Los van of je onderweg gecontroleert wordt is er al aangegeven dat je vriend niet verzekerd is als hij rijdt. Dat lijkt me toch reden genoeg om geen risico's te willen nemen.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, daarom is het ook een ongeluk Durf je het risico te nemen dat jou dit niet overkomt, met alle gevolgen van dien?
Ik zou niet prettig in de auto zitten wetend dat ik het risico loop in de problemen te komen. Zeker niet in een land als Amerika waar aansprakelijkheid en de daaraan klevende consequenties grote issues zijn, met nog grotere gevolgen.
Hier in nl. zou je toch ook niet onverzekerd op de weg willen rijden, waarom dan wel op je vakantie, waar je juist wil genieten en je je geen zorgen wilt maken om dit soort onzin.
Klopt... In tegenstelling tot bvb België is ginder het voertuig slechts verzekerd als de verzekeringsnemer (of een bijkomende chauffeur die opgegeven werd) aan het stuur zat. Hier in België neem je een verzekering die zuiver gelinkt is aan je wagen (ik veronderstel in NL idem) waardoor zelfs Jan met de pet met je wagen mag rijden en toch geldig verzekerd zal zijn bij een ongeval. In de USA ligt dit dus anders... Als jij, als verzekerde, niet aan het stuur zit en je laat iemand anders (dus niet Amerikaan) het voertuig besturen dan rij je onverzekerd rond... Dit kan dramatische gevolgen hebben bij een ongeval... Laat je echter een Amerikaans staatsburger met jouw huurwagen rijden dan is de kans echter groot dat je toch nog verzekerd bent. Vaak omvatten verzekeringen ginder ook het besturen van voertuigen van derden waardoor hij of zij wel reglementair met je wagen kan of mag rijden.
Persoonlijk zou ik het zeker niet riskeren... De mogelijke gevolgen kunnen te groot zijn.
Nee het is inderdaad toch een erg gevaarlijke onderneming, je gaat er vanuit dat er niks gebeurd, maar een ongeluk zit in een klein hoekje..
Bedankt voor het uit mijn hoofd zetten van dit idee! We gaan de auto voor de 'normale' kosten van het speciaal onder 25 jaar pakket huren.
Bralo20 schreef:Laat je echter een Amerikaans staatsburger met jouw huurwagen rijden dan is de kans echter groot dat je toch nog verzekerd bent..........
.... is dat wel zo? Volgens mij staat in de verhuurvoorwaarden dat je geen amerikaanse staatsburgers in jouw huurauto mag laten rijden. op de site van usareisen staat dit in de voorwaarden:
US-Staatsbürger: nur als Zusatzfahrer erlaubt
Dus ook dit zou ik niet doen!
Denk je ook aan het meenemen van een cc op jouw naam bij het huren van de auto
USdaydreamer schreef:.... is dat wel zo? Volgens mij staat in de verhuurvoorwaarden dat je geen amerikaanse staatsburgers in jouw huurauto mag laten rijden. op de site van usareisen staat dit in de voorwaarden:
Volgens mij staat dat er niet hoor! Er staat dat een Amerikaanse staatsburger wel -en ook alleen maar- als extra chauffeur is toegestaan, daar maak ik uit op dat hij niet de eerste chauffeur op het contract mag zijn. Dat betekent dus dat alle verzekeringen wel nodig zijn voor de chauffeur die de hoofdhuurder is, en dus als eerste op het contract staat vermeld.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty" Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
USdaydreamer schreef:
.... is dat wel zo? Volgens mij staat in de verhuurvoorwaarden dat je geen amerikaanse staatsburgers in jouw huurauto mag laten rijden. op de site van usareisen staat dit in de voorwaarden:
Dus ook dit zou ik niet doen!
Denk je ook aan het meenemen van een cc op jouw naam bij het huren van de auto
De voorwaarden van USA reisen zijn niet noodzakelijk dezelfde voorwaarden als via andere aanbieders of rechtstreeks bij de maatschappijen.
Precies! Letterlijk vertaald: slechts als extra bestuurder toegestaan.
Mystery of the mind, mijn interpretatie van duits zit er soms dus ook naast
Ik had het voor mijzelf vertaald als niet mogen, maar daar zit ik dus fout, sorry!
Mogelijk heeft het niet als eerste/hoofdbestuurder van een Amerikaan te maken met de prijsafspraken die de Europese tussenpersonen met de verhuurders gemaakt hebben.
Zo staat er in de voorwaarden van verschillende camperverhuurders dat de hoofdhuurder van een camper die geboekt is via een Europse tussen persoon geen Amerikaans huisadres mag hebben.
Zie hieronder een stukje uit de El Monte voorwaarden
• El Monte RV’s 2009 International Rental Program and rates are designated exclusively for non-domestic clientele, i.e. for those clients living outside of the United States and having no US address. • El Monte RV reserves the right not to accept bookings from clients residing within the United States even though they may have reserved through an international wholesaler.
• El Monte RV reserves the right to rebook clients residing within the United States using standard domestic rates and conditions.
ik heb niet de hele topic doorgelezen dus dit kan al gezegd zijn, maar is het niet zo dat de eventuele tweede chauffeur minstens 21 moet zijn? dan kan je toch boeken op jouw naam en hem als tweede chauffeur opgeven?
Nee dat kan niet. Als ééen van de bestuurders onder de 25 is moet je altijd het underage pakket nemen.
Mijn dochter is 18 en heeft haar rijbewijs. Als we haar als extra bestuurder willen toevoegen in Amerika moeten wij als ouders ook het underage pakket betalen. En dat doen we dus niet, zij gaat (helaas) niet rijden in Amerika.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.