Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
treinreis New York Orlando
treinreis New York Orlando
Dag mensen,
Na vorig jaar een fantastisch byzonder rondje San Francisco-Yosemite-Death Valley-Las Vegas-Grand Canyon-Los Angeles-Monterey- San Francisco te hebben gedaan willen we aankomend jaar weer een mooie reis maken.
Omdat we dit keer ws in mei 2 weken gaan ipv zomervakantie (nu ja niks is nog zeker dus kan ook nog 3 weken zomer worden) wilden we graag naar Florida. Eventueel kunnen we er wellicht 3 weken nog van maken.
Een paar dingen zullen op ons verlanglijstje staan zoals Daytona (man is race liefhebber) Cape Canaveral (er schijnt in mei een lancering te zijn) Key West, Sannibel etc en de westkust met uiteraard nog een bezoekje aan een pretpark (Six Flags oid). Omdat we van meerdere mensen hebben vernomen dat de westkust mooier is dan de oost zullen we ons hierop concentreren. Nu houden we ervan om iets byzonders te doen en omdat we ook nog steeds New York nog ervaren (3/4 dagen max) zag ik dat je met Armtrak vanuit New York met de trein naar Orlando kunt (zoon van 8 is treingek). Duur is wel 24 uur maar qua prijs is het zo'n 130 euro voor ons drietjes totaal. We willen in Orlando dan auto huren en vanaf Miami of Orlando terugvliegen. Eventueel is een andere optie Washington-Orlando (en dan New York erbuiten laten)
Wie heeft deze route ooit gedaan en heeft wellicht tips idees?
Na vorig jaar een fantastisch byzonder rondje San Francisco-Yosemite-Death Valley-Las Vegas-Grand Canyon-Los Angeles-Monterey- San Francisco te hebben gedaan willen we aankomend jaar weer een mooie reis maken.
Omdat we dit keer ws in mei 2 weken gaan ipv zomervakantie (nu ja niks is nog zeker dus kan ook nog 3 weken zomer worden) wilden we graag naar Florida. Eventueel kunnen we er wellicht 3 weken nog van maken.
Een paar dingen zullen op ons verlanglijstje staan zoals Daytona (man is race liefhebber) Cape Canaveral (er schijnt in mei een lancering te zijn) Key West, Sannibel etc en de westkust met uiteraard nog een bezoekje aan een pretpark (Six Flags oid). Omdat we van meerdere mensen hebben vernomen dat de westkust mooier is dan de oost zullen we ons hierop concentreren. Nu houden we ervan om iets byzonders te doen en omdat we ook nog steeds New York nog ervaren (3/4 dagen max) zag ik dat je met Armtrak vanuit New York met de trein naar Orlando kunt (zoon van 8 is treingek). Duur is wel 24 uur maar qua prijs is het zo'n 130 euro voor ons drietjes totaal. We willen in Orlando dan auto huren en vanaf Miami of Orlando terugvliegen. Eventueel is een andere optie Washington-Orlando (en dan New York erbuiten laten)
Wie heeft deze route ooit gedaan en heeft wellicht tips idees?
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: treinreis New York Orlando
Wel, als je graag naar New York wilt gaan én Florida kun je natuurlijk kiezen voor het vliegtuig als je daartussen niets wilt bezoeken; dat lijkt me dan het voordeligste (maar je ziet natuurlijk veel minder). Als je dat met de trein doet kom je volgensmij ook bij de Amtrak uit en als ik me niet vergis rijden er in de buurt van New York (NY-WA?) razendsnelle ICE-treinen die uit Duitsland zijn geimporteerd. Ik snap alleen niet zo goed waarom je er dan voor kiest om in één keer 24 uur in een trein te zitten? Heb je dan gewoon stoelen naast elkaar want áls je dat doet is het misschien verstandig om óf één of meerdere tussenstops te maken óf om een couchettewagen te pakken? 
Welke route wilde je nemen? De Silver Service?
Welke route wilde je nemen? De Silver Service?
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
Dag Derk,
Bedankt voor je snelle reactie. Ja het zou idd de Silver Service worden, de reden voor de trein is, wat meer meekrijgen van de reis, plezier voor onze treingek zoon
en hij lijkt mij dat met de trein het goedkoper is dan vliegen of zie ik dat helemaal verkeerd? Lees wel dat veel mensen naar new York vliegen en vaak trein naar Washington pakken en van daaruit naar Florida vliegen (of direct vanuit New York). We zitten nog in de Orient fase (om maar met treintermen te spreken haah) dus probeer alles uit. De trein kost ons iig maar zon 130 euro bij elkaar weet niet of het vliegtuig daar aan kan tippen?
Sport voor ons is ook om zo goedkoop mogelijk het meeste eruit te halen door alles zelf te regelen/doen. Het is veel werk maar ook wel belonend;-) Zo waren we afgelopen jaar voor 3 weken incl autohuur/overnachtingen/tickets voor 3 personen 3000 euro kwijt (3 weken een stacaravan in het hoogseizoen in Frankrijk kost net zoveel) Het jaar daarvoor voor 1000 euro week Marrackech verbleven en aan de voet van het Atlasgebergte gebivakkeerd incl alles (vervoer/overnachtingen) met zijn drietjes. Je ziet het...ben erg Inspecteur Clouseau achtig (heb jarenlang in reisbranche gewerkt) en heb ervaren dat je met een beetje werk het een stuk betaalbaarder kunt maken. Nu ja het is dan ook erg leuk om te doen en het liefst reizen we dan ook buiten de geplaveide wegen
En tsja reizen is niet echt goedkoop dus we moeten wel erg creatief worden
Maar graag zouden we dan dus ook een (gedeelte) treinreis in willen plannen.
De 24 uur trekken me ook niet echt aan (au voor het zitvlees) maar wellicht kunnen we idd couchette oid nemen.
Zal eens orienteren op vliegtickets af new York richting Florida......
Bedankt voor je snelle reactie. Ja het zou idd de Silver Service worden, de reden voor de trein is, wat meer meekrijgen van de reis, plezier voor onze treingek zoon
Sport voor ons is ook om zo goedkoop mogelijk het meeste eruit te halen door alles zelf te regelen/doen. Het is veel werk maar ook wel belonend;-) Zo waren we afgelopen jaar voor 3 weken incl autohuur/overnachtingen/tickets voor 3 personen 3000 euro kwijt (3 weken een stacaravan in het hoogseizoen in Frankrijk kost net zoveel) Het jaar daarvoor voor 1000 euro week Marrackech verbleven en aan de voet van het Atlasgebergte gebivakkeerd incl alles (vervoer/overnachtingen) met zijn drietjes. Je ziet het...ben erg Inspecteur Clouseau achtig (heb jarenlang in reisbranche gewerkt) en heb ervaren dat je met een beetje werk het een stuk betaalbaarder kunt maken. Nu ja het is dan ook erg leuk om te doen en het liefst reizen we dan ook buiten de geplaveide wegen
Maar graag zouden we dan dus ook een (gedeelte) treinreis in willen plannen.
De 24 uur trekken me ook niet echt aan (au voor het zitvlees) maar wellicht kunnen we idd couchette oid nemen.
Zal eens orienteren op vliegtickets af new York richting Florida......
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een treinreis is inderdaad leuk en als je zoon een treingek is dan is dat natuurlijk een geweldige optie. Ik zou dan inderdaad óf een couchettecabine nemen (dat is dan volgensmij weer redelijk prijzig) óf tussenstops maken óf een stuk vliegen. Als je weer van een station naar een vliegveld moet etc. etc. dan is dat vaak ook weer een groot gedoe maar als je tussenstops maakt dan kun je tegelijkertijd weer een stad bezoeken (bijv. Washington). Je zou ook het stuk New York-Washington met de Acela-lijn kunnen doen (Als ik het goed heb is dit een highspeedtrein) en het traject Washington-Orlando in tweeen of drieen op kunnen splitsen met bijv. een tussenstop in Charleston.
---Mark Twain
---Mark Twain
Ik heb een jaar of 20 geleden de reis NY-Wash-Orl met de trein gedaan.
NY-Wash is een paar uur. Na een paar dagen onderbreking met de nachttrein naar Orl.
Zoiets van 9 uur 's avonds weg en rond het middaguur aankomen.
Helaas konden we, meer dan een halfjaar tevoren, alleen 3 eenpersoonscabines reserveren.
Was best een belevenis, zeker als je treinengek bent.
Voor een keer aan te raden.
Hoe de prijsverhouding met vliegen lag weet ik niet meer.
Knaapje
NY-Wash is een paar uur. Na een paar dagen onderbreking met de nachttrein naar Orl.
Zoiets van 9 uur 's avonds weg en rond het middaguur aankomen.
Helaas konden we, meer dan een halfjaar tevoren, alleen 3 eenpersoonscabines reserveren.
Was best een belevenis, zeker als je treinengek bent.
Voor een keer aan te raden.
Hoe de prijsverhouding met vliegen lag weet ik niet meer.
Knaapje
Dag,
we hebben inmiddels offerte voor volgende reis;
1 mei vertrek vlucht via Washington naar New York, hier verblijven we 3/4 dagen
vervolgens nemen we dan de trein (niet de Acela want die is toch nog behoorlijk prijzig) naar Washington kosten rond de 80 euro voor 3 personen (AAA discount)
in Washington verblijven we ook 2/3 dagen. Vervolgens vlucht naar Orlando met week huurauto om rond 15 mei (is nog niet zeker) terug te vliegen naar Amsterdam.
Inclusief alle vluchten/belastingen/autohuur en treinreis doe we dus New York/Washington en Florida aan voor minder als 1800 euro voor 3 personen(in totaal hebben we dan dus 3 vluchten).
Erg netjes een prijs van 600 euro pp al zeg ik het zelf...nu alleen nog de accomodatiekosten/benzine en persoonlijke uitgaves (accomodatie gaat nog een uitdaging worden helemaal in New York
voor florida/Orlando gaat het ws de eerste nacht staybridge Suites worden (hadden we in Vegas en was een echte aanrader) en verders KOA (in Californie 3 KOA's aangedaan en erg goed bevallen). We willen dan Noord/West Florida aandoen om op de prachtige stranden beetje uit te rusten van de hectiek van de 2 grote steden...
Niks is nog zeker (had ook al idee om wellicht New Orleans te doen met reis langs de kust richting Florida) maar tot nu toe zit er schot in de zaak. Helaas dus geen lange treinreis maar wellicht leuk om eens mee te beginnen (alhoewel 3,5 uur niet een kort ritje te noemen is
en wie weet 2011 weer wat anders
zucht....hoezo het klopt dat als je 1x bent geweest je steeds vaker gaat?
we hebben inmiddels offerte voor volgende reis;
1 mei vertrek vlucht via Washington naar New York, hier verblijven we 3/4 dagen
vervolgens nemen we dan de trein (niet de Acela want die is toch nog behoorlijk prijzig) naar Washington kosten rond de 80 euro voor 3 personen (AAA discount)
in Washington verblijven we ook 2/3 dagen. Vervolgens vlucht naar Orlando met week huurauto om rond 15 mei (is nog niet zeker) terug te vliegen naar Amsterdam.
Inclusief alle vluchten/belastingen/autohuur en treinreis doe we dus New York/Washington en Florida aan voor minder als 1800 euro voor 3 personen(in totaal hebben we dan dus 3 vluchten).
Erg netjes een prijs van 600 euro pp al zeg ik het zelf...nu alleen nog de accomodatiekosten/benzine en persoonlijke uitgaves (accomodatie gaat nog een uitdaging worden helemaal in New York
Niks is nog zeker (had ook al idee om wellicht New Orleans te doen met reis langs de kust richting Florida) maar tot nu toe zit er schot in de zaak. Helaas dus geen lange treinreis maar wellicht leuk om eens mee te beginnen (alhoewel 3,5 uur niet een kort ritje te noemen is
zucht....hoezo het klopt dat als je 1x bent geweest je steeds vaker gaat?
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
He Heidi,
600 Euro doe je inderdaad erg goed voor een intercontinentale retourvlucht en een binnenlandse vlucht
Als je ook de accomodatie goedkoop wilt houden zou je eens in New York wat verder van Times Square af kunnen zoeken. Tip: Blijf wel op Manhattan en het liefste ónder Central Park, je zit dan het meeste in de NY-sfeer.
Succes met de rest!
correctie: Je zit in Upper East en West en bóven NY ook in de echte NY-sfeer maar onder Manhattan is het toeristische gedeelte waar het veel drukker is en waar je de energie ervaart van de stad. De Upper East en West sides zijn toch wat rustigere woondelen.
600 Euro doe je inderdaad erg goed voor een intercontinentale retourvlucht en een binnenlandse vlucht
Succes met de rest!
correctie: Je zit in Upper East en West en bóven NY ook in de echte NY-sfeer maar onder Manhattan is het toeristische gedeelte waar het veel drukker is en waar je de energie ervaart van de stad. De Upper East en West sides zijn toch wat rustigere woondelen.
Laatst gewijzigd door Grandu op 08 dec 2009, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
---Mark Twain
---Mark Twain
Ik neem de tips mee!!!!
Spannend...het zoeken gaat nu echt beginnen
Spannend...het zoeken gaat nu echt beginnen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties