Dat is inderdaad wel een goed punt, ik vond het in het begin ook wel wat intimiderend om op de 18-baans downtown connector in Atlanta te rijden. En dan in mijn Civic omringd te zijn door trucks en SUV's. En dan is een Civic sedan voor NLse niet eens extreem klein, maar toch.Dento schreef:Bedenk je ook dat auto's in de VS een maatje groter zijn dan in Nederland. Als je hier de eerste keer komt rijden, is het misschien juist wel fijn om niet in een klein autootje rond te tuffen, omdat je je misschien minder veilig voelt tussen al die grote bakken.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
economy/compact/midsize
- Bandido
- Amerika-expert
Re: economy/compact/midsize
"Keep Georgia On Your Mind"
Ik had ongeveer dezelfde vragen als de topic opener, heb op de meeste vragen nu dus ook antwoord. Many thanks!
Ik ga 30 maart a.s. naar Californië voor een rondreis (San fran, Las vegas, LA en zo een beetje alles er tussenin) We zijn met 2 personen en lees uit de bovenstaande reacties dat het het geld wel waard is om voor een grotere auto te gaan. Ben zelf ook wel van het comfort dus dan lijkt me dat een goed idee.
Nu maakte ik me wel een klein beetje zorgen over het verbruik van zon grotere auto, dit schijnt dus wel mee te vallen ?
Ook hoorde ik nare verhalen over de Chevrolet Equinox (die ik op het oog heb)... deze zou bijna nooit beschikbaar zijn. Hiervoor in de plaats wordt je dan een afgetrapte Kia SUV'tje aangesmeerd. Zijn dit spookverhalen ?
En stel voor dat je i.p.v. de Kia een full size SUV krijgt, is deze dan niet enorm prijzig in brandstof kosten ?
Alvast bedankt
Ik ga 30 maart a.s. naar Californië voor een rondreis (San fran, Las vegas, LA en zo een beetje alles er tussenin) We zijn met 2 personen en lees uit de bovenstaande reacties dat het het geld wel waard is om voor een grotere auto te gaan. Ben zelf ook wel van het comfort dus dan lijkt me dat een goed idee.
Nu maakte ik me wel een klein beetje zorgen over het verbruik van zon grotere auto, dit schijnt dus wel mee te vallen ?
Ook hoorde ik nare verhalen over de Chevrolet Equinox (die ik op het oog heb)... deze zou bijna nooit beschikbaar zijn. Hiervoor in de plaats wordt je dan een afgetrapte Kia SUV'tje aangesmeerd. Zijn dit spookverhalen ?
En stel voor dat je i.p.v. de Kia een full size SUV krijgt, is deze dan niet enorm prijzig in brandstof kosten ?
Alvast bedankt
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Je bestelt de kleinste SUV, als die niet aanwezig is, dan krijg je inderdaad een andere van een gelijkaardige of grotere klasse. Dus dat kan een KIA zijn.
Afgetrapte auto's heb ik nog nooit zien staan bij Alamo.
Afgetrapte auto's heb ik nog nooit zien staan bij Alamo.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Eén klasse hoger dan de Equinox is de klasse "Standard SUV" dus je zult niet snel een Fullsize SUV meekrijgen. Die is twee klassen hoger.Toine21 schreef: En stel voor dat je i.p.v. de Kia een full size SUV krijgt, is deze dan niet enorm prijzig in brandstof kosten ?
Marjon
Ja ok, het gaat me er ook niet zozeer om wat voor auto ik mee krijg. Ik hoef alleen geen auto waar met een beetje gas geven een kolk in de tank ontstaat. Ik boek gewoon die kleine SUV en zie wel wat er gebeurt.
- RiverCola
- Amerika-expert
De eerste keer in Amerika huurden wij een compact-auto. We kozen de PT Cruiser. Deze auto is een stuk luxer dan wij in Nederland reden en we waren helemaal tevreden. Deze auto heeft alles, ook cruisecontrol. Twee grote koffers pasten makkelijk in de kofferbak en later kochten we nog een mini-koffertje, deze pastte er ook makkelijk bij. We zijn allebei niet heel erg lang dus misschien scheelt dat (?) maar we hebben ons nooit geïntimideerd gevoeld door het andere verkeer en hebben geen moment het gevoel gehad dat deze auto niet comfortabel genoeg was.
De tweede keer in de VS kozen we voor ietsje groter, midsize dus, en we kregen een dodge charger mee. Deze auto is iets ruimer dan de PT Cruiser maar het verschil vond ik verwaarloosbaar. Hij reed wel erg lekker. Het verschil in prijs tussen de midsize en een kleine SUV was wel groot, in ieder geval groot genoeg om voor de goedkopere optie te kiezen.
De derde keer in de VS zouden we maar een beperkt aantal miles gaan rijden, misschien hadden we met een economy ook afgekunt maar kozen wederom de compact-auto, de PT Cruiser. Het is gewoon een fijne auto en je hebt genoeg ruimte voor je bagage.
Als je met z'n 2-en reist en je bent allebei niet heel lang (laten we zeggen niet langer dan 1.90 mtr ofzo) dan zie ik geen enkele reden om in zo'n grote bak te gaan zitten. Comfort is prima in een 'keinere' auto en het verkeer in de VS is zo relaxt dat ik me ook niet geïntimideerd zou voelen doordat er grotere auto's op de weg rijden. Als je het gewoon leuk vind om in een SUV te rijden kan ik dat begrijpen maar NODIG heb je 'm niet.
(dat is slechts mijn mening!!)
De tweede keer in de VS kozen we voor ietsje groter, midsize dus, en we kregen een dodge charger mee. Deze auto is iets ruimer dan de PT Cruiser maar het verschil vond ik verwaarloosbaar. Hij reed wel erg lekker. Het verschil in prijs tussen de midsize en een kleine SUV was wel groot, in ieder geval groot genoeg om voor de goedkopere optie te kiezen.
De derde keer in de VS zouden we maar een beperkt aantal miles gaan rijden, misschien hadden we met een economy ook afgekunt maar kozen wederom de compact-auto, de PT Cruiser. Het is gewoon een fijne auto en je hebt genoeg ruimte voor je bagage.
Als je met z'n 2-en reist en je bent allebei niet heel lang (laten we zeggen niet langer dan 1.90 mtr ofzo) dan zie ik geen enkele reden om in zo'n grote bak te gaan zitten. Comfort is prima in een 'keinere' auto en het verkeer in de VS is zo relaxt dat ik me ook niet geïntimideerd zou voelen doordat er grotere auto's op de weg rijden. Als je het gewoon leuk vind om in een SUV te rijden kan ik dat begrijpen maar NODIG heb je 'm niet.
(dat is slechts mijn mening!!)
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb even bij usareisen.de gekeken. Daar kost (Super-Inklusiv Plus tot 31-03-2010) een tweedeurs midsize 199,84, een vierdeurs midsize 201,78 en een midsize suv 212,78 per week. Ik vind dat verschil niet erg groot. Of je het er voor over hebt is natuurlijk een ander verhaal. En dat is ook slechts mijn mening
.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Dat had ik ook gezien en dat verschil maakt mij niet. Zolang ik maar niet teveel extra geld kwijt ben aan brandstof.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Roland (coyote) heeft eens een lijstje gemaakt met het verbruik van de auto's waarin hij gereden heeft.
Misschien heb je er iets aan?
Marjon
Misschien heb je er iets aan?
Marjon
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Bedankt voor het melden Marjon.
Het lijstje laat zien dat het verbruik elkaar niet zo heel veel ontloopt. Uiteraard zijn er wel verschillen tussen de SUV's en de gewone auto's maar niet dat dat een reden voor mij zou zijn voor de meest zuinige auto te gaan. Vergeet niet dat de brandstofprijzen in Amerika een stuk lager zijn dan hier in Nederland.
Roland

Het lijstje laat zien dat het verbruik elkaar niet zo heel veel ontloopt. Uiteraard zijn er wel verschillen tussen de SUV's en de gewone auto's maar niet dat dat een reden voor mij zou zijn voor de meest zuinige auto te gaan. Vergeet niet dat de brandstofprijzen in Amerika een stuk lager zijn dan hier in Nederland.
Roland
Handig ! Dankjewel !
Laatst gewijzigd door hekkie op 23 mar 2010, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Waarom geen economy of midsize? ..... voor ons is het heel simpel we rijden thuis ook altijd in een grote auto (nissan x-trail). Wat de auto neemt per kilometer boeid me eigenlijk niet echt als ik op vakantie ben. Het is wel leuk als hij zuiniger is dan de auto thuis
. De nissan Altimo van vorige jaar deed op 1 tank bijna 1000 kilometer. Maar aan de andere kant je gaat heus niet minder rijden als hij meer neemt de benzine kost daar niks ... dus.... whatever en genieten.

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mark & Martine
- Amerikakenner
Wij hebben vorig jaar een economy gehuurd in Florida. We zouden 2 weken in een villa zitten en vrijwel alleen pretparken bezoeken. Dan maakt het mij verder niet veel uit. (was trouwens een ford focus, dus echt niet zo heel erg iniminie). Voor een rondreis is iets groter gewoon makkelijker, omdat je steeds je bagage erin en eruit moet halen. Als dat iedere ochtend passen en meten is ben je dat snel zat.
Canada & NO USA 2016: http://www.swijnenburgersontour2016.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties