We zitten op dit ogenblik in Las Vegas. Onderweg hebben we bij wegwerkzaamheden een steen op ons voorruit gekregen en een ster in het ruit. Balen natuurlijk want we hebben geen Road Side Service Plan afgesloten bij Alamo en zijn dus niet verzekerd voor ruitschade. We hebben het laten plakken maar het is nog duidelijk te zien. Het bedrijf dat het gerepareerd heeft, heeft ons geadviseerd het ruit te laten vervangen op onze eindbestemming (Denver) bij een soort Carglass voordat we de auto inleveren.( Pas op de eindbestemming om nieuwe ruitschade uit te sluiten.) Zij hebben ons een prijs opgegeven wat zij ons zouden berekenen voor vervanging en dat zou USD 185 plus tax zijn. Alamo gaat ons waarschijnlijk veel meer in rekening brengen.
Heeft iemand van jullie dit ook eens bij de hand gehad of weet iemand wat Alamo ons ongeveer in rekening gaat brengen? Alamo bellen hebben we niet gedaan om geen slapende honden wakker te maken. Mocht Alamo ons nou ongeveer USD 100 meer in rekening brengen dan leveren we de auto zo in omdat we geen zin hebben in al die extra toestanden en een dag minder van onze vakantie.
Iemand een advies?
Off topic: We zitten in de MGM Signature en alle zwembaden zijn dicht ivm dreigend onweer
Wij hadden vorig jaar ook een ster in de voorruit (Alamo, geen RSP) en hebben de auto gewoon ingeleverd. Er is niets van gezegd en we hebben er ook niets meer van gehoord.
Wij hebben hem vorig jaar ingeleverd met 2 sterren in de ruit, waaronder 1 grote. Helemaal niets aan gedaan. Ze hebben er niets van gezegd (en wij hadden die extra verzekering ook niet). Het vrouwtje dat het controlleerde had het wel gezien, maar ze had er verder niets over gezegd.
Wij hadden afgelopen juni ook een ster in de voorruit door steenslag (National als verhuurder). Bij inleveren gewoon gemeld en we hadden geen Roadside verzekering. Werd verder genoteerd en zonder additionele kosten afgehandeld. Bleek gewoon in de LDW verzekering te zitten (wat we onderweg al hadden uitgezocht gelukkig, anders had ik het waarschijnlijk niet eens gemeld). Roadside Plus is een soort ANWB abonnement voor verloren sleutels, zonder benzine of lekke band.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Hier nog zo'n ervaring. Vorig jaar een flinke barst in de voorruit van onze Nissan, wij hebben dit tijdens het inleveren bij Alamo gemeld en we hebben er verder nooit meer iets van gehoord. Ook wij hadden geen RSP. Dus - tenzij de voorwaarden tijdens het afgelopen jaar zijn gewijzigd - is de schade gewoon gedekt in de standaardverzekering.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's. http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Ook hier nog zo'n ervaring. Wat begon met een ster en deze scheurde gedurende onze vakantie uit tot een iets grotere breuk (50 cm). Wij zijn gewoon naar Alamo gegaan en hebben de auto omgeruild.
Wij nemen nooit roadside service. Volgens mij gaat het hier ook om de diensten die normaal in Nederland zouden worden uitgevoerd door een ANWB of Routemobiel. Ik heb nog nooit stilgestaan met een auto vanwege een defect en denk dat deze kans gezien de staat van de auto's die je huurt (relatief tot spiksplinter nieuw) ook niet erg groot is.
martinenelsa schreef:Wij hadden afgelopen juni ook een ster in de voorruit door steenslag (National als verhuurder). Bij inleveren gewoon gemeld en we hadden geen Roadside verzekering. Werd verder genoteerd en zonder additionele kosten afgehandeld. Bleek gewoon in de LDW verzekering te zitten (wat we onderweg al hadden uitgezocht gelukkig, anders had ik het waarschijnlijk niet eens gemeld).
Zelfde geval heb ik al eens meegemaakt bij Hertz. Ik kreeg ook een steen tegen de voorruit. Hiervoor bleek ik gewoon verzekerd te zijn via LDW. Enkel een formulier ingevuld en ondertekend (voor Hertz waarmee zij waarschijnlijk de voorruit kunnen claimen bij de verzekering) en nooit meer wat van gehoord.
Ruitschade zit gewoon in de verzekering hoor, gewoon melden, wat papieren invullen en klaar.
Wij hebben ook een ster in de ruit gehad, 2 jaar geleden , verder niets meer van gehoord...
groetjes
Ellen
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen melding van maken, 99% kans dat er niet naar gekekn wordt bij inleveren, ik vind dat je al heel netjes heb gedaan met een reparatie, eigenlijk is dat al zonde van je tijd en geld.
Ik weet niet hoe groot het sterretje is?
Wij hadden er 2 afgelopen reis in Juni en we hebben zonder wat te zeggen de auto ingeleverd (SF downtown), niets van gezegd en niets meer van gehoord.
Succes
Twee weken geleden hebben wij ook onze ruit met een flinke barst ingeleverd bij Alamo. We moesten even aangeven wanneer, waar en hoe dit gebeurt was (dit werd genoteerd) en daarna was het geregeld. Niks geen kosten dus.
Volgens mij is ruitschade gewoon gedekt, maar heeft Roadside Service Plan ermee te maken dat de verhuurder je kosteloos komt helpen als je niet meer verder kunt rijden. Wij hadden bijvoorbeeld zo`n barst in onze ruit dat verder rijden niet verantwoord was omdat hij bij elk hobbeltje verder scheurde. Bij ons is de auto toen kosteloos op locatie omgeruild.
Moet eigenlijk zo lachen om de berichten in dit topic.....
Wat doen die Hollanders toch allemaal tijdens de vakantie met hun auto?
Zijn wel heel veel meldingen van beschadigde ramen.
De Belgen ook Ook wij hadden twee sterretjes in de voorruit. Eéntje gewoon op de snelweg door een vrachtwagen voor ons en de andere, eerlijk gezegd, op een dirt road.
Ik trek ook gewoon steentjes aan denk ik . Met mijn wagen thuis heb ik er ook meestal een ster in zitten. Nu al 1 meer dan een jaar, hij was al direct groter dan een 2 euro stuk, dus dat wordt dan vervangen. Maar als ik een ruit vervang dan is die na 2 weken terug stuk . Dus nu laat ik het gewoon zitten zolang het niet erger wordt (is ook onderaan de passagierskant). Dit is trouwens al de derde ruit van mijn nog geen 2 jaar oude wagen. Ik ben wel verzekerd hiervoor, maar ik wil niet op een zwarte lijst komen .
Overigens is de tegenwoordige paniek die vooral de firma Carglass zaait met hun reclames niet echt terecht, een sterretje in de voorruit maakt je wagen echt niet ongeschikt om mee door te rijden, en ook scheuren kunnen weinig tot geen kwaad, met een moderne ruit.
De tijd dat een ruit in duizenden stukjes sprong ligt achter ons.
Zeker met een huurwagen zou ik me niet druk maken, zo'n scheur stopt vanzelf als hij bij de rand komt, en thats it.
Pete.Z schreef:Overigens is de tegenwoordige paniek die vooral de firma Carglass zaait met hun reclames niet echt terecht, een sterretje in de voorruit maakt je wagen echt niet ongeschikt om mee door te rijden, en ook scheuren kunnen weinig tot geen kwaad, met een moderne ruit.
.
Ik heb een scheur over bijna de volle breedte van de voorruit van mijn eigen auto, deze zit er al meer als 3 jaar in, gelukkig zit hij niet echt in het zicht
Aangezien het toegestaan is voor de APK, en ik slechts WA verzekerd ben laat ik het gewoon zo.
Ook wij hadden een ster in de voorruit. Bij het inleveren is er niet eens iemand bij de auto wezen kijken, ook nergens naar gevraagd.
Overigens waren de wegen waar wij reden soms erg slecht, mede ook door de lange strenge winter waardoor er veel opspattende steentjes waren. Meerdere keren tijdens het rijden een harde tik op de ruiten gehoord veroorzaakt door deze steentjes. Dus volgens mij zijn het niet alleen de Nederlanders die hier probelemen mee hebben.
Overigens hadden wij ook een deuk in het portier van de auto, die er al inzat toen wij deze ophaalden, niets van gezegd toen en ook bij het inleveren niets over gehoord!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.