Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Continental Airlines: welke gegevens nodig bij inchecken?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Robkuh
Amerikafan

Continental Airlines: welke gegevens nodig bij inchecken?

Bericht door Robkuh »

Hallo,

Volgende week vertrekken wij voor 3 weken naar de westkust met Continental Airlines vanuit Brussel.

Nu heb ik via internet geboekt (via http://www.continental.com) maar nu is mij niet helemaal bekend hoe dit met de tickets gaat.

Ik heb er namelijk geen toegstuurd gekregen, wel heb ik een bevestiging dat we geboekt hebben.

Mijn vraag is dus welke gegevens ik nodig heb in Brussel in te checken?

Alvast bedankt

Gr. Rob
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Continental Airlines

Bericht door Chrisp »

Tegenwoordig gaat alles elektronisch :). Je kunt zelf 24 uur van te voren online inchecken.

Het is wel handig om even een uitdraai van de bevestiging te maken als je op de luchthaven zelf wilt inchecken!
Afbeelding
Robkuh
Amerikafan

Bericht door Robkuh »

Als je van te voren via internet hebt ingecheckt, moet je dan nog wel 2 of 3 uur van te voren aanwezig zijn?

We stijgen namelijk om 9:45 op, dus wel fijn als we later kunnen vertrekken naar het vliegveld
Noortje1
Amerikakenner

Bericht door Noortje1 »

wat wil dat online inchecken nu concreet zeggen?
Ik moet toch aanschuiven in de rij voor de koffers af te geven?
Welk voordeel haal je uit online inchecken?
mercikes.
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Niet zo veel vind ik zelf. Wel kan je je plaatsen bij het online inchecken al vastleggen. Mensen die nog niet ingecheckt hebben , kunnen slechtere plaatsen krijgen terwijl die van jou in principe vast liggen.

Carine
Groetjes,
Carine
Robkuh
Amerikafan

Bericht door Robkuh »

Bij het boeken van de vlucht hebben we al stoeltjes kunnen uitkiezen. Ik neem toch aan dat wij deze krijgen?
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Inderdaad, maar snelheidswinst ga je er niet uithalen, want je mag in dezelfde lijn gaan aanschuiven als iedereen anders.

Dus als je online incheckt, moet je nog steeds 3u vooraf aanwezig zijn in de luchthaven. Die tijd vliegt in het algemeen toch vooruit door al het aanschuiven overal, dus veel problemen heb ik er nooit mee.
marionmarloes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door marionmarloes »

Als je al online bent ingechecked, kun je je koffers bij speciale check-inn balies afgeven waardoor je juist niet achteraan in de rij hoeft aan te sluiten. Vanwege alle mogelijke controles wordt er toch aangeraden 2-3 uur van tevoren aanwezig te zijn, maar je hoeft dan tenminste niet zolang in de rij te hangen maar kunt rustig gaan shoppen.
Robkuh
Amerikafan

Bericht door Robkuh »

Jammer dat iedereen elkaar een beetje tegenspreekt.
Zou mooi zijn dit laatste het geval is. Zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen?
Is dit misschien Vliegveld gebonden? Brussel msischien wel, Schiphol niet ofzo?
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Met united hadden wij dit in Brussel niet. In Denver wel, maar de wachtrij was niet zo veel korter.
Groetjes,
Carine
Noortje1
Amerikakenner

Bericht door Noortje1 »

Mijn plaatsen in het vliegtuig liggen al vast als ik inlog op de site van United.
Wil dit zeggen dat als we inchecken dat we dan andere plaatsen hebben dan die ik denk te hebben?
Mss moet ik zaterdag dan toch maar eens op die site gaan zien voor online in te checken.
Dan zijn we mss zekerder.
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
jversteeg
Amerika-newbie

Bericht door jversteeg »

Robkuh schreef: Jammer dat iedereen elkaar een beetje tegenspreekt.
Zou mooi zijn dit laatste het geval is. Zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen?
Het is inderdaad vliegveld gebonden. Op schiphol is er geen aparte bagage 'drop-off', maar sta je gewoon in de rij bij de incheckbalies
Op een aantal vliegvelden in de USA hadden wij wel aparte balies.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Bij Continental kan je van te voren je stoelen bepalen. Of je nou wel of niet online inceckt, die stoelen hou je.
Dat is bij ons altijd het geval geweest, zowel vanaf schiphol als Brussel (beide luchthavens gehad, en beide keer Continental.)

Wij checken op het vliegveld in, omdat het qua tijd volgens ons nooit zo uitmaakt..
Op Newark en Las Vegas was het beide dezelfde balie, je moest dus toch in de rij gaan staan.
Van Brussel en schiphol weet ik het niet meer zeker...
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

In principe heb je geen andere plaatsen.

Een voordeel van online inchecken is dat als de vlucht overboekt is, je al ingecheckt bent en in principe mee kan. Als je stoelen al vastgelegd zijn via de site blijf je die nl gezien behouden. Maatschappijen kunnen altijd dingen veranderen. Zo werd onze vlucht gecanceld en kregen we een andere toegewezen. Resultaat : onze stoelen weg en konden toen nog maar uit een beperkt aantal plaatsen kiezen.

Wat de kortere wachttijden betreft: er zijn nog niet zo veel luchthavens die aparte balies hebben. Indien wel, kan het zijn dat je sneller je koffers kan afgeven. Maar evengoed niet. In ieder geval, je doet niets mis met online inchecken. Het kan je voordelen opleveren als sneller inchecken en zekerder zijn van je stoelen.
Maar evengoed ook niet. Ik zou het wel doen, wie weet levert het je tijdswinst op. In Brussel in ieder geval niet. In Denver mss wel.

Carine
Groetjes,
Carine
marionmarloes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door marionmarloes »

Wij zijn het afgelopen jaar 3x per KLM vanaf Schiphol vertrokken en steeds werden er aparte drop-off balies geopend voor mensen die al online waren ingechecked.
Tevens is het prettig om te weten dat je stoelen al vast liggen, zeker ook omdat wij met kinderen reizen. Vorig jaar naar Amerika hadden wij een probleempje bij het online inchecken omdat de kinderen een andere boekingscode hadden en konden wij dit snel telefonisch oplossen. Op de terugreis vanuit Amerika hadden we niet online ingechecked en werden we met hetzelfde probleem geconfronteerd waarna we ongeveer 1 uur aan de balie hebben gestaan om plaatsen bij elkaar te kunnen krijgen (hoewel die dus vantevoren al waren vastgelegd!). In mijn optiek is er geen enkel nadeel aan het online inchecken en of het nu toeval is of niet, wij kregen steeds een andere balie (zonder rij) toegewezen om onze bagage af te geven.
Misschien is dit alleen zo bij de KLM, maar misschien kun je dit bij Schiphol even (telefonisch ) navragen want ons scheelde het iig heel veel tijd.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

@TS Uhhm.. ik moet ook over ongeveer 3 weken vliegen om 9:45 vanaf Brussel met Continental... welke datum vlieg jij weg?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

In mei vanaf Brussel gevlogen (BA) en er was een aparte balie voor reizigers die al via internet ingechecked hadden. Dat gaan wij dus weer doen voor onze vlucht van komende maandag (met UA).
Ik kreeg vandaag van UA een email met daarin de gegevens van onze komende vluchten en daar bleek opeens uit dat de vluchttijden iets veranderd zijn ! (vluchtnummers wel allemaal hetzelfde, alleen een langere overstaptijd op Washington).
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

sachasenne schreef:In principe heb je geen andere plaatsen.

Een voordeel van online inchecken is dat als de vlucht overboekt is, je al ingecheckt bent en in principe mee kan. Als je stoelen al vastgelegd zijn via de site blijf je die nl gezien behouden. Maatschappijen kunnen altijd dingen veranderen.

Sterker nog, ik had in April met Continental uiteindelijk een compleet andere vlucht die ook een uur later vertrok (was ik dus toch nog 2 uur van te voren aanwezig,lol)
en via een andere tussenstop, Houston ipv Newark.
Was alleen maar gunstig, hoewel ik in Houston door de relatief korte overstaptijd van 60 minuten wel de aansluitende vlucht miste, maar dat maakte ik weer goed door behalve voor de volgende vlucht van 3 uur later ook (door veel zeuren) op de stand-by lijst van een Continental Express vlucht stond die 40 minuten later vertrok...en daar viel dus een passagier van de lijst af, en was ik uiteindelijk toch nog 2 uur eerder in Phoenix dan gepland.....

Als je niet zo vaak vliegt moet je dat trouwens niet mee willen maken, want je wordt echt gek.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

jversteeg schreef:
Robkuh schreef: Jammer dat iedereen elkaar een beetje tegenspreekt.
Het is inderdaad vliegveld gebonden. Op schiphol is er geen aparte bagage 'drop-off', maar sta je gewoon in de rij bij de incheckbalies
Op een aantal vliegvelden in de USA hadden wij wel aparte balies.
Vorig jaar oktober was er op Schiphol bij United een speciale rij voor bagage incheck, waar weinig gebruik van werd gemaakt, we stonden meteen vooraan.
Helaas was de betreffende counter niet bezet, waarschijnlijk omdat er zo weinig klandizie was, er moest voor ons iemand worden opgetrommeld
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

ludwig schreef:In mei vanaf Brussel gevlogen (BA) en er was een aparte balie voor reizigers die al via internet ingechecked hadden. Dat gaan wij dus weer doen voor onze vlucht van komende maandag (met UA).
Ik kreeg vandaag van UA een email met daarin de gegevens van onze komende vluchten en daar bleek opeens uit dat de vluchttijden iets veranderd zijn ! (vluchtnummers wel allemaal hetzelfde, alleen een langere overstaptijd op Washington).
He, wij zijn ook in mei vertrokken, maar er waren voor ons geen aparte balies. Iedereen werd gecontroleerd/ondervraagd en kon dan pas door om in te checken. Evenveel aanschuiven dus.
Groetjes,
Carine
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer