Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Scooter huren in Zuid-Oosten VS
Scooter huren in Zuid-Oosten VS
Hallo,
Van begin september tot midden oktober maken we met vier vrienden een rondreis door de VS, van New Orleans naar New York. Normaal zou er nog een vijfde man meegaan, maar die heeft afgezegd. Hij was wel de enige die beschikte over een rijbewijs. Gelukkig reist een andere kameraad ons achterna begin oktober zodat we de laatste twee weken wel nog een auto ter beschikking hebben. Nu zou het plan zijn om de eerste weken een scooter te huren, zodat we niet steeds afhankelijk zijn van het openbaar vervoer. Kan dat gemakkelijk in de VS, wat zijn zo de beste verhuurbedrijven? Heb je een rijbewijs nodig voor alle types of zijn er ook scooters waar je geen rijbewijs voor nodig hebt?
Alvast bedankt voor jullie hulp,
groeten Pieter-Jan
Van begin september tot midden oktober maken we met vier vrienden een rondreis door de VS, van New Orleans naar New York. Normaal zou er nog een vijfde man meegaan, maar die heeft afgezegd. Hij was wel de enige die beschikte over een rijbewijs. Gelukkig reist een andere kameraad ons achterna begin oktober zodat we de laatste twee weken wel nog een auto ter beschikking hebben. Nu zou het plan zijn om de eerste weken een scooter te huren, zodat we niet steeds afhankelijk zijn van het openbaar vervoer. Kan dat gemakkelijk in de VS, wat zijn zo de beste verhuurbedrijven? Heb je een rijbewijs nodig voor alle types of zijn er ook scooters waar je geen rijbewijs voor nodig hebt?
Alvast bedankt voor jullie hulp,
groeten Pieter-Jan
Re: Scooter huren in Zuid-Oosten VS
Wat wil je dan precies gaan doen op die scooter? Je kunt ze op sommige plaatsen aan de kust wel huren, maar verder dan de lokale supermarkt kom je er niet mee hoor. Je gaat ook niet van Amsterdam naar Rotterdam op zo'n ding 
Het zou trouwens ook best kunnen dat ze wel een rijbewijs willen zien ivm verzekering, dat weet ik niet zeker, credit card heb je zowieso nodig. Reken er ook maar op dat je dat wel $30-40 per dag gaat kosten (schat ik).
Het zou trouwens ook best kunnen dat ze wel een rijbewijs willen zien ivm verzekering, dat weet ik niet zeker, credit card heb je zowieso nodig. Reken er ook maar op dat je dat wel $30-40 per dag gaat kosten (schat ik).
Even offtopic: Ik ben vroeger maar wat vaak op een puchje, mt5 en op een scooter naar Dordrecht en Rotterdam gegaan vanuit Breda. Dat is best goed te doen hoor, je ziet nog eens wat van de omgeving dan ^^skelter schreef:Je gaat ook niet van Amsterdam naar Rotterdam op zo'n ding
Via de snelweg? Of via rustige binnenwegen, vaak met fietspad? 
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik geloof nooit dat je ergens een scooter kan huren om van new orleans naar NY te komen, nog nooit van gehoord.
Misschien een gat in de markt.....
Misschien een gat in de markt.....
Snelweg is niet mogelijk, maar wel over allerlei behoorlijk drukke provinciale wegen, te vergelijken met sommige highways hier, waar geen fietspad langsloopt (daar mag je trouwens in Nederland als brommer/scooter zijnde vaak ook niet eens op komen).skelter schreef:Via de snelweg? Of via rustige binnenwegen, vaak met fietspad?
In de VS mag men ook niet met een brommer/scooter op de diverse freeways komen lijkt me, dit mag althans niet waar ik woon.
Levensgevaarlijk in de VS.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 6456 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek