Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur opklapbare rolstoel en Equinox
Autohuur opklapbare rolstoel en Equinox
Hallo,
Wij gaan over een paar weekjes naar New England. Nu zijn we druk aan het zoeken naar een juiste auto. We zijn met z'n 2-en en neem een opklapbare rolstoel mee en waarschijnlijk 1 of 2 koffers (model tas).
Wij kunnen natuurlijk sowieso ook de achterbank gebruiken, maar willen graag alles in de kofferbak.
Zou dit denken jullie in een Equinox of een midsize SUV passen?
Lizzy
Wij gaan over een paar weekjes naar New England. Nu zijn we druk aan het zoeken naar een juiste auto. We zijn met z'n 2-en en neem een opklapbare rolstoel mee en waarschijnlijk 1 of 2 koffers (model tas).
Wij kunnen natuurlijk sowieso ook de achterbank gebruiken, maar willen graag alles in de kofferbak.
Lizzy
Groetjes,
Re: Autohuur opklapbare rolstoel en Equinox
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe groot een opvouwbare rolstoel is maar 1 a 2 koffers in de Equinox moet lukken.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier een fotootje van de rolstoel in opgeklapte versie voor het idee. De wielen kunnen er evt. af. Dan is ie kleiner.
Groetjes,
Dat kan makkelijk op de achterbank!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Lezen .... Ze willen de achterbank vrij houden. De vraag is of deze rolstoel kan mét koffers en dan in de kofferbak.
Tja, misschien is de stoel te hoog.... je zou de inhoud van de kofferbak misschien kunnen vergelijken met de inhoud van je eigen auto....
we hebben hier een mini en de rolstoel moet daar helemaal voor uit elkaar (wielen eraf) en een beetje passen en meten1250 schreef:Tja, misschien is de stoel te hoog.... je zou de inhoud van de kofferbak misschien kunnen vergelijken met de inhoud van je eigen auto....

ik vermoed dat de rolstoel sowieso wel in de kofferbak past, maar het gaat mij voornamelijk om de combinatie met de bagage.
vrienden van ons hebben een honda crv en daar past het wel...
Groetjes,
Ja hoe hoog is 'ie?
Ik denk (!) dat het er allemaal wel inpast.
Nu een vraagje uit nieuwsgierigheid 'waarom willen jullie zo graag de achterbank leeg houden?'
Ik denk (!) dat het er allemaal wel inpast.
Nu een vraagje uit nieuwsgierigheid 'waarom willen jullie zo graag de achterbank leeg houden?'
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
De kans is groot dat je een Toyota RAV4 meekrijgt, en daar gaat die wel in denk ik.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Hoeveel gebruik je de rolstoel? De wielen eraf halen lijkt me nogal een gedoe namelijk. Zelf heb ik een reisrolstoel die echt ideaal is voor onderweg alleen heeft hij als nadeel dat je geduwd moet worden. http://www.pgbgids.nl/transport-rolstoe ... p-283.html
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Okay, dan past het wel lijkt me. Onze koffers zijn niet megagroot. Ik denk dat het zelfs naast elkaar kan.Chi Sin X schreef:De kans is groot dat je een Toyota RAV4 meekrijgt, en daar gaat die wel in denk ik.
@1250 we willen het vml. vrijhouden vanwege het rammelen en ook voor als wij nog het eea gaan doen en de bagage blijft achter, maar ik zie dat er geen hoedenplank in de auto zit... dat is minder.
@Katja. De wielen er af en er op is zo gebeurd. Dat gaat makkelijk (is een klik) en we zijn het gewend. Maar zo te zien zou dat niet eens hoeven. Jouw oplossing zou helaas niets voor mij zijn. Ik heb veel meer steun nodig. Heb jij het weleens geprobeerd die opvouwbare?
Iedereen bedankt voor alle info en het meedenken.
Groetjes,
Op weinig Amerikaanse auto's zitten hoedenplanken, het enige waar bij de bagage niet wordt gezien is een sedan.
Maar de ruiten achter en bij de bank zijn wel vaak getint, zodat je niet (goed) naar binnen kunt kijken, ook heb ik nog nooit in Amerika het idee gehad dat ik op een onveilig parkeer terrein parkeerde.
Maar de ruiten achter en bij de bank zijn wel vaak getint, zodat je niet (goed) naar binnen kunt kijken, ook heb ik nog nooit in Amerika het idee gehad dat ik op een onveilig parkeer terrein parkeerde.
Onze koffers zijn zwart dus dat scheelt dan weer met dat getinte glas. Nog een paar weekjes en dan gaan we al 

Groetjes,
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik lees ook veel, dat er een donkere deken oid over de bagage wordt gelegd, zodat je door het getinte glas, bijna niets ziet liggen..
Ik kan me geen parkeerplaats bedenken die ik onveilig vond..
Hier in NL is het mij eens overkomen dat ik mijn auto geparkeerd had op de parkeerplaats van een crematorium, en terwijl wij binnen zaten voor de 'dienst', er in auto's werd ingebroken.
Belachelijk toch?
Voor mij nog 25 nachtjes slapen! Woej! :dance:
Ik kan me geen parkeerplaats bedenken die ik onveilig vond..
Hier in NL is het mij eens overkomen dat ik mijn auto geparkeerd had op de parkeerplaats van een crematorium, en terwijl wij binnen zaten voor de 'dienst', er in auto's werd ingebroken.
Belachelijk toch?
Voor mij nog 25 nachtjes slapen! Woej! :dance:
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Wij nog 24 :nana:José schreef:Voor mij nog 25 nachtjes slapen! Woej! :dance:

Groetjes,
Wij hebben afgelopen zomer 4 standaard koffers en 2 rugtassen in de kofferruimte van een Equinox gehad (2 weken lang) dat paste precies, ik denk dat de rolstoel wel gaat passen! (voor ons nog 26 nachtjes slapenLizzy schreef:Hallo,
Lizzy

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ja, voor mij is hij echt ideaal. Ik zit er beter in dan in een "normale" voornaamste nadeel is dat je niet zelf bij de wielen kunt komen en dat hij iets zwaarder schijnt te duwen.Lizzy schreef: @Katja. De wielen er af en er op is zo gebeurd. Dat gaat makkelijk (is een klik) en we zijn het gewend. Maar zo te zien zou dat niet eens hoeven. Jouw oplossing zou helaas niets voor mij zijn. Ik heb veel meer steun nodig. Heb jij het weleens geprobeerd die opvouwbare?
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Super! Dat moet dan goed gaan.MichelUSA schreef:Wij hebben afgelopen zomer 4 standaard koffers en 2 rugtassen in de kofferruimte van een Equinox gehad (2 weken lang) dat paste precies, ik denk dat de rolstoel wel gaat passen! (voor ons nog 26 nachtjes slapen)

Groetjes,
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht