Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gehuurd bij dollar -> klapband

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
trapson
Amerikafan

Gehuurd bij dollar -> klapband

Bericht door trapson »

Nouja meer shredded zie foto op reisverslag.

Ik heb wel direct een nieuwe band laten leggen omdat we over de Tioga road moesten en ik niet graag berg/helling rijd/afdaal op een thuiskomertje. Wij hebben voor zover ik weet alle verzekeringen (Eautohuur) afgesloten.
Alleen zei de dame bij het afhalen van de auto dat we geen tyreassist service zouden hebben. Leek me een beetje onzin omdat ik alles zou hebben. Op de huurpapieren staan dan ook tig verzekeringen vermeld als zijnde afgesloten en bij declined staat alleen het personal protection plan.
De band koste incl montage zo'n $125,- en ook al is het geen wereldschokkend bedrag ik hoop wel dat ik het terugkrijg. Zou dit vergoed worden ? en zoniet zou ik het kunnen claimen op mijn eigen reisverzekering ?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Gehuurd bij dollar -> klapband

Bericht door Harry »

Claimen op je reisverzekering zal zeker niet gaan, die sluit huurauto's altijd uit, vandaar dat je je daar dus extra voor moet verzekeren.
De tyre assist service heb je niet nodig gehad, je hebt voor zover ik begrepen heb alles zelf gedaan, de assist service is uitsluitend voor de hulp die je eventueel nodig hebt bij het verwisselen van de band, de band zelf is gewoon verzekerd, die zou je dus ook gewoon vergoed moeten krijgen.
Maar er kan wel eens in de voorwaarden staan dat je in dit soort gevallen, waarbij je eigenlijk zelf wat laat repareren, je eerst toestemming moet hebben van de verhuurder, ze kunnen eventueel de kosten voor de band wel eens te hoog vinden, en dan moeilijk doen over de vergoeding daarvan, de verhuurder had eigenlijk in de gelegenheid gesteld moeten worden om met een oplossing te komen.

Fijne vakantie verder.
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Tsjah geen bereik met de mobiel en we waren al blij dat we net voor 5 uur nog een bandenzaak gevonden kregen die hem op voorraad hadden. Ook al was dat 100 km terug (dus 200km voor de band omgereden in totaal)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Gewoon netjes melden bij inleveren, met kopie van de rekening.
Doen ze moeilijk, vanuit huis een brief of email naar Dollar, best kans dat ze dan wel vergoeden uit service, typisch Amerikaans. 8)

Zou ik er niet de foto's bij doen trouwens.... :wink:
vanAd
Amerika-ontdekker

Bericht door vanAd »

zie onze nare ervaring met het vervangen van een band bij Dollar in dit onderwerp:

viewtopic.php?f=30&t=22515
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij hebben het telefonisch gemeld bij het verhuurstation dat we een lekke band hadden. Er werd ons gezegd de band te laten reparen en de rekening te bewaren.Toen we de auto weer inleverden, kregen we netjes cash de kosten weer terug. Dit was overigens bij Hertz en niet bij Dollar.

Met een auto gehuurd bij Alamo hebben we ook al eens de band met velg en al aan baggels gereden. Dat was in LA. Met het "thuiskomertje" zijn we naar het verhuurstation gereden en zonder ergens over te zeuren, konden we auto zo omruilen.

Bij jullie is de situatie iets anders begreep ik ook al uit jullie weblog, maar het lijkt mij dat je de kosten terug moet krijgen. Vooral niet zeggen op welke weg het gebeurd is, anders gaan ze daar misschien "moeilijk" over doen.

Wat ik zeker zou doen is even bellen met Dollar en alvast melden dat je een klapband hebt gehad. Kunnen ze e.e.a. vast in orde maken.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer