Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur: kan ik via een Amerikaanse site boeken?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
suusmars
Amerika-ontdekker

Autohuur: kan ik via een Amerikaanse site boeken?

Bericht door suusmars »

Dag,

We gaan volgende week naar Florida nu moeten we nog een auto huren. Maar het valt me op dat de prijzen op een Amerikaanse site lager zijn dan op een Nederlandse site. Kan ik via een Amerikaanse site boeken? Ik heb weleens gehoord dat een inwoner van Nederland ook via een Nederlandse site MOET boeken.
En is het voordeliger om thuis de economy klasse te boeken en daar moet upgraden? En betaal je extra als je een auto in een andere stad inlevert?
Veel vragen, wie kan me helpen?

Groetjes Susu
Laatst gewijzigd door markro op 24 apr 2010, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht verplaatst en titel aangepast ter verduidelijking.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Re: Autohuur: kan ik via een Amerikaanse site boeken?

Bericht door Coyote »

Via Amerikaanse sites lijkt het vaak goedkoper omdat in heel veel gevallen de verzekeringen niet meegerekend worden. Amerikanen hoeven deze verzekeringen vaak niet af te sluiten als ze zelf al een autoverzekering hebben.

Kijk dus goed of verzekeringen als LIS/SLI en LDW er reeds bijzitten. Zo niet, dan kan het zomaar zijn dat je daarvoor alleen al $ 20 tot $ 25 extra per dag moet betalen.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals Roland zegt zitten de verzekeringen er niet bij in, dus waarschijnljik ben je goedkoper uit als je hier huurt. Je weet dan ook zeker dat je alle verzekeringen hebt die je moet hebebn en je hoeft je niets meer aan te laten smeren. Inleveren in een andere stad hoeft niets extra te kosten, kijk daarvoor eens bij de verscillende verhuurmaatschappijen op bijvoorbeeld www.usareisen.de . Binnen Florida zal het niets extra kosten denk ik.
Van de kosten voor een upgrade is niets te zeggen denk ik. Je kunt ook gokken en een economy reserveren en hopen dat je een gratis upgrade krijgt. Maar als je beslist geen economy wilt zou ik er niet op gokken en meteen de juiste categorie nemen. Als het je niet uitmaakt kun je de gok nemen en kijken hoeveel een upgrade kost.

Marianne
suusmars
Amerika-ontdekker

Bericht door suusmars »

Bedankt allemaal.

Groetjes Susu
Almost_there
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Almost_there »

Hi Susu,

Mijn advies: boek via expedia.nl of expedia.com, voor beide mag je een auto boeken met een NL creditcard. De prijzen zijn doorgaans goed en de verzekeringen zitten er al bij!
Als je idd bij de maatschappij zelf boekt, dan laten ze je niet gaan zonder CDW of LDW af te sluiten, en dan wordt het bezoek aan de balie best vervelend. :evil:
Nu laten wij straks de expedia boeking zien en slaan we alle 'extra opties' af, dus geen pre-paid gas en al dat soort 'voordelige' aanbiedingen. :wink:
Succes!
Groet

Jeffrey
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer