Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beste camper en -verhuurbedrijf

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Beste camper en -verhuurbedrijf

Bericht door dimple »

Daarom hebben wij besloten in juni te gaan. Dat scheelt zoveel geld!! Op zowel tickets als camperhuur. Het komt iets minder goed uit op het werk, maar dat is jammer dan :wink:

1250, alleen buikgordels.........dat zou heel erg jammer zijn want dan moeten we de keuze voor een camper laten vallen. De kids moeten natuurlijk wel veilig zitten. Ben benieuwd of andere ouders met kleine kinderen daar een oplossing voor hebben gevonden.
Ik ga eens even zoeken.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Type gehuurd: C 30 met slide out
Verhuurder: Road Bear
Gereserveerd bij: Tiogatours
Opgehaald in: Middlebury
Afgeleverd in: Las Vegas
Wanneer: 2008
Waardering: 6
Opmerkingen:Dit was een splinter nieuwe camper afgehaald op de fabriek. de vloeren waren bedekt met plastic wat halverwege reis los liet en erg vies was, vrijwel niet schoon te houden.
Vooral de kookplaat rammelde en de ramen liepen vanzelf open tijdens het rijden ook de deur rammelde erg.
Het bed zou ruim 2 meter lang zijn, we hebben het niet na gemeten maar volgens mij is het korter, ook vind ik het bed erg hoog je moet er bijna inklimmen.
De mijlen pakketten di eje vante voor moet kopen kunnen duur uit vallen als je minder gereden hebt dan voorzien was.

Type gehuurd: C 30 met slide
Verhuurder: Road Bear
Opgehaald in: Middletown
Afgeleverd in: Middletown
Wanneer: 2008
Waardering: 6

Deze camper rammelde nog net zoveel als de camper die we een half jaar daarvoor gehuurd hadden, ondanks deze van een andere fabriek was, was het niet veel beter.

Type gehuurd: C 31met twee slide outs
Verhuurder: El-Monte
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Las Vegas
Wanneer: 2010
Waardering: 8

Campers was wat ouder, maar reed prima en zag er goed uit, geen rammelende kookplaat of ramen die open liepen.
Doordat je de mijlen af kunt kopen, wat soms bij een vroegboekkorting ook nog een 50% korting krijgt,maakt dat zij er net goedkoper uitkomen dan wanneer je mijlen pakketten moet kopen.
En wat heel fijn is, dat er geen plastic op de vloeren geplakt is, maar gewoon zeil wat je fatsoenlijk kan dweilen
Laatst gewijzigd door Annie op 29 aug 2010, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

1250 schreef:Road Bear is met name duur in het hoogseizoen... je wilt sowieso niet het verschil weten tussen het laag- en hoogseizoen :wink:.
Ik heb dit voorjaar, voor de grap, eens op een site zitten uitrekenen, wat ik kwijt zou zijn wanneer ik dan pas een camper zou boeken. Voor een cruise amerika camper zou ik dan voor een gelijkwaardige camper, in exact dezelfde periode, schrik niet... 1500 euro meer moeten betalen :shock:
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

dimple schreef:1250, alleen buikgordels.........dat zou heel erg jammer zijn want dan moeten we de keuze voor een camper laten vallen. De kids moeten natuurlijk wel veilig zitten. Ben benieuwd of andere ouders met kleine kinderen daar een oplossing voor hebben gevonden.
Ik ga eens even zoeken.
Ja, er zitten echt alleen buikgordels in... alleen de bestuurder en de bestuurder en de bijrijder hebben een driepuntsgordel.
Kan je niet een oplossing bedenken dat ze toch genoeg hebben aan een buikgordel?

@Ko-Mar Wij maken altijd gebruik van de vroegboek korting maar dan nog is het erg duur... (+/- €160 per nacht voor een A-klasse), Road Bear heeft dit jaar wel erg scherpe vroegboek kortingen.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik denk dat het lastig word. De jongste is dan 1,5 jaar oud en moet echt nog in een autostoel zitten.

Je zou natuurlijk allerlei systemen kunnen bedenken om het vast te zetten etc, maar wij zijn daarin nogal een beetje (ik noem het beestje maar bij de naam :wink: ) zeikerig in. De kids moeten veilig zitten, goed zitten net zoals ze dat gewend zijn in NL.
De oudste is dan 3,5 jaar maar vrij klein dus het liefste nog in een behoorlijke stoelverhoger met 3-puntsgordel.

Ik heb gegoogled en komt tegen dat El Monte wel een camper heeft met achterin 2 3-puntsgordels. Ik heb een mail gestuurd naar Tioga over wat zij precies weten etc.

Annie, bedankt voor je input!
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wij hebben vorig jaar een Road Bear camper gehuurd (26-28 ft) via Tioga Tours, met onze kleine meid, van toen 2 jaar.
Ophalen en terugbrengen in San Francisco. Wij wilden zowieso een start- en eindpunt waar we rechtstreeks naartoe konden vliegen met de kleine.

Zoals gezegd zat er achter geen 3 puntsgordel in. We hebben bij Walmart een goed kinderstoeltje gekocht van Graco (die we later ook mee terug naar huis hebben genomen) en deze zo goed mogelijk vastgezet met de heupgordel; dat kostte aardig wat sjor en trekwerk. Niet ideaal, geef ik toe. Het stoeltje zat redelijk vast maar zeker niet muurvast, zoals thuis, maar zij zat wel goed beschermd in de stoel en uiteindelijk vonden wij het goed genoeg.

Qua camper beviel het ons prima. Wel wennen aan de herrie van het gerammel onderweg, maar dat kan je met wat doeken redelijk verminderen (maar rammelen blijft het).
Wij bleven ook wel wat moeite hebben met de grootte van de camper; en net toen we gewend waren reden we (en onze tegenligger, ook een camper) onze buitenspiegel eraf in een smalle tunnel in Yosemite. Daarna reden we niet zo lekker meer op smalle wegen, dus hebben we uiteindelijk ook onze route daarop aangepast.

Maar al met al een prima camper. Als we nog eens gaan zou ik weer kiezen voor Road Bear (mits mogelijk in start en eindpunt). Dat is ons goed bevallen. We werden goed geholpen, de camper was prima in orde (ook al ging die al een jaar mee). Inderdaad wel plastic over de vloerbedekking, maar dat schijnt nu niet meer gebruikt te worden.
De inventaris was goed; niet precies alles afgemeten naar het aantal personen, maar van alles een stuk of 6 dingen.

De slide out vonden we met de kleine wel handig, maar we vergaten hem soms ook uit te schuiven tot we al een paar uur op de plaats van bestemming waren.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Bedankt voor je verslag Inge. Ook fijn om te lezen hoe jullie dat hebben opgelost met de autostoel.
Wij twijfelen nog heel erg zeker omdat die kleine meid nu al een wiebelkont is laatstaan als ze 1,5 jaar oud is :lol:

We gaan de 18e bij Tioga kijken en beslissen daarna wat we doen.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ko-Mar schreef:Ik lees steeds maar in topics over camperverhuurders dat Roadbear zo duur zou zijn. Maar iedere keer als ik offertes opvraag bij tiogatours, komt Roadbear voor ons juist niet als duurste uit de bus. Vaak zelfs goedkoper, of met een voor ons, op de totale prijs, verwaarloosbaar verschil. Nu boeken wij wel altijd, al in oktober waardoor we gebruik maken van de vroegboekkorting. Ook voor volgend jaar heb ik weer offertes thuis liggen. Waarbij roadbear 250 euro goedkoper is als Moturis.
Bij Road Bear moet je meer verzekeringen en duurdere mijlenpakketten bijkopen dan bij Cruise America, daardoor komt het een stuk duurder uit!
Laatst gewijzigd door Gypsygirl1 op 29 aug 2010, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Je bent het goedkoopste uit met het afkopen van de mijlen, zeker als daar ook nog een vroegboekkorting opzit.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Annie schreef:Je bent het goedkoopste uit met het afkopen van de mijlen, zeker als daar ook nog een vroegboekkorting opzit.
Zo doen wij dat ook meestal bij Cruise America en krijgen daar ook nog vaak korting op als we vroegboeken.
Volgens mij (ik weet dat niet zeker) kon je geen onbeperkte mijlen afkopen bij Road Bear en moet je aparte mijlenpakketten kopen.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

De mijlen pakketten zitten bij de offerte in. Of je ze nu afkoopt of per pakket inkoopt. En daar maakt de offerte (wanneer je vroegboekt) het verschil in prijs dus niet op.

Maar als ik bij Cruise Amerika boek hoef ik dus geen extra verzekering te nemen?
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik denk dat je niet één beste camperbedrijf kan aanwijzen, iedereen heeft specifieke wensen: de één vindt luxe belangrijker, de ander vindt de prijs van een camper belangrijker, zo heeft iedereen z'n prioriteiten :mrgreen:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

De mijlen pakketten zitten bij de offerte in. Of je ze nu afkoopt of per pakket inkoopt. En daar maakt de offerte (wanneer je vroegboekt) het verschil in prijs dus niet op.
Ook het afkopen van de mijlen staat op de offerte ,wij hebben afgelopen jaar de mijlen afgekocht voor 400 euro,daar was dan al 40% korting af.
Zag net dat we in het verslag het totaal aantal mijlen, van dit jaar, niet hebben gezet,maar vorig jaar hebben we 4690 gereden, voor ongeveer het zelfde bedrag.
We konden dan 28 dagen net zoveel rijden als we wilden.
Alleen als je van plan bent om heel weinig mijlen te maken dan is het even uit rekenen.
Laatst gewijzigd door Annie op 30 aug 2010, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Wat camper verzekeringen betreft is hier een heel topic over:
viewtopic.php?f=10&t=12641&hilit=camper+verzekeringen
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wij zouden niet extreem veel gaan rijden dus dit is wel iets om goed naar te kijken dus.

Ik moet zeggen dat vooral de luifel van Road Bear me erg aanspreekt vanwege de kids. Sticker op de camper of wat dan ook, maakt ons niet uit. Dat zal ons worst wezen zeg maar :wink:

Nu nog de uitdaging van de autostoeltjes oplossen, anders wordt het helaas toch een auto.
Flowie
Amerika-ontdekker

Bericht door Flowie »

Wij gaan volgende week een rondreis met een camper maken met onze dochter van net 1 jaar. Ik heb contact gehad met Evenflo. Ik vroeg hen of je de autostoeltjes van hun met alleen een heupgordel vast kan maken in een camper. Ik kreeg het antwoord dat dit geen probleem is. Dit is dus wel een verschil met nederlandse autostoeltjes, daarbij kan dat niet (voor zover ik weet). Dus je zal daar wel autostoeltjes moeten kopen, of in Nederland lenen van iemand (zoals wij!). Daarnaast schreven ze dat het stoeltje alleen op de bank mag staan die dezelfde richting op staat als de voorstoelen, dus niet op de bank die naar achter kijkt of die naar de zijkant gericht is.

Ik ben overigens benieuwd hoe het gaat allemaal! Het is al bijna zover!
sept 2007 5 dgn LV
april-mei 2008 23 dgn camperrondje LV - LV: LV - DV - SQ - YO - SF - GC - PG - ZI - LV
sept 2010 16 dgn camperrondje :PHX - SLC: PH - SD - PG - MV - MO - CR - BR - SLC + een weekje SLC
april 2011 8 dgn Florida
juni 2012 12 dgn Florida
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik heb contact gehad met Tioga en zij geven aan dat er geen campers zijn met achterin 3punts gordels. Ik heb her en der nog wat meer mailverkeer gehad, maar helaas.

We gaan uiteraard 18 sept wel kijken bij Tioga om te zien of we het voor ons gevoel goed kunnen oplossen. Anders een autostoel kopen in USA die er op getest is vast te worden gezet met een 2puntsgordel nog een optie.
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

3 jaar geleden hebben wij via Tioga Tours een camper geboekt bij El Monte. We waren met 3 volwassenen , een C25 was het. Geen enkel probleem mee gehad. Supervriendelijk, early bird was echt wel early bird (om 07u 's morgens ons komen ophalen bij het hotel).

Dit jaar Cruise America eens geprobeerd. We hoorden de laatste tijd toch meer positieve reacties dan vroeger. Dit keer waren we met 6 volwassenen en hadden beslist om 2 campers te boeken. Een 22ft. en een 25ft. De 22ft. wilden we zeker hebben omdat je daar met 3 volwassenen vooraan naast elkaar op de bank kan zitten. We hebben uitdrukkelijk gevraagd of het mogelijk was een 22ft. opzij te houden. Was geen probleem voor Cruise America. Echter waren alle 25ft. campers geboekt en moesten we dus een 30ft. boeken. Kwam zo ook wat duurder uit en verbruikt misschien ook wel wat meer dan een 25ft.

2 dagen voordien gebeld vanuit België naar Cruise om onze early bird af te spreken. Was nog niet mogelijk. We mochten maar pas bellen zodra we in ons hotel waren. Indien we 's avond laat toekwamen moesten we de ochtend zelf maar bellen om ons te komen ophalen. Ze wisten ons wel te vertellen dat het ergens rond 10 uur ging zijn. De dag erop toch nog eens geprobeerd van bellen tijdens onze tussenlanding in NY. Uiteindelijk kunnen afspreken om ons op te halen om 09u.

Stipt om 9u stond de taxi daar. Aangekomen bij Cruise hadden ze geen 22ft. meer aanwezig. Ze boden ons een gratis upgrade aan naar een 25ft.??? :shock:

De 25ft. had al aardig wat mijlen op de teller. De 30ft. was splinternieuw. Nog nooit verhuurd. Dit was wel een leuke meevaller.

Bij het inchecken van de camper hadden we al meteen een alarm van de koelkast. Dit even binnen gaan melden. Na enkele keren op de knopjes te drukken alles weer normaal. We moesten van alle knopjes afblijven, dan zou het geen problemen meer mogen opleveren. Na enkele dagen 'on the road' midden in de nacht terug alarm. Deze terug weggekregen. Enkele dagen later zijn we een ganse dag gaan wandellen. Eénmaal terug alles ontdooid en veel mogen wegsmijten.
We waren met 2 campers, dus alle belangrijke voeding in de 30ft. gestoken voor de rest van onze reis.

Op het einde van de reis camper binnengeleverd. Dit direct gemeld van de koelkast en al het eten dat we weggegooid hebben. Dit was hun schuld niet. De camper is verhuurd in Phoenix en jullie leveren hem in in Los Angeles. Is de schuld van het verhuurstation in Phoenix zeiden ze ons :shock:

Zelf geen nota of zo opgemaakt. Dus de volgende mensen die dezelfde 25ft. zullen huren hebben hetzelfde probleem. Ongeloofelijk.

Terwijl wij aan de balie stonden te wachten op onze taxi naar het hotel (1 uur mogen wachten, en dit met early bird?) hebben wij meer mensen zien toekomen met klachten over hun campers dan tevreden mensen.

De volgende keer wordt het toch weer El Monte denk ik.

Olivier
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Laat bovenstaand verhaal een les (of tip) wezen voor toekomstige campergangers.
Als er iets stuk is, wat dan ook, en het irriteert je, bel onderweg naar het service nummer wat je krijgt van de campermaatschappij en ze vertellen je waar in de buurt je het euvel kan laten verhelpen.
Je betaalt het dan met je creditcard en krijgt het geld zonder discussie terug als je de camper inlevert.
Dit geldt voor zover ik weet voor alle camperverhuurders.
Natuurlijk hebben wij onderweg ook wel eens wat dingetjes stuk gehad in al die camperreizen maar het is altijd onderweg netjes opgelost.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ook wij hebben weleens een kapotte koelkast gehad en na overleg heeft Road Bear het betreffende onderdeeltje netjes naar ons opgestuurd, zodat we bij de volgende camping het ding zelf (heel simpel) konden vervangen.

Ook een kapotte slide-out die niet meer naar buiten ging is keurig gerepareerd bij een servicebedrijf in Moab, het heeft ons een vakantiedag gekost, maar in Moab is dat absoluut geen straf.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer