Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstaptijd!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
eric44051
Amerikakenner

Re: Overstaptijd!

Bericht door eric44051 »

We hebben in Chicago bijna vier uur er tussen zitten voordat we door vliegen naar Denver.
Maar we moeten van terminal vijf naar terminal 1.
Is dit een beetje overzichtelijk daar?
Maar goed we hebben gelukkig ruim de tijd .
haroldenbianca
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door haroldenbianca »

Weer een mail gehad van Cheapticket.
Nou is onze overstap van 1 uur en 3 kwartier naar 2 uur en 40 min.gegaan.
Is me dat weer een meevaller, maar ja het is nog geen 10 Mei.
kan misschien wel nog een keer veranderen.

Groetjes Bianca
http://www.haroldenbianca.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslagen USA2004 / USA & Canada2007 / USA2010
Gex
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Gex »

Ik ben aan het kijken voor tickets te boeken voor onze komende vakantie in mei, nu heb ik tickets gevonden met US Airways (geen ervaring mee). De vlucht die ik nu op het oog heb komt aan om 16:50 in philadelphia, en de vlucht zou dan om 18:15 vertrekken naar Brussel, is dit goed te doen, of kan ik beter een andere vlucht boeken?
Laatst gewijzigd door Gex op 03 mar 2010, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Zeker voor de terugreis is dit goed te doen.
Gex
Amerika-ontdekker

Bericht door Gex »

Annie schreef:Zeker voor de terugreis is dit goed te doen.
Ik had per ongeluk 18:50 als tijd gegeven, dit moet zijn 18:15, is het dan nog steeds goed te doen?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

1:25 uur voor de terugreis is voldoende, voor de heenreis minimaal 2 uur aanhouden.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Met de nieuwe e-tickets blijkt dan wel dat wij nog steeds 2 stuks bagage mogen meenemen, maar ik zie nu pas dat de overstaptijd op JFK teruggebracht is tot 57 minuten. Ik vrees dus dat wij met die koffers een vluchtje kunnen wachten, aangezien ik hier nooit van die goede verhalen lees over JFK. :?
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Stuur me maar even een PB, met vlieggegevens en maatschappij enz. Misschien kan ik wat voor je regelen..
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Die KLM heeft kennelijk nog steeds tijd over ondanks de drukte door de aswolk......vandaag werd manllief opnieuw gebeld voor een kleine aanpassing; we zouden dan via Memphis gaan ipv Minneapolis. Dat laastste was nou net zo fraai geregeld :clap: vanwege die te korte overstaptijd op JFK. De reis zou nu opnieuw langer gaan duren. kwam ieg ongunstiger uit. Misschien wilden ze via de Zuidpool :roll:

dus geweigerd, nog steeds via Minneapolis en binnen redelijke tijd. Wel vergeten opnieuw stoelen vast te leggen :(

We hebben dus nu ons vierde ticket en dat niet eens door die wolk as. Ben benieuwd wat er in die ene week nog gebeurd. Maar is dit nou gewoon?

PS de heenreis volgende week donderdag is wel gewoon bevestigd.
Merleyne
Amerika-ontdekker

Bericht door Merleyne »

Wij krijgen ook steeds mails van cheap tickets dat de tijden zijn veranderd en d eoverstaptijd wordt inderdaad steeds kleiner. Wij moeten overstappen op Newark en hebben nu nog ietsje meer dan een uur geloof ik. Ik heb online gechat met een medewerker van cheaptickets (goede service) en die gaf aan dat de maatschappij verantwoordelijk is voor de overstaptijden; zij garanderen dat je het zou moeten kunnen halen en als dat niet gebeurd, boeken ze je om.

Wel een goede tip om een overnachtingssetje in de handbagage te doen!
TerlinguaCreek
Amerikafan

Bericht door TerlinguaCreek »

Ook ik heb nog even en vraagje over overstappen...
Vooral i.v.m. de tijdzones, waar je je snel pijnlijk mee kunt verrekenen :mrgreen:

Heenweg
Op vrijdag 16 juli vliegen we met AA (vlucht 6505) om 14.55 uur (CEST) vanaf Amsterdam naar London Heathrow waar we om 15.10 uur (BST) aankomen. Vervolgens moeten we overstappen op vlucht 131, welke vertrekt om 16.45 uur (BST) naar New York (JFK). Ik weet nu niet precies of we:
- 35 minuten
- 1 uur en 35 minuten
- 2 uur en 35 minuten
de tijd hebben om over te stappen, omdat er tussen Londen en Amsterdam een tijdverschil is van 1 uur.

Terugweg
Voor de terugweg (6/7 augustus) hetzelfde verhaal...
Vertrek met vlucht 136 vanaf LAX om 19.50 uur (PDT), aankomst op LHR en daarna vertrek met vlucht 6459 naar AMS om 15.55 uur (BST).

Daarnaast ga ik er vanuit dat, wanneer we op zowel de heen- als terugreis in Europa overstappen, onze koffers worden doorgelabeld? Dus bij het overstappen geen 'gedoe' met bagage ophalen en opnieuw inchecken?
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Er wordt altijd de plaatselijke tijd aangegeven. Dus in Londen heb je op de heenweg 1.35 de tijd.
Je koffers worden zowel op de heen als de terugweg doorgelabeld (als het tenminste onder één ticket valt, en je niet de trip naar Londen apart geboekt hebt.)

Marjon
TerlinguaCreek
Amerikafan

Bericht door TerlinguaCreek »

De overstap is inderdaad onderdeel van 1 ticket. We hebben geen los ticket geboekt naar Londen.
In die ruim anderhalf uur moet het wel gaan lukken denk ik, met die overstap. Helemaal wanneer onze koffers worden doorgelabeld.
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
Petcob
Amerika-ontdekker

Bericht door Petcob »

Merleyne schreef:...... gaf aan dat de maatschappij verantwoordelijk is voor de overstaptijden; zij garanderen dat je het zou moeten kunnen halen en als dat niet gebeurd, boeken ze je om.
Wij hadden terugweg slechts 40 minuten om over te stappen op Dulles. Zou kunnen als je alles mee hebt maar .....een aswolkje heb je zo.

Zijn nu netjes omgeboekt door UA naar een eerdere vlucht zodat we meer tijd hebben.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Heen hou ik altijd 2 uur aan als ondergrens, terug 1 uur.
Het kan allebei in minder tijd als alles meezit, maar dat is gokken.
Is een vlucht heel goedkoop of anderzins aantrekkelijk neem ik de gok weleens, maar vorig jaar miste ik dus zo wel weer mijn aansluiting in Houston.
(buiten mijn schuld, maatschappij had me omgeboekt bij inchecken)
dizzymisslizzy
Amerika-ontdekker

Bericht door dizzymisslizzy »

Hoi,

Zijn er mensen die mij aan kunnen geven of deze tijden haalbaar zijn qua overstaptijd?

Amsterdam - Houston vertrek 10.10uur aankomst 13.50uur
Houston - Phoenix vertrek 16.00uur aankomst 16.42uur overstaptijd is dus 2uur en 10 minuten

Los Angeles - Houston vertrek 9.10uur aankomst 14.38uur
Houston - Amsterdam vertrek 15.40uur aankomst 8.20uur overstaptijd dus 1uur en 2 minuten

Alleen op de terugweg is eventueel een andere optie zonder dat de reis echt uren langer duurt.
Eventueel zouden we terug via Newark kunnen om tot een overstaptijd van 1 uur en 35 minuten te komen.

We vliegen dan met Continental en het langste stuk in een 767-400. Is het een beetje prettig vliegen in dat toestel?

Gr.
Lizzy
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dit zijn prima overstaptijden. Geen reden tot zorgen.

Een aantal jaar geleden ben ik ook vanaf Houston naar Amsterdam gevlogen met de 767. Was een prima vlucht, eigen schermpjes. Niet beter of slechter dan ik van de Amerikaanse maatschappijen (Delta, US Airways en United Airlines) gewend bent.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dizzymisslizzy
Amerika-ontdekker

Bericht door dizzymisslizzy »

Dank je wel voor je antwoord :thumbup:
Miyamaniac
Amerika-newbie

Bericht door Miyamaniac »

Hallo!

Ik ga eind juni voor het eerst vliegen. In m'n eentje, dus ik ben vrij onzeker over hoe of wat..
Ik heb een vlucht geboekt naar New York, moet daarbij overstappen in Zurich. Daar heb ik 1 uur en 50 minuten voor.
Dat moet te doen zijn toch? Heeft iemand ervaring met Zurich Airport?

De terug weg is van Dallas naar Amsterdam via Madrid, in Mdrid heb ik 2 uur en 20 minuten, ik denk dat dat wel te doen is, toch?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Je bagage wordt zowel op de heen als de terugreis doorgelabeld dus in principe moet je voldoende tijd hebben.

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer