Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Contract omzetten bij USA-Reisen.de

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Contract omzetten bij USA-Reisen.de

Bericht door Souraia »

Hallo,

Ik heb voor onze as reis een auto bij Usa reisen geboekt op naam van mijn echtgenoot en zonder bijrijder. Nu wil ik deze echter veranderen in nog een bijrijder (hij) en ik als hoofd aanvrager. Wie weet of dit nog mogelijk is?
Ik heb ze inmiddels wel gemaild hoor, maar omdat het vandaag zondag is verwacht ik geen mail vandaag van ze.
Ik heb overings het duurste pakket genomen.
Laatst gewijzigd door markro op 04 jul 2010, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking, mede i.v.m. zoekfunctie van het forum.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: COntract omzetten bij Usa reisen

Bericht door US-fanboy »

Alles is mogelijk. Je zult er misschien alleen wat kosten bij krijgen.

Niet dat 't me wat aangaat (maar ik ben redelijk nieuwsgierig :wink: ) : waarom wil je 't omzetten ?

BTW: Ik denk dat als je het omzet, dat je het beter pas bij het autoverhuur doet dan bij USA-reizen. Ik denk dat de eerste geen kosten in rekening brengt en USA-reizen wel (administratie-kosten). Wij hebben het vorig jaar namelijk ook moeten omzetten van mijn persoontje als bestuurder naar mijn vrouw als bestuurder. Ik was namelijk mijn rijbewijs vergeten :oops: en mocht 'm daarom niet rijden.
Het omzetten kostte ons niets (bij Hertz).

Dit jaar gelukkig een nieuw rijbewijs in creditcard-formaat, dus die vergeten we niet meer 8) .
Laatst gewijzigd door US-fanboy op 04 jul 2010, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Contract omzetten bij Usa reisen

Bericht door Souraia »

Haha goede vraag. Ik wil het omzetten omdat het rijbewijs van mijn man bijna niet meer te lezen is. Een nieuwe aanvragen gaat niet meer lukken, hij gaat wel vandaag een internationaal rijbewijs halen bij de ANWB (hopen dat dat lukt) anders kan ik hem ook niet als bijrijder zetten.
US-fanboy
Amerikakenner

Re: Contract omzetten bij USA-Reisen.de

Bericht door US-fanboy »

Dan zou ik het niet eens proberen bij USA-reizen en je man gewoon zijn rijbewijs laten proberen bij de autoverhuur.
Als ze 't niet kunnen lezen dan kun je de verhuur altijd nog overzetten op jouw naam.

:geek: Hou er rekening mee dat als de verhuur op jouw naam staat dat jij dan een creditcard moet kunnen gebruiken. Ehh.. ik was dus m'n rijbewijs vergeten en de verhuur werd op naam van mijn vrouw gezet, maar zij was d'r creditcard vergeten ( jaja... we gaan op vakantie en we nemen mee.... :lol: ) wat de boel weer gecompliceerder maakte.
Uiteindelijk goed gekomen omdat alles prepaid was en zij een contant bedrag aan borg kon betalen.

Nogmaals, ik zou geen verandering doen en daar kijken of ze 't rijbewijs van je man accepteren.
punthooft
Amerika-ontdekker

Bericht door punthooft »

Een andere manier is om helemaal niets te veranderen en te zorgen dat je via een
console de registratie doet. Daar hoef je je rijbewijs niet te laten zien. :thumbup:

Zelf heb ik geen ervaringen met een Int'l rijbewijs. Ik neem altijd gewoon het Nederlandse mee.
Vroeger (papieren versie) keken ze daar nog wel van op. NU het, net als in de VS, pasjes zijn
vragen ze daar ook niets meer over.

Succes!
Vincent
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Volgens mij hoeft de hoofdbestuurder niet dezelfde persoon te zijn als de CC-houder wel moeten beide aanwezig zijn bij het ophalen van de auto.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Oh oke, dus eigenlijk gewoon zo laten en bij de Alamo (mochten ze vervelend doen) omzetten. Ik heb mijn cc natuurlijk bij me :)

Bedankt voor de adviezen, daar kan ik wat mee.

Oh ja mijn man was net bij de ANWB maar ze raadde hem een int rijbewijs af, omdat die alleen geldig is icm met je gewone rijbewijs. Dus niet als vervanging.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Vincent wat is een console?
punthooft
Amerika-ontdekker

Bericht door punthooft »

Veel autoverhuur maatschappijen hebben tegenwoordig meerdere computers (=consoles) staan.
Hier hou je je uitgeprinte bevestiging onder een scanner. Geeft aan wat je nog meer wilt hebben
(extra verzekeringen/kinderstoeltjes etc) en dan krijg je een uitdraai met de locatie van je auto.
Er komt dan geen mens meer aan te pas.

Hetzelfde gaat handig met inchecken op Schiphol.

Vincent
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Oh oke dat is handig. Ik hoop dat Alamo op Denver dit ook hebben.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Hihihi, de ANWB raadde het internationale rijbewijs af??!! Dat is ook voor het eerst dat ik hier van hoor. Tenslotte verdienen ze er geld mee ;)
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Slechte werknemer, kost de baas geld. :wink:
punthooft
Amerika-ontdekker

Bericht door punthooft »

Het Int'l rijbewijs is enkel een vertaling (!) en geen geldig rijbewijs.

Vincent
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ja dat zei ik ook al, maar kennenlijk wel eerlijk van haar. Net zoals Vincent al aangaf, het is geen geldig document.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Maar als de rijbewijs van je man _bijna_ niet meer te lezen is, is het het dan misschien verstandig om sowieso een nieuw rijbewijs aan te vragen?
Je hebt namelijk kans dat als je gewoon aangehouden wordt in Nederland, dat een agent hem ook ongeldig verklaard en je dan een boete kan krijgen van 'rijden zonder geldig rijbewijs'.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Rob schreef:Volgens mij hoeft de hoofdbestuurder niet dezelfde persoon te zijn als de CC-houder wel moeten beide aanwezig zijn bij het ophalen van de auto.
Bij Hertz dus wel. Mijn creditcard mocht niet gebruikt worden icm haar rijbewijs. Andere verhuurmaatschappijen hebben we 't nog niet meegemaakt (vergeet gelukkig niet zo vaak m'n rijbewijs 8) ).

Edit: ben net ff aan het kijken bij Budget omdat we daar onze auto huren dit jaar
Budget schreef: Can I use another person's credit card with their permission?
No. At the time of rental, the renter is required to present a valid driver's license and credit card with his/her name imprinted on it. The name/address on the credit/debit card MUST match the name/address on the driver’s license.
Is dus toch bij meer maatschappijen.
Laatst gewijzigd door US-fanboy op 07 jul 2010, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ja dat moet hij absoluut doen Space Ace, gelukkig is hij nog niet aangehouden. Hij vergat het elke keer en nu opeens denk ik eraan en is het te laat om het nog aan te vragen. Dus na de vakantie gaat hij dat gelijk doen.

Us Fanboy heb je dan helemaal niet gereden in Amerika toen je je rijbewijs niet bij je had?
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

:oops: Ahum.... :roll: jawel... :oops:

Je moet je alleen wel bewust zijn van het risico.
Niet zozeer een agent die je aanhoudt en je een bekeuring geeft, maar als je een aanrijding hebt dan heb je een groter probleem dan wanneer dat in NL gebeurt.
De verzekering zal niets uitbetalen en de kosten kunnen vele malen hoger zijn dan hier in NL. Het is dus absoluut niet verstandig.

(Maar ja, soms wint eigenwijsheid het van verstand en doe je dingen die je beter niet kunt doen :wink: )
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

punthooft schreef:Veel autoverhuur maatschappijen hebben tegenwoordig meerdere computers (=consoles) staan.
Hier hou je je uitgeprinte bevestiging onder een scanner. Geeft aan wat je nog meer wilt hebben
(extra verzekeringen/kinderstoeltjes etc) en dan krijg je een uitdraai met de locatie van je auto.
Er komt dan geen mens meer aan te pas.

.

Vincent
Ik heb begrepen dat dit alleen voor amerikanen werkt!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik zou even contact opnemen met USA-Reisen of ze dit kosteloos kunnen aanpassen daar zijn ze volgens mij redelijk coulant mee. Als ze dat niet doen dan kun je het waarschijnlijk zonder problemen ter plaatse aan laten passen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer