Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vliegtickets

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Kiemah
Amerika-ontdekker

vliegtickets

Bericht door Kiemah »

En ze zijn geboekt!
Ik ga van 14 mei tot 6 juni naar Amerika.
Ik heb geboekt bij ebookers, hele zooi email gekregen, maar ben het spoor nu totaal bijster..
Kan iemand mij een beetje dat hele e-ticket gebeuren uitleggen? Hoe gaat zoiets op het vliegveld?

(ik heb geboekt met Air Berlin, heeft iemand ervaring/kennis van het online inchecken en reseveren van stoelen)

Ik heb nog nooit gevlogen en vlieg dus de 14e voor het eerst, en ook alleen, dus ik wil 200 procent zeker weten wat ik ongeveer kan verwachten ;-) Helemaal tot op de puntjes uitzoeken kun je het toch niet, en what's the fun in that, right!?
Alvast bedankt!
6foot6
Amerika-expert

Re: vliegtickets

Bericht door 6foot6 »

Kiemah schreef:
(ik heb geboekt met Air Berlin, heeft iemand ervaring/kennis van het online inchecken en reseveren van stoelen)
Online check-in is voor vluchten naar Amerika nog niet mogelijk, dat kan momenteel voor non residents bij geen enkele airline.

http://www.airberlin.com/site/airberlin ... p?LANG=net

Onder "E-services" lees je hoe je je stoel kunt reserveren, tijdens de boeking of per SMS, volgens mij alleen tegen betaling.

Hier
http://www.airberlin.com/site/tb/progra ... s-overview

zie je de benefits van de topbonus(airmiles)card, vermeld staat oa "free seat reservation" en dan nog alleen vanaf de silvercard

Tickets is overal zo'n beetje verleden tijd, alles gaat met je paspoort.
Bij Airberlin krijg je geen E-ticket, je boekingsnummer is officieel je toegang voor alle geboekte passagiers.

Airberlin is, voor mij, tot dusver de enige airline waar men om een ingevuld APIS-formulier vroeg, dat
schoot lekker op want, behalve wij, moest de hele incheckrij alsnog aan de slag.

http://www.airberlin.com/site/affiliate ... s/APIS.pdf
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

6foot6 schreef: dat kan momenteel voor non residents bij geen enkele airline.
???
Voor zover ik weet kan je momenteel vanuit Europa alleen bij American Airlines niet online inchecken voor vluchten naar de VS, resident of non-resident.
Tickets is overal zo'n beetje verleden tijd, alles gaat met je paspoort.
Bij Airberlin krijg je geen E-ticket, je boekingsnummer is officieel je toegang voor alle geboekte passagiers.
Laat dat nou net de essentie van een e-ticket zijn ;)

Een e-ticket is een online te benaderen overzicht van jouw reservering met daarin o.a. je naam, boekingsnummer en vluchtgegevens. Ook Air Berlin gebruikt e-tickets, want dat is de regel van de IATA. Papieren tickets mogen door IATA leden niet meer worden uitgegeven.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Nee hoor, een e-ticket wordt per persoon verstrekt,het boekingsnummer is één nummer voor alle reizigers in die boeking

Deel van de tekst uit mijn boeking voor maart as
Boekingsnummer :
Klantnummer :
Rekeningsdatum

ATTENTIE! BOEKING ZONDER TICKET:
houdt u bij de check-in uw boekingsnummer en uw geldige paspoort gereed.
Clint schreef: Voor zover ik weet kan je momenteel vanuit Europa alleen bij American Airlines niet online inchecken voor vluchten naar de VS, resident of non-resident.
Op 27 december jl in ieder geval niet voor mij bij UA, je kunt het wel proberen maar helaas
Ook voor die reis heb ik geen e-ticket## ontvangen, ik kon alles, behalve de incheck, met het conformation# regelen

Voor mei (virgin) hebben we weer allemaal een persoonlijk e-ticket# gekregen alsmede een conformation# voor de hele boeking
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 19 jan 2010, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Op 27 december jl in ieder geval niet voor mij bij UA, je kunt het wel proberen maar helaas
Vreemd wij hebben de laatste twee reizen zowel voor heel als terug vlucht met UA zonder probleem online in kunnen checken, beide vluchten waren wel voor het kerstgebeuren bij NW en vertrek vanaf Brussel.
De 24 uur wordt wel strak aangehouden, ik was op een van de vluchten 2 minuten te vroeg en toen ging het niet, 2 minuten daarna dus wel.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Of Air Berlin het een e-ticket noemt, of niet, betekend niet dat het het niet is ;)
Een E-ticket is slechts een digitale vermelding in het reserveringssysteem van de airline dat een boeking is gemaakt (en bevestigd). De itinerary (boekingsoverzicht) is de voor de klant gemaakte visuele weergave van het e-ticket. Deze is inderdaad niet nodig om in te checken, maar de meeste mensen printen hem wel. Maar ook Air Berlin maakt gebruik van e-tickets, al is het alleen maar omdat dat van de IATA moet :P

Met UA kan je over het algemeen wel online inchecken, dus in jouw geval zal dat een uitzondering zijn geweest.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Ik zei ook:
Bij Airberlin krijg je geen E-ticket
Wat er verder achter de schermen gebeurt gaat buiten mij om en is door mij niet te gebruiken om bv te printen.

Zojuist nog even nageplozen, voor de US kun je bij Airberlin niet online inchecken
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 19 jan 2010, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

6foot6 schreef:Online check-in is voor vluchten naar Amerika nog niet mogelijk, dat kan momenteel voor non residents bij geen enkele airline.
Dit klopt niet hoor, de laatste jaren hebben we gevlogen met KLM, Continental en United, en bij allen checken we al jaren online in, zowel op de heen als de terugweg.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Voor ESTA, APIS en Secure Flight Information, ging het mij ook goed af

En ik ben niet de enige, zie

viewtopic.php?f=30&t=25950
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Maar goed, dat zijn incidenten. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ik niet online kon inchecken, bij airlines als KLM, AF, DL, US, NW en BA.
Clint's Thoughts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer