Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Handbagage bij Continental Airlines

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RV2010
Amerika-newbie

Handbagage bij Continental Airlines

Bericht door RV2010 »

Heeft er iemand ervaring met de controle op het formaat van handbagage bij Continental Airlines? Ik heb een koffer die 5 cm in de lengte groter is dan de maximale afmetingen en 3 cm in de breedte. Controleert Continental Airlines hier streng op bij het vliegen van Europa naar Amerika?
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Handbagage bij Continental Airlines

Bericht door Lampie »

Hoe graag wil je risico lopen.
In het ergste geval moet je betalen voor extra bagage en gaat de koffer in het bagageruim.
Als ie niet in het bakje bij de balie past en er is een actieve grond steward(es)
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Breek me de mond niet open over handbagage. Lijkt me moest men inderdaad alles nameten, de meeste Amerikanen NOOIT met hun "handbagage" op een vlucht zouden mogen.
Net weer terug en er was er een wiens carry on, niet eens in het lege overhead compartment geraakte. Een een andere die bijna niet door de gang kom, met achter hem zijn handbagage.
Ok, nu terug kalm en ik laat het over aan de rest, lol.
Lanneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Lanneke »

IK VLIEG BINNENKORT OOK MET CONTINENTAL AIRLINES VOOR T EERST NAAR DE US...
MAAR HEB AL DIVERSE VERSCHILLENDE "BAGAGE REGELS" GEZIEN...
LASTIG OM DE JUISTE TE VINDEN...

*Note mod, (Rob)
Vriendelijk vezoek om niet het hele bericht in hoofdletters te typen, dat wordt op forums gezien als schreeuwen en niet op prijs gesteld.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Carry-on Bag
Continental will permit one bag plus one personal item (see below), per customer to be carried on the aircraft.

The maximum combined linear measurement (L + W + H) of the carry-on bag is 45 inches (115 cm)up to 14 in x 9 in x 22 in. The maximum weight of the carry-on bag is 40 pounds (18 kg).
Bron
pbuyse1 schreef:Breek me de mond niet open over handbagage. Lijkt me moest men inderdaad alles nameten, de meeste Amerikanen NOOIT met hun "handbagage" op een vlucht zouden mogen.
Net weer terug en er was er een wiens carry on, niet eens in het lege overhead compartment geraakte. Een een andere die bijna niet door de gang kom, met achter hem zijn handbagage.
Ok, nu terug kalm en ik laat het over aan de rest, lol.
Op onze vlucht van Newark naar Denver (toevallig ook met Continental) werd onze handbaggage met daarin o.a camera en navigatiesysteem in het ruim gesmeten, omdat die Amerikanen niets inchecken maar wel veel te veel handbaggage meenemen :evil: :evil: . We gingen als een van de laatsten aan boord en er was geen ruimte meer. Onze handbaggage voldeed braaf aan alle voorwaarden en we hadden zelfs geen "personal item" bij ons :evil: :evil: .
Groet,

Old Faithful
Lanneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Lanneke »

Mijn excuses....heeft blijkbaar op CAPSLOCK gestaan...had er geeneens erg in!!!
Lanneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Lanneke »

The maximum combined linear measurement (L + W + H) of the carry-on bag is 45 inches (115 cm)up to 14 in x 9 in x 22 in. The maximum weight of the carry-on bag is 40 pounds (18 kg).

Ik neem aan dat de 18 kilo voor de handbagage staat?
(Lijkt me veel voor een handbagage???)
En de koffer mag niet groter zijn als 1.15 m?
Of moet hier daadwerkelijk ook naar de hoogte en breedte gekeken worden?
En mag deze 20 of 23 kilo wegen?
Old Faithful
Amerika-expert

Je moet de lengte, breedte en hoogte bij elkaar optellen. Voor de handbaggage mag dat maximaal 115 cm zijn en voor de koffer in het ruim 157cm. Het maximaal gewicht mag maximaal 18kg(carry on) en 23kg (checked) zijn.
Het verschilt per luchtvaartmaatschappij. Op onze vluchten met Air Canada mocht de carry on niet zwaarder dan 10 kg zijn.
Groet,

Old Faithful
Lanneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Lanneke »

dank je wel :thumbup:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

>omdat die Amerikanen niets inchecken maar wel veel te veel handbaggage meenemen

Ik denk dat we bijna allemaal teveel baggage mee zouden nemen indien toegelten. Ik doe dat ook op binnenlandse vluchten met mij carry-on. Net zo als ik geen probleem heb om te zware koffers in te checken. Vind de incheck dame het ok dan ben ik tevreden.

Ook voor wat betreft carry-on ben ik tevreden als het cabine personeel het toelaat. Mijn mening is dat als de airline staf het toelaat de andere passagiers niet moeten zeuren.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Vind wel dat je recht op zeuren hebt als er in ruimte boven je eigen stoelen geen plaats is voor jouw handbagage, maar al vol zit van anderen die veel te veel mee hebben.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

De overhead bins zijn nmm voor iedereen en niet alleen voor de stoelen die er onder zitten. In sommige vliegtuigen heb je zelfs rijen stoelen zonder overhead bins.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bramster schreef:Mijn mening is dat als de airline staf het toelaat de andere passagiers niet moeten zeuren
Hoe zo mag ik niet "zeuren" als de airline staf het toelaat ?
Ik vind dat je best mag klagen als er geen ruimte voor je bagage is en je de hele reis met je tas tussen je voeten moet zitten . Je betaalt een hoop geld voor een ticket en mag toch wel verwachten dat je je bagage kwijt kunt in de opbergvakken.
Wij vlogen ook met Continental en het duurde zeker een half uur voor alle bagage over de vakken verdeeld was. Ik keek mijn ogen uit hoe groot sommige tassen waren, die pasten nauwelijks in de vakken.

Marjon
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Wij zijn ook net terug en vlogen ook met Continental. Ik heb ook nogal gekeken met wat voor grote koffers de Amerikanen op het vliegtuig trokken. :shock: En dan hadden ze nog een personal item zo groot als een rugzak.

Een aantal ervaringen van deze reis:
- Er werd (bij een andere vlucht) omgeroepen dat het vliegtuig volzat en dat de handbagage moest voldoen aan de afmetingen van het bakje dat er stond.
- Bij onze heenvlucht vanuit Newark naar Phoenix was het zo dat handbagage met wielen in het ruim moest omdat de vlucht volzat. Maar die werd dan net voor het instappen verzameld en van daaruit naar het ruim gebracht.
- Onze vlucht naar huis zat ook vol, maar geen controle. Daar waren alle bakjes bovenaan trouwens totaal niet vol. 't Zullen vooral Europeanen geweest zijn zeker, die niet veel mee durfden nemen. :lol:

Dus, het verschilt van vlucht tot vlucht. In ieder geval geraak je er overal met gemak mee door de controles. Is het echt te groot zullen ze het net voor instappen wel opzij zetten denk ik ;-)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Doockles schreef: - Bij onze heenvlucht vanuit Newark naar Phoenix was het zo dat handbagage met wielen in het ruim moest omdat de vlucht volzat. Maar die werd dan net voor het instappen verzameld en van daaruit naar het ruim gebracht.
Dat heet 'gate checken' en het is gratis. Vandaar dat veel mensen het proberen. In het ergste geval moet je bagage gratis het ruim in, krijg je het weer terug aan de gate (ipv bij de bagagebelt) en het mooie? Je hoeft zeker niet die bagage fees van tegenwoordig te betalen ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Meestal letten ze niet echt op de afmetingen, of je moet het wel heel erg bont maken.
Ik reis zelf als ik alleen ben met een behoorlijk grote trolley, en dan nog een rugzak of aktekoffer, en heb nooit problemen gehad.
Wel twee keer op een binnenlandse vlucht uitgevoerd met een kleiner type toestel, daar moet je de bagage dan afgeven aan de gate, en staat het weer klaar als je uitstapt.

Zorg dat je als eerste instapt, zodat er nog overheadbins vrij zijn, en je hebt geen problemen.

(en excuses voor diegene die als laatste kwamen en hun bagage moesten afgeven) :mrgreen:
Lanneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Lanneke »

Is deze regel vandaag de dag nog steeds hetzelfde ???

door Old Faithful » 22 sep 2010, 00:48

Je moet de lengte, breedte en hoogte bij elkaar optellen. Voor de handbaggage mag dat maximaal 115 cm zijn en voor de koffer in het ruim 157cm. Het maximaal gewicht mag maximaal 18kg(carry on) en 23kg (checked) zijn.
Het verschilt per luchtvaartmaatschappij. Op onze vluchten met Air Canada mocht de carry on niet zwaarder dan 10 kg zijn.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Mijn mening is dat als de airline staf het toelaat de andere passagiers niet moeten zeuren.
Dat doe ik zeker wel, als mij gevraagd wordt om 11 uur met mijn rugzak(je) tussen mijn voeten te gaan zitten, omdat 80% z'n hutkoffer mee neemt in het vliegtuig als carry-on.
De regels zijn simpel, en die gelden ook als het vliegend personeel er niets van zegt.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zie inderdaad wel eens reizigers met handbagage die duidelijk niet aan de afmoetingen voldoen. Of met meerdere bagagestukken zuilen.
Old Faithful
Amerika-expert

Lanneke schreef:Is deze regel vandaag de dag nog steeds hetzelfde ???

door Old Faithful » 22 sep 2010, 00:48

Zie http://www.united.com/web/en-US/content ... fault.aspx
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer