Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wel of niet overstappen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Eleomora
Amerikafan

Wel of niet overstappen

Bericht door Eleomora »

Ik had een vraagje.

Op vliegwinkel.nl
Kan ik kiezen tussen de volgende 2 vluchten van UA:

04-mrt Amsterdam Denver 10:55 selecteer 16:50 UA909 13h 55m (1 stops)

04-mrt Amsterdam Frankfurt 10:55 12:05 UA9203
Frankfurt Denver 13:20 selecteer 15:50 UA8878 12h 55m (geen stops)

Het leek met niet erg logisch dat de rechtstreekse vlucht langer duurde als een vlucht met overstap
Nu ben ik even verder gaan zoeken en vlucht UA909 bestaat uit 2 delen amsterdam - chicago en chicago - denver de tijd tussen landen en vertrekken is ongeveer 1,5 uur.

Mijn vraag is eigenlijk of je in Chigaco uit moet stappen voor de douane en je koffer of dat je gewoon 1,5 uur in het vliegtuig moet blijven wachten.

Mijn andere vraag is als je op frankfurt overstapt, je je bagage nog moet ophalen. Of worden ze meteen omgelabeld?

En wat zouden jullie kiezen?
Laatst gewijzigd door Eleomora op 15 aug 2009, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Wel of niet overstappen

Bericht door Coyote »

In Chicago maak je een echte overstap. Je moet het vliegtuig dus uit, door Immigrations, koffer afhalen en na US Customs weer inleveren voor de volgende vlucht.

Vlieg je via Frankfurt dan wordt je bagage gelijk doorgelabeld naar Denver. Hoef je in Frankfurt dus niets meer voor te doen. In Denver ga je dan door Immigrations om vervolgens je koffer op te halen. Daarna ben je klaar.

Vlieg je via Chicago dan hoef je in Denver enkel de koffer van de band te halen en ben je klaar. Voor beide vluchten valt wat te zeggen. Je keuze zou je dan kunnen baseren op vliegduur en vliegtuigtype (wel of geen in flight entertainment).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Dat mogen ze dan ook wel vermelden op die site dat je redelijk korte overstap tijd heb <1,5 uur. als je door douane moet enzo.

In dat opzicht lijkt via frankfurt toch wel beter, minder reistijd, relaxter overstappen. (Lufthansa voert de vlucht uit)
Alleen het eerste stuk is met een 737 maar dat is maar een uurtje.
Het grootste gedeelte is met een airbus 340.
Volgens Lufthansa hebben die allemaal een IFE systeem
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Eleomora schreef:Dat mogen ze dan ook wel vermelden op die site dat je redelijk korte overstap tijd heb <1,5 uur. als je door douane moet enzo.
Dat wordt dus vrijwel nooit vermeld. Bij een tussenstop in Amerika houd ik het liefst minimaal 2 uur aan. Dan zit je redelijk safe.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Kira
Amerika-ontdekker

Bericht door Kira »

Op Chicago moet je zeker 2 uur hebben. Wij moesten ook met een treintje naar een ander gedeelte van het vliegveld en we kwamen binnen met nog veel meer internationale vluchten... Dan ben je veel tijd kwijt!

Een minimum van 2 uur bij een overstap op een Amerikaans vliegveld is echt een must-have! Wij overdrijven het een beetje... wij stappen maandag op Atlanta over en hebben 6 uur... ;)
2005: Rondreis LA-SF-Yosemite-LV-Zion-Bryce-GC-Sedona-Phoenix-LA
2007: LV-Phoenix
2008: LV-Zion-Bryce-Page-Antelope-GC-Sedona-LV
2009: *Honeymoon* LA-Monterey-SF-Humboldt Redwoods-Sacramento-Yosemite-LA
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Dan lijkt me overstappen in frankfurt geen overbodig luxe.
Bij het boeken van het ticket stond er niet bij dat je in chigaco moest overstappen.
Ik kwam erachter door www.flightstats.com te kijken. Ook stond hier dat er met 2 verschillende vliegtuigen gevlogen zou worden.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Eleomora schreef:Ik had een vraagje.

Op vliegwinkel.nl
Kan ik kiezen tussen de volgende 2 vluchten van UA:

04-mrt Amsterdam Denver 10:55 selecteer 16:50 UA909 13h 55m (1 stops)

04-mrt Amsterdam Frankfurt 10:55 12:05 UA9203
Frankfurt Denver 13:20 selecteer 15:50 UA8878 12h 55m (geen stops)

Het leek met niet erg logisch dat de rechtstreekse vlucht langer duurde als een vlucht met overstap
Nu ben ik even verder gaan zoeken en vlucht UA909 bestaat uit 2 delen amsterdam - chicago en chicago - denver de tijd tussen landen en vertrekken is ongeveer 1,5 uur.

Mijn vraag is eigenlijk of je in Chigaco uit moet stappen voor de douane en je koffer of dat je gewoon 1,5 uur in het vliegtuig moet blijven wachten.

Mijn andere vraag is als je op frankfurt overstapt, je je bagage nog moet ophalen. Of worden ze meteen omgelabeld?

En wat zouden jullie kiezen?

Zonder te zeuren, maar er staat toch duidelijk dat Amsterdam-Denver met een stop is, dus zeker niet rechtstreeks, of snap ik het niet?
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

er staat idd 1 stop.
Maar er staat niet waar of hoe lang.
Kira
Amerika-ontdekker

Bericht door Kira »

Als je op die vlucht klikt, zie je precies waar/wanneer/hoe laat/etc.

Je hoeft niet bang te zijn dat je gaat boeken, dan moet je van alles invullen en bevestigen. Dat doe je niet zomaar per ongeluk ;)
2005: Rondreis LA-SF-Yosemite-LV-Zion-Bryce-GC-Sedona-Phoenix-LA
2007: LV-Phoenix
2008: LV-Zion-Bryce-Page-Antelope-GC-Sedona-LV
2009: *Honeymoon* LA-Monterey-SF-Humboldt Redwoods-Sacramento-Yosemite-LA
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wat je kan doen is even je vluchtnummer in Google opzoeken, krijg je vaak veel meer informatie.

Zoiets dus:

http://www.feeyo.com/enflight/num/UA909.htm
braveman
Amerikafan

Bericht door braveman »

Een paar jaar geleden vlogen wij ook met United naar Denver via Chicago. Vanaf Amsterdam zijn er geen rechtstreekse vluchten naar Denver. Het gekke is dat toen op teletekst en bij de incheckbalie Denver aangegeven stond terwijl het vliegtuig Chicago als bestemming had. Wat bleek, de vluchten Amsterdam - Chicago en Chicago - Denver hadden hetzelfde vluchtnummer. Ik kan me herinneren dat we toen op het nippertje de overstap gehaald hebben. De luchthaven van Chicago is erg groot en 1,5 uur is krap!
Georgia on my mind........
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Ik zou nooit meer (UA909 met) een tussenstop in Chicago doen... vooral niet als je het vliegveld niet kent, voor dat je alles door hebt ben je ook 15 min tijd kwijt.

UA909 is eenzelfde vluchtnummer, maar het vliegtuig is totaal anders. Je kunt via de site van United kijken hoeveeltijd je exact hebt door het schedule van de vlucht AMS - ORD en ORD - DEN apart in te geven. Dan zie je exact de verwachte aankomst- en vetrektijd in Chicago.

De kans is zeer groot dat je bagage het niet gaat redden (als je het zelf al red).
Lange rij bij de customs, bagage afgeven, helemaal naar de andere kant van het vliegveld, daar weer door security etc. rennen rennen rennen.

Ik ben 2x (1x met UA 909 naar Denver) via Chicago gevlogen, 2x maar NET de aansluiting gehaald, de bagage had het niet gered. Ook andere mensen met UA909 hadden maar net de aansluiting gehaald, maar ook hun bagage kwam een vlucht later

Ook de keer dat mijn vriendin via Chicago vloog had ze hetzelfde, zelf NET de aansluitende vlucht gehaald, maar ook de bagage had het niet gered.

(bagage wordt wel netjes bij het hotel afgedropt binnen 24 uur, maar je zult maar een strakke reisplanning hebben...)

Misschien heb je geluk en is het niet druk bij de customs en verloopt alles zonder problemen, alleen ik ga het risico nooit meer nemen, minimaal 2,5 uur overstappen op chicago en anders geen chicago meer voor mij.

Ga via Frankfurt!!! Bespaart in ieder geval een hoop stress.

(in een eerder topic heb ik ook al mijn ervaring een keer beschreven, zal even kijken of ik hem kan vinden)
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

zie http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 09#p342464

Alles hangt eigenlijk van de drukte van de customs af... Als je een Amerikaans paspoort hebt, heb je sowieso geen probleem! Dan fiets je er zo doorheen.
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Bedankt voor de tip :doublethumb:.
Mij lijkt frankfurt idd beter
Dan zit je ook niet met je koffer. Je moet zeker wel nog langs de douane (alleen paspoort laten zien) en handbagage controle.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Eleomora schreef: Je moet zeker wel nog langs de douane (alleen paspoort laten zien) en handbagage controle.
Grenscontrole ja, security check, grote kans van niet. Ik ben het tijdens mijn overstap NAAR DE VS (2x) niet tegengekomen. Op de terugreis wel..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Ok lichte paniek :shock: Wij hebben welgeteld 1.35 uur de tijd om over te stappen in Chigaco. WIj zitten ook behoorlijk achterin het vliegtuig..misschien heel dom maar er is maar 1 in- en uitgang toch?

Heeft iemand ervaring met de 'ATS' die daar loopt?
We moeten ook nog eens van Terminal 1 naar 5 ... bleeeeg nu al slapeloze nachten!!
En als onze koffers het niet halen ... :(
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Heen of terug? Heen vrees ik dat je het niet gaat redden (je moet immers door immigrations, customs, bagage ophalen etc), terug moet lukken. Ik heb op 30 aug een zelfde overstap anderhalf uur van T3 naar T5. Van en naar T5 kan je alleen via de ATS komen en die ligt buiten security. Ik heb van de week met BA gebeld en zij zeiden dat ik me geen zorgen moest maken..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Heen ja :( he bah.. er gaat nog een vlucht 3 uur later en 5 uur later. Ik neem aan als je met United vliegt, kun je ook alleen maar een latere vlucht van United meepakken?
Pfff.. mochten we het niet halen hoop ik dat er plek is op een latere vlucht :)
En begreep ik het nu goed dat als je koffers de vlucht (richting Las Vegas) niet halen, dan worden ze bij het hotel afgeleverd of moet je ze ophalen?
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Sing schreef:Heen ja :( he bah.. er gaat nog een vlucht 3 uur later en 5 uur later. Ik neem aan als je met United vliegt, kun je ook alleen maar een latere vlucht van United meepakken?
Pfff.. mochten we het niet halen hoop ik dat er plek is op een latere vlucht :)
En begreep ik het nu goed dat als je koffers de vlucht (richting Las Vegas) niet halen, dan worden ze bij het hotel afgeleverd of moet je ze ophalen?
1,5 uur is erg krap in ieder geval. Er zijn enkele vliegtuigen die twee ingangen hebben, maar over het algemeen is er één uitgang.

Lees mijn bovenstaande link goed door en kijk naar mijn tips!

Je moet gewoon als je vliegtuig uit bent erg hard doorlopen (misschien rennen), zodat je iedereen uit het vliegtuig in ieder geval voor bent, kan al een half uur schelen.

Als je geluk hebt is er geen rij bij immigration en ben je daar ook zo door heen. Dan kun je het zeker wel halen! Er zijn ook genoeg mensen die het makkelijk gehaald hebben...

Als je bagage niet mee is gekomen dan moet je op je aankomstvliegveld naar een speciale balie gaan. Je geeft dan de streepjescode van de bagage die je bij inchecken hebt gehad en zij kunnen in de computer kijken waar je bagage uithangt. Je vult een formulier in en binnen 24 uur heb je je bagage (als alles normaal verloopt). Je kunt er ook voor kiezen om te wachten tot de volgende vlucht is aangekomen...
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Ik had de tips idd gelezen en we gaan gewoon rennen :) Verder ben ik al weer wat gekalmeerd :lol: We zitten in MGM, dicht bij het vliegveld.. heb nog geen echte plannen de eerste dag.. neem gewoon een weekendtas mee in de handbagage met de hoognodige spulletjes.. no fuss, just fun :D :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer