Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

auto of trein naar Schiphol

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
albert gerrits
Amerika-ontdekker

auto of trein naar Schiphol

Bericht door albert gerrits »

Hoi allemaal
Normaal gaan we met de auto naar Schiphol maar we gaan het dit jaar eens met de trein proberen vanuit Wijchen. (7 juni)
Heeft iemand ervaring met de trein naar Schiphol, met name lijkt ons de ochtendspits op de maandagmorgen vrij druk.
Met name hebben we de volgende vragen:
De trein vertrekt om 06.00 uur en is het dan erg druk in de trein (aankomst Schiphol 07.45 uur)
Kan je van te voren treinkaartjes kopen bij een NS-loket of via internet.
Moeten we 1e of 2e klasse nemen in de trein
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes
Albert en Karin
recidivist
Amerikafan

Re: auto of trein naar Schiphol

Bericht door recidivist »

Je zit begin juni dus inderdaad nog volop in de spits. Grote kan op redelijke drukte in de trein. Als je het er voor over hebt, dan vind je in de 1e klasse eenvoudiger een plekje dan in de 2e...maar...afhankelijk van de grote van je koffers ben je misschien wel 'veroordeeld' tot het balkon. Tussen de stoelen kan je een kleine koffer wel kwijt, een grote past vaak alleen maar in het gangpad. Even over nadenken dus.

Zelfs in Wijchen staat tegenwoordig een kaartjesautomaat. Je kan daar gewoon nu al kaartjes kopen. Let er dan wel op dat je ze 'zonder datum' kiest. Pas op de dag dat je met de trein gaat stempel je ze af op het station (daar staan weer andere apparaten voor op het peron). Niet vergeten anders krijg je bij controle een boete.

Afhankelijk van de duur dat je gaat is het misschien voor jullie wel voordeliger om een last minute te boeken bij de bekende hotelketen met de Toekan op het dak. Soms kan je daar voor 5 tientjes p.p. slapen (last minute) en kan je gewoon je auto (gratis) bij het hotel laten staan tijdens je vakantie. Vervoer van en naar het vliegveld gaat dan via (gratis) shuttlebusjes. Meer info vind je wel op hun site. (Kan je toch nog uitslapen op de eerste dag van je vakantie!)
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

recidivist schreef:Afhankelijk van de duur dat je gaat is het misschien voor jullie wel voordeliger om een last minute te boeken bij de bekende hotelketen met de Toekan op het dak. Soms kan je daar voor 5 tientjes p.p. slapen (last minute) en kan je gewoon je auto (gratis) bij het hotel laten staan tijdens je vakantie. Vervoer van en naar het vliegveld gaat dan via (gratis) shuttlebusjes. Meer info vind je wel op hun site. (Kan je toch nog uitslapen op de eerste dag van je vakantie!)
Dit is helemaal geen gek idee. Over 3 weken slaap ik er ook en laat ik de auto er 4 weken staan. Ze hebben een zogn. Park, Sleep, Fly Voorjaars Special. Vorig jaar dit ook gedaan en heerlijk relaxed aan de vakantie begonnen. :D

Ook ik kies hiervoor om de ochtendspits te mijden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

Als ik in de trein van 7 uur uit arnhem zit, is het echt niet zo druk. Nu reizen jullie waarschijnlijk via Den Bosch maar volgens mij zit je redelijk voor de spits. Je kan ook via internet al van te voren kaartjes kopen met ideal.
Afbeelding
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

En ik reis elke ochtend van Den Bosch naar Utrecht (06.53 uur of 07.23 uur). Die van 06.53 uur is totaal niet druk en die van 07.23 uur begint het op gang te komen. Ik zie via de NS-site dat jullie dan de trein van 06.38 uur hebben vanuit Den Bosch. Nou, gegarandeerd NIET druk :) (maar dat kan ik morgen nog even verifiëren bij twee collega's van me. Zij hebben elke dag wel de trein van 06.38 uur).
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Iemand enig idee hoe dit in het weekend zit qua drukte dan? Wij vertrekken 12 juni en dan vanuit Meppel.

En ik zag dat Schiphol zelf aanraadt om bij vluchten naar buiten Europa adviseert om 3 uur van te voren aanwezig te zijn om in te checken. Onze trein vertrekt om 4 voor heel en komt dan rond .40 op Schiphol aan (doet er ongeveer 1 uur en 3 kwartier over). Onze vlucht vertrekt om 13.15. Dan is het toch onzin om om 7.56 te vertrekken en er om 9.40 al te staan??? De vorige keer dat ik vloog heb ik me daar wel netjes aan gehouden. Die vlucht vertrok om 12 uur en toen zijn we rond een uur of 7 met de auto van huis vertrokken (auto duurt even lang als trein). Toen waren we er om kwart voor 9 en ik kon nog niet eens inchecken want de balie was nog niet open!

Er vertrekt wel een trein vanuit Meppel om 8.16 en dan zijn we dus wel 3 uur van tevoren op Schiphol, maar dan moeten we 2 keer overstappen en dat lijkt me niks met koffers.

Is 2,5 uur van tevoren op Schiphol zijn voldoende of moeten we toch vroeger komen? Hoe doen andere forumgebruikers dit?
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

als je vannaf Meppel naar Zwolle gaat en daar op de Schiphollijn overstapt hoef je verder niet meer over te stappen.
Ik reis altijd met de trein vanaf Zwolle. Maar 1 keer een probleem gehad toen ze maar 2 treinstellen hadden voor de eerste vakantie zaterdag.
rijocaer
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

:offtopic: Ik zie dat Albert uit Wijchen komt..........leuk daar ben ik ook geboren en opgegroeid.
Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, wij rijden altijd met een huurauto richting Schiphol. Onze zoon, wonend in Nijmegen, reist altijd 2e klas per trein naar Schiphol.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nonaj
Amerikakenner

Bericht door Nonaj »

rijocaer schreef:als je vannaf Meppel naar Zwolle gaat en daar op de Schiphollijn overstapt hoef je verder niet meer over te stappen.
Ik reis altijd met de trein vanaf Zwolle. Maar 1 keer een probleem gehad toen ze maar 2 treinstellen hadden voor de eerste vakantie zaterdag.
De Schiphollijn komt uit Groningen en is tot Zwolle een stoptrein, dus daar kunnen we in Meppel al in stappen en dan lekker tot Schiphol blijven zitten. Ik zit nu alleen nog te twijfelen of we dan 2.5 uur voordat onze vlucht vertrekt of 3.5 uur voordat ie vertrekt al op Schiphol moeten zijn....3,5 uur lijkt me wat overdreven, maar ik weet niet of 2,5 uur dan aan de krappe kant is?
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik zou liever vroeger dan later gaan.

Ze willen tegenwoordig van alles over je weten voordat je in kunt stappen en als je je vakantie al begint met stress of spanning..........zou niks voor mij zijn.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Eerlijk gezegd zou ik kiezen voor de auto. Voorheen reisde ik ook altijd per trein naar Schiphol maar over een week vertrek ik naar Griekenland (midden in de nacht :o ) en deze keer hebben we besloten met de auto te gaan. Normaal gesproken nemen we altijd een taxi naar het station, kosten; een tientje. Dan heb je 2 retourtickets Rotterdam-Schiphol nodig; 45 euro. Totaal ben je dus 55 euro kwijt. Nu heb ik de smart-parking geboekt welke 89 euro kostte voor 2 weken parkeren. Het scheelt natuurlijk wel ruim 30 euro maar ik ben wel sneller en makkelijker op Schiphol en we hoeven niet midden in de nacht te gaan zeulen met onze koffers.

Ik vermoed dat als je verder van Schiphol woont, zoals jullie, en je reisd met meer dan 2 mensen, je uiteindelijk zelfs goedkoper uit zou kunnen zijn. En het scheelt ook wel wat gedoe met koffers in de trein.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Wij zijn nog nooit met de auto naar Schiphol gegaan :-). Altijd met de trein vanuit Groningen (onze vakantie begint als we in de trein stappen). Zonder overstap naar Schiphol..... heerlijk!!! je kunt nog een tukkie doen. En de treinen zijn nog nooit vol geweest.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Nonaj
Amerikakenner

Bericht door Nonaj »

RiverCola schreef:Eerlijk gezegd zou ik kiezen voor de auto. Voorheen reisde ik ook altijd per trein naar Schiphol maar over een week vertrek ik naar Griekenland (midden in de nacht :o ) en deze keer hebben we besloten met de auto te gaan. Normaal gesproken nemen we altijd een taxi naar het station, kosten; een tientje. Dan heb je 2 retourtickets Rotterdam-Schiphol nodig; 45 euro. Totaal ben je dus 55 euro kwijt. Nu heb ik de smart-parking geboekt welke 89 euro kostte voor 2 weken parkeren. Het scheelt natuurlijk wel ruim 30 euro maar ik ben wel sneller en makkelijker op Schiphol en we hoeven niet midden in de nacht te gaan zeulen met onze koffers.

Ik vermoed dat als je verder van Schiphol woont, zoals jullie, en je reisd met meer dan 2 mensen, je uiteindelijk zelfs goedkoper uit zou kunnen zijn. En het scheelt ook wel wat gedoe met koffers in de trein.
Ik heb een studenten week OV dus dat maak het reizen met de trein ook weer wat goedkoper. Een enkeltje Schiphol kost voor mij iets van 13 euro en voor mijn medereizigers ook. Totaal betalen wij voor de heen- en terugreis 39 euro. De heen reis valt namelijk op zaterdag 12 juni dus dan is mijn OV niet geldig en zullen we beide een enkeltje moeten kopen. Op maandag 21 juni komen we terug en dan is mijn OV geldig dus ik kan gratis naar Meppel reizen en dan hoeven we alleen een enkeltje voor mn vader te kopen.

Smart-parking voor 10 dagen kost ons alleen al 50 euro geloof ik, en daar komt de diesel voor de reis naar Schiphol nog bij. En met de trein kunnen we rechtstreeks naar Schiphol zonder overstappen...en als we er dan zijn is het even de roltrap op en dan de balie zoeken om in te checken 8)
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

Als je de kosten vergelijkt moet je vor de auto natuurlijk benzine en afschrijving meetellen..
Als je dan ook al een kortingskaart hebt en je kan na 9 uur of in het weekend gaan dan wordt de trein nog goedkoper...
Afbeelding
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

melle18 schreef:Als je dan ook al een kortingskaart hebt en je kan na 9 uur of in het weekend gaan dan wordt de trein nog goedkoper...
Yep, zoals hier dus.

We vertrekken over een paar uur naar Schiphol, met de trein :)
Ik heb een jaartrajectkaart van Den Bosch-Utrecht, dus ik hoef alleen vanaf Utrecht nog een enkeltje (met korting dus á 4,70 euro) te kopen en mijn man een enkeltje Den Bosch-Schiphol met korting (á 8,70 euro). Volgens mij ga ik dat nooit redden qua kosten met de auto... (alhoewel, ik heb natuurlijk een zuinig Suzuki Alto'tje... Hmz, zie je ons al met twee vrij grote koffers, een trolley en een rugzak in zo'n mooi klein wagentje zitten :D)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Albert,

Ik vind de trein ideaal, je komt midden in Schiphol aan. Ik denk dat het rustig genoeg is, je kunt prima 2e klas reizen. Het voordeel van heel vroeg vertrekken is dat je op je gemak je bagage ergens neer kunt zettne. Wij hebben altijd een overstap in Leiden en stappen dan op een redelijk drukke trein, maar ook dat lukt altijd prima met de bagage (wij zoeken een plaatsje op en Martin bewaakt de bagage in de tussenruimte :lol: ).

Je kunt eens om 6 uur 's morgens een kijkje nemen om te zien hoe druk het is, en om de kaartjesautomaat uit te proberen en te kijken waar de stempelautomaat staat.
Je kunt hier zien hoe de kaartjesautomaat werkt.
Ik heb nog nooit een e-ticket gekocht, maar dat lijkt me ook wel handig.

Nonaj, ik zou wel de vroege trein nemen, want als je 2,5 uur de tijd hebt en er gaat onderweg iets mis, dan wordt het erg vervelend.

Marianne
albert gerrits
Amerika-ontdekker

Bericht door albert gerrits »

Hoi allemaal
We hebben even gewacht met reageren om rustig te wachten op zoveel mogelijk reacties.
Naar aanleiding van de reacties lijkt het ons inderdaad het beste om lekker met de trein te gaan.
We hebben geen zin om in de maandagmorgenspits van file naar file te rijden.
Aangezien we een camper gehuurd hebben nemen we toch geen koffers mee maar alleen maar 3 reistassen en
die kunnen we denk ik wel kwijt in de trein.
Terug worden we opgehaald omdat we rond 11.00 smorgens landen en dan heeft onze dochter geen lijst van de
ochtend en avondspits.
Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Groetjes uit Wijchen.
enne..... over 12 daagjes vertrekken we en het begint weer heerlijk te kriebelen

Albert en Karin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer