Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reizen met backpack

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Lezolas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reizen met backpack

Bericht door Lezolas »

Is het verstandig om naar de USA te reizen met zulke rugzakken:

Afbeelding
Ik zie het niet echt zitten om van die gigantische reiskoffers te zeulen..
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
suusja
Amerikakenner

Re: Reizen met backpack

Bericht door suusja »

Hoi,

Met welk vervoersmiddel wil je reizen? Blijf je op een plek of ga je rondreizen? Misschien kun je iets meer details geven.

Groetjes Susanne
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Dit is onze kladroute:

Dag 1: Vertrek naar NY: Aankomstuur onbekend, gevolg: rustige jetlag dag.
Dag 2: Dagje NYC (motel of hostel) vervoer: taxi/metro
Dag 3: Dagje NYC (motel of hostel) vervoer: taxi/metro
Dag 4: Dagje NYC (motel of hostel) vervoer: taxi/metro
Dag 5: Dagje NYC (motel of hostel) vervoer: taxi/metro
Dag 6: Half dagje NYC en vertrek naar SF + aankomst in SF (motel)
Dag 7: Dagje SFC (motel) vervoer: Huurwagen
Dag 8: Dagje SFC (motel) vervoer: Huurwagen
Dag 9: Dagje SFC (motel) vervoer: Huurwagen
Dag 10: Dagje SFC (motel) vervoer: Huurwagen
Dag 11: Vroeg vertrek naar Yosemite (+ 5uur in de ochtend)+ aankomst (Hopelijk camping) vervoer: Huurwagen
Dag 12: Dagje Yosemite (camping) vervoer: Huurwagen
Dag 13: Dagje Yosemite (camping) vervoer: Huurwagen
Dag 14: Half dagje Yosemite + vertrek death valley + nacht doorbrengen in Death Valley (motel) vervoer: Huurwagen
Dag 15: Aankomst Las Vegas + Dagje LV (motel) vervoer: Huurwagen
Dag 16: Dagje LV (motel) vervoer: Huurwagen
Dag 17: Vroeg vertrek (+ 5uur in de ochtend) naar de Grand Canyon via Hooverdam, aankomst + overnachting vervoer: Huurwagen
Dag 18: Dagje GC vervoer: Huurwagen
Dag 19: Vroeg vertrek (+ 6uur in de ochtend) Los Angeles + aankomst
Dag 20: Dagje LA vervoer: Huurwagen
Dag 21: Dagje LA vervoer: Huurwagen
Dag 22: Dagje LA vervoer: Huurwagen
Dag 23: Dagje Santa Monica Beach vervoer: Huurwagen
Dag 24: Bufferdag vervoer: Huurwagen
Dag 25: Vertrek naar huis (Amsterdam of Zaventem)
Maar het was me vooral te doen om de veiligheid in de luchthavens.
Ik lees zaken als: Koffers kwijt gespeeld, gaten in koffer, scheuren in, ...
Zulke rugzakken zijn niet echt super stevig en je kan ze zo open maken en alles overhoop/eruithalen...
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
lkapitein
Amerika-ontdekker

Bericht door lkapitein »

Met een grote backpack reizen is op zich prima. Ik heb dat vaak gedaan. Tijdens een vliegreis kan er wel van alles met je tas gebeuren. Met alle uitstekende onderdelen heb je kans dat er iets aan een band of tussen zware dingen blijft hangen. En dan kan er iets losscheuren van je rugzak. Ik deed daarom altijd een grote beschermtas om de rugzak heen. Stel het je maar voor als een grote boodschappentas met hengsels en/of draagband en af te sluiten met een rits. Zo bescherm je je backpack tegen afscheuren, etc. Deze bescherm(reis)tassen zijn te koop bij vele buitensportzaken. Ik heb er eentje van Radical Design en deze is in verschillende maten te koop. Die van mij heeft al heel wat vliegreizen doorstaan. :D Voor de rest is het toch heerlijk dat met je tas zo op je rug naar je kamer etc. kan lopen.
Zulke rugzakken zijn niet echt super stevig en je kan ze zo open maken en alles overhoop/eruithalen...
Dit is echt niet waar, al hangt het er wel van af welk merk je hebt. De duurdere (heel vaak de betere :? ) zijn oersterk en goed af te sluiten. Die van mij is al heel wat jaartjes oud en zal nog heel wat jaartjes mee gaan. En mijn tas heeft al heel wat mee gemaakt en heeft al verre vluchten gedaan zonder ook maar een beschadiging.... Alleen de kleur is wat flets geworden.
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Bedankt voor de tip.
Het merk dat jij hebt kost ook alweer tussen de 30 en 40euro.
In de luchthaven kan je je spullen toch laten in folieën, en dan zijn je spullen ook nog verzekerd.
Dat heb ik gedaan voor mijn reis naar Ljubljana, gaat dat ook niet voor de USA?
Ik las hier ergens dat je koffers/tassen niet afgesloten/op slot mogen?

Deze toestanden:
http://www.sealandgo.nl/
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik zou met 'n koffer gaan... maar ik ben een heel ander soort reiziger...
Wat voor 'n voordelen heeft zo'n rugzak?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Wij reizen ook altijd met een rugzak. Je bent veel flexibeler als je bijvoorbeeld in een stad van de metro naar je hotel wil lopen en we hebben ook al menig hotel zonder lift gehad en dan waren we er ook blij mee. En het is gewoon lekker om vanuit je auto in een keer al je bagage naar je hotelkamer te kunnen dragen. Vroeger reisde ik met een harde koffer en de rugzak bevalt me echt een stuk beter voor het rondreizen. Ik heb m'n rugzak nu 4 jaar en heb er elk jaar minimaal 2 keer mee gereisd en hij ziet er nog als nieuw uit, dat van die slijtage valt dus wel mee.
Je kan de rugzak inderdaad laten sealen op het vliegveld, maar als je in de VS moet overstappen, hou er dan wel rekening mee dat de douane in de VS de folie kan opensnijden voor een controle. Daarom hebben wij zo'n zak gekocht met een TSA-slot erbij. Gewoon bij de Seal-and-Go op Schiphol.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
José
Amerikakenner

Bericht door José »

Voor rondreizen zonder een huurauto is dat ideaal..

Maar als je de luxe van een redelijk formaat auto hebt, zie ik er niet heel veel meer voordelen aan.

Ik heb altijd typisch de spullen nodig die onder zitten, en heb nogal de neiging er dingen in te gaan proppen ipv netjes gevouwd.

Veel hotels, in kleine steden, zijn meer motels, waar je auto voor de deur parkeert, dan valt het sjouwen nog wel mee.. (behalve die klote trap op, als je op de eerste verdieping zit..)
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
mec
Amerika-ontdekker

Bericht door mec »

Jostravels schreef:Ik heb altijd typisch de spullen nodig die onder zitten, en heb nogal de neiging er dingen in te gaan proppen ipv netjes gevouwd.
Je kunt dan ook denken aan zoiets:
http://www.bever.nl/dragen/reistassen-e ... overland-1

Kruising tussen een koffer en een backpack, ook wel 'rugkoffer'. Die gaat over bijna de hele voorkant open met een rits, dus je kunt hem net zo inpakken als een koffer. Het handige van deze is dat je ook nog eens alle banden en riemen aan de achterkant naar binnen kunt ritsen. Je hebt dus geen vliegtuighoes nodig.

Er zijn nog veel meer soorten en merken, zelfs ook met wieltjes eronder, zodat je hem als trolley kunt gebruiken.

Mec
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Lezolas schreef:In de luchthaven kan je je spullen toch laten in folieën, en dan zijn je spullen ook nog verzekerd.
Dat heb ik gedaan voor mijn reis naar Ljubljana, gaat dat ook niet voor de USA?
Ik las hier ergens dat je koffers/tassen niet afgesloten/op slot mogen?[
Sealen mag idd niet voor de USA. Een hoes om je rugzak, eventueel voorzien van een TSA goedgekeurd slotje lijkt me een betere oplossing.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jostravels
Amerikakenner

Bericht door Jostravels »

José schreef:Voor rondreizen zonder een huurauto is dat ideaal..

Maar als je de luxe van een redelijk formaat auto hebt, zie ik er niet heel veel meer voordelen aan.
Wij reizen eigenlijk altijd met een huurauto en vaak ook een flinke. Maar toch vind ik de rugzak net wat fijner. Koffers zijn ook altijd zo zwaar...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Maar een koffer hoef je in het algemeen ook nooit te dragen. Er staan wieltjes onder. En je hebt je rug/schouder nog vrij voor de cameratas en de rugzak die je gebruikt voor wandelingen.

Het heeft allebei zijn voor- en nadelen, en een rugzak is zeker een heel stuk gemakkelijker als je geen huurauto hebt. Ik vond het grootste nadeel dat altijd de dingen die ik nodig had, helemaal onderaan zaten :P. En ik ben natuurlijk niet ordelijk genoeg om alles in apparte zakjes of zo te steken ;).
Carlala
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Carlala »

Wij hebben onze rondreis ook met een rugzak en huurauto gedaan.
Wij hadden bij de bever zwerfsport een flightbag gekocht. Dit is een grote hoes die om je rugzak past.
Daarin deed in mijn slaapzak en de tent.
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer