Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen binnen de Verenigde Staten
Vliegen binnen de Verenigde Staten
Hoi allemaal,
Deze zomer ben ik van plan Texas en North Carolina te bezoeken. In de ene staat woont familie en in de andere staat wonen vrienden. Ik vroeg mij af of ik voor de vlucht tussen Texas en North Carolina door de douane apart genomen zal worden en ondervraagd zal worden, of dat ik mij hier geen zorgen over hoef te maken. Ik heb namelijk al een retourvlucht van NL naar Texas en van North Carolina naar NL geboekt, maar bij het boeken van de enkele reis tussen Texas en North Carolina kreeg ik de waarschuwing te lezen dat enkele reizen niet gewaardeerd worden en daardoor raakte ik wat in de war.
Groeten,
Candy
Deze zomer ben ik van plan Texas en North Carolina te bezoeken. In de ene staat woont familie en in de andere staat wonen vrienden. Ik vroeg mij af of ik voor de vlucht tussen Texas en North Carolina door de douane apart genomen zal worden en ondervraagd zal worden, of dat ik mij hier geen zorgen over hoef te maken. Ik heb namelijk al een retourvlucht van NL naar Texas en van North Carolina naar NL geboekt, maar bij het boeken van de enkele reis tussen Texas en North Carolina kreeg ik de waarschuwing te lezen dat enkele reizen niet gewaardeerd worden en daardoor raakte ik wat in de war.
Groeten,
Candy
Re: Vliegen binnen de Verenigde Staten
Ik kan me niet herinneren dat ik bij een vlucht tussen twee staten in de continental US ooit door Immigration of Douane ben aangesproken. Ik ben ze volgens mij zelfs nooit tegengekomen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
De enkele reis waar men niet blij mee is, is een enkele reis van Nederland naar de VS, en het wordt niet alleen niet gewaardeerd: zonder retourticket kom je onder het Visa Waiver Program (dus als je zonder visum minder dan 90 dagen gaat) het land niet eens in. Jij hebt echter al een retourticket, en dus hoef je je geen zorgen te maken. Dat je in de ene staat aan komt, en vanuit een andere vertrekt, dat maakt allemaal niet uit.Candy schreef:dat enkele reizen niet gewaardeerd worden
Bij binnenlandse vluchten ga je niet door de douane, en je zult dan dus ook niet apart worden genomen. Je checkt in, je gaat door security, en je stapt in het vliegtuig - that's it!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Idd.. het net een bus.. waar je je schoenen uit moet en door een metaaldetector moet danDento schreef:
Bij binnenlandse vluchten ga je niet door de douane, en je zult dan dus ook niet apart worden genomen. Je checkt in, je gaat door security, en je stapt in het vliegtuig - that's it!

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
En waar je moet betalen om een tas/koffer mee te mogen nemen (behalve als je Southwest vliegt), en waar je als je geluk hebt toch nog een gratis drankje en een zakje pinda's krijgt, en waar je als je pech hebt 2,5 uur lang de oren van je kop gekletst krijgt door de dame naast je die dan ook nog eens haar iPhone uithaalt om je de foto's van je kleinkinderen te laten zien... 

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Dento schreef: en waar je als je pech hebt 2,5 uur lang de oren van je kop gekletst krijgt door de dame naast je die dan ook nog eens haar iPhone uithaalt om je de foto's van je kleinkinderen te laten zien...

Das dan ook gelijk een voordeel op de bus: een eigen schermpje met films en tv series waarmee je de irritante mensen om je heen uit kan sluiten

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
en nu is Clint een Jehova getuige??

neuh.. meer een loner in vliegtuigen.. ik heb mn lesje wel geleerd 

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-expert
Jullie zijn waarschijnlijk te lief. Gewoon zeggen dat je niets meer wilt horen, en niet meer reageren, en eventueel iemand van het cabinepersoneel vragen of ze iets kunnen doen. Of waarschuwen dat als ze niet ophouden, je de persoon mee zal sleuren naar de deur en ze uit het vliegtuig zal gooien.
Zo doen we dat in Brooklyn temniste.
Zo doen we dat in Brooklyn temniste.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
met of zonder valschermOf waarschuwen dat als ze niet ophouden, je de persoon mee zal sleuren naar de deur en ze uit het vliegtuig zal gooien.

kan soms ook meevallen : ooit op een vliegveld 10 minuten gepraat met een mevrouw uit New Orleans, we konden onmiddellijk bij haar logeren en ze ging een barbeque organiseren en nog zo van alles. hebben het toch maar niet gedaan.
jacques
Yoooo, thanks iedereen voor het beantwoorden
(Ben een totale n00b wat betreft reizen...)
xxx
Candy

(Ben een totale n00b wat betreft reizen...)
xxx
Candy
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben afgelopen Maandag van Buffalo naar New York city gevlogen en inderdaad alleen door de metaaldetector, geen probleem.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nog een geluk dan dat ze niet haar voet tussen de vleigtuigdeur had gehouden...Geert1976 schreef:en nu is Clint een Jehova getuige??![]()
![]()

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Haha nee dat had weer voor extra vertraging gezorgd, zo'n bloedende voet 

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4666 Weergaves
-
Laatste bericht door peterd87