Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
vertraging united airline
vertraging united airline
Hallo heb een vraag wij zijn op 3 juni vertroken uit brussel naar wasington . na 2uur verder naar seattle zatten nog maar net in vliegtuig kregen te horen half uur vertraging wegens onweer . na nog een half uur wachten vertroken yes maar neen hoor vliegtuig ging enkel op de tarmac staan kregen nu het onweer boven ons was zo erg dat je geen meter meer kon zien hebben in totaal 5uur vertaging gehad kregen twee keer een glasje water maar niets te eten en daarna moesten we nog 5uur vliegen naar seattle . nu is mijn vraag hebben wij recht op de een of ander schadevergoedijn van UNETED AIRLINES
Re: vertraging united airline
Volgens mij niet, dit is overmacht voor de maatschappij.
Klopt. Is overmacht. Want een airline kan natuurlijk niet weten dat het af en toe slecht weer isvinyltje schreef:Volgens mij niet, dit is overmacht voor de maatschappij.
Boeven Zijn Het Die Airlines
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
kiamzo schreef:Hallo heb een vraag wij zijn op 3 juni vertroken uit brussel naar wasington . na 2uur verder naar seattle zatten nog maar net in vliegtuig kregen te horen half uur vertraging wegens onweer . na nog een half uur wachten vertroken yes maar neen hoor vliegtuig ging enkel op de tarmac staan kregen nu het onweer boven ons was zo erg dat je geen meter meer kon zien hebben in totaal 5uur vertaging gehad kregen twee keer een glasje water maar niets te eten en daarna moesten we nog 5uur vliegen naar seattle . nu is mijn vraag hebben wij recht op de een of ander schadevergoedijn van UNETED AIRLINES
Nee, overmacht, niemand heeft controle over het weer.
Zouden ze dat ook tegen het personeel zeggen en vervolgens die overuren niet uitbetalen 
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Piloten zijn over het algemeen "exempt employees", ofwel ze krijgen geen overuren uitbetaald. Daar staat echter tegenover dat ze niet meer dan een bepaald aantal uren actief hun beroep mogen uitoefenen. Dus als de vertraging te lang duurt, stapt de piloot van dat moment uit en stapt er weer een verse in. Jammer genoeg geldt dat niet voor de passagiers... 
Met personeel bedoelde ik natuurlijk niet enkel en aleen de piloten
Gelukkig heeft het Europese Parlement overmacht zaken als "vliegtuig kapot en stewardess ziek" als een paar keer naar de prullenbak verwezen.
Gelukkig heeft het Europese Parlement overmacht zaken als "vliegtuig kapot en stewardess ziek" als een paar keer naar de prullenbak verwezen.
Laatst gewijzigd door Bramster op 28 jun 2009, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar volgens mij ging het hier om het weer, en daar heeft voor zover ik weet de luchtvaartmaatschappij nog steeds geen beheersing over.
Moet dat dan ? Ze kunnen er van uit gaan dat dit een X aantal keren per jaar gebeurt en met hun begroting daar rekening mee houden, vervolgens de mensen een vergoeding, tegemoetkoming in de kosten, geven.Loek schreef:Maar volgens mij ging het hier om het weer, en daar heeft voor zover ik weet de luchtvaartmaatschappij nog steeds geen beheersing over.
Bij b.v. de Nederlandsespoorwehen is dat heel normaal, terwijl ook zij geen beheersing over het weer hebben.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
... en vervolgens de ticketprijzen weer verhogen om die begroting te dekken, om vervolgens weer uitgescholden te worden voor boeven. Ik denk dat ze weinig kunnen doen om jou tevreden te stellen.Bramster schreef: Moet dat dan ? Ze kunnen er van uit gaan dat dit een X aantal keren per jaar gebeurt en met hun begroting daar rekening mee houden, vervolgens de mensen een vergoeding, tegemoetkoming in de kosten, geven.
Mij maakt de ticketprijs niet zo heel veel uit. 100$ meer of minder is geen probleem voor mij. Daarom vlieg ik (behalve in de zomer wanneer U.A. tot 300% duurder is) meestal rechtstreeks vanaf AMS met U.A.
kiamzo schreef:Hallo heb een vraag wij zijn op 3 juni vertroken uit brussel naar wasington . na 2uur verder naar seattle zatten nog maar net in vliegtuig kregen te horen half uur vertraging wegens onweer . na nog een half uur wachten vertroken yes maar neen hoor vliegtuig ging enkel op de tarmac staan kregen nu het onweer boven ons was zo erg dat je geen meter meer kon zien hebben in totaal 5uur vertaging gehad kregen twee keer een glasje water maar niets te eten en daarna moesten we nog 5uur vliegen naar seattle . nu is mijn vraag hebben wij recht op de een of ander schadevergoedijn van UNETED AIRLINES
Vorig jaar hadden we 5 uur overstaptijd in washington. Wisten we op voorhand. Was natuurlijk jammer, want dat is erg lang.
Maar het vliegtuig was kapot, en er kwamen nog eens 4 uur bij!
Ik heb gevloekt ja, maar er is geen seconde geweest dat ik schadevergoeding wou vragen?
Ik heb eerder zoiets van dat kan gebeuren, en dikke pech als het met uw vliegtuig is.
De vliegbusiness staat toch bekend om vertragingen en dergelijke.
Ik ben in elk geval héél blij als ze niet opstijgen met een kapot vliegtuig, of niet opstijgen in hevig onweer....
Alles voor de veiligheid?
Die mensen doen dat niet voor express denk ik dan.
Dat kost de maatschappij ook geld hoor?
Ik zou maar blij zijn dat je "maar" 5 uur hebt moeten wachten.
Er zijn mensen die een ganse nacht moeten blijven wachten ergens.
groetjes.
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Naast alles wat je genoemd heb, zijn er ook nog extra kosten voor een vliegtuigmaatschappij om aan de gate te mogen staan (dit moeten ze aan de luchthaven betalen). Hoe langer ze hier staan, hoe duurder het wordt, er kunnen immers geen andere vluchten op binnenkomen.Noortje1 schreef:Dat kost de maatschappij ook geld hoor?
Als het niet hoeft, zullen ze echt niet stil staan. Dit kost ze echt heel veel geld.
-
nummertjen13
- Amerika-newbie
Volledig akkoord.Noortje1 schreef:kiamzo schreef:Hallo heb een vraag wij zijn op 3 juni vertroken uit brussel naar wasington . na 2uur verder naar seattle zatten nog maar net in vliegtuig kregen te horen half uur vertraging wegens onweer . na nog een half uur wachten vertroken yes maar neen hoor vliegtuig ging enkel op de tarmac staan kregen nu het onweer boven ons was zo erg dat je geen meter meer kon zien hebben in totaal 5uur vertaging gehad kregen twee keer een glasje water maar niets te eten en daarna moesten we nog 5uur vliegen naar seattle . nu is mijn vraag hebben wij recht op de een of ander schadevergoedijn van UNETED AIRLINESligt het aan mij?
Vorig jaar hadden we 5 uur overstaptijd in washington. Wisten we op voorhand. Was natuurlijk jammer, want dat is erg lang.
Maar het vliegtuig was kapot, en er kwamen nog eens 4 uur bij!
Ik heb gevloekt ja, maar er is geen seconde geweest dat ik schadevergoeding wou vragen?
Ik heb eerder zoiets van dat kan gebeuren, en dikke pech als het met uw vliegtuig is.
De vliegbusiness staat toch bekend om vertragingen en dergelijke.
Ik ben in elk geval héél blij als ze niet opstijgen met een kapot vliegtuig, of niet opstijgen in hevig onweer....
Alles voor de veiligheid?
Laatste keer dat wij vlogen, had het vliegtuig een probleempje met de hydraulische drukmeters (of iets dergelijks :p) en eerlijk gezegd gaf het me een 'aangenaam' gevoel dat ze hiervoor de vlucht vertraagden...
Liever even wachten tot het probleem verholpen is (hier dan het weer) dan plots in de oceaan te duiken, niet...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht