Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

alamo.com of sunnycars.nl

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
intoslipknot
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

alamo.com of sunnycars.nl

Bericht door intoslipknot »

Voor volgend jaar juli willen we een auto gaan huren bij Alamo op SFO.
21 dagen een Full-Size (chevy impala)
Nu zie ik dat bij Alamo.com ook veel verzekeringen inbegrepen zitten (net zoals bij Sunnycars).
Toch is het bij Alamo.com veel goedkoper.
Weet iemand of ik bij Alamo.com ook goed verzekerd ben als nederlander?

Hier onder heb ik de twee aanbieders vergeleken.

Alamo.com €696
Base Rate - Fullsize (USD)
(1) Time & Distance ($285.58/Rental) $285.58
(2) Extra - Time & Distance ($285.42/Week) $570.84
Contract I.D. XXXXXXX
Inclusive Rate Items
No Charge Distance Included
Collision Damage Waiver Full Included
Extended Protection Included
Concession Recovery Fee 11.11 % Included
Tourism Fee 3.5 % Included
Airport Access Fee 20.00/rental Included
Vlf Recovery .18/day Included
Sales Tax (9.250%) $33.48
Guaranteed Base Rate Included
Unlimited Miles Included
For information on coverage products, ex:Collision Damage Waiver(CDW) click here
Subtotal $889.90

Sunnycars.nl €906
• ONGELIMITEERD AANTAL KILOMETERS
• LUCHTHAVENAFLEVERINGSKOSTEN
• LOKALE BELASTINGEN
• WA/BA-VERZEKERING
• EXTRA WA/BA-VERZEKERING VAN 7,5 MILJOEN EUR: inclusief omdat de wettelijk verplichte lokale dekkingssom onvoldoende is volgens de Sunny Cars standaard.
• CDW-VERZEKERING (schade aan de huurauto): inclusief zonder eigen risico.
• TP-VERZEKERING (diefstal aan de huurauto): inclusief zonder eigen risico.
• DEKKING GLAS/BANDEN/BODEMSCHADE: inclusief. Let op! Bij een schadegeval vergoedt Sunny Cars u het schadebedrag.*
• CFC (Customer Facility Charge): m.u.v. Chicago O´Hare luchthaven, USD 8 per dag vanaf 01.10.2010
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: alamo.com of sunnycars.nl

Bericht door georgesken »

Op eautohuur heb je dit alles voor 683€ of een premium pakket (extra bestuurder en volle tank) voor zo'n 100€ meer. Als je twijfelt over alamo.com zou ik dit nemen. Sunnycars zeker niet. Heb nog nooit geweten bij mij dat die qua prijs nog maar in de buurt kwamen van het goedkoopste wat ik vond.

Uw autoPrijs
overzicht
Ophalen Locatie San Francisco LuchthavenPlaats San FranciscoTijd11:30Datum4/7/2011
AfleverenLocatieSan Francisco LuchthavenPlaats San FranciscoTijd11:30Datum25/7/2011
Duur21Dagen
Chevrolet Monte Carlo of Soortgelijk Full-size Automatisch Ja X 2 X 5
Auto huur prijs€683.53
Vooraf te boeken extra's€0.00Credit card kosten€0.00
boek nu en doe alleen een aanbetaling€95.00
Te betalen saldo ( 6 jun 2011)€588.53
TOTAAL TE BETALEN €683.53
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
intoslipknot
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door intoslipknot »

Na nog wat gecheckt te hebben in de polisvoorwaarden kom ik erachter dat die van sunnycars toch iets beter zijn (en dus ook iets duurder)
Bij sunnycars is er bijvoorbeeld geen eigen risico en bij eautohuur vind ik het volgende op de website.

Vraag: Is het mogelijk om het eigen risico van de auto te verlagen?Antwoord
Antwoord: Normaal gesproken is het mogelijk om het eigen risico te verlagen door aanvullende verzekering van de leverancier te kopen. Deze verzekeringen worden Master Cover of Super CDW genoemd en kunnen het eigen risico verlagen, in sommige gevallen tot nul. U kunt ook het No-Risk Garantie produkt van eAutohuur.nl kopen, dit dekt het eigen risico in geval dat u wordt belast met kosten voor schade aan de auto. (Algemene Voorwaarden zijn van toepassing, zie de verzekerings sectie voor meer informatie).

Volgens mij kom je met sunnycars toch echt voor de minste verrassingen te staan achteraf?
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Ik heb zelf een paar jaar geleden een aanrijding gehad met een hert dat plots de weg overstak op weg naar bryce canyon. Zelf gelukkig ongedeerd, maar auto was niet meer te gebruiken. Met takeldienst toen naar het dichtsbijzijnde filiaal van alamo gebracht en meteen een andere auto gekregen (zelf klasse hoger :) ). Heeft mij helemaal niets gekost. Dus ik denk wel dat je safe zit met eautohuur (of bv usareisen.de die eveneens een stuk goedkoper uitkomen de sunny).

Er zit volgens mij (maar wie ben ik...?) amper of geen verschil tussen de verschillende verzekeringspakketten van de verschillende aanbieders.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer