Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Delta, hoeveelheid bagage

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Qomsy
Amerika-newbie

Delta, hoeveelheid bagage

Bericht door Qomsy »

Hallo allemaal!

Ik heb tickets met Delta gekocht voor heen naar Miami en terug vanaf Orlando. De tickets heb ik op 24 mei gekocht. Ik zit net op de site van Delta te lezen dat tickets gekocht vanaf 23 mei, maar 1 koffer p.p. mogen meenemen? Een 2e koffer kost je 50 dollar. Verder lees ik dat als ik een te zware of grote koffer meeneem, ik 150 dollar per koffer bij moet betalen.
Hebben jullie hier ervaringen mee? Zijn ze echt zo streng?? Ik ga het nooit redden met 1 koffer... :-(

Groetjes,
Sandra
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Delta Baggage

Bericht door Chi Sin X »

Stond iets doms.. ;)

Maar op de website van Delta staat het inderdaad zo. Ik vrees dat je extra mag betalen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Zo streng zullen ze echt zijn, nog maar 1 koffer van maximaal 23 kg per persoon zit bij de ticketprijs in, voor de 2e koffer zul je $ 50 moeten betalen, als je zowel op de heen als de terugreis een 2e koffer inchecked kost het je $ 100.
Je kunt proberen om je handbagage zo groot mogelijk te maken, uiteraard wel binnen de gestelde normen blijven, anders krijg je daar weer problemen mee.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Ik vrees toch wel hoor.
Wat je kan doen is, met 1 koffer naar ginder gaan, en al wat je nog nodig hebt ter plaatse kopen.
Zo spaar je tenminste de eerste keer al een kost uit, én je hebt meteen nieuwe kleren :p
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Je kan ook bij je vertrek 1 koffer in de andere steken ,zo doen wij dat al jaren .In plaats van met 4 koffers heen te sleuren ,hebben we er maar 2 in te checken en met terugkomen gebruiken we alle 4 koffers .Bespaar je bij Delta toch op je heenreis wat .Je kan natuurlijk ook 1 meenemen en ginder de 2de aanschaffen . :wink:

Groetjes
Aïda
Amerika-expert

Re: Delta, hoeveelheid bagage

Bericht door Aïda »

Zoals Knabbeltje het doet doen wij het ook al jaren. Schaalkoffers, de kleinere in de grote op de heenweg en terug dus met 2 koffers p.p.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Wij gebruiken wel zachte koffers maar dat maakt natuurlijk niets uit en als ik nu lees dat delta dit invoert zullen de anderen maatschappijen wel snel volgen zeker .En na zoveel jaren reizen geraak ik daar maar niet uitgekocht :oops: .Het lijkt me dat wij nog gouden tijden hebben meegemaakt , 2 koffers met 32 kg per koffer en dan nog zaten we er soms over :lol: .Nu letten we daar wel erg mee op en gaan we niet over die 23 kg meer .Maar het is soms toch inhouden daar wat je kopen wil :mrgreen: .

Groetjes
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Hahaha, heel herkenbaar! Inderdaad 4 x 32 kg mee terug nemen en dan nog wat dozen naar huis verstuurd hebben :oops:
HammyABQ
Amerika-ontdekker

Bericht door HammyABQ »

Maar op een binnenlandse vlucht 2 koffers meenemen kost je dus 40 dollar extra bedrijp ik van de site?

Wij gaan eerst een aantal dagen naar New York en gaan daarna pas door naar Albuquerque.

Zitten er nu over te denken wat voordeliger is. Heen met 1 koffer en er 1 bijkopen (wat zeker nodig is dan) of gewoon maar met 2 koffers van huis af gaan.

Heb even gekeken bij Sears en Walmart, maar als je een degelijke koffer wilt kopen zit je ook al snel aan de 200 dollar voor een degelijk exemplaar.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Aïda schreef:Zoals Knabbeltje het doet doen wij het ook al jaren. Schaalkoffers, de kleinere in de grote op de heenweg en terug dus met 2 koffers p.p.
Die schaalkoffers wegen toch leeg al heel wat ? :roll:

Ik ben er nog altijd niet uit hoor . Zoals ik het begrijp mag je maar één koffer meenemen vanuit België naar USA en terugkomen met twee koffers ?? :? Zo lees ik het toch op de site van Delta . :roll:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

@ Gerd,
Omdat jij je tickets al voor de op de Delta site genoemde datum hebt gekocht mag je zowel op heen als terug reis twee koffers p/p meenemen zonder extra kosten.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Rob schreef:@ Gerd,
Omdat jij je tickets al voor de op de Delta site genoemde datum hebt gekocht mag je zowel op heen als terug reis twee koffers p/p meenemen zonder extra kosten.
Ik begrijp niet dat ze bij Tioga dan de verkeerde info geven Rob . Ik vraag me ook af hoeveel mensen er moeten bijbetalen door deze plotselinge verandering !! :roll:

Ik hoop dat jij het bij het rechte eind hebt Rob :D
Bedankt !!
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Rob heeft het aan het rechte eind :wink:
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Zou sowieso geen problemen moeten opleveren, want bij het inchecken zullen de agents ook kijken wanneer jij je tickets hebt geboekt.
"Keep Georgia On Your Mind"
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Yep , Rob heeft gelijk .
Na nogmaals een mailtje aan Tioga heb ik nu dit gekregen :

Beste Gerd,

Jullie tickets hebben we laten printen op 6 april jl. en daarom val je buiten de nieuwe regel. Je mag dus 2 koffers kosteloos meenemen op zowel de heen als terugreis.

Op jullie ticket staat onder aan issue date, daar moet dus deze datum staan en dan is het goed. Ik heb voor alle zekerheid ook nog gebeld met Delta Airlines en zij bevestigen bovenstaande.
:dance: :dance:
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Wij vliegen met Delta met een binnenlandse vlucht en moeten volgens mij voor elke koffer gaan betalen :(
peter verhoeven
Amerika-ontdekker

Bericht door peter verhoeven »

Hallo,

Onze tickets zijn eind juni geprint: wij hebben dus pech! :banghead:

Tioga liet mij wel weten dat zij tot nu toe geen berichten hebben ontvangen van reizigers die daadwerkelijk in Amsterdam hebben moeten bijbetalen.
Delta heeft dit vlgs Tioga bevestigd.
Als ze ons volgende week echter wel laten betalen heb ik geen poot om op te staan want de voorwaarden zoals vermeld op de site laten er geen twijfel over bestaan.
In Denver ( terugvlucht) moet er zeker bijbetaald worden.

we gaan de gok maar wagen!
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Triest hé Peter ? Want het is geen klein beetje dat je moet bijbetalen pfff :banghead:
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

En wat vinden jullie dan hiervan....

Effective for tickets purchased on or after July 16, 2009 for travel on or after August 4, 2009 there will be a $5 surcharge for each of the first two checked bags unless prepaid during online check-in at delta.com. :bs:

Wordt het niet eens tijd dat wij met z'n allen eens onze beklag doen bij Delta?? Ik begrijp best dat ze geld willen verdienen, maar ik geloof nooit dat als wij spullen aan Delta moesten leveren en we zouden bij aflevering zeggen dat ze geld bij moeten leggen voor de hogere benzine kosten, dat ze daarmee akkoord zouden gaan.

Ik kan niet begrijpen dat een bedrijf luk raak maar kosten mag opvoeren nadat je iets gekocht hebt, dan weet je toch nooit waar je aan toe bent.

Hier is een idee voor Delta voor volgend jaar.... biedt al je long haul vluchten aan voor 300eu zodat al je toestellen vol zitten en verhoog dan de prijs een week voor vertrek. Dat is pas verdienen.... :oops: :flame:
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Gerd schreef:Die schaalkoffers wegen toch leeg al heel wat ? :roll:
Ik weet even niet meer wat ze wegen. Wel dat mijn man ook een keer het idee had dat ze veel wegen. Toen hebben we, voor vertrek, op de site van Wal-Mart en nog een paar anderen gekeken naar 'lightweight luggage' van ongeveer hetzelfde formaat als wat we hier hebben. Dat bleek niet zoveel te schelen met onze koffers. Toen hebben we het daar maar bij gelaten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer