Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waarop moet je specifiek letten bij het afhalen van een RV?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
WimVM
Amerika-ontdekker

Waarop moet je specifiek letten bij het afhalen van een RV?

Bericht door WimVM »

Waarop moet je specifiek letten bij het afhalen van een RV? Ik wil vermijden dat we niet te gemakkellijk of te moeilijk doen bij het afhalen. :D
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Waarop moet je specifiek letten bij het afhalen van een RV?

Bericht door nieuwenoord »

Let vooral goed op bij de uitleg en vraag gerust iets als je het niet snapt. Beter een keer teveel vragen, dan onderweg problemen krijgen. Schrijf ook gerust wat in een notitieblokje. Er zijn een aantal beruchte 'instinkertjes' die mensen geheid weer vergeten. Zo zit er bijvoorbeeld bij een Winnebago-camper een draaiding bovenop de douchekop, je wilt niet weten hoeveel mensen er geen water uit de douche krijgen. Als je stroom afkoppelt, moet je de stekker weer terug in een contact in de camper steken bij bepaalde merken, ook zoiets. En wij hebben onderweg nog weleens iemand uitgelegd hoe een zonnescherm werkte bijvoorbeeld. En zelf de generator niet meer aan de gang gekregen, doordat er nog maar een kwart benzine in de tank zat, je moet het maar weten dat er meer in moet zitten.

Gewoon rustig luisteren, vragen, noteren. Let goed op of de beschadigingen aan de camper allemaal goed genoteerd worden, maak gerust een opmerking als ze iets over het hoofd zien, dan kan een kras jou niet worden aangerekend bij terugkomst. Vraag waar je voor het inleveren het makkelijkst propaan en benzine kan tanken, dat scheelt je zoeken.

Vraag je af of je genoeg hebt aan de geleverde kussens of beddengoed, vraag gerust wat bij als je denkt het nodig te hebben.

Dat zijn zo de eerste dingen die bij me opkomen, na 7 reizen wordt het een beetje automatisme, ben ik bang.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Hallo Wim,
Laat je alles goed uitleggen en demonstreren, ook al snap je het snel.
Rij een rondje (een blok) om het camperverhuurbedrijf om te kijken of alles werkt en je geen rare geluiden hoort tijdens het rijden.
Als er wat is ga dan terug.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Vergeet niet bij het checken van de RV ook naar boven te kijken, en eventueel even middels het laddertje even op het dak kijken of daar geen beschadigingen zijn die ze jou anders later in rekening brengen. De bovenzijde van grote RVs worden vaak beschadigd omdat mensen bij het manoevreren vergeten de hoogte van het voertuig in rekening te nemen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Kijk thuis op het gemak onder het genot van een bakje koffie alvast eens een paar keer naar de instructievideo van El Monte dan weet je de weg al een beetje in en rond de camper.
http://www.elmonterv.com/rv-rentals/ca-61.aspx
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik wist dat Rob met het filmpje zou komen. Goed plan vind ik dat!

Misschien heb je nog wat aan mijn camperpagina.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Het filmpje is inderdaad heel handig om een paar keer te bekijken. Daarnaast hadden wij ook de Nederlandstalige handleiding van El Monte al uitgeprint. Die kun je dan ook alvast doorlezen, zeker voor een eerste keer weet je dan beter wat je kunt verwachten.
Hier vind je de handleiding: http://www.elmonterv.com/pdfs/dut.pdf
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Sylvia1977
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sylvia1977 »

Hallo allen

Is er ook zo'n filmpje voor Moturis? Of is dit een 'universeel' filmpje?
Afbeelding
http://usa2010.bassyl.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat filmpje is vrij universeel, de aansluitingen zitten bij de verschillende types op andere plaatsen.
Bij El Monte kan je als je meerdere campers van dezelfde grote huurt verschillende types meekrijgen ten eerste omdat ze per bouwjaar anders kunnen zijn en ten tweede omdat E-M campers van verschillende fabrikanten afneemd.
Het gaat er om dat je een algemeen idee krijgt hoe een en ander werkt, waar de verschillende aansluitingen zitten zal men tijdens de rondleiding in en om de camper aangeven.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Het is inderdaad zeer aan te raden om bij elke camper specifiek goed op te letten op de uitleg. Er vallen me enkele verschillen bijvoorbeeld al op als ik naar het filmpje kijk (al is het grotendeels inderdaad universeel). Bij diverse campers hoef je bijvoorbeeld de waterpomp niet noodzakelijkerwijs uit te schakelen als je op het waternet bent aangesloten (zoals in het filmpje wordt verteld), omdat de aansluiting op het waternet langs de watertank gaat, en het dus niet uitmaakt of je de waterpomp aan of uit hebt staan. Aangezien de waterpomp alleen maar stroom verbruikt als je 'm inschakelt door de kraan te openen hoef je 'm ook daarvoor niet uit te schakelen.

Let ook goed op bij de uitleg over de volgorde van het openen van de kleppen van het vuilwater. Het lijkt vanzelfsprekend, maar eerst het deksel eraf, en dan de slang eraan koppelen voordat je de kleppen opent. Ik zeg dat het vanzelfsprekend lijkt, omdat ik vaker de verhalen heb gehoord over hoe het - letterlijk - vies mis is gegaan... :wink:

Verder geen vochtig toiletpapier door het toilet spoelen.

De tip om het dak te controleren op schade is een goede: beschadigingen aan het dak zijn in 9 van de 10 gevallen zeer duur. Hetzelfde geldt voor een eventueel zonnescherm aan de camper: kijk het doek goed na op gaten en scheuren, en kijk of de armen goed functioneren, want ook dit kan dure reparaties met zich mee brengen.

Controleer ook de voorruit goed, en laat bij twijfel iemand van de verhuurder nakijken of eventuele schade die je ziet echt gerepareerd is. Schade aan de voorruit (hetzij een ster, hetzij een barst) komt voor eigen rekening (tenzij je vanuit NL een aanvullende (camper)verzekering hebt afgesloten die dit ook dekt), en een voorruit kost zo'n $300 tot $350.

Let verder bij het rijden goed op de hoogte van de camper, en denk daarbij met name eraan dat de airco op het dak (evenals de ladder en de dakluiken) hoger uitsteken. Het eraf rijden van de airco kan duur zijn - denk hierbij al gauw aan zo'n $4500 of meer - en is wederom niet gedekt (behalve misschien via een aanvullende verzekering). Denk ook aan het nemen van ruimere bochten.

Kijk sowieso uit bij manoeuvreren: let op takken en andere uitsteeksels, omdat ook (diepe) krassen duur zijn om te repareren (ongeveer $50 voor 5x5 centimeter). Laat bij twijfel altijd iemand uitstappen om te kijken of het ook echt past. Let ook op diepe krassen op de zijkanten van de camper, en laat deze bij twijfel opschrijven - liever te veel dan te weinig, want des te minder discussie kan er ontstaan bij het terugbrengen. Normaal gesproken let men hier niet zo héél streng op, omdat bepaalde krassen nu eenmaal ingecalculeerd zijn en er makkelijk uitgepoetst kunnen worden, maar als ze diep zijn, laat ze dan zeker noteren.

Zoals Monique al aangaf: denk eraan om na het uittrekken van de stroomstekker op de campground deze in het compartiment in de camper zelf weer in te steken. Doe je dat niet, dan heb je geen stroom in de camper als je de generator start. En denk eraan dat de generator niet zal starten als het niveau van de accu onder ongeveer 1/3 komt, en ook niet als het niveau van de benzinetank onder ongeveer 1/4 komt.

Er zijn nog heel wat andere dingen, maar bovenstaande zijn zaken die vaker fout worden gedaan of over het hoofd worden gezien, en kunnen leiden tot schade, of telefoontjes naar de verhuurder... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Sylvia1977
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sylvia1977 »

Hmm ik heb net met mijn man naar dit filmpje zitten kijken, maar tjeeminee wat moet je een boel weten/onthouden...
Afbeelding
http://usa2010.bassyl.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Maak je geen zorgen, het went redelijk snel. Als je eenmaal ermee bezig bent, dan wijst zich veel vanzelf.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Dento schreef:
Let ook goed op bij de uitleg over de volgorde van het openen van de kleppen van het vuilwater. Het lijkt vanzelfsprekend, maar eerst het deksel eraf, en dan de slang eraan koppelen voordat je de kleppen opent. Ik zeg dat het vanzelfsprekend lijkt, omdat ik vaker de verhalen heb gehoord over hoe het - letterlijk - vies mis is gegaan... :wink:
Hier spreekt iemand die dat gehad heeft (eerste camperreis, Canada).. tja het stonk een tijdje...
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Sylvia1977 schreef:Hmm ik heb net met mijn man naar dit filmpje zitten kijken, maar tjeeminee wat moet je een boel weten/onthouden...
Daarom schreef ik ook "een paar keer naar de instructievideo" :)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

En bij een uitleg in persoon waarbij je alles in het echt ziet gebeuren zorgt ervoor dat je alles beter onthoudt dan enkel van het filmpje, dus als je eerst het filmpje bekijkt en daarna ook nog eens uitleg bij de camper krijgt, dan gaat dat vast lukken! :wink:

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dat vochtige toiletpapier is ook een goeie!

Oktober 2007, Vermont, onze vierde camperreis:
En dan komen we erachter dat onze black water tank niet dumpt en dat hij dat waarschijnlijk al langer niet doet. We kregen al eerder een volmelding op het display, maar dat gebeurt wel vaker als er iets voor de sensor hangt. We proberen met de waterslang in de WC de tank door te spoelen, maar de paniek slaat toe als het water uiteindelijk in de WC-pot blijft staan. Oeps, dan zit de boel echt verstopt. Ai ai, wat nu? Als we de slang eraf halen en de klep open trekken, kan er 200 liter strontwater over de camping lopen. Niet zo funny natuurlijk. Na een tijdje nadenken besluiten we naar boven naar de dumpplaats te rijden. Beter poep over de betonplaat dan op het gras van de camping. We stoppen op de dumpplek en de eigenaar van de camping komt kijken om te vragen wat er aan de hand is. We leggen hem uit wat er gaande is en hij gaat netjes plastic handschoenen voor Albert halen. Ik pak ons plastic vuilnisbakje en dan begint het. Er schiet een grote prop vochtige toiletdoekjes uit het gat, Albert sluit de klep en opent hem dan opnieuw met de slang eraan. En dan gaat alles goed, hij schiet in een keer open. Jippie, gelukt! Albert spuit alles goed schoon en klaar is de job
De hele prop: vochtige doekjes! Sinds die tijd staat er altijd een emmertje in het kastje voor jawel, de doekjes ;-)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Yep, vochtig toiletpapier is echt een "big no no" :lol:

Onze website | Mijn blog
greetje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door greetje »

Bij El Monte werd ons verteld alleen Angelsoft ( de naam alleen al :D ) - wc papier te gebruiken. Die konden we dan bij hen kopen, maar dat werd wel een dure grap. Verkopen ze ook gewoon bij Wallmart. Wij wisten ook veel dingen niet meer precies toen we op de eerste camping arriveerde. We zijn gewoon even de camping opgelopen, en hebben om hulp gevraagd bij onze overburen. We kregen gelijk wegwerphandschoenen en chemische schoonmaakzakjes mee. Onze ervaring is dat vrijwel iedereen je wilt helpen. En dat ook met veel plezier doet.....

Wij kregen ook maar voor 4 personen mes en vork etc. mee. Terwijl we met 6 personen waren, en ook hiervoor betaald hadden.Het kwam alleen maar in dozen voor 4 personen zei ze? :shock: Wij waren zo blij dat we op pad konden dat we hier eigenlijk geen punt van maakten. Maar achteraf hadden we dat gewoon niet moeten accepteren. Dus daar letten we de volgende keer wel op. Wij hadden ook niet op het dak gekeken, en allebei de dakraampjes waren al beschadigd, maar daar hebben ze bij het inleveren niet eens naar gekeken. ( gelukkig, want we zaten wel even in de rats)
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Bij El-Monte is zit in een personelkit 2 lakens, 2 kussenslopen,2 dekens,2badlakens, 2 kleine handoekjes, 2 waslapjes, dit is voor 1 persoon, daarbij zit er bord, beker, glas, mes, vork, lepel.
Dit is een groot pakket wat in plastic zit.
Als jullie dan voor 4 personen bestek hadden dan hadden je ook linnengoed te weinig.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

greetje schreef:Bij El Monte werd ons verteld alleen Angelsoft ( de naam alleen al :D ) - wc papier te gebruiken.
Normaal gesproken kun je gewoon elk merk toiletpapier gebruiken, en het hoeft ook nog niet eens per se tweelaags te zijn, zolang het maar niet vochtig is... :wink:

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer