Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen binnen de Verenigde Staten

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Candy
Amerika-newbie

Vliegen binnen de Verenigde Staten

Bericht door Candy »

Hoi allemaal,

Deze zomer ben ik van plan Texas en North Carolina te bezoeken. In de ene staat woont familie en in de andere staat wonen vrienden. Ik vroeg mij af of ik voor de vlucht tussen Texas en North Carolina door de douane apart genomen zal worden en ondervraagd zal worden, of dat ik mij hier geen zorgen over hoef te maken. Ik heb namelijk al een retourvlucht van NL naar Texas en van North Carolina naar NL geboekt, maar bij het boeken van de enkele reis tussen Texas en North Carolina kreeg ik de waarschuwing te lezen dat enkele reizen niet gewaardeerd worden en daardoor raakte ik wat in de war.

Groeten,

Candy
Bramster
Amerika-expert

Re: Vliegen binnen de Verenigde Staten

Bericht door Bramster »

Ik kan me niet herinneren dat ik bij een vlucht tussen twee staten in de continental US ooit door Immigration of Douane ben aangesproken. Ik ben ze volgens mij zelfs nooit tegengekomen.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Candy schreef:dat enkele reizen niet gewaardeerd worden
De enkele reis waar men niet blij mee is, is een enkele reis van Nederland naar de VS, en het wordt niet alleen niet gewaardeerd: zonder retourticket kom je onder het Visa Waiver Program (dus als je zonder visum minder dan 90 dagen gaat) het land niet eens in. Jij hebt echter al een retourticket, en dus hoef je je geen zorgen te maken. Dat je in de ene staat aan komt, en vanuit een andere vertrekt, dat maakt allemaal niet uit.

Bij binnenlandse vluchten ga je niet door de douane, en je zult dan dus ook niet apart worden genomen. Je checkt in, je gaat door security, en je stapt in het vliegtuig - that's it!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dento schreef:
Bij binnenlandse vluchten ga je niet door de douane, en je zult dan dus ook niet apart worden genomen. Je checkt in, je gaat door security, en je stapt in het vliegtuig - that's it!
Idd.. het net een bus.. waar je je schoenen uit moet en door een metaaldetector moet dan :roll:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

En waar je moet betalen om een tas/koffer mee te mogen nemen (behalve als je Southwest vliegt), en waar je als je geluk hebt toch nog een gratis drankje en een zakje pinda's krijgt, en waar je als je pech hebt 2,5 uur lang de oren van je kop gekletst krijgt door de dame naast je die dan ook nog eens haar iPhone uithaalt om je de foto's van je kleinkinderen te laten zien... :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dento schreef: en waar je als je pech hebt 2,5 uur lang de oren van je kop gekletst krijgt door de dame naast je die dan ook nog eens haar iPhone uithaalt om je de foto's van je kleinkinderen te laten zien... :lol:
:lol: you ain't seen nothing yet.. ik heb op een vlucht gezeten die 9 uur zou moeten duren, naast een mevrouw die mij de volle 9 uur heeft geprobeerd te bekeren naar haar geloof. Toen moest ons vliegtuig ook nog eens uitwijken vanwege een tornado, waarna ik nog eens 5 uur in die kist heb gezeten, met mw. die mij als een enorme uitdaging zag :roll: Sindsdien vlieg ik alleen nog maar met toestellen waar ze een AVOD hebben geïnstalleerd :roll:

Das dan ook gelijk een voordeel op de bus: een eigen schermpje met films en tv series waarmee je de irritante mensen om je heen uit kan sluiten :wink:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

en nu is Clint een Jehova getuige?? :lol: :lol: :thumbup:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

neuh.. meer een loner in vliegtuigen.. ik heb mn lesje wel geleerd :lol:
Clint's Thoughts
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Jullie zijn waarschijnlijk te lief. Gewoon zeggen dat je niets meer wilt horen, en niet meer reageren, en eventueel iemand van het cabinepersoneel vragen of ze iets kunnen doen. Of waarschuwen dat als ze niet ophouden, je de persoon mee zal sleuren naar de deur en ze uit het vliegtuig zal gooien.

Zo doen we dat in Brooklyn temniste.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:lol: Die ga ik onthouden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Of waarschuwen dat als ze niet ophouden, je de persoon mee zal sleuren naar de deur en ze uit het vliegtuig zal gooien.
met of zonder valscherm :?:

kan soms ook meevallen : ooit op een vliegveld 10 minuten gepraat met een mevrouw uit New Orleans, we konden onmiddellijk bij haar logeren en ze ging een barbeque organiseren en nog zo van alles. hebben het toch maar niet gedaan.

jacques
Candy
Amerika-newbie

Bericht door Candy »

Yoooo, thanks iedereen voor het beantwoorden :D
(Ben een totale n00b wat betreft reizen...)

xxx

Candy
JeroenMioch
Amerika-ontdekker

Bericht door JeroenMioch »

Ik ben afgelopen Maandag van Buffalo naar New York city gevlogen en inderdaad alleen door de metaaldetector, geen probleem.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Geert1976 schreef:en nu is Clint een Jehova getuige?? :lol: :lol: :thumbup:
Nog een geluk dan dat ze niet haar voet tussen de vleigtuigdeur had gehouden... :lol:

Onze website | Mijn blog
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Haha nee dat had weer voor extra vertraging gezorgd, zo'n bloedende voet :lol:
Clint's Thoughts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer