan uitgaan dat usareisen.de hierin betrouwbaar is?
Zelf ook enkel goede ervaringen met usareisen.de en ga daar binnenkort mijn autohuur voor dit jaar (Miami - Los Angeles) weer boeken, ik ontkom helaas niet aan de drop off kosten. Hoewel...vorig jaar auto gehuurd voor Washington DC - Los Angeles en toen had ik ook geen drop off kosten.

Roland
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Da's mooi, wij gaan er vanaf 2 juni tot 23 juni eentje naar Denver brengen vanuit San Francisco...Op 15 juli willen we de huurauto ophalen in Denver en op 2 augustus afleveren in San Francisco.
Maar het is inderdaad zo dat je via usa-reisen.de / alamo in dat geval geen drop-off betaald, een speciaaltje heb ik me laten vertellen.
TdJ
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Over welk type auto spreek je ?
Op http://www.billiger-mietwagen.de heb je voor dezelfde 643 euro via FTI namelijk een type SUV van National.
Wel extra te betalen de 250 euro drop-off tussen Colorado en San Francisco.
Luc
Op http://www.billiger-mietwagen.de heb je voor dezelfde 643 euro via FTI namelijk een type SUV van National.
Wel extra te betalen de 250 euro drop-off tussen Colorado en San Francisco.
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Wij hadden ook dit "drop-off" probleem! Omdat het een deal is tussen USA-reisen en Alamo en geen zin hebben in een discussie aan de balie na een slopende vlucht, hebben wij besloten om toch bij Eautohuur te boeken. Na contact met Eautohuur hebben we voor dezelfde prijs die we bij USA-reisen/Alamo moesten betalen nu voor de Eautohuur/National gekozen. De prijs is dus uiteindelijk hetzelfde incl. de drop-off kosten die we gewoon terplekke betalen, maar geen welles-nietes spelletje aan de balie meer. Maar USA-reisen is verder een prima maatschappij, die wij altijd met tevredenheid hebben gebruikt.
Theo
Theo
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij betaal je bij National altijd drop off kosten zolang de auto niet op dezelfde locatie/staat ingeleverd wordt. National is juist aantrekkelijk als ophaal- en terugbrenglocatie vele honderden mijlen uitelkaar liggen.
Roland
Roland
Mwa.. ik heb op zich wel een wat mindere ervaring. De vraag is of het te wijten is aan USA reisen of aan de verhuurder, maar goed.Coyote schreef:Er zijn hier al zoveel goede ervaringen met usareisen.de (volgens mij heb ik nog nooit een slechte ervaring gelezen hier) dat je niet aan hen hoeft te twijfelen. Je mag er dus vanuit gaan dat usareisen.de betrouwbaar is en als men zegt dat er geen drop off kosten gerekend worden (staat ook op de site) dat die er ook niet zijn.jootje22 schreef:Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en kan ik ervan uitgaan dat usareisen.de hierin betrouwbaar is?
In 2009 via USA reisen een auto gehuurd vanaf DCA. Je krijgt dan een voucher waarmee je terecht zou moeten kunnen bij de verhuurder.
Dat viel toch wat tegen. Ik werd daar met die voucher zeer verbaasd aangekeken en de persoon achter de balie kon de boeking
niet vinden. Het heeft letterlijk ruim een uur geduurd voordat 'ie eruit was. Dit was trouwens bij Dollar.
Voorheen heb ik altijd gewoon direct bij de verhuurder gereserveerd. Nooit problemen gehad. Barcode scannen, klaar.
Roel.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lijkt mij in dit geval toch de wijten aan de verhuurder (Dollar). De boeking werd immers uiteindelijk toch gevonden. Misschien wel een nieuwe medewerker die nog niet wist hoe het werkte?
Zelf heb ik al bijna 20x een auto gehuurd in Amerika. Op 2 na allemaal via tussenpersonen als usareisen.de, hotelplan etc geboekt. Die 2 andere boekingen rechtstreeks bij Hertz gedaan en stuk voor stuk was het geven van mijn naam voldoende om mijn reservering te vinden. Veelal had men mijn voucher niet eens nodig om de reservering op te vragen (wel willen ze die vaak zien).
Roland

Zelf heb ik al bijna 20x een auto gehuurd in Amerika. Op 2 na allemaal via tussenpersonen als usareisen.de, hotelplan etc geboekt. Die 2 andere boekingen rechtstreeks bij Hertz gedaan en stuk voor stuk was het geven van mijn naam voldoende om mijn reservering te vinden. Veelal had men mijn voucher niet eens nodig om de reservering op te vragen (wel willen ze die vaak zien).
Roland
-
- Amerikafan
- Partner van: Richard
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hadden afgelopen zomer ook een auto via USA-reisen geboekt. Er zouden dropoff kosten in rekening gebracht worden dat wisten we van te voren, maar nooit meer iets van gehoord. Ik weet niet of dit aan USA-reisen heeft gelegen maar wij vinden het uiteraard super.
fijne vakantie en inderdaad mocht je boeken via USA-reisen hebben zeer positieve ervaringen, een aanrader!
Yvonne M

fijne vakantie en inderdaad mocht je boeken via USA-reisen hebben zeer positieve ervaringen, een aanrader!
Yvonne M
Nee, naar eigen zeggen niet, want dat heb ik in dat uur natuurlijk wel een keertje terloops gevraagd.Coyote schreef:Lijkt mij in dit geval toch de wijten aan de verhuurder (Dollar). De boeking werd immers uiteindelijk toch gevonden. Misschien wel een nieuwe medewerker die nog niet wist hoe het werkte?![]()
Uiteindelijk gaf hij de schuld aan de agent (usareisen) die iets verkeerd zou hebben gedaan. Maar dat geloof ik niet helemaal,
want uiteindelijk stond het allemaal prima op de papieren die daarna uit de printer kwamen rollen. Geen idee waarom, maar
ik heb er toch een klein beetje argwaan aan over gehouden jegens het huren via tussenpersonen.
Ik moest toen ook wel, want het was een one-way vanaf DCA die alleen bij Dollar mogelijk cq betaalbaar was. En bij Dollar
rechtstreeks boeken was toen absoluut veel duurder dan via USA reisen.
Bij Alamo en National kom ik rechtstreeks meestal voordeliger uit, zeker als je de diverse coupouns gebruikt die beschikbaar zijn
en de rate codes van de diverse kortingssites gebruikt. Je kunt dan ook nog steeds gewoon het tarief voor nederlanders
gebruiken, dus inclusief alle verzekeringen. En als je e.e.a. goed combineert komt dat meestal erg gunstig uit.
Roel.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat mag je mij vertellen waar ik die coupons en rate codes kan vinden.roelb schreef:Bij Alamo en National kom ik rechtstreeks meestal voordeliger uit, zeker als je de diverse coupouns gebruikt die beschikbaar zijn
en de rate codes van de diverse kortingssites gebruikt. Je kunt dan ook nog steeds gewoon het tarief voor nederlanders
gebruiken, dus inclusief alle verzekeringen. En als je e.e.a. goed combineert komt dat meestal erg gunstig uit.

Ik wil binnenkort mijn auto ook vastleggen (MIA - LAX) en vind bij usareisen.de (via National) een acceptabele prijs van € 779 voor 4 weken mid-size suv.
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht