Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dringende hulp!!
-
- Amerikafan
- Partner van: Richard
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Dringende hulp!!
hallo Anja,
ik krijg ook de bibbers in de beben want nav jouw topic keek ik zojuist in mijn ticket en mijn naam staat ook aan elkaar. vanriet ipv van riet. Echter op de factuur staat mijn naam wel juist. Ik zal morgen er maas eens een telefoontje aan wagen
groet Yvonne
ik krijg ook de bibbers in de beben want nav jouw topic keek ik zojuist in mijn ticket en mijn naam staat ook aan elkaar. vanriet ipv van riet. Echter op de factuur staat mijn naam wel juist. Ik zal morgen er maas eens een telefoontje aan wagen
groet Yvonne
Jullie moeten je waarschijnlijk geen zorgen maken. Ik heb ook een familienaam in twee woorden, maar dat wordt door vliegmaatschappijen meestal aan elkaar geschreven, is gewoon een regeltje in de vliegwereld.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat is geen probleem, op elke ticket staat de naam aan elkaar geschreven.
Het probleem met het ticket van de zus van Manja is het "echtgenote van" gedeelte. Dat wordt meestal niet op tickets vermeld en kan verwarrend werken. Meestal wordt er gewoon aleen de meisjesnaam vermeld of de getrouwde naam.
Marjon
Het probleem met het ticket van de zus van Manja is het "echtgenote van" gedeelte. Dat wordt meestal niet op tickets vermeld en kan verwarrend werken. Meestal wordt er gewoon aleen de meisjesnaam vermeld of de getrouwde naam.
Marjon
-
- Amerikafan
- Partner van: Richard
- Aantal x V.S. bezocht: 6
pfft gelukkig weer een zorg minder, dank je wel Marjan en SenT, ik kan rustig gaan slapen.
Heb in dat kader een vraagje. Inmiddels onze E tickets ontvangen en daarop staat eerst de achternaam/voornaam. (eerste doopnam zoals in paspoort) Ik heb begrepen dat dat de juiste vermelding is ook al heb je meer doopnamen.
Op het retouticket (= een apart e-ticket) echter (we vliegen met 5 terug vanaf New York JFK naar dusseldorf) staan op het ticket alle doopnamen en de achternaam aan elkaar/voornaam. ook weer alles exact zoals in het paspoort vermeld.
Vb: Suzanne Alberta Jansen in het paspoort staat op het retourticket als ALBERTAJANSEN/SUZANNEMRS met daarachter de geboortedatum. Mijn vraag is of dit voor het retourticket problemen kan opleveren?
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Op het retouticket (= een apart e-ticket) echter (we vliegen met 5 terug vanaf New York JFK naar dusseldorf) staan op het ticket alle doopnamen en de achternaam aan elkaar/voornaam. ook weer alles exact zoals in het paspoort vermeld.
Vb: Suzanne Alberta Jansen in het paspoort staat op het retourticket als ALBERTAJANSEN/SUZANNEMRS met daarachter de geboortedatum. Mijn vraag is of dit voor het retourticket problemen kan opleveren?
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Het klinkt als of op het retour ticket haar achternaam ALBERTAJANSSEN is en dat lijkt me toch problemen te gaan geven. Ik zou dit toch even nagaan bij de verkoper waarom je terugticket de naam op een andere wijze noteert als het heenticket.
Bedankt voor de reactie. Ik laat het toch maar even wijzigen voor alle zekerheid. Ook Cheaptickets meldt dat de achternaam moet staan zoals in het paspoort en dat men op NY JFK extra streng schijnt te zijn.
Nu staat er op het ticket eerst de achternaam/voornamen conform paspoort. Kost weliswaar € 50,00 per ticket aan administratiekosten, maar beter dat dan "stuck on the airport"....
Nu staat er op het ticket eerst de achternaam/voornamen conform paspoort. Kost weliswaar € 50,00 per ticket aan administratiekosten, maar beter dat dan "stuck on the airport"....
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom schrijven jullie nederlndse nederlanders je naam niet volluit?
Ik kom dit zo vaak tegen en je weet dan niet eens of het een man of een vrouw is.
Initialen zal wel iets zijn dat ik in mijn 15 jaar amerika vergeten ben
Ik kom dit zo vaak tegen en je weet dan niet eens of het een man of een vrouw is.
Initialen zal wel iets zijn dat ik in mijn 15 jaar amerika vergeten ben

@Klaas
Ik vind het toch raar. Ik neem aan dat je een retourtje hebt gekocht en niet 2 enkeltjes en dat je dus bij het boeken de tenaamstelling hebt doorgegeven op 1 manier. Het is dan toch raar dat de tenaamstelling op het ticketgedeelte voor de heenreis anders is als voor de terugreis? Ik zou dit toch eerst eens aan Cheaptickets voorleggen, betalen kan altijd nog.
Ik vind het toch raar. Ik neem aan dat je een retourtje hebt gekocht en niet 2 enkeltjes en dat je dus bij het boeken de tenaamstelling hebt doorgegeven op 1 manier. Het is dan toch raar dat de tenaamstelling op het ticketgedeelte voor de heenreis anders is als voor de terugreis? Ik zou dit toch eerst eens aan Cheaptickets voorleggen, betalen kan altijd nog.
Nee, ik heb een ticket van Duss naar Sf en terug naar NY. Vevrolgens heb ik een tweede ticket geboekt van NY nar Dusseldorf, vandaar. Overigens zegt Cheaptickets doodleuk dat jezelf verantwoordelijk bent voor je ticket. Das dan weer het nadeel als je goedkoop je tickets boekt.....
Wat meer duidelijkheid op hun site over de tenaamstelling zou toch wel aardig zijn.
Wat meer duidelijkheid op hun site over de tenaamstelling zou toch wel aardig zijn.
Was een multi-city ticket met stopover in New York op de terugweg niet goedkoper en handiger geweest als losse kaartjes? Alleen die afweging is een gepasseerde station, maar zo is inderdaad goedkoop ook wel duurkoop want cheaptickets (en iedere andere ticketverkoper en vliegtuigmaatschappij) heeft in die zin gelijk dat je zelf verantwoordelijk bent voor de tenaamstelling. In de vliegwereld en al wat daar bij samenhangt is trouwens alleen de eerste voornaam voldoende. Dus Jansen/Suzanna is genoeg als je volledig Suzanna Alberta Jansen heet. Maar de eerste naam en de achternaam moeten wel goed gespeld zijn. Dus niet Suzanne als het Suzanna moet zijn en ook niet de roepnaam Suus.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe bedoel je dit Mark, ik snap het niet ?ned in MO schreef:Waarom schrijven jullie nederlndse nederlanders je naam niet volluit?
Marjon
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou bijvoorbeeld dat ik veel paypal accounts voor bij zie gaan en regelmatig zie ik dan P.M.S Smit of P. Smit.
Ik weet dan niet of het Piet of Petra Smit is. Dat is toch onhandig en veroorzaakt verwarring? Dat blijkt al weer uit de posten die hier neergezet worden.
Ik weet dan niet of het Piet of Petra Smit is. Dat is toch onhandig en veroorzaakt verwarring? Dat blijkt al weer uit de posten die hier neergezet worden.
Helaas heb ik bij de gegevens van mij en mijn vriendin onze initialen opgegeven in plaats van de voornamen.
Toen ik deze fout bemerkte heb ik binnen 24 uur cheaptickets gemailed met het verzoek de gegevens, indien nodig, aan te passen.
Deze aanpassing heeft cheaptickets echter nagelaten aangezien de customer support vertelde dat continental dit niet meer toestond in hun policy. De website van continental verteld echter dat wijziging binnen 24 uur mogelijk is. Continental wil niet meewerken aan de naamswijziging en een refund is niet mogelijk.
Dit betekend dat ik het reisbedrag (1550 dollar) kwijt ben, en niet kan vliegen.
Mijn rechtsbijstand heeft enkel europa dekking.
Wat moet ik nu doen? heeft iemand tips suggesties of ideeen?
Weet iemand under welke overkoepelende organisatie cheaptickets.com valt?
Hoop dat iemand kan helpen.
Met vriendelijke groet,
V.Sleijpen
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh oké.
Ik schrijf meestal gewoon mijn voornaam erbij, Maar op sommige sites e.d vragen ze alleen initialen, dus dan vul ik dat in.
Marjon
Ik schrijf meestal gewoon mijn voornaam erbij, Maar op sommige sites e.d vragen ze alleen initialen, dus dan vul ik dat in.
Marjon
Ja, als ze mijn initialen vragen dan geef ik die. Mijn voornaam trouwens ook. Op mijn cc wilde ik eigenlijk gewoon ook mijn voornaam erop hebben en dit kon bij American Express wel maar bij Mastercard niet.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
@jolanxyz
Heb inderdaad wel naar een multiticket gekeken met stopover, maar dat was duurder dan 2 losse tickets. Ik heb beide tickets (van Duss naar SF en terug naar NY alsmede NY naar Duss) voor totaal € 800,-- gekocht. (Dus incl. de vlucht van NY naar Duss.) Over 5 tickets (we gaan met z'n vijven) verspreid heb ik voor de naamswijziging per ticket dus € 30,-- moeten betalen. Hoewel zondegeld, is het overkomelijk.
In ieder geval gaat het m'n vakantie niet bederven, en das ook wat waard.
Heb inderdaad wel naar een multiticket gekeken met stopover, maar dat was duurder dan 2 losse tickets. Ik heb beide tickets (van Duss naar SF en terug naar NY alsmede NY naar Duss) voor totaal € 800,-- gekocht. (Dus incl. de vlucht van NY naar Duss.) Over 5 tickets (we gaan met z'n vijven) verspreid heb ik voor de naamswijziging per ticket dus € 30,-- moeten betalen. Hoewel zondegeld, is het overkomelijk.
In ieder geval gaat het m'n vakantie niet bederven, en das ook wat waard.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Enige probleem met losse tickets is dat als je verschillende maatschappijen hebt en er een vliegtuig vertraging heeft waardoor je de volgende mist je waarschijnlijk dat laatste ticket kwijt bent
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 3275 Weergaves
-
Laatste bericht door jill1234
-
- 36 Reacties