Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ESTA registratie gaat je in 2010 U.S. $ 10 kosten
ESTA registratie gaat je in 2010 U.S. $ 10 kosten
fact sheet http://www.poweroftravel.org/statistics ... ummary.pdf
Met ingang van begin dit jaar is de VS gestart met het ESTA programma. Onder dit programma dienen de bezoekers van de VS, die gebruik maken van het Visa Waiver zich vooraf registreren, alvorens met de reis een aanvang te maken. ESTA is op dit moment nog vrij van kosten.
USTA heeft inmiddels zijn zorgen al geuit en gewaarschuwd over het negatieve effect van een $10 fee per registratie....
Wat is er aan de hand?
In juni van dit jaar zal de Amerikaanse Senaat stemmen over wetsvoorstel S.1023. The Travel Promotion Act. Deze Act zal een tourisme bureau oprichten voor de promotie van reizen naar de VS. De fondsen hiervoor komen initieel (start-up) van de federale overheid. Naar verwacht zal in 2010 elke bezoeker/geregistreerde onder het ESTA programma een bedrag moeten betalen van U.S. $10.00. Als jouw ESTA registratie vervalt en opnieuw ingediend moet worden zal jou $10 kosten.
Het is niet ondenkbaar dat het gebruikte credit card nummer ook geregistreerd zal worden, natuurlijk zal deze vergeleken worden met het CC nummer waarmee jouw ticket is gekocht.
Zie verder http://triphow.com/?p=1183
The federal funds will come from the $10 charge paid by international visitors from Visa Waiver countries under the newly implemented ESTA.
Met ingang van begin dit jaar is de VS gestart met het ESTA programma. Onder dit programma dienen de bezoekers van de VS, die gebruik maken van het Visa Waiver zich vooraf registreren, alvorens met de reis een aanvang te maken. ESTA is op dit moment nog vrij van kosten.
USTA heeft inmiddels zijn zorgen al geuit en gewaarschuwd over het negatieve effect van een $10 fee per registratie....
Wat is er aan de hand?
In juni van dit jaar zal de Amerikaanse Senaat stemmen over wetsvoorstel S.1023. The Travel Promotion Act. Deze Act zal een tourisme bureau oprichten voor de promotie van reizen naar de VS. De fondsen hiervoor komen initieel (start-up) van de federale overheid. Naar verwacht zal in 2010 elke bezoeker/geregistreerde onder het ESTA programma een bedrag moeten betalen van U.S. $10.00. Als jouw ESTA registratie vervalt en opnieuw ingediend moet worden zal jou $10 kosten.
Het is niet ondenkbaar dat het gebruikte credit card nummer ook geregistreerd zal worden, natuurlijk zal deze vergeleken worden met het CC nummer waarmee jouw ticket is gekocht.
Zie verder http://triphow.com/?p=1183
The federal funds will come from the $10 charge paid by international visitors from Visa Waiver countries under the newly implemented ESTA.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Re: ESTA registratie gaat je in 2010 U.S. $ 10 kosten
Het moet ook niet gekker worden...
Prima dat ze van alles over je willen weten en willen uitzoeken enzovoort maar dat we daar dan ook weer voor moeten gaan betalen vind ik wel een beetje overdreven.
Prima dat ze van alles over je willen weten en willen uitzoeken enzovoort maar dat we daar dan ook weer voor moeten gaan betalen vind ik wel een beetje overdreven.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Beetje misleidende titel. Het is een wetsvoorstel, die er nog niet door heen is.
Ik twijfel er daarentegen niet aan dat er in de toekomst voor ESTA betaald dient te worden..
Ik twijfel er daarentegen niet aan dat er in de toekomst voor ESTA betaald dient te worden..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn legio landen waar je een visum moet aanschaffen om er binnen te mogen, en dat kost meer dan $10.
Dus als ik kan kiezen tussen ofwel telkens een betalende visumaanvraag te moeten doen om Amerika in te komen, of gewoon deze $10 betalen, dan is mijn keuze snel gemaakt.
Thuisblijven mag je altijd. Dan kan je een tas koffie en een gebakje gaan eten met het geld.
Dus als ik kan kiezen tussen ofwel telkens een betalende visumaanvraag te moeten doen om Amerika in te komen, of gewoon deze $10 betalen, dan is mijn keuze snel gemaakt.
Thuisblijven mag je altijd. Dan kan je een tas koffie en een gebakje gaan eten met het geld.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Volgens mij red je dat geeneenskastelke schreef:Dan kan je een tas koffie en een gebakje gaan eten met het geld.

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
En die twijfel is zo weg.Clint schreef:Beetje misleidende titel. Het is een wetsvoorstel, die er nog niet door heen is.
Het Huis van Afgevaardigden heeft hier vorig jaar positief over gestemd. De Senaat moet alleen nog stemmen en daarna tekent de president.
Amerika verkeert in een economische crisis en toerisme is een manier om inkomsten te genereren. De Amerikaanse burgers kunnen niet verder getaxeerd worden, maar toeristen wel. Dat is namelijk positieve inkomsten die binnen de VS besteed kunnen worden voor toerisme, promotie, werkgelegenheid in die sector, etc....
Dus die $10 charge komt er wel door heen

Met alle respect, ESTA is geen visum.kastelke schreef:Er zijn legio landen waar je een visum moet aanschaffen om er binnen te mogen, en dat kost meer dan $10.
maar veel frequent flyers zijn van mening dat ESTA een eerste stap is richting een verplicht bezoekersvisum, en met deze nieuwe regeling, can you blame them? 

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Op welke bron is dit gebaseerd?Clint schreef:maar veel frequent flyers zijn van mening dat ESTA een eerste stap is richting een verplicht bezoekersvisum, en met deze nieuwe regeling, can you blame them?
ESTA heeft op dit ogenblik niet de juridische context, instrumenten en componenten om een verplicht bezoekersvisum te zijn en is ook niet als zodanig ontworpen.
ESTA is de vervanger van het groene formulier... Alhoewel die nu nog steeds ingevuld moet worden.
ESTA is op dit ogenblik nog niet goed en volledig ingevoerd. Als fundament voor een verplicht bezoekersvisum is dit dus ongeschikt.
Een wettelijke handtekening ontbreekt o.a., die is er wel op het groene formulier.
Om ESTA geschikt te maken als verplicht bezoekervisum moet de VS de reciprocale overeenkomsten met alle landen die deelnemen aan het VWP programma herzien en een oplossing vinden voor e-Handtekeningen. Daarnaast moet de wet/ten herzien worden.
Niet uitgesloten is dat de andere deelnemende landen ook kunnen afzien van het eigen WP voor inreizende Amerikanen en (weer) een visum gaan vereisen. Dit is contraproductief en met weinig kans van slagen.
Mijn post is gebaseerd op 'klachten' over ESTA die ik op andere fora lees. Veel mensen schijnen van mening te zijn dat ESTA een eerste voorzichtige stap is richting een visumsysteem. Of dit juist is of niet, laat ik in het midden (de
was ook bedoeld om de luchtigheid van mijn post aan te wijzen
)

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
En wat dan nog, er zijn zoveel landen waar je een visum moet aanvragen en betalen, wat maakt het uit mocht het in Amerika ook weer ingevoerd worden?
Ik heb trouwens nog een levenslang geldig visum uit 1984 in een oud paspoort, zou ik dat dan weer mogen gebruiken?
Ik heb trouwens nog een levenslang geldig visum uit 1984 in een oud paspoort, zou ik dat dan weer mogen gebruiken?

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De geschiedenis herhaalt zich. (maar steeds iets anders)
Uit een ander topic:

Uit een ander topic:
door Pete.Z op zo apr 05, 2009 12:24 pm
Old Faithful schreef:
Ik heb ook nog zo'n oud zwart paspoort uit 1971, vol met stempels, waaronder drie visa voor de U.S.A. Twee waren een jaar geldig; het laatste "indefinitely". Blijkbaar duurt eeuwig tegenwoordig niet meer zo lang.
Klopt,zo'n indefinitely visum heb ik dus ook nog ergens.
Misschien toch maar weer eens proberen.
Pete.Z
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Blijkbaar is iets alleen maar 'indefinitely' geldig totdat het ongeldig verklaard wordt
. Ik kwam er ooit iets over tegen op de website van het consulaat:
How long is a visa good for?
You may use your visa to travel to the United States until the date it expires. However, if your visa says that it is valid indefinitely, you should apply for a new visa, or travel under the Visa Waiver Program (VWP) if eligible as all "indefinitely-valid" visas are now obsolete.

How long is a visa good for?
You may use your visa to travel to the United States until the date it expires. However, if your visa says that it is valid indefinitely, you should apply for a new visa, or travel under the Visa Waiver Program (VWP) if eligible as all "indefinitely-valid" visas are now obsolete.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wist ik al,ze zijn al heel lang niet meer geldig.
Ik heb volgens mij tot half jaren 90 op dat visum kunnen reizen,als ik het goed herinner.
Ben er in 1984 nog voor naar de ambassade geweest in Den Haag, en volgens mij koste het toen ook geld?
Ik heb volgens mij tot half jaren 90 op dat visum kunnen reizen,als ik het goed herinner.
Ben er in 1984 nog voor naar de ambassade geweest in Den Haag, en volgens mij koste het toen ook geld?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht