Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Goede overstaptijden?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Clint
Amerika-expert

Re: Goede overstaptijden?

Bericht door Clint »

Bandido schreef:maar de laatste tijd zijn de wachttijden daar aanzienlijk geslonken door een ander systeem dat ze hanteren.
Interessant! Kan je daar iets meer over vertellen?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Clint schreef:Interessant! Kan je daar iets meer over vertellen?
Dat is meer iets interns, ik weet er het fijne ook niet van. Maar wat ik begrepen heb is dat ze hun eigen systeem dusdanig hebben aangepast dat er op bepaalde tijden meer personeel aanwezig is. Dat lijkt zo gemakkelijk, maar voor iedereen die vaak in Amerika is aangekomen is het vaak onlogisch waarom je ene keer zo doorloopt en de andere keer 45 minuten in de rij staat te wachten. En dat terwijl de meeste vluchten uit Europa in Atlanta rond een uur of 14:00 EST landen. Maar de ene vlucht is de andere niet en ze hebben nu de mogelijkheid om een en ander meer te stroomlijnen en flexibeler en sneller personeel in te stellen. Het zal niet alle wachttijden wegnemen, maar wel sterk verbeteren.

Hetzelfde geldt ook voor de aantallen tolken. Atlanta heeft de meeste talen beschikbaar van alle vliegvelden in de VS: 62 in totaal. Hieronder ook talen als Farsi (Iran), Eritrees of Bengali (Bangladesh). Maar dat heeft alleen zin als je ook kunt voorspellen wanneer er bv grote aantallen Iraniers de VS binnenkomen. Er zijn uiteraard geen directe vluchten tussen de VS en Iran en dus moet je weten op welke niet-directe vluchten naar alle waarschijnlijkheid veel Iraniers zullen zitten. Met de huidige techniek is het nu mogelijk om de juiste tolken standby te hebben wanneer dat nodig is. En ook dit zal de wachttijden verbeteren voor de overige passagiers; immers: als die taalbarrieres kunnen worden weggenomen, zullen de mensen die weinig of geen Engels spreken sneller immigrations passeren.
"Keep Georgia On Your Mind"
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Bandido schreef: ...
Atlanta is wel haalbaar. Het is een groot vliegveld (grootste ter wereld),
...
Atlanta is wel het drukste vliegveld ter wereld maar niet het grootste, dat is King Fahd International Airport in Damman, Saudi Arabia met 780 vierkante kilometers groter dan een flinke stad. Dat drukke is overigens de reden dat ik Atlanta altijd vermijd als ik internationaal moet vliegen. Ik ben al een keer of 4-5 via Atlanta de US binnengekomen het meest recent Nov 2008, maar ik vind 1,5 uur heel erg krap voor dit vliegveld en ik ga als resident sneller door immigrations dan nederlandse toeristen. Maar als je internationaal vliegt moet je Heathrow vermijden, het drukste vliegveld op het gebied van internationaal verkeer en het meest slecht georganiseerde op dit gebied.
:banghead:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Loek schreef:Atlanta is wel het drukste vliegveld ter wereld maar niet het grootste, dat is King Fahd International Airport in Damman, Saudi Arabia met 780 vierkante kilometers groter dan een flinke stad.
Dat bedoelde ik inderdaad ook.
Loek schreef:Dat drukke is overigens de reden dat ik Atlanta altijd vermijd als ik internationaal moet vliegen. Ik ben al een keer of 4-5 via Atlanta de US binnengekomen het meest recent Nov 2008, maar ik vind 1,5 uur heel erg krap voor dit vliegveld en ik ga als resident sneller door immigrations dan nederlandse toeristen.
Ik neem zelf altijd als richtlijn 2 uur, maar aangezien de TS de hele reis met DL vliegt denk ik dat het te doen moet zijn in 1,5 uur. Het vliegveld is weliswaar het drukste ter wereld, maar min of meer vergelijkbare vliegvelden als Chicago en JFK zijn stukken erger om doorheen te komen. De layout van het vliegveld van Atlanta is logischer en je hebt zelfs nauwelijks het idee dat je op een vliegveld rondloopt waar per jaar bijna 100 miljoen mensen doorheen komen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Chantal1981
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal1981 »

En als ik het niet haal, weet iemand wat er dan gebeurt? Word ik dan op een andere vlucht gezet?
De vlucht met de kortste layover buiten deze vlucht is 2,5 uur. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit nog zou moeten wijzigen, zoals ik het begrijp op de site van Delta kan dat niet zomaar.
Ik heb ze hier een mailtje over gestuurd (afgelopen donderdag) maar nog geen reactie gekregen...
Chantal1981
Amerika-ontdekker

Ik word hier ZO zenuwachtig van, ik heb mijn ticket net omgeboekt. Kostte me 60 euro.
Balen, want nu heb ik 2,5 uur layover en die vlucht was dus eigenlijk 40 euro goedkoper dan wat ik eerst geboekt had!
Maar omdat omboeken 100 euro kost, moest ik nu dus nog 60 euro afrekenen.

Ach, voor mijn gemoedsrust heb ik die 60 euro wel over. Anders is de kans groot dat ik hier tot 11 juli van wakker lig :D .

Groetjes,

Chantal
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dit had je dus echt niet hoeven doen, als je de eerste vlucht gemist zou hebben, dan wordt je kostenloos op deze vlucht gezet, nu heb je ervoor betaald.
Als je het hele topic gelezen had staat dit antwoord er al.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bovendien kunnen je vluchttijden nog wel een paar keer veranderd worden door de luchtvaartmaatschappij voordat je vertrekt.
Wij kregen zelfs ineens een hele andere plaats om over te stappen.

Wij hebben onze overstap ook een keer gemist en dan wordt je gewoon kosteloos op de volgende vlucht gezet.

Marjon
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Chantal1981 schreef:Ik word hier ZO zenuwachtig van, ik heb mijn ticket net omgeboekt. Kostte me 60 euro.
Balen, want nu heb ik 2,5 uur layover en die vlucht was dus eigenlijk 40 euro goedkoper dan wat ik eerst geboekt had!
Maar omdat omboeken 100 euro kost, moest ik nu dus nog 60 euro afrekenen.

Ach, voor mijn gemoedsrust heb ik die 60 euro wel over. Anders is de kans groot dat ik hier tot 11 juli van wakker lig :D .

Groetjes,

Chantal
Als jij je nu beter voelt heb je gelijk dat je het zo doet, maar je had inderdaad kosteloos op deze vlucht terecht gekomen als je de overstap had gemist.
Chantal1981
Amerika-ontdekker

Ach mijn volgende reis gaat vast een stuk soepeler :lol:
Mireille
Amerika-newbie

Bericht door Mireille »

Ik heb 2 vragen:

Ook wij hebben een krappe overstap in Detroit (Adam - Detroit - Las Vegas), nl. 1 uur en 20 minuten. We vliegen met NWA.
Wie is er onlangs nog op het vliegveld Detroit (McNamera terminal) geweest. Op de site van ze staat: With a new state-of-the-art terminal and more than 30 passenger security checkpoint lanes airport-wide, Detroit Metropolitan Wayne County Airport (DTW) has some of the lowest average security wait times in the country when compared to other large U.S. Airports. (website: http://www.metroairport.com/information/) Heeft iemand hier al ervaring mee?

En hoe kun je het beste een laptop vervoeren, handbagage of goed verpakt in je koffer? Ik lees nl het e.e.a. hierover: Starting Aug. 16, 2008 TSA will allow laptops to remain in bags meeting "checkpoint friendly" guidelines. Not all laptop bags are "checkpoint friendly" (see images below). Click here to learn more about the industry process and guidelines for laptop bags. Click here to read the press release on "TSA Ready for 'checkpoint friendly' Laptop Bags."
To help streamline the security process and better protect laptops, TSA recently encouraged manufacturers to design bags that will produce a clear and unobstructed image of the laptop when undergoing X-ray screening. A design that meets this objective will enable TSA to allow laptops to remain in bags for screening.
(te vinden op de site: http://www.tsa.gov/press/happenings/sim ... dures.shtm) Ik snap er nl. geen snars van wat ze hier nu bedoelen. Weet iemand dit?

Alvast bedankt!!

Groet Mireille
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Mireille schreef: Ook wij hebben een krappe overstap in Detroit (Adam - Detroit - Las Vegas), nl. 1 uur en 20 minuten. We vliegen met NWA.
Wie is er onlangs nog op het vliegveld Detroit (McNamera terminal) geweest. Op de site van ze staat: With a new state-of-the-art terminal and more than 30 passenger security checkpoint lanes airport-wide, Detroit Metropolitan Wayne County Airport (DTW) has some of the lowest average security wait times in the country when compared to other large U.S. Airports. (website: http://www.metroairport.com/information/) Heeft iemand hier al ervaring mee?
Ik heb vrij veel ervaring met DTW McNamera. Loop extreem door na het uitstappen, zodat je als één van de eersten in de immigrations hal aankomt. Ja er zijn veel booths, maar die zijn vaak maar voor een klein gedeelte bemand, wat enorme wachtrijen kan betekenen. De average TSA wait times gaan ook over de security check points (dus voor je gaat vliegen) en niet over de Immigrations check points.
En hoe kun je het beste een laptop vervoeren, handbagage of goed verpakt in je koffer? Ik lees nl het e.e.a. hierover: Starting Aug. 16, 2008 TSA will allow laptops to remain in bags meeting "checkpoint friendly" guidelines. Not all laptop bags are "checkpoint friendly" (see images below). Click here to learn more about the industry process and guidelines for laptop bags. Click here to read the press release on "TSA Ready for 'checkpoint friendly' Laptop Bags."
To help streamline the security process and better protect laptops, TSA recently encouraged manufacturers to design bags that will produce a clear and unobstructed image of the laptop when undergoing X-ray screening. A design that meets this objective will enable TSA to allow laptops to remain in bags for screening.
(te vinden op de site: http://www.tsa.gov/press/happenings/sim ... dures.shtm) Ik snap er nl. geen snars van wat ze hier nu bedoelen. Weet iemand dit?
Een laptop mag NOOIT in je ruimbagage. Het is tegen de airline richtlijnen en zij zijn niet verantwoordelijk voor schade of diefstal. Het bovenstaande gaat over laptop tassen en het door de x-ray machines gaan. Normaal gesproken moeten tas en laptop apart aangeboden worden, nu is het dus zo dat bij bepaalde tassen de laptop in de tas mag blijven.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Er is een verschil tussen security en immigration.
De security is voor alle passagiers ook voor de binnenlandse vluchten hiervoor zijn er dus meer mogelijkheden, de immigration (en customs) is voor alle passagiers die met een vlucht van buiten Amerika aankomen en dat neemt de meeste tijd in beslag daar lees ik niets over in je verhaal dus zal daar nog niet veel verbetering inzitten.
Voor de laptop deze moet je nooit in je koffer doen.
De door de TSA goedgekeurde tassen zijn speciale laptoptassen waar dus niets anders dan je laptop in past (mag zitten).
Het uit de tas halen van je laptop hoeft trouwens niet veel tijd te vragen wij doen dat al verschillende jaren.
Yme
Amerika-ontdekker

Bericht door Yme »

Ook ik was na alle verhalen bezorgd over de overstaptijd op het vliegveld. Wij vlogen 24 mei van Amsterdam naar Washington Dulles en zaten bijna achterin het vliegtuig. In een half uur waren we overal doorheen en lagen de koffers alweer op de band naar Philladelphia.

Carla
Charlotte + GJ
Amerika-ontdekker

Bericht door Charlotte + GJ »

Fijn te lezen dat het wel goed kan gaan met overstappen. Aanstaande vrijdag vliegen wij via Washington (Dulles) naar San Francisco en aangezien ik nog nooit met een overstap te maken gehad heb, vraag ik mij het volgende af:

Moet ik op Dulles zelf mijn koffer ergens van de band halen en weer inchecken of wordt dit door de maatschappij (united) geregeld?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Yme schreef:Ook ik was na alle verhalen bezorgd over de overstaptijd op het vliegveld. Wij vlogen 24 mei van Amsterdam naar Washington Dulles en zaten bijna achterin het vliegtuig. In een half uur waren we overal doorheen en lagen de koffers alweer op de band naar Philladelphia.

Carla

Vorige maand, Houston, 1 uur en 15 minuten om door security en douane te komen....4 vliegtuigen die tegelijk aankomen,balen.
En natuurlijk overstap gemist daardoor.
Yme
Amerika-ontdekker

Bericht door Yme »

Charlotte + GJ schreef:
Moet ik op Dulles zelf mijn koffer ergens van de band halen en weer inchecken of wordt dit door de maatschappij (united) geregeld?
Als Washington Dulles de eerste stop in Amerika is moet je je koffers zelf van de band halen en na de douane weer bij een andere band afgeven. De goede labels zitten er al op. Tenminste, zo ging het bij ons.

Carla
Charlotte + GJ
Amerika-ontdekker

Bericht door Charlotte + GJ »

Aanstaande vrijdag vliegen we (Schiphol-Dulles-SF) en nu heb ik al weer een vraag. Eigenlijk is het: Je vliegtuig uit, en dan??
Koffers ophalen en naar immigration? Is dit goed aangegeven/te vinden?

Hoor het graag!

GRoetjes,
Charlotte
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Vanuit het vliegtuig wordt je naar immigrations geleid. Volg de bordjes, al zal je waarschijnlijk niet eens ergens anders heen kunnen ;) Na immigrations haal je je koffers op, ga je door customs en lever je je bagage weer in.
Clint's Thoughts
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het wijst zich allemaal vanzelf, je kunt geen enkele andere kant op.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer