Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dollar rent a car - LAX

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Andréke
Amerika-ontdekker

Dollar rent a car - LAX

Bericht door Andréke »

Hallo iedereen,

Wij vertrekken over drie weken naar de VS. Nu heb ik voor het eerst via Eautohuur een SUV geregeld, voordien via de site van AVIS, het betreft een jeep grand Cherokee of soortgelijke. Maar na wat opzoekingswerk, blijken er enorm veel problemen te zijn met Dollar in LAX. Klantvriendelijkheid, listige manieren om extra kosten aan te rekenen, auto's die op niet veel trekken, heel lange wachttijden, ...

Hieronder een aantal recensies:
http://www.yelp.com/biz/dollar-rent-a-car-los-angeles-3

Maar ook op sites als tripadvisor klagen ze, ik vind geen enkele goede recensie ...

Ik ga nu bellen naar Eautohuur dat ik zeker niet Dollar wil. Iemand enige ervaringen met Dollar in LAX? En iemand suggesties welke maatschappij dan wel te nemen. Of via welke site te boeken.

Op de site van airstop (Sunny cars) heb ik bvb een mooie aanbieding gevonden.

Met vriendelijke groeten,

Andres
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Dollar rent a car - LAX

Bericht door pbuyse1 »

In alle geval geen lange wachtijden gehad bij dollar LAX. Ze hadden niet de auto die we geboekt hadden, maar hebben een andere gekregen, mochten zelf kiezen tussen een reeks auto's.
Je hebt natuurlijk altijd de sales pitch, are you sure you don't want this or that. Just say NO en off you go.
Andréke
Amerika-ontdekker

Bericht door Andréke »

Bedankt voor je snelle reactie. Zal wrsch het ene moment druk zijn, andere minder. Maar waren de auto's verzorgd ? Dat je de auto niet krijgt die je besteld heb kan ik perfect aanvaarden, zolang hij maar even groot is :) . Maar blijkbaar waren de auto's ook niet zo in orde van binnen, dan betaal ik liever een beetje meer om een deftige auto te krijgen.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Wij hebben veel bij Alamo en Hertz gehuurd op hun site zelf en dit jaar voor het eerst via eBookers.NL bij Budget. Het is altijd goed bevallen. Zowel het boeken (ging gemakkelijk) als het ophalen van de auto's, als de mensen achter de balie.

En meestal vragen ze inderdaad wel of je er iets bij wilt.
Dit jaar bijv. of je geen Roadside assistance extra wilt aanschaffen. Ze brengen het dan dat als je auto niet goed werkt, dat ze je dan komen helpen, maar er hangt een grote sticker achter ze dat deze assistentie is voor als je een lekke band hebt, of geen benzine of verkeerd hebt getankt. Bij echte pech moeten ze je gewoon komen helpen cq. de auto voor je omwisselen. M.a.w. : het is onzin om deze optie te nemen (ik heb nog nooit een lekke band gehad en ben handig genoeg om 'm zelf om te wisselen en heb ook nog nooit zonder benzine gestaan). Maar dat zegt natuurlijk niet dat ze 't niet mogen proberen te verkopen :wink:
Andréke schreef:... Klantvriendelijkheid, listige manieren om extra kosten aan te rekenen, auto's die op niet veel trekken, heel lange wachttijden, ...
Een gewaarschuwd mens telt dus voor 2.
Als je weet dat ze 't gaan proberen dan kun je je daar op instellen.
Als de auto's gewoon slecht zijn, dan kun je je daar natuurlijk niet op instellen. Ik heb geen ervaring met Dollar.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Andréke schreef: Maar na wat opzoekingswerk, blijken er enorm veel problemen te zijn met Dollar in LAX. Klantvriendelijkheid, listige manieren om extra kosten aan te rekenen, auto's die op niet veel trekken, heel lange wachttijden, ...
Wij hebben dit jaar ook voor het eerst - via Eautohuur - een auto gehuurd bij Dollar in Los Angeles. En we hebben inderdaad te maken gehad met die listige manier om extra kosten aan te rekenen. De man die ons hielp was hartstikke vriendelijk, we hebben heel gezellig met hem staan te kletsen. Maar tussen het lachen door was het van 'teken even hier' en 'zet daar je paraaf', en blijkbaar hebben we daardoor toch getekend voor een extra verzekering die hij niet aan ons heeft gemeld. Eenmaal thuis zagen we dat er door Dollar een bedrag van onze creditcard werd afgeschreven, we hebben toen meteen protest aangetekend. Dat was overigens wel succesvol, we hebben het geld grotendeels weer teruggekregen. Ik weet het, het is stom om er zomaar van uit te gaan dat het genoeg is om mondeling aan te geven dat je niets extra's wilt, en dan klakkeloos alles te tekenen :oops: Dat overkomt ons de volgende keer dus echt niet meer!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Tris en Suus
Amerika-ontdekker

Bericht door Tris en Suus »

US-fanboy schreef:..

En meestal vragen ze inderdaad wel of je er iets bij wilt.
Dit jaar bijv. of je geen Roadside assistance extra wilt aanschaffen. Ze brengen het dan dat als je auto niet goed werkt, dat ze je dan komen helpen, maar er hangt een grote sticker achter ze dat deze assistentie is voor als je een lekke band hebt, of geen benzine of verkeerd hebt getankt. Bij echte pech moeten ze je gewoon komen helpen cq. de auto voor je omwisselen. M.a.w. : het is onzin om deze optie te nemen (ik heb nog nooit een lekke band gehad en ben handig genoeg om 'm zelf om te wisselen en heb ook nog nooit zonder benzine gestaan). Maar dat zegt natuurlijk niet dat ze 't niet mogen proberen te verkopen :wink:
...
Doordat mijn broertje pech had gekregen in Frankrijk en geen lid was van ANWB ben ik mijn reisverzekering nog eens gaan nabellen en het bleek dat huurautos niet zijn gedekt. Ik was dus van plan om extra road-assistence af te sluiten maar ga nu twijfelen.
Zoals je al zegt is een lekke band geen probleem maar als de auto het helemaal niet meer doet dan heb ik geen zin om een garage te moeten regelen en in het ergste geval aan dag of meer ergens vast te zitten.

Ik heb de auto gehuurd bij dollar via Eautohuur met een standaard pakket.
Wat ik wil is dat ik bij "echte" autopech een vervangende auto krijg?
Moet ik nu wel of niet Road-assistence aflsuiten?
Onze blog SW 2010 / NE 2012 http://truususa.waarbenjij.nu
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Onze huurauto is in New York ooit een keer door de parkeerpolitie weg gesleept naar de Navy Yard in Brooklyn en met één telefoontje naar Hertz hebben zij het probleem prima opgelost; de boete moesten we uiteraard zelf betalen :wink:

Mij werd toen verteld dat de verhuurmaatschappij ook zorgt voor vervangend vervoer als je huurauto het onverhoopt niet meer doet, maar of dat inderdaad nu nog steeds zo is; geeft de site van de verhuurder hier geen uitsluitsel over?

Dat de ANWB ongemakken aan een huurauto niet dekt, vind ik wel begrijpelijk.
barbamama
Amerika-ontdekker

Bericht door barbamama »

Iemand ervaringen met Dollar in Las Vegas?
We zullen iig ons niets aan laten smeren, maar je moet uiteindelijk wel wat tekenen :wink:
Tris en Suus
Amerika-ontdekker

Bericht door Tris en Suus »

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ohuur+pech
Voor ik reageerde had ik nog niet gezocht op het forum, maar ik vond bovenstaande link. Dat geeft mij al meer duidelijkheid.

Wat betreft het aansmeren van een extra verzekering, denk ik dat je gewoon goed moet opletten en niks zomaar ondertekenen.
Vooraf uitzoeken wat je wel en niet nodig hebt helpt daar dan bij. In nederland teken je ook niet zomaar iets dus waarom dan wel op vakantie?
Onze blog SW 2010 / NE 2012 http://truususa.waarbenjij.nu
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

DVDGuy schreef: Mij werd toen verteld dat de verhuurmaatschappij ook zorgt voor vervangend vervoer als je huurauto het onverhoopt niet meer doet

Je hebt een auto gehuurd en één van de eigenschappen daarvan is dat je er in kunt rijden.
De verhuurder moet er dus voor zorgen dat dit mogelijk is, tenzij je het natuurlijk zelf onmogelijk maakt.

Als je ze dus moet bellen omdat ze een "ondeugdelijk product" geleverd hebben kun je altijd nog aangeven dat je geen schadevergoeding eist voor verloren vakantiedagen als ze een beetje voortmaken.

Ook hier nog maar eens mijn tip.

Als je lang of meerdere keren per jaar gaat en "roadside" overweegt, kijk dan ook eens naar een AAA lidmaarschap.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

barbamama schreef:Iemand ervaringen met Dollar in Las Vegas?
Ja, wij, twee keer dit jaar

De eerste keer was er geen enkele auto meer, volgende dag terugkomen.
Taxi kosten zijn vergoed, ontvangen compensatie voor de gemiste huurdag € 75,00

De tweede keer geen probleem, wel pushen van de roadside service.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Langere rijen in Vegas dan LAX voor ons. In Vegas zelf auto mogen kiezen. Paar dagen later terug gebracht omwille van raar geluid. Wissel geen probleem.
Roadside assistance ook hier gepushed. Je moet inderdaad een paar keer tekenen op rental agreement, maar daar ligt het aan jou om goed te kijken wat je tekent, normaal moet er overal decline staan voor wat je niet wil.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Tris en Suus schreef:Wat ik wil is dat ik bij "echte" autopech een vervangende auto krijg?
Moet ik nu wel of niet Road-assistence aflsuiten?
Nee dat hoeft niet, onze auto gehuurd bij Dollar in 2008 ging kapot in Tucson en er werd netjes een andere auto gebracht en "onze" werd afgesleept en dat was het, voor de duidelijkheid we hadden geen road side assistence afgesloten.
gyatso
Amerikafan

Bericht door gyatso »

Wij hadden de auto vorig jaar bij Dollar in Los Angeles. Kwamen daar in de avond aan, stond geen lange rij. Op de balie staat een klein kastje, ze lopen de rekening met je door en op het moment dat je ergens mee akkoord gaat moet je even op ja drukken. Hier moet je dus goed opletten, want ook in ons geval hadden ze het zonder te overleggen maar even een verzekering er tussen gepropt. Uiteraard ook hier het standaard gezeur over upgrades en verzekeringen, maar dat schijnt erbij te horen. Kreeg helaas niet de auto waarom ik had gevraagd, mits ik wilde bijbetalen. Konden buiten uit een vijftal auto's, drie merken kiezen. Later nog wel geld terug gehad omdat men een klasse auto lager hadden meegegeven. Ik heb nu in totaal drie keer een auto gehuurd bij Dollar, waarvan er twee keer problemen waren. Wij dus nooit meer Dollar.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Mijn ervaring met ANWB en huurauto zijn anders. Ik had pech met m'n huurauto in NL toen ik daar was voor de begravenis van mijn moeder. Een vriendin heeft toen de ANWB gebeld, die kwamen, aksepteerden mijn AAA kaart zonder problemen, en na een uur kon ik weer rijden.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

gyatso schreef:Wij hadden de auto vorig jaar bij Dollar in Los Angeles. Kwamen daar in de avond aan, stond geen lange rij. Op de balie staat een klein kastje, ze lopen de rekening met je door en op het moment dat je ergens mee akkoord gaat moet je even op ja drukken.
Dat kastje is bij ons niet gebruikt (ook Dollar in Los Angeles). De rekening werd met ons gewoon mondeling doorgenomen, het probleem was dat de man in kwestie zei dat we tekenden voor 'decline' (wat we dus hadden aangegeven) terwijl we dus blijkbaar tekenden voor 'accept'. Te veel vertrouwen in de mensheid gehad dus.... Het feit dat Dollar - na ons protest - het grootste deel van het geld zonder verdere discussie heeft terugbetaald doet ons vermoeden dat het niet iets eenmaligs is geweest.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Andréke
Amerika-ontdekker

Bericht door Andréke »

Iedereen bedankt voor de reacties ! !

Uiteindelijk dan toch besloten om eens te bellen naar eautohuur, en ik moet zeggen dat de klantenservice echt TOP is. Aan de telefoon kreeg ik wel geen Nederlandse dame, maar een Engelse dame die mij vooruithielp. Maar als je naar de VS trekt is dit niet echt een probleem eh :D .

Ik heb haar verteld over de negatieve commentaren ivm Dollar op LAX, en de VS in het algemeen mss. En zij gaf zelf ook toe dat ze daar nog al problemen met hebben gehad. Ik kon onmiddellijk veranderen van auto, ik heb de uren ook ineens even aangepast. En we konden zelf kiezen bij welk bedrijf we onze auto konden huren. omdat we binnenkort al vertrekken was er natuurlijk niet al te veel keuze meer. Eerst stelde ze de Blazer en Trailblazer voor van AVIS, waar ze de Trailblazer van aanraadde. En deze was goedkoper dan de Grand Cherokee van Dollar. Waar we later het verschil gewoon teruggestort gingen krijgen.

Maar omdat we ondertussen met nog een extra persoon gaan heb ik voor een full size gekozen, de Durango of Tahoe bij Alamo. Waar ze nog bij vertelde dat er een mogelijkheid is dat we de luxe versie van Durango gaan krijgen omdat Alamo een aantal luxe edities van de Durango's in hun full size assortiment hebben. Uiteindelijk heb ik een 94 Euro extra moeten betalen voor 14 dagen. Ze vertelde ons ook nog eens om zeker geen verzekeringen aan te nemen want daar betaal je al voor.

15 minuten later had ik de nieuwe voucher al in mijn mailbox steken.

Dus om wat reclame te maken voor eautohuur, klantvriendelijkheid een 10 ! !

Nu nog hopen dat alles in de VS goed verloopt met de auto :D .
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat

Bericht door DVDGuy »

:thumbup: Fijn, dat je uiteindelijk goed geholpen bent
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Vorig jaar bij Dollar de auto gehaald en gebracht op LAX.
In Nederland bij Exit geboekt en via hun een gratis upgrade gehad van fullsize naar premium.
Niks proberen aan te smeren en zonder roadassistance meegenomen.
Heen en terug prima geholpen zonder zelfs maar te vragen om iets extra af te sluiten.
Bij Orlando ook dezelfde wagen gehuurd en hier waren ze erg vervelend.
Auto was er niet dus kwam de manager die ging bellen en ons een minivan wou geven.
Die wilden wij niet en hij werdt boos.Uiteindelijk heeft hij via Alamo ons de wagen meegegeven.
verder geen klagen over Dollar al vondt ik dit jaar in Denver Alamo een stuk beter
maar goed nu mochten we onze auto kiezen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer